Rekord dojezdu elektroskútru za 24 hodin padl: 1136,6 km

Jan Horčík - 20 Září 2011

Během uplynulých 24 hodin se podařilo společnostem a vytvořit na velodromu v pražských Strašnicích světový rekord. Na Akumoto 600/L85 s 3 kW elektromotorem najelo pět střídajících se jezdců za přesně 24 hodin celkem 1136,6 km. elektroskútr světový rekord Akumoto

Počasí, především večer, jezdcům příliš nepřálo - pršelo a byla zima. Přesto skútr i jezdci obstáli na jedničku, bez jakýchkoliv poruch.
foto: Akumoto

Už po 21 hodinách 30 minutách překročil hranici 1000 km, což byla podle Jiřího Drahovzala z Akumoto jakási psychologická hranice, ve kterou všichni doufali. Pak už to mohlo být jen lepší. A také že bylo.

Urazit 1136,6 km na zmíněném elektroskútru na velodromu si vyžádalo celkové náklady zvící všehovšudy 71 Kč za elektřinu. Také na tom chtěly společnosti a Akumoto demonstrovat, že elektrická doprava může být velmi výhodná.

V průběhu jízdy se v pravidelných intervalech cca 47,6 km měnily baterie a jezdci. Výměna trvala vždy max. několik desítek vteřin.

Stanovení rekordu je součástí probíhajícího . Do něj se zapojila řada měst v celé , potažmo v Evropě. V například v neděli 18. září probíhala akce Václavské náměstí bez aut.

Kromě toho je řada akcí věnována , ať už dvoustopé nebo jednostopé. Řadu zajímavých stánků můžete potkat např. na Náměstí republiky.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Gratuluji k uspěchu.Je škoda,že při zadavani podkladu k tipovani delky rekordu byly informace tolik skoupe.Vysledek je ale neskutečny a neuvěřitelny.Pro propagaci elektroskutru a elektrovozidel je to skvěla reklama a samozřejmě i pro Akumoto.I když maloktery si tento styl bude moci v praxi dovolit ale jako reklama je to super.

Co je na tom neuvěřitelného? Už v diskusi pod první zmínkou jsem těch >>1000km trefil skoro 100%, až mě mrzí, že jsem se nezúčastnil ;)

BTW, vy diskutujete sám se sebou?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasim s tim,že tato prvni akce byla jako fakticka "soutěž" jalova,ale jako reklamni placnuti skvěla.Doufam,že to pro ostatni konkurenty bude vyzvou,a někdo z odpovědnych a znalych vytvoři smysluplna pravidla k soutěži mezi všemi porovnatelnymi vyrobci a prodejci.Osobně by mne vice než takovyto rekord,spiše zajimalo ekonomicke dojezdove možnosti těchto vozidel.Nejde mi ani tak o rychlostni rekordy jako o prakticky dojezd a četnost nabijeni stavajici baterie v pohledu zakaznika a uživatele.Zavoděni si nechte pro pubertalni děti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na to, že má skútr 89kg a lithium tak dojezd 47km na hladkém povrchu velodromu nic moc. Se svým e-maxem 90S s olovem a hmotností 150 km najedu v běžném provozu po Praze při neekonomické jízdě (brzda-plnej plyn) 45km.... Navíc mě zaráží jak mohl skútr, na který stačí podle stránek výrobce řidičský průkaz skupiny B nebo AM s max. povolenou rychlostí 45 km/h, ujet za 24 hodin 1136,6 km???

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

podle údajů uveřejněných v oficiální tiskovce je zřejmé, že se střídali jezdci po 1 hodině. Ale akumulátor po té jedné hodině byl vybitý řádově z 50-55%, což si myslím že při konstatnní jízdě pod plným plynem a podmínkách, které jsou na fotkách je super výsledek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, tak to sedí. Když měl akumulátor na začátku 85Ah, tak po jedné hodině jízdy mohl mít zbývající kapacitu kolem 40Ah. Tak mohl být vybitý na 50-55% - tomu věřím. Jen to není žádný super výsledek. Spotřeba větší než 1Ah/1km.

A kde by nabral 85Ah? L85 má kapacitu cca 30Ah. Na 85Ah by se dalo dojet z Prahy do Brna ;)

Nicméně ten údaj o vybití na cca polovinu je vzhledem k podmínkám odpovídající.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Předpokládám, že L znamená lithiový akumulátor a 85 znamená jeho kapacitu 85Ah. Co by jinak značka L85 znamenala?

Tak nepředpokládejte a podívejte se alespoň na popis na jejich webu. To číslo znamená dojezd v km na nabití, za tzv. "ideálních podmínek".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud jedu konstantě s plným plynem, tak mám právě nejmenší spotřebu. Nikde jsem v tiskovce nenašel že byl akumulátor vybité z 50-55%. Taky mě pobavila chyba v tiskovce "to vše za dohledu komisařů z agentury Dobré ráno". Ta agentura se jmenuje Dobrý den :o))Asi nemá smysl se v tom dál babrat. Je to podle mě jen další mediální bublina.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Akce na nic. Je vidět, že po 47 km je baterie vybitá, to není ani na to, dojet za kamarády na Slapy a zpátky. Na normálním skutru v pohodě, několikrát týdně, na elekro bych musel zpátky tlačit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aku byly po hodině jízdy vybité, přitom v ideálních podmínkách má skútr údajně na nabitý aku dojezd 80km. A toto byly ty ideální podmínky. Jaká je skutečnost?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Baterie nebyla vybitá na 0 % kapacity. Byla vybitá pouze zhruba na 50 %.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Což o to, na 120L by se dalo dojet na Slapy a zpátky (předpokládám je míněno z Prahy), ale s omezovačem 45km/h by to bylo stejně k nepřežití. Malé skútry jsou prostě do ucpaného centra města nebo naopak na popojíždění někde po vesnici a okolí, kde projede jedno auto za uherský rok. Kdekoliv jinde je to sebevražda a to i ve městě, kde se to zrovna neštosuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Typoval jsem také ale 720km,v pravidlech soutěže nebylo uvedeno že se budou měnit akumulátory.Počítal jsem s časem na dobíjení.Tento rekord neodráží realitu skutečného provozu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

také jsem nevěděl, že se budou měnit baterie!!! Tipoval jsem 666km/den. Pouze PR pro ČEZ !!! fuj !!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kolik bylo na test potřeba celkem akumulátorů, jaký byl dojezd na jeden akumulátor a jaká je cena jednoho akumulátoru? Je hezké že se spotřebovala elekřina za 71 korun, ale náklady na baterky se předpokládám vyšplhaly na pár desítek tisíc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud budeme pokračovat v tipovani tak pravděpodobně tři,v cyklu rychlonabijeni.I když v tomto nejde o usporu a rentabilitu použiti,při ceně baterie 6000kč by to bylo i v podani ČEZu plytvanimpři použiti většiho množstvi.


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?