První testy Chevrolet Bolt: ověřený dojezd 305 km po dálnici

Jan Horčík - 04 Listopad 2016

Elektromobil Chevrolet Bolt EV se právě v těchto dnech začal vyrábět v továrně Orion v Michiganu. První testy ukazují, že minimálně co se týká dojezdu plní auto sliby.auto elektromobil Chevrolet Bolt EV

Recenzenti vyzdvihují na novém elektromobilu Chevrolet Bolt EV především jeho praktičnost. Vypadá sice jako neohrabaná krabice, ale dojezd má, i přes katastrofální aerodynamiku, hned po vozech Tesla nejlepší na trhu.
foto: Chevrolet

První testovací vozy už z továrny vyjely a vybraní zástupci médií měli možnost Chevrolet Bolt otestovat. Magazín Car and Driver provedl test, při kterém auto nechal jezdit rychlostí 120 km/h (tempomat) a při klimatizaci nastavené na 22 °C. Výsledkem byl dojezd 305 km.

Podle realistického standardu EPA má Bolt nabídnou dojezd 380 km, což bude i podle výše uvedeného testu v kombinovaném provozu snadno dosažitelné. Opel dokonce u evropské verze prodávané jako Opel Ampera-e zmínil dojezd přes 400 km.

Z testu Car and Driver dále plyne, že auto nabízí skvělé zrychlení z nuly na 100 km/h kolem 6,5 sekundy. Nakonec magazín shrnuje, že Bolt je nejlepší volba pro ty, kdo si nemohou dovolit Tesla Model S nebo Tesla Model X.

ZAJÍMAVOST: Elektromobil Chevrolet Bolt EV vyrábí pro GM z větší části jihokorejská společnost LG Chem. Příští rok chce GM prodat asi 30 000 kusů Boltu.

Na vybraných místech , například v San Francisku, jsou už na silnici k vidění také vozy Chevrolet Bolt EV vybavené technologií autonomního/robotického řízení. Automobilka GM letos za tímto účelem na jaře za miliardu dolarů koupila společnost Cruise Automotion.

I podle nedávného hodnocení magazínu Motor Trend otevírá Chevrolet Bolt EV cestu k elektromobilitě milionům Američanů. Také magazín Consumer Reports považuje auto za "praktické a zábavné". Jestli už ani Bolt nepomůže prodejům elektroaut v USA, tak už asi nic.

InsideEVs
Zpět na HybridPřidat komentář

Zverejneny konfigurator pro americky trh: insideevs

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

Default Bolt order tracking!

GM Production Codes

1000 Order On Hold at Dealership
1100 Order Placed at Dealership
1101 Order Entered into System
1102 Order Entered via Web
2000 Order Accepted by GM
2001 Order Generated to Dealer
2005 Order Replaced with GM Prospec Order
2030 Order Edited by GM
2500 Order Prefrenced, Sent to Production
3000 Order Accepted by Production Control
3100 Order Available to Sequence
3300 Order Selected, Scheduled for Production by Assembly Plant *
3400 Order Broadcasted for Production, loaded on assembly plant computers
3800 Vehicle Produced, VIN is available
4000 Vehicle Available to Ship
4104 Bailment Invoice Created
4106 Bailment Released
4150 Vehicle Invoiced
4200 Vehicle Shipped
4300 Intermediate Delivery
4V03 Estimated Delivery Date
4B00 Bayed, vehicle is waiting on transportation or pulled for quality control
4800 Rail Ramp Unload, vehicle at RR destination to await truck transport to dealer
5000 Vehicle Delivered to Dealer
6000 Vehicle Delivered to Customer
9000 Order Cancelled

* Target Production Week (TPW) is usually available by status code 3300. "

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No hlavni problem boltu je ta me to, ze auta jeho tridy zacinaji na nejakych 250 tisicich...,

Se stejnou vybavou? Ses asi zblaznil, pridej 150k a mozna se zacnes blizit realite

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O vybave jsem nepsal ani slovo....

Obrázek uživatele Kuk

Bez ní to nemá smysl porovnávat

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sak ja neporovnavam Bolt se zakladni vybavou merivy, jen jsem vyjadril svuj nazor na to, ze muze byt trochu problem prodavat auto s cenovkou 1,2 mega v segmentu, kde auta zacinaji na 250 tisic a realne konci na cene okolo 500 000....
Holt trh s EV je zatim totalne v plenkach, je az usmevne, ze v podstate jedyny podstatny parametr, ktery se u EV sleduje je dojezd...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ale parameter pri spalovakoch, ktory sa sleduje coraz viac su emisie. Dojazd sa pri Bolte praveze prestava sledovat. Ano ponuka normalnych EV je velmi mala ale rychlo rastie. Uz to nie su sluby ktore tu boli pred Teslou typu o 10 rokov mozno spravime poriadny EV. Poriadne EV su tu uz teraz a zacne konkurencia, ktora stlaci ich ceny dolu. Dnes je to auto za 1.2 mega o dva tri roky bude na urovni 700 tisic a o dalsie dva tri roky na urovni 500 tisic. Vsetci sa ale budu stazovat na ten dojazd, lebo ved len 300km je strasne malo.

Obrázek uživatele Kuk

Pokud auto neplní základní funkci normálního dojezdu jsou všechny ostatní aspekty a fíčury úplně k prdu. Ne každýho baví dojezdová bojovka.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chevy až v tý poslední roli ;)

zvraceny.cz/video/74168-svt-bez-elektiny/

Obrázek uživatele Alien5

Pekny to jsem potreboval vedet me to vyhovuje.Az bude v bazaru za pulku koupim :)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Obrázek uživatele ozana

Hodnocení Bolta očima majitelů Tesly
Tesla Owners Give First Impressions On Chevrolet Bolt EV After First Hand Look

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli si chcete nechat svoje spalováky, tak klidně. Ale tohle auto bude vyprodaný v řádech dnů i kdyby navýšili roční výrobu na dvojnásobek plánu. Kdo chce, může objednat a kdo nechce, ať si jezdí se svým spalovákem.

Pro mě je cena kolem 1M stále ještě moc, takže teď to vyřeším buď jetým Plug-in Priusem (do práce to mám 20km) za poloviční cenu nebo 3 roky starým Leafem za 400 s daní a za 3-4 roky si tohle klidně koupím (i když tou dobou bude už doufám lepší výběr).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechám si spalovák vyrobený v Evropě, záleží mi totiž na životním prostředí.

Obrázek uživatele Kuk

Smontovaný v Evropě ze součástek a surovin z celýho světa?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne, jen z těch Evropských. Nenašel jsem zatím jedinou součástku z Číny ani z JůEs, nejdále zatím z Turecka.
Mám opravdovou starost o životní prostředí, ne jen hranou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak prozrad co mas za karu :-D Jako jestli mas neco stareho pres 30 let, tak by to asi bylo mozne, u novejsi je to velmi nepravdepodobne...

Obrázek uživatele Kuk

Taky si myslím.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele honYa

Jen jeden doplňující údaj - chtěl jste napsat "koupím si zatím Amperu", ne Prius PHEV. ...teď, když už má Toyota na trhu Prius PHEV II, už sama přiznává, že PHEV I byl celkově vymyšlen špatně a reálný čistě EV dojezd byl poloviční - do práce byste musel mít do 10 km, abyste jel jen na elektriku. Zvlášť v zimě.

Amperu s dojezdem 38-70 km (podle roního obodbí) seženete od 200-400 tisíc. Hodně zdaru.

---

honYa

Ampera za 200 bude zrejme nejaky vrak

Obrázek uživatele Josef

Většinou to jsou kusy z Nizozemí s nájezdem přes 200000 km, převážně rychlých po dálnici.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kupovat dnes za takovy prachy Amperu je naprosty nesmysl.

Co lepšího byste za 200-400tis doporučoval, chytrý pane?

