REKORD: elektromobil ujel 1300 km na jedno nabití

Elektrický minivan Suzuki Every realizoval doma v Japonsku rekordní jízdu. Podle deníku Japan Times ujel na jedno nabití celkem 1300 km. Za volantem se střídali čtyři jezdci, včetně vítěze Dakarské rallye, ročník 1997, Kendžiro Šinozuky.

Suzuki Every se řadí do kategorie „kei“, tedy malých aut
foto: Tennen-Gas – C.C. License 2.0

Společnost Suzuki začala ve velmi omezeném množství přibližně 12 kusů distribuovat elektrickou verzi svého kei minivanu Every už v létě roku 2011. Tehdy se auta dostala jen k několika málo dealerům. Šlo o elektromobily vybavené li-ion baterií schopnou nabídnout dojezd asi 100 km.

O to překvapivější je aktuální rekord, kdy se – zjevně speciálně upravené verzi elektrického minivanu Suzuki Every – podařilo ujet 1300 km. Průměrná rychlost se pohybovala na 29 km/h, což zhruba odpovídá pohybu ve městě.

Čtveřice jezdců přitom auto „vodila“ dokola po ulicích městečka Ogata v prefektuře Akita. Celkem jízda trvala asi 43 hodin. Podle deníku Japan Times tvůrci rekordu požádají dotyční o zápis do Guinessovy knihy rekordů. Dosavadní rekord dojezdu elektromobilu na jedno nabití byl kolem 1000 km.

Jen pro zajímavost, ještě před pár lety byla podobná čísla v oblasti elektromobility zcela nemyslitelná. Dnes jsou přitom běžně dostupné elektromobily s dojezdem 500 km (Tesla Model S).

23 Comments on “REKORD: elektromobil ujel 1300 km na jedno nabití”

  1. Budoucnost (nevim jak
    Budoucnost (nevim jak daleka) je urcite v elektromobilech, ale ne ve stohovani baterii. U nekterych technologii muze byt dojezd treba neomezeny, kdo se o to trochu zajima, at koukne sem: http://peswiki.com/index.php/Directory:_Jurgen_Parysek's_Free_Energy_for_Electric_Vehicles

    nebo sem: http://www.leonardo.com.nu/ (zavrit otravnou reklamu) Autor pohonu uvadi, ze s elektromobilem na takovy pohon by se dalo doejet z Moskvy do Parize a zpet a jeste by jel.

  2. Myslím, že už teď je
    Myslím, že už teď je jasné, že nastává doba elektromobilů.Stačí trochu zapátrat v nedávné historii.Před čtyřmi roky jsem si koupil nejlepší baterie velikost C 1600 mAh za 200 Kč.Teď mám objednané baterie velikost AAA 2000 mAh na eBay za 25 Kč.Za tak krátkou dobu šla kapacita výrazně nahoru a naopak cena výrazně dolů.Chce to jen ještě chvíli počkat až spadne dolů cena elektromobilů.Čím později si ho pořídíme, tím bude levnější a zároveň propracovanější. Já mám jasno.Moje další auto už bude elektromobil.

  3. Myslím, že první
    Myslím, že první benzínová auta, která měla výkon několik koní uvezla sotva sebe sama a řidiče plus po rovině i několik lidí, kteří ale do konce museli tlačit…

    Splachovací motory mají za sebou obrovský vývoj, což elektromobily teprve čeká. Chybí tu 50 let vývoje. Kdyby se do vývoje dávalo stejně elektromobil by už byl o hodně vpřed.

  4. Kde je hranice mezi
    Kde je hranice mezi rentabilitou a nerentabilitou,když opomineme cenu článku. Těžké akumulátory snižují jízdní komfort a je také zvýšena energetická náročnost na 1km .Další věc je že pokut nevyužíváme kapacitu článku tak vlastně sebou vozíme jen zbytečné závaží.

  5. Ještě si za to mohli dát
    Ještě si za to mohli dát přívěs plný akumulátorů a ujeli by 2000km. K čemu takovéhle rekordy jsou? Připomíná mi to podobné „rekordy“, kdy někdo vyřezal z kmene stromu obří dřevěnou vidličku. Sice je to úplně k ničemu a zvládl by to každý, ale hlavně, že máme rekord.

      1. Pokud takové auto uveze jen
        Pokud takové auto uveze jen řidiče nebo nejvíce spolujezdce, tak je to pseudorekord. Aby se jednalo o vážný údaj, muselo by to vozidlo celé mít běžnou využitelnost a dlouhodobou záruku na podvozek atp.

        Mimochodem, nebylo v tiskové zprávě i uvedeno, jestli majitel vozidla v něm spí a jezdí s ním do Soulu zadarmo dobíjet od Soulské energetiky?

      2. Máte pravdu, ale proč to
        Máte pravdu, ale proč to demonstrovat v roce 2013, kdy už se dá rok koupit sériové auto, které s lehkou nohou ujede v běžném provozu přes 600km? Jo takhle před 10-15 lety, kdyby to udělala nějaká baterková firma jako propagaci své technologie, tak tomu bych rozuměl.

    1. Nechápu, jak jde o
      Nechápu, jak jde o elektromobil tak je hnedka všechno na nic, ale když by to byla zpráva o rekordu benzínového auta, který ujel na jeden litr paliva x tisíc km, tak ten rekord je prosím k čemu?

      Nebo rychlostní rekord že benzínový auto překonalo 500 km/h, je k čemu?

      Pochybuji že ty rekordní auta uvezou víc než jen jednoho řidiče.

      Prostě jak jde o elektromobil tak je všechno na nic, nechápu tenhle negativismus.

      1. To máte jako s holubama.
        To máte jako s holubama. Když jim nasypu jednou za rok za okno tak přilítne tak jeden dva, trochu do toho klovnou a odletí. Další den znovu. Třetí den jich přiletí hejno a sežerou úplně všechno. Chci tím říci, že nedůvěra k něčemu novému je pro přežití důležitá.

        1. Aaa někomu došla fantazie.
          Aaa někomu došla fantazie. Hrušky s jablky je oblíbená věta když chce být někdo zajímavý nebo nemá pádný argument.
          Tohle nemá s hruškami a jablky vůbec nic společného.
          Rekord je rekord ať jde o cokoli, co nedokáže nikdo jiný.
          Silně pochybuji, že to vy zvládnete lépe než oni.

          Není žádný rozdíl v tom když někdo napěchuje speciální vozítko na kolech obrovským množstvím paliva a maximálně výkonným motorem a ujede s tím 1 míly tam a zpátky, a nebo napěchuje auto baterkami a ujede co to dá.
          Navíc praktické využití toho prvního vozítka je naprosto nulová. Pro běžný provoz nepoužitelné. Stejně jako v tom druhém případě.
          Tady je o samotný rekord. Ale klidně si tam promíchejte hrušky když je vám libo.

            1. Uvedl jste argumenty
              Uvedl jste argumenty naprosto liché, já jsem vám vysvětlil proč. Vám jde jen o to kopnout do něčeho co dokázali jiní a vy tomu nerozumíte.
              Jestli si myslíte, stejně jako váš kolega s cisternou, že je tak jednoduchý nacpat do auta baterky a pak udělat rekord, tak jste na velkým omylu. Tak jednoduchý to není.
              Já jsem už říkal udělejte to samý a schválně jestli je překonáte. Já o tom silně pochybuji.
              Tento rekord je navržen do Guinessovy knihy rekordů. Stejně jako jiné rekordy jako např. rychlost, dojezd benzínových aut.

              1. Aha, takže když zrealizuji
                Aha, takže když zrealizuji notebook se stohodinovou výdrží tím, že si k němu do batohu vezmu 10kg akumulátor, tak je to taky rekord hodný zapsání do Guinessovy knihy rekordů? Protože to je přesně to samé. K překonání stačí, aby si někdo do toho batohu dal akumulátor jedenáctikilový a tak pořád dál. Takových rekordů vám udělám stovky, když mi to budete platit.

                1. Konečně jste to
                  Konečně jste to pochopil.
                  Udělejte to a budete první a jestli vám to do g. knihy zapíšou tak budete mít i oficiálně uznávaný rekord.
                  Další vás třeba předčí tím že si vezmou větší batoh.
                  Ale věřte že to není tak jednoduché jak si myslíte. Vtip je v tom že tato soutěž pobídne mozky lidí kteří vymyslí nové lehčí baterky, aby překonali daný rekord.
                  A o tom to je.

                2. Aha takže jsme zpátky u
                  Aha takže jsme zpátky u té desetimetrové dřevěné vidličky 😉
                  Ale OK. Já toto vaše stanovisko beru i když s ním nesouhlasím.

      2. Ja náhodou souhlasim s
        Ja náhodou souhlasim s tím, že tenhle rekord je k ničemu, to je stejný, jako kdyby někdo udělal rekord, že ujel 100tis. km na jednu nádrž, ale neřekl jak velkou má tu nádrž, no a ve skutecnosti ta nádrz byla 5tisíc litrů. No tak k čemu takový rekordy…. no k reklamě a pak uz k ničemu…. A není to nic proti elektromobilům., naopak, nejlíp pro elektromobily bude, když jse budou hodnotit objektivně a ne přěhnaně jak to někdy i tady nna hybridu bejvá….

Napsat komentář