První specializovaný evropský veletrh čisté mobility bude v Letňanech

redakce - 12 Říjen 2018

Automobilová budoucnost je tady! A s ní i podzimní premiéra českého veletrhu orientovaného komplexně na čistou mobilitu a infrastrukturu.Toyota Prius plug-in hybrid

Na e-Salonu bude k vidění mimo jiné i nejnovější Toyota Prius Plug-in Hybrid.
foto: Toyota

TISKOVÁ ZPRÁVA

Elektromobilita už i v Česku nabírá síly. Segmentu trhu vládnou značky Volkswagen, Nissan a BMW. Na trend elektromobility už ale naskočily i výrobci motorek. Elektrický skútr letos například představila motocyklová divize BMW Motorrad. Ještě před dvaceti lety nemyslitelná věc.

Němci fandí elektromobilům

Mezi lídry elektromobility na území Evropské unie podle registrací vozidel patřily v prvním čtvrtletí tohoto roku Německo, Norsko a Velká Británie. I tak v Evropě stále chybí významný veletrh orientovaný komplexně na čistou mobilitu a infrastrukturu.

e-Salon 15.-18. listopadu 2018

e-Salon 15.-18. listopadu 2018
foto: e-Salon

První velkou akci s názvem e-salon připravuje na listopad společnost ABF ve spolupráci s televizí Prima a jejím pořadem Autosalon. „V Evropě jsou veletrhy, které jsou zaměřené spíš na koncepty SmartCity. Akce se zúčastní značky, které v segmentu čisté mobility něco znamenají,“ vysvětluje za pořádající společnost ABF generální ředitel Tomáš Kotrč.

E-novinky na dosah

Hlavními lákadly výstavy na ploše přesahující deset tisíc metrů čtverečních budou automobilové novinky s elektrickými a hybridními pohony. „E-salon se dívá do budoucnosti. Stěžejními tématy výstavy budou pochopitelně elektromobily, hybridy, autonomní řízení a technika s tím spojená. Na veletrhu nebudou chybět hlavní hráči v zelené mobilitě. Například Audi ukáže nový SUV elektromobil s názvem e-tron, Toyota představí svá hybridní auta, Nissan se pochlubí vozem LEAF nové generace a elektrické novinky předvedou i značky Jaguar a Land Rover,“ doplňuje E-expert výstavy a pořadu Autosalon TV Prima Jan Říha. Prezentovat se budou i výrobci a provozovatelé veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily.

Alternativním pohonům v Česku pomohou dotace

V České republice se prodej aut na elektřinu v meziročním srovnání prvních čtvrtletí loňského a letošního roku zvýšil o pětinu na 107 vozů. Na tisíce se prodané elektromobily dostanou se zavedením vládních podpůrných opatření. Některá z nich už platí pro státní instituce.

Blíží se ale i výraznější podpora alternativní dopravy s nízkými nebo nulovými emisemi pro soukromé osoby. Ať už jde o speciální registrační značky pro vjezd do center velkých měst, parkování v městských zónách, využití jízdních pruhů pro MHD i osvobození od správního a dálničního poplatku.

Součástí státního záměru má být také podpora sítě dobíjecích stanic. I o tom bude řeč v odborné části na podzimním e-salonu v Letňanech. „Akce bude oborově členěna do kategorií, ve kterých se představí nejen samotné automobily, ale i vozidla s dalšími alternativními pohony. Prezentována bude i potřebná infrastruktura, také doplňky, služby, aplikace, legislativa i možnosti financování a dotací,“ říká Tomáš Kotrč.

Výstava pro laiky i odborníky

Veletrh, který se na výstavišti PVA EXPO Praha v Letňanech bude konat ve dnech 15. – 18. listopadu 2018, přinese i zajímavý doprovodný program. Určený bude laické i odborné veřejnosti. „Součástí veletrhu bude vyhlášení odborné ankety EcoCar roku. Nabídneme i odborné semináře s Asociací čisté mobility a konferenci i-City zaměřenou na inteligentní ekologickou dopravu ve městech,“ uzavírá generální ředitel společnosti ABF Tomáš Kotrč.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Bloomberg Tesla 3 tracker dnes preskocil hranici 100.000 vyrobenych Tesla 3. Tamtadadaaaa.

