Rallye Blue Corridor představila vozy na zemní plyn

V pátek 14.9. se v Praze představily automobily poháněné na propagační rallye Blue Corridor 2012. Celkem 20 osobních a nákladních vozů spolu s jedním autobusem absolvují přes 6000 km dlouhou cestu z Moskvy přes jedenáct evropských měst až do Berlína. Akce ukazuje perspektivy zemního plynu v dopravě a dokumentuje fakt, že již dnes je cestování po Evropě na zemní plyn možné.

Zúčastněné vozy se jen tak tak vešly před budovu Národního technického muzea v Praze.

V rámci zastávky v Praze proběhla prezentace vozů na stlačený zemní plyn () i zkapalněný zemní plyn () a dvě panelové diskuse věnované budoucnosti zemního plynu v dopravě. Akce v Praze pořádaly společnosti VEMEX a E.ON jako lokální partneři hlavních organizátorů projektu Blue Corridor. O den dříve proběhla zastávka kolony Blue Corridor v Ostravě.

Vozy na zemní plyn absolvují v rámci letošního ročníku akce Blue Corridor trasu z Moskvy, odkud vyjely 8. září, přes Smolensk, Minsk, Brest, Varšavu, Ostravu, Prahu, Karlsruhe a Paříž až do Bruselu, kde se 17. září uskuteční setkání se zástupci Evropské unie. Z Bruselu budou vozidla dále pokračovat přes Essen do Berlína.

Praktická ukázka čerpání LNG (zkapalněného zemního plynu). Hadice byla „mražená“ během chvilky.

„V současné době je na světě v provozu zhruba 16 milionů vozidel poháněných zemním plynem, z čehož 1,5 mil. je v Evropě. Experti odhadují, že jejich počet naroste do roku 2020 celosvětově na 50 milionů. Díky tomuto očekávanému nárůstu a díky zejména ekonomickým a ekologickým výhodám zemního plynu bude toto palivo hrát stále větší roli ve světovém energetickém mixu,“ předvídá plynu světlou budoucnost Hugo Kysilka, ředitel marketingu společnosti VEMEX.

„Postavení dodavatelů energií se v současné době mění. Zákazníka již nezajímá prostá dodávka komodity, ale vyžaduje další služby. Cílem je maximálně zefektivnit energetické hospodaření, a to ve všech oblastech – elektřina, plyn, vytápění, doprava, samozřejmě i s ohledem na ochranu životního prostředí. CNG tato kritéria v dopravě beze zbytku naplňuje. Úspora palivových nákladů oproti naftě se pohybuje na úrovni 30 až 40 procent, oproti benzinu dokonce více než 50 procent, dopady na životní prostředí jsou při jízdě na CNG minimální. To je také hlavní důvod, proč jsme se k iniciativě již před lety připojili,“ doplňuje Jiří Šimek, místopředseda představenstva společnosti E.ON Energie.

Myšlenka propagačních jízd Blue Corridor vznikla již v roce 2000 za podpory Nadace Vernadsky Ecological v Moskvě. Cílem letošního ročníku Blue Corridor je upozornit veřejnost na možnost využití zemního plynu jako ekologického, bezpečného, úsporného a dostupného paliva a ukázat, že již dnes je cestování po Evropě na zemní plyn reálné, na rozdíl od ostatních alternativních paliv, které jsou stále ještě ve stádiu vývoje.

tisková zpráva

2 Comments on “Rallye Blue Corridor představila vozy na zemní plyn”

  1. Vážení, tento článek je
    Vážení, tento článek je v celku zajímavý do té doby než zjistíte, že za akcí stojí firma Vemex. Osobně se divím, že společnost EOn se dává dohromady s firmou která není ani schopná udržet v provozu respektive dát do provozu CNG čerpací stanici. Společnost Vemex s velkou slávou otevřela stanici v Olomouci. Na stanici dodnes nenačerpáte jelikož dle sdělení obsluhy došlo k pochybení při stavebním řízení. Marketing je fajn věc, ale zkuste nejdřív zprovoznit jednu Vaši stanici a pak zde propagujte CNG. Zatím je to jen o dělání si legrace z koncových zákazníků. Proč Pokud jste se donedávna podívali na mapu CNG Olomouc byla vystavena jako funkční. Pokud s stanicí počítáte na své trase tak je pak opravdu příjemné pokud musíte vyrazit na zajíždku o několik desítek km zpět a nebo dál aniž by jste chtěli. Upřímně i za cenu 0 Kč za 1 kg plynu popojedu do Přerova a utratím tam o pár korun více a to jen proto, abych dal vydělat tomu kdo to myslí Vážně. Takže díky za pěkné „fejkové“ fotky a 1 dubna tuším už bylo.
    K.

Napsat komentář