Carlos Tavares, šéf koncernu PSA Peugeot Citroen, aktuálně prozradil, že firma si nově bude elektromobily vyrábět sama. Francouzský deník Le Monde informuje, že automobilka už na elektromobilu pracuje.
foto: Peugeot
Díky partnerství s Mitsubishi byla francouzská automobilka mezi prvními, které přišly na trh s elektromobily. Už v roce 2010 vrhla na trh malá elektroauta Peugeot iOn a Citroen C-Zero, odvozená od Mitsubishi i-MiEV.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Peugeot a Citroën podporují vzdělávaní, chtějí robotická auta
Ačkoliv původně mělo PSA od Mitsubishi odebírat až 100 000 vozů ročně, nakonec to v letech 2010 až 2014 bylo pouze 12 500 aut. A navíc i další komponenty pro elektrické verze dodávek Peugeot Partner a Citroen Berlingo.
Nyní si bude Peugeot/Citroen vyrábět elektromobily sám. Jiná francouzská automobilka, Renault, má dnes na trhu tři vlastní elektromobily. A navíc funguje v alianci s japonským Nissanem, který má na trhu nejprodávanější elektromobil Nissan Leaf.
Mimochodem, nový šéf PSA Carlos Tavares strávil prakticky celou kariéru v Renaultu a teprve koncem roku 2013 se dostal na svou současnou pozici.
Nový elektromobil PSA Peugeot Citroen bude postaven na některé z platforem pro malá městská auta. Podle analytiků ale potřebuje problémy zmítaná francouzská automobilka k vývoji vlastního elektromobilu partnera.
Spekuluje se také, že PSA pracuje na nových benzinových hybridech, které by měly nahradit dosavadní nepříliš dobře diesel-hybridy jako je Peugeot 508 RXH.
Dík za to ,že jste!
Denně
Dík za to ,že jste!
Denně se s nadějí přihlašuji na Hybrid,doufám v něco malého za dobrou cenu.
Ion je zatím favoritem mých představ,teda z toho co je k mání u nás.Moc se mi líbí Fiat 500,jeden je na autoscout24.it je to r.v. 2011,najeto 14500km a cena 14900eu.Retro střižené modernou,s dostatkem místa pro 4.
Do práce a na jždění kolem komína skvělé štekrvozítko!!!
To je můj dojem,ale jen dojem,zato číst info od Vás,lidiček co s tím prostě jezdíte,je skvělé a povzbuzující.
11. rok se trápím s dostavbou malého penzionku v Beskydech,pouze s racionálních důvodů máme 3 auta,Peugeota 106 na LPG na ježdění do práce,Nissan pikap na práci a výjezd k baráku i v nejhorším počasí a Toyotu Rav 4 manželčina celoroční jistota,nákup,školka atd.
Jak to tu doladím,2 auta půjdou a dojede štekřík. Dík za informace!
Pánové mám pár otázek
Pánové mám pár otázek ohledně pořízení eauta, časem plánuju koupit budto ojetého IONa nebo LEAFa na mobile.de. Protože rozdíl ceny mezi novým a 4roky jetým autem o 200t kč je propastný.
Tedy:
– při koupi z bazaru v Evropě mohu počítat s cenami bez DPH (netto)?
– připadá mi zvláštní, že mají inzerovaná auta tak málo najeto(od 4t-50t km), proč? (že by tyto auta neuspokojili nereálné představy neinformovaných majitelů?)
– wave-promotion.cz píše, že umí auto papírově převézt, je smysluplné využít jejich služeb? Jaká je cenová náročnost vlastního převodu?
– Umí iOn PWM řídit výkon nabíjení?
Ahoj ,
Pokud si vezmeš vůz
Ahoj ,
Pokud si vezmeš vůz na firmu kupuješ bez DPH tedy neto pokud jako soukromá osoba brutto.
Také uvažuji o ionu bez DPH se dá pořídit kolem 200000 tisíc a to si myslím ze je OK.
Vozy s najetím jednotek
Vozy s najetím jednotek tisíc budou demo kusy. Ty s řádově 50tkm standardní generační obměna. Na západ od našich hranic lidi obvykle nekupují nová auta proto, aby je pak provozovali deset a víc let.
