PSA a GM budou společně vyrábět malá nízkoemisní auta

redakce - 29 Říjen 2012

Automobilky Peugeot Citroën a General Motors potvrdily chystané klíčové etapy postupu realizace své Globální strategické aliance. Na základě rámcové dohody, která byla podepsána 29. února 2012, vybrali oba partneři čtyři projekty automobilů a potvrdili příští kroky ve společné organizaci nákupů. PSA zároveň ukázala nepříliš povzbudivé finanční výsledky.Citroen DS5 Hybrid4

Citroen DS5 Hybrid4 - nejden z designově nejzajímavějších hybridů na trhu
foto: Hybrid.cz

Vybrané čtyři společné projekty automobilů se týkají následujících segmentů:
• Společný program kompaktního MPV značky Opel/Vauxhall a kompaktního užitkového crossoveru značky Peugeot;
• Společný program MPV pro segment malých vozů značky Opel/Vauxhall a Citroën;
• Zdokonalená platforma pro segment malých vozů s nízkými emisemi CO2 určená pro novou generaci vozů Opel/Vauxhall, Peugeot a Citroën v Evropě a v ostatních částech světa;
• Společný program pro vozy segmentu D značek Opel/Vauxhall, Peugeot a Citroën.

První vozy vyrobené v rámci těchto společných programů hodlá Aliance uvést na trh na konci roku 2016. Na všech čtyřech projektech se budou podílet nejlepší tvůrci a technologie obou partnerů z oblasti platforem.

Oba partneři rovněž potvrdili příští etapy ve společné organizaci nákupů. Tato spolupráce se bude opírat o využití okruhů nákupů obou podniků za účelem dosažení synergií, které budou užitečná pro obě skupiny. Vytvoření společné organizace nákupů musí schválit příslušné antimonopolní orgány.

Obě skupiny na základě výše uvedených programů a společné organizace nákupů potvrzují, že do pěti let počítají s dosažením již dříve ohlášeného cíle synergetických úspor ve výši 2 miliardy dolarů ročně. Na základě potvrzení společných projektů (platformy vozů a organizace nákupů) nyní oba týmy pracují na finalizaci příslušných konečných smluv.

Vedle těchto informací skupina PSA ohlásila také své finanční výsledky. A není to moc dobré čtení. Obrat skupiny dosáhl za 3. čtvrtletí 2012 celkem 12,93 miliard €, což znamená pokles o 3,9 % oproti 3. čtvrtletí roku 2011. Obrat automobilové divize klesl ve srovnání s 3. čtvrtletím 2011 o 8,5 %; přičemž evropský trh zaznamenal na konci září výrazný pokles o 7,8 % a současně se udržel tlak na zachování nízkých cen.

Obrat automobilové divize v 3. čtvrtletí roku 2012 poklesl o 8,5 % na 8 523 mil. €, oproti 9 310 mil. € ve 3. čtvrtletí 2011. Tento vývoj odráží zastavení prodeje náhradních dílů v Íránu v únoru 2012, pokles v Evropě a v Latinské Americe, který částečně vykompenzoval nárůst objemů v Číně a v Rusku. Světové prodeje skupiny činily 625 267 kusů, což znamená pokles o 6,3 % kromě náhradních dílů.

Peugeot 3008 Hybrid4 Peugeot 3008 Hybrid4 Peugeot 3008 Hybrid4

Obrat vygenerovaný prodejem nových automobilů dosáhl ve 3. čtvrtletí roku 2012 celkem 6 125 mil. € oproti 6 689 mil. € ve 3. čtvrtletí 2011. Tento pokles o 8,4 % je způsoben zejména výrazným poklesem objemů prodejů smontovaných vozů mimo Čínu o 8,7 % vlivem nepříznivého geografického mixu v Evropě. V náročném konkurenčním prostředí bude zachován tlak na ceny.

Tyto nepříznivé okolnosti byly částečně vykompenzovány pokračujícím příznivým vývojem sortimentního složení výrobků (+2 %), vlivem nově uvedených vozů na trh a nárůstu prodejů Peugeotu 208 po uvedení benzínových motorů v červenci a v říjnu.

Skladové zásoby nových vozů činí na konci září 471 000 kusů, což znamená pokles o 20 000 kusů. Skupina potvrzuje cíl vrátit se na konci prosince 2012 přibližně na úroveň skladových zásob z konce prosince 2010.

Evropa

Evropské automobilové trhy zaznamenaly ve 3. čtvrtletí 2012 výrazný pokles (-9,4 %). V západní Evropě trhy poklesly o -9,3 %, přičemž mezi jednotlivými zeměmi byly dál velké rozdíly.

Země jižní Evropy, kde je skupina výrazně zastoupena (53 % prodejů v Evropě), zaznamenaly silný pokles, zejména ve Francii (-11,7 %), v Itálii (-23,2 %) a ve Španělsku (-18,8 %). V Německu došlo k poklesu o -7 %. Prodej ve Velké Británii vzrostl o 6,8 %. Trhy střední a východní Evropy zaznamenaly za třetí čtvrtletí celkový pokles o 11,4 %.

S ohledem na toto stále velmi nepříznivé složení zemí, kde je skupina zastoupena, se podíl skupiny oproti 3. čtvrtletí 2011 lehce snížil na 12,3 % oproti 12,5 %. Po vyloučení vlivu změn ve složení zemí by podíl skupiny na trhu dosahoval ve 3. čtvrtletí roku 2012 celkem 12,5 %.

