Rychlejší Model S díky updatu softwaruTESLA
Rychlejší Model S díky updatu softwaru
Porsche Boxster E - luxus v elektřiněAUTO
Porsche Boxster E - luxus v elektřině
Konečně dobíječka na D1!ČESKO
Konečně dobíječka na D1!
Cyklostezka, která vyrábí energiiKOLO
Cyklostezka, která vyrábí energii

REKORD: elektromobil dosáhl rychlost 328,604 km/h

Jan Horčík - 26 Červen 2013

Paul Drayson patří mezi prominentní britské podnikatele. Dříve působil i ve vysokých patrech politiky. Dnes se věnuje především svému koníčku: elektrickému závodnímu autu Drayson B12 69/EV. Aktuálně s ním dosáhl rekordní rychlosti 328,604 km/h.auto Drayson Racing - vůz B12 69/EV, který dosáhl rekordní rychlosti 328 km/h

Speciální závodní elektromobil Drayson B12 69/EV dosáhl rekordní rychlosti 328 km/h
foto: Drayson Racing

O svém úspěchu informoval tým Lorda Draysona svět včera prostřednictvím twitterového účtu. O tom, že se skrze společnost Drayson Racing Technologies pokusí o rychlostní rekord však informoval už na konci letošního května.

Jde o oficiální “FIA World Electric Land Speed Record”. Jeho ustavení proběhlo na letecké základně královského letectva RAF Elvington v Yorkshire. Drayson tak překonal dosud platný rekord z roku 1974 (!), který v USA ustanovil vůz Battery Box společnosti General Electric.

Tehdejší rekord stál na hodnotě 281,635 km/h. Proč trvalo jeho překonání plných 40 let? I podle Draysona je to obrovská technologická výzva, postavit plně elektrické auto s hmotností pod 1000 kg, které dokáže dosahovat nebo dokonce překonávat takové rychlosti.

Vůz Drayson B12 69/EV dokonce původně nebyl vůbec koncipován jako elektromobil, ani k lámání rekordů. Závodní speciál postavený na karbonovém šasi Lola LMP1 původně Drayson proháněl na světových závodech poháněný druhou generací desetiválcového motoru Judd na biopaliva.

Dnes však podle Draysona představuje jeho auto vrchol toho, čeho lze v oblasti elektrických závodních aut dosáhnout. Specifikace? Max. výkon 640 kW (při rekordu byl však snížen na 480 kW), baterie 30 kWh (při rekordu 20 kWh), motory 4x Axial Flux, dva na každé zadní kolo, s integrovanou převodovkou.

Úpravy – snížení výkonu a kapacity baterie – byly pro závodní vůz provedeny z důvodu snížení hmotnosti z 1095 kg na méně než 1000 kg (bez řidiče). Dobíjení probíhá bezdrátově výkonem 20 kW přes systém QualcommHalo.

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V roku 2004 dosiahol EV Eliica rýchlosť 370 km/h. Bol ale skoro 2,5 x ťažší.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic

zajímavé články