Americký start-up QuantumScape tvrdí, že vyřešil všechny problémy solid-state baterií. Vstoupil na burzu a investoval do něj i Volkswagen.
foto: QuantumScape
Když v polovině letošního roku Volkswagen ohlásil, že investoval dalších US$200 mil. do neznámé firmy QuantumScape, šlo o zdánlivě nedůležitou zprávu. Koncern VW údajně s firmou spolupracuje od roku 2012 a do té doby investoval už US$100 mil.
Před měsícem vstoupila firma QuantumScape na burzu a její šéf Jagdeep Singh přišel s tvrzením, že se jí podařilo vyřešit všechny problémy technologie solid-state baterií (baterií s pevným elektrolytem).
QuantumScape zveřejnili ke svým revolučním bateriím první data. Baterie je údajně možné nabít z 0 na 80 % kapacity během 15 minut. Energetická hustota by měla být >400 Wh/kg, resp. 1000 Wh/l.
Životnost je údajně minimálně 800 cyklů, ale reálně prý vydrží „stovky tisíc ujetých kilometrů“. Navíc je schopna pracovat i v teplotách kolem -30 °C – bez předehřevu.
Hlavním průlomem má být využití keramického separátorů a bezanodový design. To znamená, že anoda vzniká teprve in situ v okamžiku, kdy se dokončený článek nabije. Jagdeep Singh tvrdí, že jeho baterie testovali „nejlepší baterioví vědci ve svých laboratořích“. Kteří a co o tom říkají už nedodal.
Faktem ale je, že QuantumScape za sebou má kolem US$1,5 mld. investic od takových jmen, nepočítaje VW, jako Breakthrough Energy Ventures, Khosla Ventures, Kleiner Perkins, Continental AG, Fidelity Management & Research, Prelude Ventures, Lightspeed Venture Partners či Capricorn Investment Group.
I samotný Sing přiznává, že jeho firma zatím nemá k dispozici výrobní verzi svých článků. Jejich výrobu chce ale v rámci společného podniku (joint-venture) s Volkswagenem rozjet už v roce 2024. A nejpozději do roku 2027 být v zisku. Držíme palce.
baterkárny po celé Evropě rostou:
v Německu VW, Tesla,
baterkárny po celé Evropě rostou:
v Německu VW, Tesla, čínská Contemporary Amperex, Svolt Energy…
v Polsku působí LG Chem
v Maďarsku Samsung
ve Švédsku Northvolt
na Slovensku InoBat Wildcat Discovery Technologies
ve Francii start-up Verkor
v ČEZku … HÉ3DÁ :)))
https://www.garaz.cz/clanek/v-nemecku-vznikne-nova-tovarna-na-baterie-pro-elektromobily-21005142
Jo roste to, ale když koukám na ty výrobní kapacity třeba
Jo roste to, ale když koukám na ty výrobní kapacity třeba na příští rok, tak na nějaké vyšší stovky tisíc EV to stačit nebude. Všichni se bijí v prsa kolik vyrobí EV, ale otázka je, kde do toho chtějí brát ty baterie? 🙂
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/nejvetsi-evropske-tovarny-na-baterie-kde-vznika-potrebna-technika-do-vyhlizenych-elektroaut-1370044
Taky držím palce a doufám, že se té sériové výroby
Taky držím palce a doufám, že se té sériové výroby dožiju.
Tak budem držet palce, té asi tak vše co můžem dělat. 🙂
Tak budem držet palce, té asi tak vše co můžem dělat. 🙂
“Kteří a co o tom říkají už nedodal.” ???
Opravte si
“Kteří a co o tom říkají už nedodal.” ???
Opravte si to.
off
Japonci maj prej pokrok v sodíkovej bateriích. Prej
off
Japonci maj prej pokrok v sodíkovej bateriích. Prej dosáhli větší denzity než už lionek.
https://electrek.co/2020/12/15/sodium-ion-rechargeable-battery-density/
Chcete někdo Leafa 40kWh (6/2019)za 599k Kč
Chcete někdo Leafa 40kWh (6/2019)za 599k Kč ?
https://www.sauto.cz/osobni/detail/nissan/leaf/18955837?company=1&goFrom=list
Tak já si ho teda vezmu, když se nikdo jinej neobětuje, ale
Tak já si ho teda vezmu, když se nikdo jinej neobětuje, ale pošleš mi těch 600 tisíc předem.
Najdi si jiného sponzora.
Najdi si jiného sponzora.
Umí to omezit dobíjecí proud z 1f zásuvky na 8 a 6A?
Umí to omezit dobíjecí proud z 1f zásuvky na 8 a 6A?
Ten nabijeci proud se nastavi na nabijecim kabelu nebo
Ten nabijeci proud se nastavi na nabijecim kabelu nebo wallboxu. Takove nabijeci kabely se prodavaji od 3500 Kc a samozrejme vis.
Leaf nastaveni neumi, Tesla to umi. Na aliexpress pri zaslani z Ceska stoji jeste mene a clo se neplati, protoze z Ceska. Tento kabel umi od 8A, ale nechce se mi moc hledat.
https://www.aliexpress.com/item/4000105545332.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.145269f6NH6WJh&algo_pvid=92878198-e610-4c0b-906e-657b299f6a8f&algo_expid=92878198-e610-4c0b-906e-657b299f6a8f-4&btsid=0b0a556f16080655263995276e603c&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
škoda, že to neumí – pokud si správně pamatuju, tak na
škoda, že to neumí – pokud si správně pamatuju, tak na e-golfu to jde nastavit v autě, ale po nějakých krocích. Že jde kabel vím, nicméně použití by bylo dokonale pro neseznámené uživatele, takže ideálně nastaveno v autě a poučení: tohle zapoj tam a tamto tam a o nic se nestarej a hlavně na nic nešahej. Jinak díky za odkazy na kabely – na Ali jsem to nikdy nehledal – ještě jsem nenajel, že mají dost věcí v EU skladech
Já objednával TV Box, mělo to jít z CZ skladu a jelo to z
Já objednával TV Box, mělo to jít z CZ skladu a jelo to z DE. Což je v pohodě. Ake vím, že byli lidi, co objednali box, sklad v EU, ale Číňan napsal, že v EU není a posílá z Číny 🙂
Cinan tak nejak bere Cesko jako 17. spolkovou zem DE. Taky na
Cinan tak nejak bere Cesko jako 17. spolkovou zem DE. Taky na ebay pisou sklad v Jenec/CZ a prije to z DE.
Nebo tady
Nebo tady 6-16A:
https://www.evsolution.de/produkt/ladekabel-mit-einstellbarem-ladestrom-typ-2-schuko-6-16a-mit-gleichstromschutz
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/prehledne-a-srozumite
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/prehledne-a-srozumitelne-5-nejvetsich-vyhod-a-nevyhod-elektr/r~ab1fafe42d9511eb8b230cc47ab5f122/?utm_source=mediafed&utm_medium=rss&utm_campaign=mediafed
Ta délka dobíjení je sporná.
Jezdím každý den do práce
Ta délka dobíjení je sporná.
Jezdím každý den do práce 50km, takže mě dobíjení vůbec nijak nelimituje. Jen prostě přijedu k domu a zapojím kabel cestou když jdu zavřít vrata.
Spíše šetřím čas, protože nemusím zajíždět k benzínce.
Že se audo dobíjí 3-4 hodiny je mi fuk. V noci spím.
Cena záleží od nájezdu. A bazarový elektromobil se klidně může i vyplatit proti spalováku, pokud se sečtou veškeré náklady.
Třeba emise u nás podražili skoro na 1000kč. Což je pro mě cena za ujetí 2500 km.
Pokud se elektromobil používá tak na co je určený, tak některé věci prostě omezení nejsou. Cesta do chorvatska na jeden zátah pro mě není argument.
A emise mě nezajímají. Elektromobil jsem si koupil jen kvůli nákladům na provoz.
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/cinsky-vyhledava
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/cinsky-vyhledavac-baidu-se-mozna-pasuje-do-role-vyrobce-elektromobilu-autonomnimu-rizeni-uz-vladne-1376297
Takovejch slibů o revolučních baterkách už bylo.
Takovejch slibů o revolučních baterkách už bylo.
Tesla se bude divit až ji VW vytře zrak.
Tesla se bude divit až ji VW vytře zrak.
Ha, ha, ha.
S tou vlastnickou strukturou, jakou firma VW má,
Ha, ha, ha.
S tou vlastnickou strukturou, jakou firma VW má, není schopna žádné zásadnější rychlé změny.
to asi těžko 😉
https://youtu.be/KJzUay3EiFQ?t=2488
to asi těžko 😉
https://youtu.be/KJzUay3EiFQ?t=2488
s díísem to prej vypadá nahnutě poudali vodbory plný
s díísem to prej vypadá nahnutě poudali vodbory plný sotvavýučáků ;))
https://youtu.be/8pB71tKOuNg?t=263
Quanťákům přispěl taky Gates a Katar… 😉
Quanťákům přispěl taky Gates a Katar… 😉
chcete někdo Tesla Model 3 Performance za 143 tisíc korun?
chcete někdo Tesla Model 3 Performance za 143 tisíc korun? 🙂
https://youtu.be/KJzUay3EiFQ?t=1297