Tádydádydádydá :)))
A už to hrňte do Evropy ať se z toho Diess a dinosauři potentočkujou. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Diess se jistě z Tesly nepotentočkuje. Pro německé automobilky není Tesla velká konkurence. Otázka zní zda vůbec přežije nebo jí někdo z velkých nekoupí. V budoucnu lídrem s velikou pravděpodobností nebude. Byť i díky ní se věci pohly vpřed.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
BMW 330e

V Americe ukusuje s jedním modelem (Tesla Model 3) cca 1 miliardu dolarů měsíčně z automobilového trhu, asi o 30 % víc, než na druhém místě Toyota Camry, co si víc představujete pod konkurencí když ne tohle? Německé automobilky ji můžou zvesela ignorovat asi tak ještě 3 měsíce, pak bude TM3 v Evropě...

A jéžiš zase ty dinosaurský starosti kdo bude lídrem :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vzpomínám na dobu, kdy se Porsche pokoušelo koupit VW.
Nakonec se jim to sice nepovedlo, ale z hlediska prodejů a marži na jednom autě na tom v té době bylo hůř než je teď Tesla.

Takže bych to nepodceňoval

Tu dobu si já sice nepamatuji, ale hned mě napadlo, že to nakonec dopadlo obráceně :)

A ještě to mělo právní dohru. To převzetí asi nebylo moc košer.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vždyť většinu akcií VW vlastní Porsche

Sundej si ty klapky z očí, přestaň si nechat vymývat mozek na autoforu a zkus si pro začátek dohledat jak se vyvíjí prodeje aut v USA. Z toho se nejen Diess musí pěkně drbat na hlavě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pre teba uplne zbytocna informacia buzno :-D
Zebrak ako ty si ju tak bude moct maximalne odfotit na parkovisku :-D
Ako sa ma vlastne byvaly predseda a pastier oooviec,buzno? :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

co je todle zavola soudluzi? nějaká fosilní sračka :))

Ten žumpojed se zase přechlastal maďarskejch žump a teď bleje jak Amina. Strašnej smrad.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Dotaz na ridice Tesly. Uz vam chteli policajti dat pokutu za pouzivani tabletu behem jizdy? Ted se to stalo v USA u TM3. Pry se ridic nevenoval plne rizeni a ovladal pocitac. Kdyz se chudal policajt dozvedel ze ten tablet patri k autu, tak se divil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ten odkaz na youtubko sem dával už někdy minulý týden, ty vůbec nesleduješ dění :) ale ted už ho hledat nebudu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne, u nás se dávají jen pokuty za rychlsot a špatné parkování.

Obrázek uživatele ozana

Ještě zvládají telefonování za jízdy...

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jeste je treba si dat pozor na kolme parkovani k chodniku a vzdy predkem elektromobilu, jinak hrozi pokuta za exhalace mezi pjesaky.

OT:
Nekoukali jste někdo včera na Autosalón v TV?
Připadalo mi, že na to, jaká hypotetická auta tam předváděli, tak reálně existující elektromobil na své Evropské premiéře (Tesla 3) taktně ani nezmínili :-(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

sou to kůvy ropákoj zaprodaná to víme už dávno ;) já osobně na ten primácká komerční odpad pro socky a póvl se nedívám

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja se dival asi 10 minut.

Potom jsem prestal a zase si uvedomil proc se na ten PR porad nedivam.

Autobild.de testoval Kona electric s baterkou 64kWh a ujeli na jedno nabiti 613km! Nejeli nikdy vic nez 100km/h. Ale to je hezky dojezd. Komu to nestaci?

Obrázek uživatele Josef

Vzhledem k tomu, že rychlostí kolem 120 km/h ujede asi 400 km, tak mi to naprosto stačit bude. Ale radši Niro, je o něco málo větší. Ale jelikož možná bude třetí svišť, tak to bude tou dobou taky možná něco úplně jiného.

Idioti v diskuzích už požadujou elektroata s dojezdem rovnou 2000 km místo obligátních 1000 km jak jsou z toho zoufalí :))) Petrolheadi jsou v panice, prej ten přechod bude okamžitý :)))))
Jen houšť.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no jako začínám věřit tomu že mít vlastních pár dobíječek není vůbec špatný nápad ;)

"Šéfredaktor magazínu hybrid.cz Jan Horčík řekl, že v Česku stále neexistuje centrální registr dobíjecích stanic..."

auto.idnes.cz/elekromobil-nabijecka-cez-mcdonalds-dba-/automoto.aspx?c=A181011_204534_automoto_fdv

Obrázek uživatele Josef

Taky si všímám, že diskuze na internetu začínají nabývat absurdních hodnot.