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km (spotřeba 0,7l/100km)
ostatní EV - > 50tis km

www.teslicka.cz
Tesla Referral code: https://ts.la/ondrej87331

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

42Musim reeagovat ! Normalne auto ale na LPG .

kde se da sehnat Ampera za 200 tisic, nejlevnejsi co jsem nasel na mobile nebo autoskautu je za cca 270 tisic pred dovozem, a i u ni bych us mel pochybnosti o jejim stavu

Obrázek uživatele Josef

Je nicméně jen 4místná...

Obrázek uživatele Kuk

Poslední Prius Plug je taky jen 4 místnej.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Jo, ono toho je víc. Jenomže u auta velikosti Ampery by mi to trochu vadilo.

Prius je mnohem prostornější než Ampera, byť to tak zvenku na první pohled nevypadá.

Obrázek uživatele Josef

Tak to jsem popravdě netušil. Já koukal jen na prius plus.

Taky jsem to netušil, dokud jsem to neviděl na vlastní oči u kamaráda. Obzvlášť, když mi tím přivezl dvě 2,40m vysoké skříně z Ikea v rozebraném tavu aniž by musel nechat otevřené páté dveře, protože se to dá vše krásně sklopit včetně sedadla spolujezdce.

Obrázek uživatele Kuk

V Plusu či v normálu?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

V normálním dvojkovém.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vidím to podobně.

myslite, ze po amecicana cena kolem 1M neni "stále ještě moc"?

na takoveto auto je, nejprodavanejsi jsou tam porad pickupy okolo 26-28 tisic dolaru nasledovane mid-size sedany v podobne cene

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co takhle se naucit cist? Pise se bude vyprodany = pro americana to neni moc.

tak vyprodat 30 tisic kusu je celkem sranda na velikost americkeho trhu s auty, pravdepodobne by to vyprodali i s cenou o $10k vyssi

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Se svým víc jak deset let starým osmiválcovým benzínem (prý neúsporný:) bych touhle rychlostí ujel cca dvojnásobek. No nic, tak snad v další generaci.

Obrázek uživatele Kuk

Zvítězil jsi v kategorii o nejplacatější prdel :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A tiez by po tych 600 km vyhodil obaly od bagiet co si zral po ceste a vymenil plienku do ktorej si .....

Booooze nejak sa tu zacinaju mnozit ti trolovia

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

600km bych při 120km/hod jel 5 hodin. Ty nevydržíš bez močení 5 hodin? Měl bys řešit problémy s prostatou než se to zhorší.

zkus mi říct aspoň jeden důvod, proč bych měl muset jet 600 (nebo i víc) km tzn min. 5-7h v kuse a bez zastávky.

Jen pro info nebývá to samé jet průměrnou rychlostí 120km/h 5 hodin a ujet 600km za 5hodin. Na průměr 120km/h (abys ujel 600km/5h) bys při normálním provozu musel letět tak 160-180)

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak neni treba jet nonstop, ale realne ten bolt pri evropske dalnicni rychlosti najede tak 200km (s nejakou rezervou, dobijeci stanice nejsou co 2 km), a to na 600km mate 2 zastavky, v pripade boltu na hodinu kazda pri nejlepsim...
A delsi trasy, ktere treba ted v pohode jezdim uz by se tim neumerne protahly. S takovou teslu s SC dobijenim by to jeste s privrenyma ocima slo...

Tak zle (200) by to byt nemuselo, mezi 120 a 130 (oboji tachometrove) je necelych 10% rozdilu, takze kdyz budeme uvazovat odpor vzduchu jako jediny faktor (menici se s druhou mocninou rychlosti), da nam to cca 250km. Ale je fakt, ze pokud budeme tech 120 z clanku uvazovat tachometrovych (110 realnych) a tech pozadovanych 130 realnych, tak uz to bude "jen" 220.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a do toho musis zapocist to, ze nemuzes v zadnem pripade vyuzit max dojezd (nebude na tebe cekat na kadzem kilometru rychlonabijecka) a taky to, ze od te nabijecky rozhodne nevyjedes s "plnou" ale povetsinou neco malo pres 80% a razem mas dojezd v pohode hluboko pod 200

souhlas, ale kdybychom brali dálkovou spotřebu cca 18kWh/100km, tak by se s tím mělo dát ujet cca 280km s 50km rezervou v baterce - při převaze dálnice. Při jízdě 130-140km/h jen po dálnici souhlasím, ten dojezd bude s bídou 200km.
Pro ostatní běžné ježdění by to bylo cca 15kWh/100km a to jsme na 350km s 50km rezervou - a to je pro mě už pohoda.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Škoda,že tú aerodynamiku trochu posr... Mohlo to jazdiť aj na 12kWh a to by sa dalo urobiť aj 400km s 50km rezervou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako ja bych si s tim taky poradil, kdyby stal podobne jako benzinove alternativy (meriva, ix20) sel bych do nej hned...