Pokud kupujete ojetý
Pokud kupujete ojetý elektromobil, pak Vás každý bude varovat před stavem baterie, tedy jak s ní bylo nakládáno. To je první riziko. Druhé, které je podceňováno, je neustálé nenápadné vylepšování elektromobilů v ročníkových verzích. Trochu se to týká i iMiev / Ionu / Zera, kde starší postrádají některá vylepšení, ale mohou mít i slabší elektromotor (poslední prodávaná verze byla sice jen v jedné výbavě, ale v té nejvyšší z předchozích 2-3), ale hodně je to poznat právě na Leafu. Spálil se tak pán ze Žiliny, který si zřejmě v dojmech z výkonů dnešních Leafů pořídil ojetinu r.2011. Tedy s daleko horším dojezdem, menší výbavou, problematickým a energeticky náročným vytápěním / klimatizací atd.. Nyní uvažuje o jeho prodeji.
Pokud budete kupovat elektromobil po osobním majiteli mého typu, tak najezdíme ročně kolem 15 tis. km, což je za 4 roky 60 tis. km. Jsou i mezi námi výjimky, kteří podnikají dlouhé cesty jako kolega Rajchl viz http://elektromobily.webnode.cz/.
Nejprve zkuste obvolat všechny místní dealery Peugeotu a Citroenu, zda nemají ještě nějaký Ion skladem. Mohl by jste ho koupit nový s prodlouženou zárukou jako já před rokem za 439 tis. Kč s DPH. Pak zkuste wave promotion (468 tis.).
Ion je to nejjednodušší, co se sériově dá pořídit (snad mimo Aixamu elektro pro 2 lidi), takže na většinu věcí z modernějších elektromobilů můžete zapomenout. Ale na běžné městské ježdění je plně dostačující, což Vám mohu po 11 měsících vlastnictví a více než 14 tis. km potvrdit.
Nevíte kolik bude stát
Nevíte kolik bude stát oprava nebo výměna baterie pro Ion/Czero/IMiev? Pro Leaf to má být asi 120 000 Kč, ale pro Ion jsem to nikde nenašel.
Tak to bych hodně střílel
Tak to bych hodně střílel od boku, netuším. Otázkou je, kdo ji v ČR opraví a taky zda vůbec jsou k dispozici v Evropě na výměnu.
Díky za odpověd.
V
Díky za odpověd.
V případě Leafu, jsem uvažoval až o 2.verzi(výroba tuším od r.2013), tady to bude chtít ještě nějaký ten rok počkat, než se začnou v bazarech hojněji oběvovat.
Jak jste psal, tak v případě iMiev/Ionu/Zera je lepší koukat po iMiev(protože ostatní dvě verze jsou trochu ošizené na výbavě).
Byly i u iMiev nějaké zásadní inovační změny v průběhu výroby nebo stačí verze z roku 2011(tento rok je nabízen nejčastěji)?
Kvalita baterií mi taky trochu „nedá spát“, ale myslím, že řešením by bylo si z bazaru auto na místě půjčit a vyjet jej co to dá – tím se stav baterií zcela jasně ukáže. Přišlo mi že např. iMiev je celkem pěkně vybavená, alespon z toho co píší třeba v tomto inzerátu z bazaru:
Přední hlavové airbagy, boční okenní airbagy vpředu, MASC/párování, dětské sedačky ISOFIX, montážní body, lehké slitinové ráfky 15 „, klimatizace, El. okna, zrcátka, elektronických. theSP/beheiz-/ skládací laponské bar, tmavá skla, vyhřívaná sedadla (sedadlo řidiče), centrální zamykání s vzdáleným ovládáním, volant/řadicí páky v kůži, mlhová světla, světelný senzor, kabel 10 m délka
Kontakt: pan Petro Frascoia, Tel. 07842 / 992999
Vybavení:
Rádio/CD, Mlhovky, palubní počítač, kontroly trakce, vyhřívaná zrcátka, elektronických. Zrcadla, barva, zasklení, tmavě tónovaná okna, kožený volant, rozdělit, Sklopná zadní sedadla, informační displej, ISOFIX dětské sedačky přílohu
Typ interiéru
Manuální klimatizace
Navigace
Posilovač řízení
Elektrické ovládání oken
Centrální zamykání
Elektricky vyhřívaná sedadla
Prvky exteriéru
Litá kola
Zvláštní výbava
Záruka
Nové STK
Bezpečnost a životní prostředí
ABS
Imobilizér
ESP
Čelní a boční airbagy
iMiev se do ČR vůbec
iMiev se do ČR vůbec nevozilo, tak Vám nedokážu odpovědět. Jinak ta výbava, co píšete, je shodná s Peugeotem Ion. On je opravdu tak hodně vybavený. Spousta lidí přesto nechápe, že ho velikostně a výbavou srovnávám s Peugeotem 208 v maximální výbavě a v automatu.Jen by ten iMiev měl mít ještě vyhřívaná sedadla vpředu obě a navíc dálkové spouštění a kontrolu nabíjení a vyhřívání / klimatizace. Tím se nejvíce iMiev lišil od Ionu a Zera.
