Prvním modelem řady Volkswagen I.D. na americkém trhu bude SUV

redakce - 03 Prosinec 2017

V rámci autosalonu v Los Angeles představuje Volkswagen americkému publiku způsob, jakým chce utvářet elektrickou mobilitu budoucnosti.auto elektromobily Volkswagen I.D. autosalon Los Angeles

Prvním modelem řady I.D. na americkém trhu bude SUV. Nová elektronická platforma je základem pro digitální služby v automobilu.
foto: Volkswagen

Volkswagen vystavuje v Kalifornii hned tři studie – kompaktní I.D., velkoprostorový I.D. BUZZ a crossover SUV I.D. CROZZ. Jedná se o ukázky vozidel na zcela nové platformě, která byla důsledně přizpůsobena požadavkům elektrického pohonu.

Značka Volkswagen hodlá do roku 2025 prodávat jeden milion elektromobilů ročně, a tím usiluje o získání vedoucího postavení na trhu v oblasti elektrické mobility.

Prvním reprezentantem modelové řady I.D. se zcela elektrickým pohonem bude v Evropě kompaktní model, v USA naproti tomu přijde jako první na trh SUV.

„Automobil symbolizuje svobodu a individualitu,“ říká Jürgen Stackmann, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby.

„Jsme přesvědčeni o elektrické mobilitě a velkolepé budoucnosti automobilu, který je v současnosti nejdůležitějším dopravním prostředkem v USA, zajišťujícím téměř 80 procent všech osobokilometrů.“

Značka Volkswagen se postaví výzvám budoucnosti s modely I.D. Jejich základem je modulární platforma MEB pro elektricky poháněná vozidla, která nalezne uplatnění v rámci celého koncernu.

Nové elektromobily nabídnou mobilitu s nulovými emisemi na dlouhé vzdálenosti, možnost rychlého nabíjení a prostorné variabilní interiéry.

„Zvláštností naší platformy jsou nové proporce s dlouhými rozvory a krátkými převisy,“ vysvětluje Christian Senger, vedoucí modelové řady e-Mobility u značky Volkswagen, a dodává: „Tím vytváříme zcela novou nabídku vnitřního prostoru s velkou variabilitou pro cestující a zavazadla.“

Senger dokládá nárůst vnitřních rozměrů na příkladu kompaktního vozu I.D.: „Má vnější rozměry Golfu, v interiéru však nabízí tolik prostoru jako Passat.“

Komponenty elektrického pohonu jsou totiž uloženy prostorově úsporně v oblasti náprav a vysokonapěťové akumulátory mají své místo v podlaze vozidla. To platí i pro všechny ostatní karosářské verze: „MEB umožňuje vývoj nejrůznějších druhů vozidel od kompaktní třídy až po sedmimístná SUV.“

Šéf prodeje Jürgen Stackmann v Los Angeles uvedl, že kromě tří již představených modelů (kompaktní vůz, SUV a MPV) bude mít modelová řada I.D. další členy, mimo jiné limuzínu. Všechny varianty mají společný nejen elektrický pohon, ale také novou podobu síťového propojení.

Elektronická soustava vozidla bude místo mnoha řídicích jednotek zahrnovat výkonné centrální počítače s centrálně používaným softwarem, který lze kdykoli aktualizovat a vylepšovat. Tato nová elektronická platforma je základem pro nové digitální služby v automobilu, které budou přínosem v každodenním provozu.

„Technické inovace, jimiž se v současnosti zabýváme, zvýší potenciál automobilu,“ říká Stackmann. „Kromě velmi atraktivního designu a mnoha možností, jak vycházet vstříc individuálním požadavkům zákazníků, vsadíme všechno na to, abychom dokázali uspokojovat rostoucí přání lidí po trvale udržitelné mobilitě.“

To začíná již správným oslovením zákazníků. Ve společném projektu s americkým softwarovým koncernem Adobe jsou oslovováni zájemci na sociálních sítích, kteří na novém internetovém portálu Volkswagen naleznou jejich profilu individuálně přizpůsobené informace o generaci I.D.

