Prvním modelem řady Volkswagen I.D. na americkém trhu bude SUV

V rámci autosalonu v Los Angeles představuje Volkswagen americkému publiku způsob, jakým chce utvářet elektrickou mobilitu budoucnosti.

Prvním modelem řady I.D. na americkém trhu bude SUV. Nová elektronická platforma je základem pro digitální služby v automobilu.
foto: Volkswagen

Volkswagen vystavuje v Kalifornii hned tři studie – kompaktní I.D., velkoprostorový I.D. BUZZ a crossover SUV I.D. CROZZ. Jedná se o ukázky vozidel na zcela nové platformě, která byla důsledně přizpůsobena požadavkům elektrického pohonu.

Značka Volkswagen hodlá do roku 2025 prodávat jeden milion elektromobilů ročně, a tím usiluje o získání vedoucího postavení na trhu v oblasti elektrické mobility.

Prvním reprezentantem modelové řady I.D. se zcela elektrickým pohonem bude v Evropě kompaktní model, v USA naproti tomu přijde jako první na trh SUV.

„Automobil symbolizuje svobodu a individualitu,“ říká Jürgen Stackmann, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby.

„Jsme přesvědčeni o elektrické mobilitě a velkolepé budoucnosti automobilu, který je v současnosti nejdůležitějším dopravním prostředkem v USA, zajišťujícím téměř 80 procent všech osobokilometrů.“

Značka Volkswagen se postaví výzvám budoucnosti s modely I.D. Jejich základem je modulární platforma MEB pro elektricky poháněná vozidla, která nalezne uplatnění v rámci celého koncernu.

Nové elektromobily nabídnou mobilitu s nulovými emisemi na dlouhé vzdálenosti, možnost rychlého nabíjení a prostorné variabilní interiéry.

„Zvláštností naší platformy jsou nové proporce s dlouhými rozvory a krátkými převisy,“ vysvětluje Christian Senger, vedoucí modelové řady e-Mobility u značky Volkswagen, a dodává: „Tím vytváříme zcela novou nabídku vnitřního prostoru s velkou variabilitou pro cestující a zavazadla.“

Senger dokládá nárůst vnitřních rozměrů na příkladu kompaktního vozu I.D.: „Má vnější rozměry Golfu, v interiéru však nabízí tolik prostoru jako Passat.“

Komponenty elektrického pohonu jsou totiž uloženy prostorově úsporně v oblasti náprav a vysokonapěťové akumulátory mají své místo v podlaze vozidla. To platí i pro všechny ostatní karosářské verze: „MEB umožňuje vývoj nejrůznějších druhů vozidel od kompaktní třídy až po sedmimístná SUV.“

Šéf prodeje Jürgen Stackmann v Los Angeles uvedl, že kromě tří již představených modelů (kompaktní vůz, SUV a MPV) bude mít modelová řada I.D. další členy, mimo jiné limuzínu. Všechny varianty mají společný nejen elektrický pohon, ale také novou podobu síťového propojení.

Elektronická soustava vozidla bude místo mnoha řídicích jednotek zahrnovat výkonné centrální počítače s centrálně používaným softwarem, který lze kdykoli aktualizovat a vylepšovat. Tato nová elektronická platforma je základem pro nové digitální služby v automobilu, které budou přínosem v každodenním provozu.

„Technické inovace, jimiž se v současnosti zabýváme, zvýší potenciál automobilu,“ říká Stackmann. „Kromě velmi atraktivního designu a mnoha možností, jak vycházet vstříc individuálním požadavkům zákazníků, vsadíme všechno na to, abychom dokázali uspokojovat rostoucí přání lidí po trvale udržitelné mobilitě.“

To začíná již správným oslovením zákazníků. Ve společném projektu s americkým softwarovým koncernem Adobe jsou oslovováni zájemci na sociálních sítích, kteří na novém internetovém portálu Volkswagen naleznou jejich profilu individuálně přizpůsobené informace o generaci I.D.

Již před návštěvou prodejce značky Volkswagen se může zákazník s novými elektromobily virtuálně seznámit i na neobvyklých místech. Stackmann k tomu dodává:

„V této oblasti jsme navázali spolupráci se společností Microsoft: ‚Rozšířená realita‘ nám umožňuje virtuálně zobrazovat nový automobil například v kavárnách a nákupních centrech pomocí brýlí HoloLens.“

Další spolupráce značky Volkswagen s koncernem, specializovaným na IT, se týká nabídky informačních a zábavních systémů, která je realizována s IBM pod označením „Predictive We Services“.

Základem je digitální asistent „Watson“, který během jízdy vyhledává na internetu potenciální dílčí cíle pro nákupy nebo večeři, navrhne nalezená řešení a na hlasový povel uskuteční například rezervaci stolu v restauraci.