Podle našich informací
Podle našich informací bylo Mitsubishi iMiEV na vyžádání dostupné.
Tady někde mezi Prahou 10 a
Tady někde mezi Prahou 10 a 4 se pohybuje jeden červenobílý iMiEV, potkal jsem ho naposledy před 14dny.
V ČR je jeden kus iMiev.
V ČR je jeden kus iMiev. Tento však nebyl dovezen za účelem dalšího prodeje.
Pane Vegr, neměl byste
Pane Vegr, neměl byste kontakt na majitele toho iMiev v ČR nebo aspon info kde se nachází? Zajímaly by mě jeho postřehy s tímto vozidlem. vssbrno (zav) volny (dot) cz
Já věděl, že jsem to
Já věděl, že jsem to někde četl, jen jsem nevěděl, že na hybridu.cz. Tady je ten rozdíl mezi verzemi iMiev 2011 a 2012, takže ať si nekoupíte tu verzi s menší baterií a nižším výkonem motoru http://www.hybrid.cz/mitsubishi-i-miev-pro-rok-2012-vyssi-dojezd-nizsi-cena
Hmm, dávat odkaz na
Hmm, dávat odkaz na prastarý Hybridův článek z 07 Červenec 2011, který se ještě ke všemu snaží předvídat mi nepřipadá moc košer.
Kdyby pán nechtěl kupovat
Kdyby pán nechtěl kupovat ojetinu, tak by ten článek nebyl prastarý. Ale on chce a tak je důležité, aby znal vývoj historický motorizace a baterií vozu iMiev / Ion / Zero a nekoupil si tu slabší verzi.
Také po našich silnicích
Také po našich silnicích jezdí ještě par Citroenu/Peugeotu 106EV(saxo) – partner EV (berlingo)
https://www.youtube.com/watch?v=1IuEW7X_zE8
https://www.youtube.com/watch?v=MeXaPg2eXpo
https://www.youtube.com/watch?v=OHMMlURBh14
https://www.youtube.com/watch?v=39EOnH3eYR4
Proč se Peugeot iOn a
Proč se Peugeot iOn a Citroen C-Zero tak málo prodávají? Kvůli vysoké ceně nebo mají nějaké technické nedostatky? Pro ježdění po městě mi jejich dojezd přijde dostačující. Zvažuji koupi jednoho z nich na cesty do práce.
Primárně je to vysoká
Primárně je to vysoká cena, ale také celková zastaralost – v Japonsku se auto začalo prodávat v roce 2009, takže jde o více než šest let starý elektromobil.
za 250tis. by se jich
za 250tis. by se jich prodalo hodně,ale 3x tolik je nesmysl(ted už i mín)
Za to sotva koupíte
Za to sotva koupíte nejlevnější Fabii v základu. To je trochu jako byste chtěl Teslu za cenu Superbu.
ceník peugeot-ion od 717
ceník peugeot-ion od 717 288kč
108 od 233 900kč
208 od 251 000kč
5008 od 439 400kč
s nějakou výbavou třeba 300 000kč,pro běžně se rozhodujicího se kupce je ta cena neakceptovatelná(dnes ion i za mín),čez taky jen slibuje tak zbývají jen fandové
ION teď stojí kolem
ION teď stojí kolem 450kKč. Srovantelně velkou 208 v nějaké prostřední výbavě a motorizaci máte minimálně za 350kKč. Tolik by podle mě taky měla být cena toho iONu. 250 tisíc je ale nesmysl.
Jako jeho majitel mohu po 11
Jako jeho majitel mohu po 11 měsících ježdění po Ostravě i mimo ni jen doporučit. Ne nadarmo na Stream.cz říká v testu pan Marušinec, že jde v současnosti o nejlepší elektromobil v poměru užitek/cena. Na wave-promotion.cz ho nabízejí za 468 tis. s DPH, já ho loni koupil od Peugeot Domanský za 439 včetně 5 leté příplatkové záruky. Bylo to jedno z posledních, co neodebral ČEZ, takže bylo včetně jejich reklamního polepu. protože vnitřními rozměry a výbavou včetně automatu to lze srovnat s P208, pak i moje cena (před pežotovými slevami), byla o pár desítek tisíc níže, než stejně vybaveného spalováku. Jde opravdu o jednoduché hbité městské autíčko, byť s rozvorem 250 cm je v něm místa pro lidi na délku jako v Octavii. ověřený dojezd v létě běžně 130 z papírových 150 km, max. jsme měli 144. V zimě s topením 80-100 km. Po Ostravě to stačí bohatě, město má průměr 20 km. Denně najezdíme od 15 do 56 km, občas více (návštěva sousedního města atp.). Spotřebu si z kapacity baterie 16 kW snadno spočtete. Dobíjení máme doma i v práci, což je pohoda. Od minulého týden tu máme konečně od ČEZu dlouho slibovanou rychlonabíječku, takže v centru lze po cestě dobít na 80% kapacity baterií za 20 minut z úplné nuly, pokud máte větší zbývající dojezd, tak i za méně. Daní za 6 let starý vývoj je až 25 km z dojezdu ubírající nelogické topení s neizolovanými rozvody, vytápějící nejdříve vodu a ta teprve ohřívá vzduch v kabině. Taky nemožnost plánování nabíjení, takže to musíte řešit spínačkami v zásuvce, aby auto dobíjelo jen nočním proudem. Chybějící vytápění / klimatizace v době, kdy se auto nabíjí, chybějící komunikace přes mobil s možností dálkového sledování a zapnutí / vypnutí a pouze vytápěné sedadlo řidiče, ne i spolujezdce, jsou dílem francouzských soudruhů. Ti usoudili, že to Evropan nepotřebuje. Původní Mitsubishi Imiev to má. Jinak je to velmi příjemné poskakovadlo do města a okolí, rodina ho miluje a říkáme mu Pežik.
Díky za skvělý a
Díky za skvělý a obsáhlý vhled. Já jen doplním, že i v našich testech elektromobilu Peugeot iOn/Citroen C-Zero (další zde, zde, zde nebo zde) si auta vedla poměrně dobře a co se týká dojezdu prakticky kopírovala vaše výsledky. Nicméně právě ty nedostatky které zmiňujete na konci tuto první generaci elektromobilů jasně distancují od aut typu Nissan Leaf nebo Volkswagen e-Golf, které mají tyto funkce dořešeny.
Výhodou té vody na topení
Výhodou té vody na topení by mohla být možnost instalace bufíku. …vlastně to vzduchové by tam šlo ty dát, tak nic 🙂
„Podle analytiků ale
„Podle analytiků ale potřebuje problémy zmítaná francouzská automobilka k vývoji vlastního elektromobilu partnera.“
Analytici ví kolikrát kulový. Dle mě potřebují tak akorát dodavatele na články do baterií.
A tenhle krok vítám. Přeznačovat Mitsubishi opravdu není dobrý nápad.
Mimochodem šéf PCA se jmenuje Tavares
PSA před 20ti lety
PSA před 20ti lety postavilo 10000 vozidel, která jezdí dodnes a ještě hodně z nich i na původní baterky. Vozidla měla bufík a vše co má elektromobil mít. Předběhli dobu a také z toho měli pak politickoekonomické problémy. Polovina aut šla do šrotu hned. Ta, která se podařilo zachránit jezdí bez známek koroze a osobně mám nějaká skladem. Najezdil jsem s nimi v rámci mé rodiny přes půl milionu km. S posledním vozem za tři roky bezmála 100000 km. Absolvoval třikrát Rallye Wave,vytvořil český rekord v dojezdu (který je i po třech letech nepřekonán)a spoluvytvořil i dva světové rekordy,absolvoval eToureuropa, navštívil Chorvatsko s manželkou v rámci dovolené a vše bez vážnějších problémů, až na jeden problém ve švýcarských horách. Ještě letošní sezonu absolvuji tímto vozidlem. Na příští rok stavím nové vozidlo- pravděpodobně poslední auto mého života.
Trochu jsem odbočil.. proč by PSA potřebovalo partnera, když už před dvaceti lety dokázali to, co dokázali.??
Navštivte nás na AMPÉRU 2015 stánek F007
Že by šance pro Kolín?
Že by šance pro Kolín?
Ze by sanca pre Trnavu? 🙂
Ze by sanca pre Trnavu? 🙂