Již před návštěvou prodejce značky Volkswagen se může zákazník s novými elektromobily virtuálně seznámit i na neobvyklých místech. Stackmann k tomu dodává:

„V této oblasti jsme navázali spolupráci se společností Microsoft: ‚Rozšířená realita‘ nám umožňuje virtuálně zobrazovat nový automobil například v kavárnách a nákupních centrech pomocí brýlí HoloLens.“

Další spolupráce značky Volkswagen s koncernem, specializovaným na IT, se týká nabídky informačních a zábavních systémů, která je realizována s IBM pod označením „Predictive We Services“.

Základem je digitální asistent „Watson“, který během jízdy vyhledává na internetu potenciální dílčí cíle pro nákupy nebo večeři, navrhne nalezená řešení a na hlasový povel uskuteční například rezervaci stolu v restauraci.

„Silná stránka značky Volkswagen spočívá již více než 70 let v nabídce cenově dostupné techniky a především mobility, nezávisle na pohonu, pro široké vrstvy zákazníků. Tak tomu bude i v budoucnosti. Zpřístupníme elektrickou mobilitu s vysokým standardem kvality všem,“ shrnuje Jürgen Stackmann cíle značky Volkswagen.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Ty jejich trapne informacni sluzby navic si muzou klidne usetrit. U Leafa jsem si asi omylem nastavil odber nejakych informacnich kanalu a ted mi pri jizde chodi nejake nesmysly na obrazovku. Nikdy jsem to necetl a vzdy si rikam, ze to musim vymazat at to neotravuje. Pokazde ale na to zapomenu. Takova otrava muze cloveka akorat nsr*t. Pak se nemusi divit, ze clovek muze na znacku zanevrit. S Leafem jako takovym jsem ale spokojen.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

šmejdi

csfd.cz/film/397118-deepwater-horizon-more-v-plamenech

Obrázek uživatele Kuk

strašnej sajrajt a devastavce planety

Fires of Kuwait IMAX 720p
https://www.youtube.com/watch?v=L77BSBKvMJk
https://www.youtube.com/watch?v=WvIzzrsyO5A
https://www.youtube.com/watch?v=2DoxBG5zdxg
https://www.youtube.com/watch?v=NJuz2zt8DNA

Lekce temnoty
Werner Herzog 1992
https://www.csfd.cz/film/43120-lekce-temnoty/komentare/
https://goo.gl/ccV545

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

OT: Jsou známé ceny Leaf 2 ve Francii. V závorce dávám poměrový přepočet vztažený k ceně Leaf 2.ZERO v ČR a cenový rozdíl mezi stejnou výbavovou třídou 24 kWh a 30 kWh varianty.

Leaf 2.ZERO: 36.990 € (990 000 Kč)
Leaf 2 Visia: 33.900 € (907 299 Kč | +177 299 Kč | +97 299 Kč)
Leaf 2 Acenta: 35.300 € (960 827 Kč | +149 427 Kč | +94 427 Kč)
Leaf 2 N-Connecta: 37.100 € (992 944 Kč | +XXXXXXX | +XXXXXX)
Leaf 2 Tekna: 38.900 € (1 041 119 Kč | +159 719 Kč |+104 719 Kč)

Můj tip je, že u nás bude "Cena od 890 000 Kč", tedy příplatek proti 30kWh verzi 80 000 Kč, což dává bez DPH $308/kWh.

Z výbavy:
6,6 kW palubní nabíječka u všech stupňů výbavy.
Tepelné čerpadlo od verze Acenta.
ProPILOT volitelný od verze N-Connecta, součástí výbavy Tekna.

Pro porovnání základní cena Tesla 3: (cena + $500 doprava) * (kurz+10 %) + DPH) = 1 015 886 Kč.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Vlastně je to pořád dokola stejné, cena 1 mil. už několik let. Z jaké ceny Tesla vycházíš? Je nějaká stanové cena pro Evropu? Teslu stojí to zdržení vyroby TM3 cca 1 mild USD a nedivil bych se, kdyby se to promítlo do ceny. Než sem auta dorazí odhadem počátkem roku 2019 může být samozřejmě všechno jinak, než dnes vypadá.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

To jsem bral trošku odhadem, pokud chceš úplně přesně ve stejném poměru jako u modelu S to vychází na částku mezi 1 002 159 Kč a 1 032 416 Kč :).

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

No jsem na to zvědav, držím jim palce!

Obrázek uživatele PaRi

Mě zarazilo tohle: "...digitální asistent „Watson“, který během jízdy vyhledává na internetu potenciální dílčí cíle..."

Denně najedu já, stejně jako 95% automobilistů 45 km. Tak to bych sakra rád věděl, jaké potenciální cíle na trase Hošťálková - Valašské Meziříčí mi chce 'trojí v' vyhledat na štrece, kterou znám jak své boty. A ani omylem bych si za to kvůlivá jedné dovolené ročně nepřiplatil.

Navíc mám neodbytný pocit, že to bude stejné jako s navigací, kdy ty montované do aut jsou totální shit v porovnání s těmi pro mobily/tablety.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky za potvrzení, že nejsem jediný z těch, kterým nové technologie spíš lezou na nervy, než abych nadšeně jásal. Třeba teď hledám jak funguje v Pažoutu iOnu tlačítko SOS a tlačítko Pažout. Kde to má SIM nebo radiový modul? Jak to lze zničit, nebo použít tak jak chci já když už jsem si to koupil?

Obrázek uživatele Kuk

Nejsou to spíš potencionální rychlejší trasy jako třeba ve Wáze?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spíš bych tipnul hospody, krámy s akcema atd. Prostě další možnost jak nám ještě víc cestování otravovat reklamama.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Šašci a trapáci...
Prej v roce 2025 budou mít 1 mil. vozidel :-)
a ješte vymysleli i novou platformu s baterkou v podlaze a pohonem pri naprave. To se ješte nikomu nepovedlo :-D

Obrázek uživatele Kuk

off

V tom Mercedesu se úplně pomátli, rozmontovali Teslu X soukromých majitelů, pak jí složili, udělali na ní zátěžový testy na svém polygonu, pak jí prohnali z Německa do Barcelony a zpět a to vše bez vědomí majitele!!!!! Ty namyšlený německý dinosauři se už fakt posr@li v kině.

Mercedes benchmarked and dismantled a Tesla Model X in the weirdest way ahead of launching its own electric SUV
https://electrek.co/2017/12/02/mercedes-dismantled-tesla-model-x-weirdest-way-electric-suv/¨

Pár půjčil autopůjčovně Sixt svou Teslu X (aby jí pronajímali po dobu co budou na dovolené). Vozidlo se vrátilo poškozené - zřejmě po extrémních testech skupiny Daimler.
https://magazin.spiegel.de/SP/2017/49/154590594/index.html?utm_source=spon&utm_campaign=vorab

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kuku než něco napíšeš tak si to aspoň přelož googlem, ten pár má 3 Tesly co pronajímá a zrovna když byli na dovolené na Sicílii tak jim zavolali ze Sixtu že mají zákazníka který si chce jejich nejdražší Teslu X pronajmou v kuse na 7 týdnů, a manželé se radovali :-)) že budou mít haldu peněz

Obrázek uživatele Kuk

A jak se to vylučuje s tím co jsem napsal? :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Folcvágn už nee a už nás s tou ostudou nemasirujte dokud něco nevyrábějí :)

Obrázek uživatele Kuk

Americká prokuratura žádá sedm let vězení pro manažera Volkswagenu kvůli emisní aféře
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/prokuratura-zada-7-let-vezeni-pro-manazera-volkswagenu-kvuli/r~30581f52d6d211e79704ac1f6b220ee8/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

No ale zbytek manažerů Němci nevydají...

Obrázek uživatele Kuk

Už brzo! :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Virtuálně už jsme toho viděli dost, teď je třeba začít vyrábět tisíce týdně.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak uz nekolit let maji ty plany stejne, napred rikali start 2020, pak to posunuli na 2019/2020 s ambici milion v roce 2025.
Ono VW vi ze nic neziska tim, ze by zacal prodavat nejakou rychlokvasku o rok drive, strategie pripravit poradne univerzalni platformu (na ktere muzu postavit desitky modelu, tak jako u spalovaku), a pak to zacit sazet ve velkem mi prijde lepsi, nez rychle postavit od nuly jeden model (jako napr Nissan), tim padem byt na trhu prvni a mit nejake prodeje, ale nejakym opravdu masovym prodejum je ted porad stejne daleko jako v zacatci leafu a ani to neyvpada ze by meli na nejblizsi roky nejake zasadni plany...

Obrázek uživatele ozana

Platformu už mají. Dál prosím!

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Motory u nápravu a dokonce baterie v podlaze ? Tak to je pecka, opravdoví průkopníci !

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No rekneme ze hlavni pointa univerzalni platformy neni v tom, ze by prinasela nejakou revolucni koncepci vozu, ale v urcite standardizaci komponent a predevsim standardizaci vyrobnich postupu pro velke mnozstvi modelu...

Toto je ale správná myšlenka. Když se člověk oprostí od reklamních žvástů, tak současná MQB univerzální platforma v jistém ohledu přináší i potíže dané tou její univerzalitou. Dnes si totiž může každý člen koncernu na MQB přidávat nebo ubírat na rozvoru či šířce po 1 mm a tedy každé auto je opravdu unikátní.

Kdežto na MEB je dost možné, že už i celý skateboard bude rozměrově jednotný napříč koncernem pro danou třídu vozidel. To je ostatně dáno tím, že baterie jde fyzicky škálovat jen po modulech a tedy řádově po skocích minimálně 10cm, což už je rozdíl třídy. Stejně tak u MEB odpadne u MQB běžný výběr ze 4 a více motorů, kde každý může být spárován se třemi různými převodovkami. Pohon u MEB bude vždy tvořit jednotná sestava motor+převodovka+měnič, kde tento bude pro danou třídu opět jednotný. Předpokládám že u MEB tak bude na výběr už jen ze dvou motorizací a to pohon vzadu, nebo pohon vzadu i vpředu.

Toto sjednocení určitě dokáže ušetřit nemalé peníze především v dnes extrémně nákladném vývoji spalovacích agregátů a je klidně možné že i opravdu v dohledné době dostanou cenu vozidel na slibovanou hladinu plně vybaveného dízlu.

Taková aliance Renault-Nissan třeba nic takového nemá a podle dostupných informací ani nechystá.

Obrázek uživatele Josef

Já si myslím, že pohon na MEB bude buď vzadu nebo 4x4, ale vždy to bude jeden a ten samý motor nastavený softwarově na různé výkony a to nejen pro třídu, ale absolutně všude. Vyrábět jeden motor o jmenovitém výkonu 70 kW je mnohem jednodušší, než dělat linky pro různé motory. Přetížitelnost a tedy výsledný absolutní výkon se potom udělá podle velikosti chlazení a je to. Lišit se možná budou převodovky, ale i to bude jistě zjednodušeno do maximální možné míry.

Z množství zbytečných informací, které koncern vypustil je zde jedna užitečná a to že první ohlášená řada/třída vozidel ID (ID, ID Croz a Vision E) bude mít 150kW pohon vzadu a k tomu možnost příplatku za 75kW pohon vpředu. Osobně se domnívám že přední pohon bude jiné konstrukce a to jak rozměry kvůli uložení (musí být o dost menší) tak i elektricky neb očekávám že bude mít i jiné naladění podobně jako Tesla.

Obrázek uživatele Kuk

Vypozoroval jsem správně že Tesla S s jedním motorem má vzadu větší motor a se dvěma motorama má 2 menší? Aspoň opticky to tak nevypadá, nevím jak výkonově?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

TMS 100 ma jeden vecsi vzadu
TMS 100D ma dva mensie
TMS P100D ma vzadu vecsi, vpredu mensi

Zajímavá informace, díky

Obrázek uživatele Kuk

No vida.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

To víte, využívají přece plně koncernové synergie, kdy mají náskok díky technice :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon