První pražské bezplatné elektrobusy mají najeto 60 000 km

redakce - 17 Červenec 2017

České elektrobusy značky SOR provozované na trase pravidelné pražské linky BB1 
a BB2 dnes pokořily hranici 60 000 km. Spoje na linkách mezi multifunkčním areálem BB Centrum se stanicí metra Budějovická dosud přepravily téměř 800 000 pasažérů.Akubaterie se 180 lithium-iontovými články mají celkovou kapacitu 172 kWh.

Akubaterie se 180 lithium-iontovými články mají celkovou kapacitu 172 kWh, což odpovídá průměrné denní spotřebě 25 českých domácností. Po celodenním provozu má elektrobus z trasy Budějovická – BB Centrum (při nabíjení 3× 400 V/32 A) opět 100% plné baterie za 6 hodin. Samozřejmostí v elektrobusech v BB Centru je wifi pokrytí.
foto:

Nasazení prvních bezplatných elektrických autobusů do provozu pražské hromadné dopravy je společným projektem developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA, kterým chtějí přispět ke zlepšení životního prostředí a snížení dopravního hluku v BB Centru a okolí.

Elektrobusy SOR EBN 9,5 byly nasazeny do provozu v únoru 2016. Autobusy dlouhé 9,79 a široké 2,5 metru mají speciální odlehčenou karoserii, dvojici dveří a s cestujícími jsou schopny na jedno nabití ujet až 150 kilometrů.

Každé z vozidel najezdí denně v průměru 100 km, a zvládne tak zhruba 50 jízd. Elektrobus pojme až 73 pasažérů a obě vozidla přepraví za den přibližně 3 600 osob. Z nedávného průzkumu společnosti PASSERINVEST GROUP mezi zaměstnanci BB Centra vyplývá, že kyvadlové linky využívá 45 % dotazovaných.

Nadpoloviční většina dotazovaných uvítala zařazení dvojice elektrobusů do pravidelného provozu, oceňuje jejich šetrnost k životnímu prostředí a je spokojena s jejich tichým chodem a čistším prostředím.

V praktickém provozu se dokonce ukázalo, že elektrobusy jsou tišší než trolejbusy, protože v jejich interiéru není slyšet zvuk trolejí. Při brzdění nebo jízdě z kopce navíc elektrobus o výkonu 120 kW rekuperuje a dobíjí touto energií vlastní baterie.

Dobré jízdní vlastnosti si vozy udržují po celý rok, stabilitě např. v zimním období při sněhu nebo náledí pomáhá zatížení zadní nápravy těžkými bateriemi.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"elektrobusy jsou tišší než trolejbusy, protože v jejich interiéru není slyšet zvuk trolejí"

Jak zní takový zvuk trolejí ? A jak moc se podílí na hluku ve vozidle ?

trenie po troleji sa dá správnou konštrukciou nielen preniesť, ale aj "zosilniť" rezonovaním celého povrchu vozidla.
prirovnám odtrhnutému výfuku visiacemu pod autom.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to potom musí být supr konstrukce. Já nikdy nic takového nezaznamenal. Přes den to určitě přehluší hluk od pasažérů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tenhle projekt je krásný příklad ekodemence.
Vzdálenost asi 800m, kterou ujde zaměstnanec BBC za 10 minut jede ekoautobus 2km taky 10 minut, ale je to strašně ekologické, protože ježdění na elektřinu, která "nemá žádné emise CO₂" je přece pro tu přírodu tak strašně prospěšné.

Obrázek uživatele Radovan

Pšššt, za chvilku by jste chtěl, aby ještě místo metra jezdili na kole, když furt dřepí v práci na zadku. To by jste je vylekal a mohli by na truc přesednout zpátky do spalováků, kterými tam stejně asi jezdí drtivá většina lidí :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jake ma v zime topeni a dojezd, prosim?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V zimě se dojezd moc nezmenšuje, protože to má topení na naftu :)
Prostě už morálně zastaralý zkušební model, ale na tu trasu se hodí, není třeba na tak krátkou dobu moc topit ani sedícím, stačí jen řidiči, takže tam může ještě jezdit dlouhá léta.

Pro chudé zimní Česko je lepší přecházet pro města zatím na málo daněný CNG, a s elektroautobusy počkat masově až 2030, kdy ceny klesnou na srovnatelné.

Dotace bych teď dal jen na výzkum do Plzně, aby vyvinuli z k smrti odsouzených trolejbusů elektroautobusy s co nejmenší baterií, které se budou rychlonabíjet v konečných stanicích během 10-15 minut ze zhora.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vozy enb lze vybavit tepelným čerpadlem a pantografovým dobíjením, potom je dojezd dle jiného pražského testu vozu ebn 11 min 260 km. Topení na naftu je nikdo nenutí používat, to je pak jen nouzovka. Trolejbus s baterkami vyvýjí v Libchavách taky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Škoda PERUN HP posledně zmíněné splňuje ;)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobily
185.66.36.26