„Silná stránka značky Volkswagen spočívá již více než 70 let v nabídce cenově dostupné techniky a především mobility, nezávisle na pohonu, pro široké vrstvy zákazníků. Tak tomu bude i v budoucnosti. Zpřístupníme elektrickou mobilitu s vysokým standardem kvality všem,“ shrnuje Jürgen Stackmann cíle značky Volkswagen.

tisková zpráva

32 Comments on “Prvním modelem řady Volkswagen I.D. na americkém trhu bude SUV”

  1. OT: Jsou známé ceny Leaf 2 ve Francii. V závorce dávám
    OT: Jsou známé ceny Leaf 2 ve Francii. V závorce dávám poměrový přepočet vztažený k ceně Leaf 2.ZERO v ČR a cenový rozdíl mezi stejnou výbavovou třídou 24 kWh a 30 kWh varianty.

    Leaf 2.ZERO: 36.990 € (990 000 Kč)
    Leaf 2 Visia: 33.900 € (907 299 Kč | +177 299 Kč | +97 299 Kč)
    Leaf 2 Acenta: 35.300 € (960 827 Kč | +149 427 Kč | +94 427 Kč)
    Leaf 2 N-Connecta: 37.100 € (992 944 Kč | +XXXXXXX | +XXXXXX)
    Leaf 2 Tekna: 38.900 € (1 041 119 Kč | +159 719 Kč |+104 719 Kč)

    Můj tip je, že u nás bude „Cena od 890 000 Kč“, tedy příplatek proti 30kWh verzi 80 000 Kč, což dává bez DPH $308/kWh.

    Z výbavy:
    6,6 kW palubní nabíječka u všech stupňů výbavy.
    Tepelné čerpadlo od verze Acenta.
    ProPILOT volitelný od verze N-Connecta, součástí výbavy Tekna.

    Pro porovnání základní cena Tesla 3: (cena + $500 doprava) * (kurz+10 %) + DPH) = 1 015 886 Kč.

    1. Vlastně je to pořád dokola stejné, cena 1 mil. už
      Vlastně je to pořád dokola stejné, cena 1 mil. už několik let. Z jaké ceny Tesla vycházíš? Je nějaká stanové cena pro Evropu? Teslu stojí to zdržení vyroby TM3 cca 1 mild USD a nedivil bych se, kdyby se to promítlo do ceny. Než sem auta dorazí odhadem počátkem roku 2019 může být samozřejmě všechno jinak, než dnes vypadá.

  2. Ty jejich trapne informacni sluzby navic si muzou klidne
    Ty jejich trapne informacni sluzby navic si muzou klidne usetrit. U Leafa jsem si asi omylem nastavil odber nejakych informacnich kanalu a ted mi pri jizde chodi nejake nesmysly na obrazovku. Nikdy jsem to necetl a vzdy si rikam, ze to musim vymazat at to neotravuje. Pokazde ale na to zapomenu. Takova otrava muze cloveka akorat nsr*t. Pak se nemusi divit, ze clovek muze na znacku zanevrit. S Leafem jako takovym jsem ale spokojen.

  3. Mě zarazilo tohle: „…digitální asistent „Watson“,
    Mě zarazilo tohle: „…digitální asistent „Watson“, který během jízdy vyhledává na internetu potenciální dílčí cíle…“

    Denně najedu já, stejně jako 95% automobilistů 45 km. Tak to bych sakra rád věděl, jaké potenciální cíle na trase Hošťálková – Valašské Meziříčí mi chce ‚trojí v‘ vyhledat na štrece, kterou znám jak své boty. A ani omylem bych si za to kvůlivá jedné dovolené ročně nepřiplatil.

    Navíc mám neodbytný pocit, že to bude stejné jako s navigací, kdy ty montované do aut jsou totální shit v porovnání s těmi pro mobily/tablety.

    1. Díky za potvrzení, že nejsem jediný z těch, kterým nové
      Díky za potvrzení, že nejsem jediný z těch, kterým nové technologie spíš lezou na nervy, než abych nadšeně jásal. Třeba teď hledám jak funguje v Pažoutu iOnu tlačítko SOS a tlačítko Pažout. Kde to má SIM nebo radiový modul? Jak to lze zničit, nebo použít tak jak chci já když už jsem si to koupil?

  4. off
    V tom Mercedesu se úplně pomátli, rozmontovali Teslu X

    off

    V tom Mercedesu se úplně pomátli, rozmontovali Teslu X soukromých majitelů, pak jí složili, udělali na ní zátěžový testy na svém polygonu, pak jí prohnali z Německa do Barcelony a zpět a to vše bez vědomí majitele!!!!! Ty namyšlený německý dinosauři se už fakt posr@li v kině.

    Mercedes benchmarked and dismantled a Tesla Model X in the weirdest way ahead of launching its own electric SUV
    https://electrek.co/2017/12/02/mercedes-dismantled-tesla-model-x-weirdest-way-electric-suv/¨

    Pár půjčil autopůjčovně Sixt svou Teslu X (aby jí pronajímali po dobu co budou na dovolené). Vozidlo se vrátilo poškozené – zřejmě po extrémních testech skupiny Daimler.
    https://magazin.spiegel.de/SP/2017/49/154590594/index.html?utm_source=spon&utm_campaign=vorab

    1. Kuku než něco napíšeš tak si to aspoň přelož googlem,
      Kuku než něco napíšeš tak si to aspoň přelož googlem, ten pár má 3 Tesly co pronajímá a zrovna když byli na dovolené na Sicílii tak jim zavolali ze Sixtu že mají zákazníka který si chce jejich nejdražší Teslu X pronajmou v kuse na 7 týdnů, a manželé se radovali :-)) že budou mít haldu peněz

    1. Tak uz nekolit let maji ty plany stejne, napred rikali start
      Tak uz nekolit let maji ty plany stejne, napred rikali start 2020, pak to posunuli na 2019/2020 s ambici milion v roce 2025.
      Ono VW vi ze nic neziska tim, ze by zacal prodavat nejakou rychlokvasku o rok drive, strategie pripravit poradne univerzalni platformu (na ktere muzu postavit desitky modelu, tak jako u spalovaku), a pak to zacit sazet ve velkem mi prijde lepsi, nez rychle postavit od nuly jeden model (jako napr Nissan), tim padem byt na trhu prvni a mit nejake prodeje, ale nejakym opravdu masovym prodejum je ted porad stejne daleko jako v zacatci leafu a ani to neyvpada ze by meli na nejblizsi roky nejake zasadni plany…

      1. Toto je ale správná myšlenka. Když se člověk oprostí od
        Toto je ale správná myšlenka. Když se člověk oprostí od reklamních žvástů, tak současná MQB univerzální platforma v jistém ohledu přináší i potíže dané tou její univerzalitou. Dnes si totiž může každý člen koncernu na MQB přidávat nebo ubírat na rozvoru či šířce po 1 mm a tedy každé auto je opravdu unikátní.

        Kdežto na MEB je dost možné, že už i celý skateboard bude rozměrově jednotný napříč koncernem pro danou třídu vozidel. To je ostatně dáno tím, že baterie jde fyzicky škálovat jen po modulech a tedy řádově po skocích minimálně 10cm, což už je rozdíl třídy. Stejně tak u MEB odpadne u MQB běžný výběr ze 4 a více motorů, kde každý může být spárován se třemi různými převodovkami. Pohon u MEB bude vždy tvořit jednotná sestava motor+převodovka+měnič, kde tento bude pro danou třídu opět jednotný. Předpokládám že u MEB tak bude na výběr už jen ze dvou motorizací a to pohon vzadu, nebo pohon vzadu i vpředu.

        Toto sjednocení určitě dokáže ušetřit nemalé peníze především v dnes extrémně nákladném vývoji spalovacích agregátů a je klidně možné že i opravdu v dohledné době dostanou cenu vozidel na slibovanou hladinu plně vybaveného dízlu.

        Taková aliance Renault-Nissan třeba nic takového nemá a podle dostupných informací ani nechystá.

        1. Já si myslím, že pohon na MEB bude buď vzadu nebo 4×4, ale
          Já si myslím, že pohon na MEB bude buď vzadu nebo 4×4, ale vždy to bude jeden a ten samý motor nastavený softwarově na různé výkony a to nejen pro třídu, ale absolutně všude. Vyrábět jeden motor o jmenovitém výkonu 70 kW je mnohem jednodušší, než dělat linky pro různé motory. Přetížitelnost a tedy výsledný absolutní výkon se potom udělá podle velikosti chlazení a je to. Lišit se možná budou převodovky, ale i to bude jistě zjednodušeno do maximální možné míry.

          1. Z množství zbytečných informací, které koncern vypustil
            Z množství zbytečných informací, které koncern vypustil je zde jedna užitečná a to že první ohlášená řada/třída vozidel ID (ID, ID Croz a Vision E) bude mít 150kW pohon vzadu a k tomu možnost příplatku za 75kW pohon vpředu. Osobně se domnívám že přední pohon bude jiné konstrukce a to jak rozměry kvůli uložení (musí být o dost menší) tak i elektricky neb očekávám že bude mít i jiné naladění podobně jako Tesla.

Napsat komentář