Ok, osobne jezdim na dovolenou jen tak 2-3x do roka. Pokud nekdo jezdi 600km denne, tak je v podstate cely den v aute. Netvrdim, ze taci nejsou a je mi jich i lito, vetsinou to jsou profi ridici. Jinak po cr je 400km nejdelsi cestou od hranice k hranici.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ale taki u tech 3 dovolenych v roce, je to rozdil mezi tim, vyjet rano, a za soumraku si udelat prochazkyu po benatkach a zajit na vecer a dojet v noci padnout mrtvy do postele. A uplne nejhorsi je road trip, kdy jste v podstate v pytli...
A i blbe cesty po CR, Bolt bude extremne omezovat pomale dobijeni, takze kdyz treba s teslou staci v ramci CR kratke zastaveni na vytrkove, tak s boltem to bude zastaveni na hodinu...

to asi není nejlepší příklad. Do Benátek to mám 870km, tj jedno nabití po cestě někde u Grazu.
Většinou jsem polomrtvej lehl do postele při delší cestě spalovákem. S EV se mi to nestalo ani třeba po cestě do Tater na otočku cca 900km).
Ale říkám to pořád: člověk by si měl rozmyslet na co auto potřebuje. Jestli jen na dovolenou nebo na běžné používání.
Je fakt, že jestli Bolt nemá rychlonabíjení (o čem pochybuju), tak by to bylo auto o ničem

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

870 km s jednim dobitim u Grazu? Co mas za auto? Model S 100 kWh a jedes po dalnici stovkou?
Boltem bys to jel na minimalne 4 hodinove zastavky (se standardnim dobijenim 50 kW rychlostojanem) a nebo bys musel ficet stovkou pricemz pak by stacilo mene zastavek.
Clovek vetsinou potrebuje auto na bezne pouzivani, ktere zahrnuje i cesty na dovcu, nebo nejake pracovni cesty.
Na auto na dojizdeni do prace nepotrebujete hrotit 60 kWh baterku, to vam staci UP za pulku penez...

jezdím Leafem a napsal jsem to blbě. Bral jsem to do Benátek Boltem a to by bylo dvě zastávky na rachlonabití.
Běžným ježděním myslím, do práce (mám to daleko) a pracovní cesty, aby auto zvládlo třeba 250km na jedno nabití třeba do Prahy nebo Liberce, popř. s rodinou když člověk jede o víkendu, tak aby nemusel jezdit jen tam kde je rychlonabíječka, protože pak je problém vše co je dál jak 40-50km. A to je třeba určitě 60kWh baterka.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

no s tema 2 zastavkama by to bylo dost na testo, kdys uvadi 305km pri 120km/h, pokud by byli nabijeci stojany jak benzinky co par km tak by to asi problem nebyl, ale ted?

jasně. Ona taky síť v Rakousku je trochu hustší jak u nás. Ale jde o běžné použití EV. Denně většina lidí stovky km nejezdí a na většinu cest stačí nabíjet doma.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele ozana

Takový výlet na otočku do Benátek je totální ekologický terorismus.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to jo, on nekdo bezne jezdi na otocku do benatek?

Treba kdyz jsme za povodni v roce 2002 prchali z dovolene z Rumunska, abychom prejeli Dunaj nez se vyleje z brehu a zatarasi cestu (nakonec se nevylil, ale to nikdo nevedel)?

Pokud mam vic nez jednoho ridice, tak nevidim problem dat (po dalnici) 600km na 2-3 peti nebo desetiminutove prestavky na zachod a protazeni. I kdyz budu mit 100kW nabijecku, tak za tu pul hodiny (3x10min) mi natece jen necelych 200km dalnicni jizdy (potrebuju baterii na 400km dalnicni jizdy).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ePavel

Ještě bych Zbyňka doplnil, že právě o dovolených bylo krásně vidět, jak každé místečko u silnice, kde se dá zastavit bylo obsazeno dovolenkářema, co si dávaj pauzu. Nikdo tam nestál, že by potřeboval doplnit palivo.

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

jasně. Co když bude v zimě kalamita a ty v té kalamitě zůstaneš s půlkou nádrže? Budeme si kvůli tomu pořizovat 200-300L nádrž, jako co kdyby?
Zkus mi říct rozumný důvod proč bych musel jet 600km bez odpočinku nebo se střídat? Většina lidí toto řeší jen o dovolené - jen pro představu je to trasa např. Mnichov-Ostrava - tohle lidi asi běžně denně nejezdí a bavíme se o autě na běžné použití.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo já taky prchám před povodní naprosto běžně.....

zadani bylo "zkus mi říct aspoň jeden důvod". Tak jsem dodal vlastni zazitek...

Ale pokud je to prilis abstraktni, tak si umim predstavit radu dalsich duvodu, proc se (klidne dobre naplanovana cesta s rezervou) muze zmenit na "sprint" - treba takova blba bouracka na dalnici, ktera ji na nekolik hodin zatarasi (ne vzdycky to zjistim vcas, abych objel). Defekt a prilis utazene srouby (cekani na asistencni sluzbu). Nahle rozmary pocasi. Zdrzeni na hranicich...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

kvůli defektu musíš následně jet bez odpočinku? Nechci se dohadovat, každý máme své důvody a mě osobně 60kWh baterie s dojezdem na nabití dostačuje a to nejedu jen s EV cca 50tis km/rok

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Muzu mit treba listek na trajekt, ktery jezdi jednou za x dni (ano, da se jet s dvoudennim predstihem, abych pokryl vsechny mozne potencialni situace). A v tomhle pripade je proste dobry dojezd rozdil mezi naplanovanou dovolenou a smutnym navratem domu.

Ad zacpa v chumelenici a 300l nadrz pro jistotu - i ta poloprazdna 40l (co je dneska v kazdem mestskem aute) vydrzi pohanet topeni po docela dost hodin a hlavne ji za 5 minut naplnim behem te curaci pauzy. Predstav si jak to bude po takove situaci vypadat u nejblizsi nabijeci stanice, pokud v zacpe kyslo a topilo vic EV.

Jinak za me je 60kWh uz ta dobre akceptovana kapacita pro bezne jezdeni vcetne "dalkove" dovolene - jen holt se musi planovat vetsi rezerva, ale alespon uz to neni masochizmus "hodinu jedu, pul hodiny stojim".

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tym vykurovanim to zas take zle nie je. Aj keby si mal "natankovanu" 50kWh baterku na 50% tak vykurovanie ti to zozerie tak za 10 hodin ale to je najpesimistickejsia predpoved keby muselo kurit stale. Vykon el. kurenia nebude viac nez tych 2-2.5kW navyse sa vykuruje velmi maly priestor. Verim, ze taka kapacita v baterii by ti dala kurenie na tych 36 hodin s plnou bateriou na tych 72.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No on je to dost podobny masochismus - 2 hodiny jedu hodinu stojim... Jak dlouho se asi bude bolt nabijet na nabijecce ktera neda ani 50kW ve vetsine pripadu (o jejich realne velmi omezene existanci na dalnicich ani nemluve)..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

chademo 2 s vykonom 150kW sa uz testuje a v tomto desatroci zacne preferovat. Chademo 3 s vykonom 300kW sa prave standardizuje.

to je pravda. Jen je potřeba taky vědět, že i s dnešními EV jako Leaf se cca 90% nabíjení řeší doma. Navíc cca 150km tam a zpět pro takové auto bude taky dostačující. Tzn. rychlonabíječky se budou využívat pro většinu lidí jen párkrát do roka.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naprostý souhlas!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Super, ked sa zabijes v mikrospanku, lebo si si neoddychol, daj vediet. Ehm teda uz nedas, tak nic. Ale snad zabijes iba seba.