Padá to na ně ze všech stran. Zrovna teď jsem jednoho kolegu uklidňoval :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Tak at si vsichni uzijou posledni mesice na vysluni. 2019 prijde Tesla 3 a vsichni budou cumet jak Tesla s trhem zakvrdla.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

První pololetí 2019 bude ještě Tesla přednostně díky dotacím prodávat v USA.
Pouze ve druhém pololetí 2019 a prvním 2020 má Tesla unikátně velké šance v EU, pokud nebudou mezi námi a USA v té době velká cla na auta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To určitě zakvrdlá, všichni budou čumet na nabíječkách ABB 2 hodiny, než to tam Tesla naštouchá.

Obrázek uživatele Josef

No já nevím. Proč by Tesla nabíjela na rychlonabíječkách? S dojezdem kolem 450 km nebude nikdo soudný nabíjet na 50kW rychlonabíječkách. Vždyť to nebude potřeba.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Protože to bude výrazně levnější než nabíjet doma. Češi to tak prostě mají, co je doma to se počítá.

Obrázek uživatele Josef

No, ano, v případě čipu a intenzivního ježdění možná jo, ale... Já kdybych měl doma Model 3 LR, tak to občas píchnu u Lidlu, když jdu na nákup, ale abych tam vyčkával, než tam něco pořádného nateče... Díky, mám lepší věci na práci. Těch pár kaček za elektriku mě při ceně auta 1,4 milionu nezabije.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uvidíme příští rok ;) tak jako jsem říkal na jaře, že bude přímá platba 10 Kč/kWh a všichni se mi vysmáli.

Obrázek uživatele Josef

Já se nesmál. Já si myslel, že je to reálné. A navíc, je to 10 Kč za minutu. Ne za kWh.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pravda je to výrazně dražší, byl jsem velký optimista.

znova, resp ďalšia hlúpoisť - akékoľvek BEV je zbytočné nechať dlhodobo nabíjať. a to nie je môj výmysel. stačí sa pozrieť kto zvíťazil vlani na preteku elektromobilov eTour Europe, kto vyhral a ako NABÍJAL aby mal dosť energie a stratil najmenej času! práve to malo najväčší vplyv na výsledok.

Kdo?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja.
Googli etour-europe-9-18-6-2017 a vyber výsledek s linkou na teslaclub.sk

bohužiaľ, oficiálna stránka "akosi" nepíše výsledky 2017, toho človeka poznám iba podľa nicku, na diskusii popisoval ako dospeli k spôsobu jazdy

Takže tvůj přispěvek je úplně k ničemu protože si všechny informace necháš pro sebe. Piš rovnou všechno co víš, tvoje hádanky fakt nikoho nezajímaj.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

to, že nezverejnili výsledky, lebo víťaz bol zo slovenska je jedna vec,
ale nemôžeš ma viniť z klamstva preto, že nevieš uznať fakty. ak bude auto rýchlonabíjané a v jednom monente začne príkon klesať, je hlúposť nechať ho pripojené. treba vyraziť k ďalšiemu nabíjaciemu miestu a nabíjať iba po dobu, kým skutočne rýchlo.
ešte stále je príspevok k ničomu aj bez výsledkovej listiny?

ps -ty pokojne píšeš hocčo, len aby si iritoval. a ?

Ježíši kriste, že jsem se tě vůbec na něco ptal. Ty máš fakt dost.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

kuk, si idiot, pozri sa hore, ten víťaz sa ti prihlásil sám! že ti vôbec niečo píšem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

není ujko Anonym123 bratranec od Aliena? :-))))))

Spíš je to jen ukřivděný unavený Slovák zlitej borovičkou, kterej nechápe, že tomu jeho mumlání nerozuměj ani lidi co uměj slovensky. ;-)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

a ty si rovnaký, pozri vyššie.
ak vám nestačí popísať ako to je, čo si o vás komplet myslieť?

Buduci rok bude aj Kona a Niro nabijat na 50kW nabijackach priblizne rovnaky cas ako TM3. TM3 moze navyse nabijat aj na Tesla SC za lepsiu cenu ako poskytuje akykolvek iny prevadzkovatel DC nabijaciek - okrem tych co budu zadarmo, ak nejake este vobec budu buduci rok zadarmo. Velkobaterkac potrebuje DC nabijacky menej ako malobaterkac, lebo vecsiu cas energie moze nabit doma alebo na AC nabijackach.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak to hodně zdaru až budeš šťouchat 64kWh na AC :)

Uz teraz "šťoucham" 95% nabijania mojej 90D v garazi spravidla len vykonom 7kW aj ked mam 17kW nabijacku.
V noci je dost casu dobit aj velku baterku takym malym vykonom.
17kW z tesla wallboxu pocas vecere a navstevy kina tiez nie je na zahodenie.

Obrázek uživatele M.Krupka

Naprosto souhlasím. Já nabíjím ještě nižším výkonem. Ono to totiž úplně téměř vždy stačí. Přijedu domů mezi 16-18 hod.a do rána do 7hodin auto 13hodin stojí. Chci si dát do práce solární panely na střechu haly a dalších 7-8 hodin bude k dobru na nabíjení. Pokud ujedu průměrně denně 60-80km, tak a auto celkem stojí nějakých 20hodin denně. Si to může každý spočítat jak velký příkon potřebuju.
Na otázku, zda se to vyplatí si může každý odpověď najít sám.

Obrázek uživatele Josef

Tak nějak. Mám tarif D27d, NT je od 22:30 do 6:30 a i když mám nastavenou sníženou rychlost nabíjení na normální zásuvce (bere asi 8–10 A místo 12 A), tak se vždycky v pohodě do rána nabije. A teď konečně na novém baráku nahodím panely, baterky a hybridního Victrona a uvidíme, jak to pošlape. Z VT pak už nepůjde ani kWh.

Obrázek uživatele M.Krupka

+1 Vítejte v budoucnosti elektrické mobility pro každého.

Obrázek uživatele Josef

Pro každého úplně ne. Já si díky šmelení a přeprodeji různě sehnaných regulátorů, panelů apod. vydělal na celou FVE, ale je to spíš koníček než cokoliv jiného.

Obrázek uživatele M.Krupka

Kdybych mojí babičce řekl, že budou lidé platit platební kartou,telefon bude bez drátů, televize bude barevná placatá a bude přijímat stovky televizní programů ze satelitu a že dovolená v Egyptě bude levnější než dovolená na Moravě, taky by mi nevěřila. Tohleto všechno by si při bujné fantazii dovedla představit. Že si lidé namontují na střechu nějaké černé desky, jenž budou dělat ze slunečního svitu elektřinu,to už by asi vůbec nepobrala. :-)
Pokud začnou lidi trochu přemýšlet,zjistí,že moc jiných alternativních řešení není.
Tak jako má dnes většina lidí doma bojler plný teplé vody, tak budou mít lidé doma baterie plné energie. To chce čas.

Obrázek uživatele Josef

Je to možné :-)

50kWh nebo LR 75kWh uz neni neco extravagantniho. Vetsinou si to nabije kazdy doma a po ceste prida 10-20 kWh. Kdo vyjezdi celou baterku? V DE udelala jedna pojistovna pokus. Vyhodnotily miliony jizd vsech moznych osobnich aut s telemetrickym vysilanim zaznamu. Polovina vsech aut nikdy neprekrocila 250 km/den. A jizdy pres 250km/den predstavuji jen 1% vsech uskutecnenych jizd. Pokus se vztahoval vetsinou na spalovaky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

všichni ne, já budu nabíjet před bytovým domem jako doposud.

veď všetci tvrdia, že sa TO NEDÁ! :-)

Obrázek uživatele M.Krupka

Všeci ne. Tady je důkaz. :-)

https://carnewschina.com/2016/03/22/charging-the-ev-in-china-the-chinese-way/

takých obrázkov je fúra, mne ich dávajú ukrajinci a rusi ...
to môže byť fotomontáž, nahraná situácia a podobne. ja som videl skutočné nabíjanie batérie trabiho z tretieho poschodia, len neviem či priamo 6V, či 220 (vtedajších) voltov.

lenže chyba je, že môj príspevok bol sarkazmus :-(

Docela pekne EV. V Evrope nikdo takove EV nedokaze vyrobit. Nebo spis nechce.
Ja bych misto toho dlouheho kabelu ze 7. patra vytahnul to auto nahoru a nabijel rovnou ze zasuvky v kuchyni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Němci fandí elektromobilům": VW CEO Warns Against Possible Auto Industry Crash Due To EVs
insideevs.com/vw-ceo-evs-crash-auto-industry/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No Němci, v EU fandí nejvíc čistým elektroautům Renault-Nissan, potom koncern VW a pak asi teda taky německé BMW.
Ale třeba Mercedes naopak nic moc.
A zbyli už z velkých evropských jen Peugeot-Opel a Fiat-Jeep.

alebo http://www.hybrid.cz/sef-volkswagenu-vyhrozuje-koncem-automobiloveho-prumyslu-v-evrope-ztratami-pracovnich-mist-kvuli-emisnim-normam

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUSKariéra EVC Group