PSA bude vyrábět vlastní elektromobily

Carlos Tavares, šéf koncernu PSA Peugeot Citroen, aktuálně prozradil, že firma si nově bude elektromobily vyrábět sama. Francouzský deník Le Monde informuje, že automobilka už na elektromobilu pracuje.

Elektromobil Peugeot iOn
foto: Peugeot

Díky partnerství s byla francouzská automobilka mezi prvními, které přišly na trh s elektromobily. Už v roce 2010 vrhla na trh malá elektroauta Peugeot iOn a Citroen C-Zero, odvozená od Mitsubishi i-MiEV.

Ačkoliv původně mělo PSA od Mitsubishi odebírat až 100 000 vozů ročně, nakonec to v letech 2010 až 2014 bylo pouze 12 500 aut. A navíc i další komponenty pro elektrické verze dodávek Peugeot Partner a Citroen Berlingo.

Nyní si bude Peugeot/Citroen vyrábět elektromobily sám. Jiná francouzská automobilka, , má dnes na trhu tři vlastní elektromobily. A navíc funguje v alianci s japonským , který má na trhu nejprodávanější elektromobil Nissan Leaf.

Mimochodem, nový šéf PSA Carlos Tavares strávil prakticky celou kariéru v Renaultu a teprve koncem roku 2013 se dostal na svou současnou pozici.

Nový elektromobil PSA Peugeot Citroen bude postaven na některé z platforem pro malá městská auta. Podle analytiků ale potřebuje problémy zmítaná francouzská automobilka k vývoji vlastního elektromobilu partnera.

Spekuluje se také, že PSA pracuje na nových benzinových hybridech, které by měly nahradit dosavadní nepříliš dobře jako je Peugeot 508 RXH.

30 Comments on “PSA bude vyrábět vlastní elektromobily”

  1. Dík za to ,že jste!
    Denně

    Dík za to ,že jste!
    Denně se s nadějí přihlašuji na Hybrid,doufám v něco malého za dobrou cenu.
    Ion je zatím favoritem mých představ,teda z toho co je k mání u nás.Moc se mi líbí Fiat 500,jeden je na autoscout24.it je to r.v. 2011,najeto 14500km a cena 14900eu.Retro střižené modernou,s dostatkem místa pro 4.
    Do práce a na jždění kolem komína skvělé štekrvozítko!!!
    To je můj dojem,ale jen dojem,zato číst info od Vás,lidiček co s tím prostě jezdíte,je skvělé a povzbuzující.
    11. rok se trápím s dostavbou malého penzionku v Beskydech,pouze s racionálních důvodů máme 3 auta,Peugeota 106 na LPG na ježdění do práce,Nissan pikap na práci a výjezd k baráku i v nejhorším počasí a Toyotu Rav 4 manželčina celoroční jistota,nákup,školka atd.
    Jak to tu doladím,2 auta půjdou a dojede štekřík. Dík za informace!

  2. Pánové mám pár otázek
    Pánové mám pár otázek ohledně pořízení eauta, časem plánuju koupit budto ojetého IONa nebo LEAFa na mobile.de. Protože rozdíl ceny mezi novým a 4roky jetým autem o 200t kč je propastný.

    Tedy:
    – při koupi z bazaru v Evropě mohu počítat s cenami bez DPH (netto)?
    – připadá mi zvláštní, že mají inzerovaná auta tak málo najeto(od 4t-50t km), proč? (že by tyto auta neuspokojili nereálné představy neinformovaných majitelů?)
    – wave-promotion.cz píše, že umí auto papírově převézt, je smysluplné využít jejich služeb? Jaká je cenová náročnost vlastního převodu?
    – Umí iOn PWM řídit výkon nabíjení?

