První elektromobily Citroen C-Zero jezdí v Praze u RWE

Včera odpoledne předalo české zastoupení Citroenu první dva elektromobily C-Zero, které se nyní budou prohánět po pražských ulicích. Událost je to možná významnější, než by se na první pohled mohlo zdát. Minimálně ze dvou důvodů.  

Jednak je s podivem, že vůbec prvním zákazníkem, který elektromobily pořídil, se stala společnost RWE Transgas. Ta samá společnost, která je úzce spjata se zemním plynem, a to i na poli dopravy. Na dotaz, zda tento krok nějak ovlivní přístup společnosti k propagaci CNG však odpovídají zástupci RWE jasně – nic se měnit nebude.

Pozornému čtenáři jistě neunikl fakt, že tradiční dodavatel plynu vstoupil zhruba před rokem na trh s elektřinou. A právě to je zřejmě důvodem, proč první mířily právě do sídla RWE. Na druhou stranu, CNG je do budoucna zajímavou obchodní příležitostí, kterou si plynárenská společnost nemůže dovolit jen tak ignorovat.

A vítězem se stává …

Druhou významnou událostí včerejšího odpoledne bylo jakési imaginární vítězství Citroenu, který předčil ostatní v tom, že jako první tradiční automobilka začal na českém trhu skutečně prodávat elektrická auta.

Okamžik předání klíčků komerčnímu zákazníkovi se tedy dá považovat za docela významný milník elektromobility v Česku, což podtrhovala účast generálních ředitelů obou firem – Citroenu i RWE.

Otázkou je, jak se bude vyvíjet situace okolo elektromobilu C-Zero dál. České zastoupení si totiž dalo za cíl prodat letos pouze deset kusů, což se údajně již povedlo a další klíčky se tedy budou předávat co nevidět.

Zájem o elektromobil C-Zero je ale v ČR vyšší, než se všeobecně předpokládalo. Není tak zatím jasné, zda francouzská automobilka vyhradí pro Českou republiku následujících měsících také další elektromobily.

Naši čtenáři však zoufat nemusí, v červnu se v Citroenu C-Zero svezou alespoň virtuálně v rámci testu.

8 Comments on “První elektromobily Citroen C-Zero jezdí v Praze u RWE”

  1. cim viac o tom hutam tym
    cim viac o tom hutam tym viac sa mi zda ze sa do aut bude liat skratka nieco tekute co bude horiet a ze sa vzdy nieco najde, nez vobec prejdeme na rozvodne elektrarne, ved elektricke vlaky ani elektricky neprinasaju ziadnu usporu, mne pripada za sa bude vyplacat nieco zkvapalnovat, baterie su a budu na prd.

    1. Přemýšlet na d tím
      Přemýšlet na d tím samozřejmě můžeš,ale těžko se najde něco levnějšího než je současná ropa a její produkty!A elektřina je nejčistším a nejekologičtějším mediem ve výrobě práce (P)a výkonu(W)!!!!Něco zkapalňovat je proces který výsledné medium dost značně prodraží.A problémy které dnes mají dopravci s provozem na bioolej(bionaftu)nejsou zatím odstraněny,a většina profesinálů se vrací k klasice,i když dnešní nafta i benzin jsou též směsnými palivy.

      1. vratil som sa so sluzobky
        vratil som sa so sluzobky autom po dialniciach a nedialniciach asi tak zo stredu slovenska do BA. okrem toho ze SR je mimo dialnic dalej od BA strasna diera kde nechapem z coho ty ludia ziju, som ju zmakol hore dole rychlo za jeden den ako som potreboval s jednym tankovanim a rychlostami 145 km/h alebo vlecenim sa 40-60 po rozdrbanych cestach dedinami … Neviem si predstavit ako sa da toto prezit bateriovym autom s jeho problemami ako dojazd, vykon, pouzitie a vobec cela ta cesta ako to v za ten den vyzeralo… To ozaj radsej nalejem alkohol do upraveneho auta a zvysok SR moze kludne jazdit na konoch 🙂 ..ked doteraz im tam hrdzaeju Skody 105L pri rozdrbanych domoch z roku 1986.

        To to je o praxi, nie o teorii, bud ten vodik s lepsim dojazdom a vodikove stanice, alebo ..nieco.. ale baterie ?? dobijanie-dojazd-pouzitie na take trasovanie.. neexistuje, budme realny.

Napsat komentář