Ty to bereš jako závod nebo co. Jistě že to zdravý člověk vydrží, ale normálně takto nikdo prostě nejezdí. Na tu vzdálenost je 1 přestávka normální. Mám rodinu, my stavíme i častěji

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to by si ujel tojo ale ja s Boltem za 6kc,chacha

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak pri spotrebe 20 kWh/100km a cene na dobijeckach cca 8 kc (dneska jsou ceny na rychlodobijeckach v CR 6-10kc) to je 1,6 kc/km, to je vic nez ja se svym spalovakem....
Na dlouhe cesty s nutnosti rychlodobijeni to proste s EV neni nejaka hitparada...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v soucasne dobe jezdim po evrope nabijim za 0.-kc u nas za 6kc denne,pokud tomu neveris nemam s tebou co resit,chacha

není to ještě hitparáda, ale s tímto to už prostě jde.
A já bych ušetřil i na těch dlouhých cestách - mám teď 2,6 kč/km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to by si ujel tojo ale ja s Boltem za 6kc,chacha

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tvým písemným projevem chápu, že máš potřebu šetřit. Ovšem i na šetření jsou vhodnější auta než nový elektromobily. Pořizovací a servisní náklady jsou nižší u některých benzínů (např. hybridní Toyoty) nebo u LPG a možná už i u CNG.

u EV máš přece krom ekonomiky provozu fůru dalších předností jako např. žádné studené starty, možnost dálkové klimatizace kabiny, mnohem dynamičtější provoz, tichá jízda, minimální servis atd. Osobně u Leafa mě stojí servis co 30tis km 146,-Kč + pokud chci, tak pylový filtr. LPG nebo hybrid se servisem EV nemůžeš vůbec srovnávat. Prostě krom dojezdu 800km místo u Boltu 400km - což nevím jestli je tak zásadní výhoda, spalovací motor žádnou další výhodu nemá.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha, takže například podvozek se na českých silnicích vůbec neopotřebovává?

uvádím rozdílné náklady EV proti spalováku. Nemá smysl uvádět a porovnávat věci které jsou téměř stejné jako podvozek, pneumatiky, ostřikovače, myčku atd - tzn. náklady, které změnou pohonu moc nezměníš.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Josef

Podvozky dnešních aut docela běžně vydrží 200000 km, pokud jsou dobře navrženy. A brzdy hádám nebudete muset měnit také.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No právě Toyota Prius není levnější, než Nissan Leaf ani jako ojetina.
Pokud někomu stačí ojetá fabia na LPG, tak nová nádrž po deseti letech taky není zadarmo, mezi tím reduktor, vstrikovače...

Co to? Ojetý Prius 2 pořídíte už v cenách přes 100k a trojkový kolem 200k a jsou to naprosté držáky. Nebo jste to myslel naopak?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte pravdu, zadarmo to není, ale ve srovnání s jinými náklady je to sranda. Jezdím 10 let na LPG (min. 150 tkm). Nádrž (v prostoru pro rezervní kolo) jsem nechal měnit teď - za 4 tis. i s prací. Za tu dobu se 2x měnily 4 vstřiky jeden stojí 130 Kč. Repas reduktoru - cca 800 Kč. A jeden ventil za 200 Kč.
Když to srovnám s origo CNG Mulitplou/Zafirou, kde ty jejich vstřiky po cca 120 tkm odejdou a jeden stojí 4 tis. (když seženete levně) a pak ještě výměna nádrží... no to je jiná palba.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prius je hodně drahý. Stačí Auris. Aut na LPG je víc a dělaj se i nový, trolle.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže Auris se myslím nedělá jako plug-in.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Auris je buď levné miniauto, nebo je tu verze combi cenově asi jako Prius.

Obrázek uživatele Kuk

Auris má tu skvělou techniku drahého Priusu za polovic. Prius má opravdu vysokou prodejní cenu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion