Italský výrobce sportovních a závodních vozů Maserati oficiálně oznámil, že v druhé polovině roku 2017 uvede na trh svůj první plug-in hybrid. Šéfovi značky se to ale příliš nelíbí.
foto: Maserati
O automobilce Maserati si toho v našem magazínu mnoho nepřečtete. Tahle značka je prostě natolik specifická a okrajová záležitost, že „módní výstřelky“ typu hybridů či elektromobilů ji mohly být putna.
Až doteď. V okamžiku, kdy veškerá konkurence včetně Ferrari, Porsche či McLaren, nabízí hybridy – a jaké! – a po silnicíh se prohánějí auta typu Rimac Concept One či Tesla Model S, nemohla italská automobilka déle otálet.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla Model S: druhé nejprodávanější luxusní auto
Sídlo i továrna se současné době nachází v Modeně. Od roku 1990 patří Maserati koncernu Fiat. V roce 2013 vyrobila firma 15 700 aut. Má kolem 1100 zaměstnanců.
Vtipné je, že nařízení o vývoji plug-in hybridů (nezůstane u jednoho) nejspíš přišlo „ze shora“. A šéf značky Maserati, Harald Wester, to dává bez skrupulí najevo.
„Mám o tom co děláme vážné pochyby. Jak může být správné, aby 2000kg luxusní high-endové auto mělo emise 70 g/km, když malé dieselové supermini má 90 g/km?,“ řekl doslova magazínu Autocar.co.uk na autosalonu Ženeva 2015.
Nevyhnutelné jsou podle něj plug-in hybridní verze modelů Quattroporte, Ghibli a nově ohlášeného SUV Levante.
Vidiet ze bez modernej
Vidiet ze bez modernej techniky automobilky stracaju lesk. Pred par rokmi nemyslitelne aby Ferrari malo menej ako 12valcov, dnes su to hybridy. Alfa, masserati atd. sa pridavaju.
Chybička 90
Chybička 90 kg/km?
Poslední bojovník ? Plug-in hybrid. To bude vyvíjeno v rámci koncernu Fiat ? Nebo bude, každý sám po sebe ?
Díky. Hádáme, že
Díky. Hádáme, že technologii dodá Fiat, bylo by zbytečné vyvíjet ji exkluzivně pro každou značku zvlášť.
Navíc za situace, kdy
Navíc za situace, kdy prodej hybridů spíš upadá.
Zdroj? Statistika říká
Zdroj? Statistika říká pravý opak.
w.acea.be/uploads/press_relea
w.acea.be/uploads/press_releases_files/ACEA_Electric_Vehicle_registrations_Q4_14-13.pdf
Poslední kvartál loni výrazně méně než předloni. Ale je fakt, že to udělalo hlavně Nizozemí.
Tam ale klasické hybridy
Tam ale klasické hybridy vůbec nejsou zahrnuté, jenom plug-iny a čisté elektromobily.
Kromě toho, v Q4 je tam sice mírný pokles způsobený nejspíš razantním nástupem Tesly ve stejném období předchozího roku, ale celkově je tam za rok 2014 značný nárůst.
A kdo taky mluví o
A kdo taky mluví o klasických hybridech? Vždyť i tohle Maserati má být plug-in hybrid.
Ten pokles bude spíš tím, že v r. 2013 došlo k nějakému velkému jednorázovému nákupu v NL.
Nicméně zase Tak značný nárůst to není.
„Vložil/a Asdf (bez
„Vložil/a Asdf (bez ověření), Út, 2015-03-10 17:24
Navíc za situace, kdy prodej hybridů spíš upadá.“
OK, opravuji se:
„Navíc za
OK, opravuji se:
„Navíc za situace, kdy prodej plug-in hybridů spíš upadá.“