REKORD: Elektrobus Proterra ujel 1772 na jedno nabití

Jan Horčík - 20 Září 2017

Elektrický autobus Proterra Catalyst E2 Max ustanovil světový rekord, když na jedno nabití ujel 1772 km. Využívá baterii o kapacite 660 kWh.auto elektrobus elektrický autobus Proterra Catalyst E2 Max

Americký elektrobus Proterra Catalyst E2 Max zvládá skvělé dojezdy. V objemu prodejů je ale v tomto segmentu jasným lídrem čínské BYD.
foto: Proterra

S rekordy v dojezdu/kapacitě baterií se poslední dobou roztrhl pytel. Největší elektroauto na světě - dumper Komatsu - má 700kWh baterii. S elektromobilem Opel Ampera-e teď ujeli 755 km a Tesla Model S nedávno zvládl 1078 km.

Zbývá nějaký ten rekord v oblasti elektrobusů a s ním přichází americký výrobce Proterra. Její dvanáctimetrový elektrický autobus Proterra Catalyst E2 Max zvládl aktuálně ujet na jedno nabití 1772 km!

Stalo se tak na testovacím okruhu Navistar Proving Grounds v New Carlisle ve státě Indiana. Proterra láme své vlastní rekordy poslední dva roky.

Ještě v roce 2015 ujela díky 258kWh baterii 413 km. O pouhé dva roky později je to víc než čtyřikrát víc při ani ne třikrát vyšší kapacitě!

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Takhle to funguje v reálným provozu v Čikágu.
https://www.youtube.com/watch?v=AGkB9ggX42I

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Průměrná rychlost prý 15 mil čili 24 km/h

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Takže to jeli víc než 3 dny v kuse :-D

Obrázek uživatele Radovan

Člověku až ukápne slza, když si vezme ty naše komiky politiky, zuby nehty se držící Solarisů a dalších nepoužitelných evropských jako elektrobusů, když čínský BYD nabízí reálně ověřených 400 km (do Ostravy na testování ho vzali, ale rychle vrátili, páč by se ukázalo že to jde) a americká Protera ještě více. Ach jo.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nezbývá než souhlasit ale co můžeme kurva dělat

Obrázek uživatele Josef

Ehm, rekord je to pěkný, ale nominální uváděný dojezd této verze autobusu s 660 kWh baterií je 350 mil, tedy asi 560 km. Museli jet hodně pomalu a opatrně.

Viz: https://www.proterra.com/products/catalyst-40ft/

Chýba mi tu aká bola priemerná rýchlosť. 660kWh / 1100mi je 60kWh/100mi (37,2kWh/100km), co mi pride hodne málo na taký bus, keď tesla S na dialnici má 25-30kWh/100km...

Nemůžete porovnávat podmínky v reálném provozu při +-130 km/h s podmínkami na testovacím perfektně rovném a volném okruhu ještě při nižší rychlosti. Nemají autobusy omezovač na 100 km/h? Při této rychlosti se Tesla hravě vejde pod 20 kWh/100 km (odhadem nějakých 18-19 kWh/100 km).

Citace: "...Ještě v roce 2015 ujela díky 258kWh baterii 413 km. O pouhé dva roky později je to víc než čtyřikrát víc při ani ne třikrát vyšší kapacitě!.."

Předpokládám že za ty dva roky se nezvýšila hustota energie v baterkách třikrát, takže toho dojezdu dosáhli jen hrubou silou, v podstatě tím že tam těch baterek nacpali třikrát tolik. Tedy třikrát větší objem, třikrát větší hmotnost a možná i cena.

Obrázek uživatele Jan Veselý

"Jen hrubou silou" snížili spotřebu na km o 40%. Učí se a učí se rychle.

Pokud by přínos spočíval v tak masívním snížení spotřeby, znamenalo by to že se jim buď podařil zázrak, anebo že předchozí provedení autobusu bylo zcela chybné.

Ani jedno z toho však neodráží normální dvouletý vývoj v téhle oblasti

off

Porše a baterie
https://newsroom.porsche.com/en/technology/porsche-engineering-electrification-electromobility-lithium-ion-cell-modular-component-battery-systems-blueprint-13981.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

off

Flotila Tesla taxíků pro Dubaj
https://www.insydodubai.com/news/tesla-taxis-have-arrived-in-dubai-and-theyre-as-cool-as-they-sound/?utm_medium=social_post_sponsored&utm_source=Facebook&utm_campaign=teslataxis

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobily

Newsletter


185.66.36.26