    1. Pokud kupujete ojetý
      Pokud kupujete ojetý elektromobil, pak Vás každý bude varovat před stavem baterie, tedy jak s ní bylo nakládáno. To je první riziko. Druhé, které je podceňováno, je neustálé nenápadné vylepšování elektromobilů v ročníkových verzích. Trochu se to týká i iMiev / Ionu / Zera, kde starší postrádají některá vylepšení, ale mohou mít i slabší elektromotor (poslední prodávaná verze byla sice jen v jedné výbavě, ale v té nejvyšší z předchozích 2-3), ale hodně je to poznat právě na Leafu. Spálil se tak pán ze Žiliny, který si zřejmě v dojmech z výkonů dnešních Leafů pořídil ojetinu r.2011. Tedy s daleko horším dojezdem, menší výbavou, problematickým a energeticky náročným vytápěním / klimatizací atd.. Nyní uvažuje o jeho prodeji.
      Pokud budete kupovat elektromobil po osobním majiteli mého typu, tak najezdíme ročně kolem 15 tis. km, což je za 4 roky 60 tis. km. Jsou i mezi námi výjimky, kteří podnikají dlouhé cesty jako kolega Rajchl viz http://elektromobily.webnode.cz/.
      Nejprve zkuste obvolat všechny místní dealery Peugeotu a Citroenu, zda nemají ještě nějaký Ion skladem. Mohl by jste ho koupit nový s prodlouženou zárukou jako já před rokem za 439 tis. Kč s DPH. Pak zkuste wave promotion (468 tis.).
      Ion je to nejjednodušší, co se sériově dá pořídit (snad mimo Aixamu elektro pro 2 lidi), takže na většinu věcí z modernějších elektromobilů můžete zapomenout. Ale na běžné městské ježdění je plně dostačující, což Vám mohu po 11 měsících vlastnictví a více než 14 tis. km potvrdit.

      1. Díky za odpověd.
        V

        Díky za odpověd.

        V případě Leafu, jsem uvažoval až o 2.verzi(výroba tuším od r.2013), tady to bude chtít ještě nějaký ten rok počkat, než se začnou v bazarech hojněji oběvovat.
        Jak jste psal, tak v případě iMiev/Ionu/Zera je lepší koukat po iMiev(protože ostatní dvě verze jsou trochu ošizené na výbavě).

        Byly i u iMiev nějaké zásadní inovační změny v průběhu výroby nebo stačí verze z roku 2011(tento rok je nabízen nejčastěji)?

        Kvalita baterií mi taky trochu „nedá spát“, ale myslím, že řešením by bylo si z bazaru auto na místě půjčit a vyjet jej co to dá – tím se stav baterií zcela jasně ukáže. Přišlo mi že např. iMiev je celkem pěkně vybavená, alespon z toho co píší třeba v tomto inzerátu z bazaru:

        Přední hlavové airbagy, boční okenní airbagy vpředu, MASC/párování, dětské sedačky ISOFIX, montážní body, lehké slitinové ráfky 15 „, klimatizace, El. okna, zrcátka, elektronických. theSP/beheiz-/ skládací laponské bar, tmavá skla, vyhřívaná sedadla (sedadlo řidiče), centrální zamykání s vzdáleným ovládáním, volant/řadicí páky v kůži, mlhová světla, světelný senzor, kabel 10 m délka
        Kontakt: pan Petro Frascoia, Tel. 07842 / 992999

        Vybavení:
        Rádio/CD, Mlhovky, palubní počítač, kontroly trakce, vyhřívaná zrcátka, elektronických. Zrcadla, barva, zasklení, tmavě tónovaná okna, kožený volant, rozdělit, Sklopná zadní sedadla, informační displej, ISOFIX dětské sedačky přílohu

        Typ interiéru
        Manuální klimatizace
        Navigace
        Posilovač řízení
        Elektrické ovládání oken
        Centrální zamykání
        Elektricky vyhřívaná sedadla
        Prvky exteriéru
        Litá kola
        Zvláštní výbava
        Záruka
        Nové STK
        Bezpečnost a životní prostředí
        ABS
        Imobilizér
        ESP
        Čelní a boční airbagy

        1. iMiev se do ČR vůbec
          iMiev se do ČR vůbec nevozilo, tak Vám nedokážu odpovědět. Jinak ta výbava, co píšete, je shodná s Peugeotem Ion. On je opravdu tak hodně vybavený. Spousta lidí přesto nechápe, že ho velikostně a výbavou srovnávám s Peugeotem 208 v maximální výbavě a v automatu.Jen by ten iMiev měl mít ještě vyhřívaná sedadla vpředu obě a navíc dálkové spouštění a kontrolu nabíjení a vyhřívání / klimatizace. Tím se nejvíce iMiev lišil od Ionu a Zera.

                1. Pane Vegr, neměl byste
                  Pane Vegr, neměl byste kontakt na majitele toho iMiev v ČR nebo aspon info kde se nachází? Zajímaly by mě jeho postřehy s tímto vozidlem. vssbrno (zav) volny (dot) cz

    1. Jako jeho majitel mohu po 11
      Jako jeho majitel mohu po 11 měsících ježdění po Ostravě i mimo ni jen doporučit. Ne nadarmo na Stream.cz říká v testu pan Marušinec, že jde v současnosti o nejlepší elektromobil v poměru užitek/cena. Na wave-promotion.cz ho nabízejí za 468 tis. s DPH, já ho loni koupil od Peugeot Domanský za 439 včetně 5 leté příplatkové záruky. Bylo to jedno z posledních, co neodebral ČEZ, takže bylo včetně jejich reklamního polepu. protože vnitřními rozměry a výbavou včetně automatu to lze srovnat s P208, pak i moje cena (před pežotovými slevami), byla o pár desítek tisíc níže, než stejně vybaveného spalováku. Jde opravdu o jednoduché hbité městské autíčko, byť s rozvorem 250 cm je v něm místa pro lidi na délku jako v Octavii. ověřený dojezd v létě běžně 130 z papírových 150 km, max. jsme měli 144. V zimě s topením 80-100 km. Po Ostravě to stačí bohatě, město má průměr 20 km. Denně najezdíme od 15 do 56 km, občas více (návštěva sousedního města atp.). Spotřebu si z kapacity baterie 16 kW snadno spočtete. Dobíjení máme doma i v práci, což je pohoda. Od minulého týden tu máme konečně od ČEZu dlouho slibovanou rychlonabíječku, takže v centru lze po cestě dobít na 80% kapacity baterií za 20 minut z úplné nuly, pokud máte větší zbývající dojezd, tak i za méně. Daní za 6 let starý vývoj je až 25 km z dojezdu ubírající nelogické topení s neizolovanými rozvody, vytápějící nejdříve vodu a ta teprve ohřívá vzduch v kabině. Taky nemožnost plánování nabíjení, takže to musíte řešit spínačkami v zásuvce, aby auto dobíjelo jen nočním proudem. Chybějící vytápění / klimatizace v době, kdy se auto nabíjí, chybějící komunikace přes mobil s možností dálkového sledování a zapnutí / vypnutí a pouze vytápěné sedadlo řidiče, ne i spolujezdce, jsou dílem francouzských soudruhů. Ti usoudili, že to Evropan nepotřebuje. Původní Mitsubishi Imiev to má. Jinak je to velmi příjemné poskakovadlo do města a okolí, rodina ho miluje a říkáme mu Pežik.

      1. Díky za skvělý a
        Díky za skvělý a obsáhlý vhled. Já jen doplním, že i v našich testech elektromobilu Peugeot iOn/Citroen C-Zero (další zde, zde, zde nebo zde) si auta vedla poměrně dobře a co se týká dojezdu prakticky kopírovala vaše výsledky. Nicméně právě ty nedostatky které zmiňujete na konci tuto první generaci elektromobilů jasně distancují od aut typu nebo Volkswagen e-Golf, které mají tyto funkce dořešeny.

  3. „Podle analytiků ale
    „Podle analytiků ale potřebuje problémy zmítaná francouzská automobilka k vývoji vlastního elektromobilu partnera.“

    Analytici ví kolikrát kulový. Dle mě potřebují tak akorát dodavatele na články do baterií.
    A tenhle krok vítám. Přeznačovat Mitsubishi opravdu není dobrý nápad.

    Mimochodem šéf PCA se jmenuje Tavares

    1. PSA před 20ti lety
      PSA před 20ti lety postavilo 10000 vozidel, která jezdí dodnes a ještě hodně z nich i na původní baterky. Vozidla měla bufík a vše co má elektromobil mít. Předběhli dobu a také z toho měli pak politickoekonomické problémy. Polovina aut šla do šrotu hned. Ta, která se podařilo zachránit jezdí bez známek koroze a osobně mám nějaká skladem. Najezdil jsem s nimi v rámci mé rodiny přes půl milionu km. S posledním vozem za tři roky bezmála 100000 km. Absolvoval třikrát Rallye Wave,vytvořil český rekord v dojezdu (který je i po třech letech nepřekonán)a spoluvytvořil i dva světové rekordy,absolvoval eToureuropa, navštívil Chorvatsko s manželkou v rámci dovolené a vše bez vážnějších problémů, až na jeden problém ve švýcarských horách. Ještě letošní sezonu absolvuji tímto vozidlem. Na příští rok stavím nové vozidlo- pravděpodobně poslední auto mého života.
      Trochu jsem odbočil.. proč by PSA potřebovalo partnera, když už před dvaceti lety dokázali to, co dokázali.??
      Navštivte nás na AMPÉRU 2015 stánek F007

Napsat komentář