Skupina zůstává lídrem na trhu s lehkými užitkovými vozy, její podíl zde na konci září činí 20,6 %, přičemž trh ve 3. čtvrtletí 2012 poklesl o 10 %.

V situaci, kdy ve 3. čtvrtletí došlo na trhu k růstu fakturací, se podíl skupiny na trhu v září zvýšil o 7,6 %, její podíl na trhu činí 3,4 %. S úspěchem se setkal především Peugeot 308 a nový Citroën C-Quatre. Podnik DPCA rozšíří v roce 2012 svou nabídku o dva vozy v segmentu C, mimo jiné o Citroën C4L, a současně bude dál rozvíjet svou distribuční síť.

Rusko

Ruský trh nadále roste, ve 3. čtvrtletí roku 2012 dosáhl růst +13 %. Prodeje skupiny se v této situaci zvýšily za 9 měsíců o +9,4 %, podíl na trhu činil na konci září 2,7 %, na což mělo dopad uvedení vozu Peugeot 408 a nárůst v segmentu lehkých užitkových vozů o +37,5 %.

Latinská Amerika

V Argentině vykazuje automobilový trh za prvních devět měsíců roku lehký pokles, na který mělo vliv především 3. čtvrtletí, kdy došlo k výraznému zpomalení o -9 %. Daňové pobídky v Brazílii pomohly trhu dosáhnout za prvních devět měsíců růstu o +5,5 %, zejména díky oblíbenému segmentu B, v němž byla skupina dříve zastoupena jen velmi málo.

Na konci září dosahuje podíl skupiny na latinskoamerickém trhu 5,0 %, oproti 5,8 % ve 3. čtvrtletí 2011. Za prvních 9 měsíců zde skupina prodala 203 265 vozů, na trhy byl úspěšně uveden Citroën C3 a Peugeot 308, chystá se zahájení prodeje Peugeotu 208.

Nejprodávanější vozy

Peugeot 208 s již více než 130 000 objednávkami zaznamenal úspěch a v červenci se v dieselové verzi stal na evropském trhu lídrem ve svém segmentu. Řadu 208 posiluje i nedávné uvedení tříválcových motorů. Peugeot 208 je kompaktnější a o 110 kg lehčí než Peugeot 207. Jeho spotřeba činí 3,4 l / 100 km a emise 87 g CO2 / km.

Ve 3. čtvrtletí roku 2012 pokračuje přesun směrem k luxusnějším výrobkům, podíl vozů kategorie Premium dosáhl na konci září 18 % prodejů skupiny, oproti 17 % na konci září 2011. Tento trend bude pokračovat s nárůstem podílu řady DS, která představuje již 15 % prodejů značky Citroën a kterou posílí chystané uvedení nového Citroënu DS3 Cabrio.

Dieselové hybridy jsou podle PSA “konkretizací technologického náskoku skupiny”. Jde o vozy Hybrid4, , Hybrid4 a . V případě Citroënu DS5 představují více než 20 % prodejů a v případě Peugeotu 3008 a 508 jde o 10 % prodaných vozů.

Posílení financování

Skupina PSA Peugeot Citroën oznámila také posílení financování její banky Banque PSA Finance. Bankovní sdružení banky Banque PSA Finance bylo požádáno o poskytnutí likvidity ve výši 11,5 miliard eur, z toho dodatečných likvidních prostředků ve výši 1 miliardy eur.

Francouzská vláda současně oznámila záměr poskytnout finanční záruky na nové dluhopisy s čerpáním v v příštích třech letech, a to až do výše 7 miliard eur. Tato opatření doplní předchozí opatření (navýšení sekuritizace z 18 na 30 % celkových aktiv, včetně aktiv mobilizovatelných u ECB, zavedení vkladních knížek pro soukromé osoby, které budou ve Francii zřízeny na začátku roku 2013). 

Vyhlídky pro rok 2012

PSA pro rok 2012 očekává, že na evropském automobilovém trhu dojde k poklesu o 9 %. V Číně by mělo dojít k nárůstu o přibližně 7 %, o přibližně 5 % na trzích Latinské Ameriky a o cca 11 % v Rusku. PSA rovněž konstatuje, že konkurenční prostředí je ve 3. čtvrtletí obtížnější kvůli vyššímu tlaku na ceny a pokračujícímu zhoršování situace na jihoevropských trzích.

test Peugeot 508 RXH test Peugeot 508 RXH test Peugeot 508 RXH

V této situaci by mělo na konci prosince činit čisté zadlužení skupiny přibližně 3 miliardy €, s ohledem na příznivé okolnosti, jako je probíhající prodej aktiv, a na nepříznivé okolnosti, jako je úprava výroby, k níž dojde ve 4. čtvrtletí, či vývoj cash flow ve společnosti Faurecia.

Opatření na snižování nákladů přijatá v roce 21012 jsou v souladu s cílem roční úspory 1 mld. €. Ve 3. čtvrtletí pokračoval plán na prodej aktiv, v rámci něhož byla zahájena jednání s RŽD o otevření kapitálu společnosti Gefco, a bude rovněž dokončen program prodeje nemovitostí. Cíl tohoto plánu na získání 1,5 mld. € bude tedy bez problémů splněn.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles Worldwideveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil