Semper Vivus - hybrid z roku 1900HISTORIE
Semper Vivus - hybrid z roku 1900
Nissan Leaf pohánějí nové Windows 7AUTO
Nissan Leaf pohánějí nové Windows 7
Outlander Plug-in hybrid slaví úspěchPRODEJ
Outlander Plug-in hybrid slaví úspěch
Toyota Prius plug-in hybrid umí 3 l/100TEST
Toyota Prius plug-in hybrid umí 3 l/100

PSA Peugeot Citroën a Bolloré: dohoda o elektromobilech

redakce - 18 Červen 2015

Francouzský koncern PSA Peugeot Citroën a skupina Bolloré podepsaly dohodu o strategickém partnerství v oblasti elektromobilů a sdílení automobilů.auto elektromobil Bolloré BlueSummer elektroauto

Elekromobil Bolloré BlueSummer
foto: Bolloré

  • Distribuce a výroba elektromobilu skupiny Bolloré v továrně PSA Peugeot Citroën v Rennes
  • Závazek obou podniků v oblasti vývoje společných řešení mobility včetně projektů sdílení automobilů s využitím vozů s elektrickým i spalovacím motorem

Dohoda o spolupráci, kterou podepsala skupina Bolloré a PSA Peugeot Citroën, odráží společný zájem v oblasti udržitelné mobility a pokrývá výrobu a distribuci automobilů, jakož i otázku sdílení vozů.

Tato společná vize je také v souladu se společným cílem stát se předním hráčem na trhu sdílených automobilů, jenž se stává významnou součástí ekonomiky nové mobility doplňující nabídku veřejné dopravy.

Elektromobil vyvinutý skupinou Bolloré dostal název Bluesummer. Jde o čtyřmístný kabriolet s dojezdem 200 km v městském provozu. Tento vůz bude nabízet skupina PSA Peugeot Citroën.

Na základě dohody bude montáž vozu Bluesummer probíhat od září 2015 v továrně PSA Peugeot Citroën v Rennes. Denní výrobní kapacita bude 15 vozů, což představuje maximálně 3 500 vozů ročně.

Pokud jde o udržitelnou mobilitu, obě skupiny budou na základě dohody spolupracovat v oblasti sdílení automobilů nejprve v Evropě a později i ve světě prostřednictvím vytvoření společného podniku.

Ten bude pro tuto činnost využívat jak elektromobily (osobní i užitkové), tak nízkoemisní vozy se spalovacím motorem. Strategická spolupráce se opírá o kombinaci zkušeností a znalostí obou skupin.

Skupina Bolloré je již přítomna na trhu elektrické mobility, pro který navrhla a vyvinula několik elektromobilů (zejména Bluecar, Bluesummer, Bluebus a Bluetram).

Prostřednictvím svých specializovaných poboček provozuje rovněž síť sdílení elektromobilů v několika francouzských městech (Paříž, Lyon a Bordeaux a jejich přilehlé obce) i v zahraničí.

PSA Peugeot Citroën se sdílení automobilů věnuje od roku 2013, kdy přišla s nabídkou určenou pro podniky ve Francii a prostřednictvím značky Citroën také v Německu (Multicity Berlin). Značka Peugeot uvedla nabídku krátkodobého pronájmu automobilů (Mu by Peugeot) v roce 2009.

tisková zpráva
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmm, Bluesummer, čtyřmístný kabriolet s dojezdem 200 km v městském provozu? Čili maximální rychlostí 50km/h? Takže je to kvalitou na úrovni těch čínských městských elektromobilu, co tam údajně prodávají na kvanta?

Obrázek uživatele honza.t

Čekal bych, že bude nějaká spolupráce s Toyota motors, když už provozují společný výrobní závod ? Jako KOLÍNSKÉ TPCA ? Asi to někde drhne,(nepřekonatelný odpor) když se spolupráce dál nerozšiřuje.

Obrázek uživatele Radovan

Abych pravdu řekl, tak netuším, proč Bolloré už dávno nechrlí elektromobily v Evropě ve velkém. Jestliže je má důkladně léty otestovány ze všech carsharingů v mnoha městech Francie Paříží počínaje, co brání jejich normální výrobě a prodeji. Podle mne je to vůz plně konkurenceschopný třeba Renaultu Zoe.
Legrace je, že PSA přestaly s Citroenem Zero / Peugeotem Ion a kromě Partneru / Berlinga s mizerným dojezdem na elektřinu dnes nic nenabízejí. A 3.500 vozů ročně to fakt nespasí.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 41 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 7 tis. km

Osobně se domnvám, že jim chybí tah na branku, i peníze. PSA se dlouhodobě potýká s útlumem, nevím, jak Bolloré, ale podle mě nemají jasnou koncepci a bojí se jít do něčeho úplně nového. Pokud se ve vedení střídají neprůbojní ředitelé (nesleduji to, tak nevím, jen hádám) jak holubi na báni, tak je z toho rozpačitý a nečitelný přístup k zákazníkovi.

---

hariprasad

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group Půjčte si elektromobil Nissan Leaf!

zajímavé články