PRVNÍ DOJMY: Tesla Model X P90D Ludicrous

Do Česka dorazil jeden z prvních elektromobilů Tesla Model X. Díky nadšení jeho nového majitele jsme dostali možnost si auto krátce vyzkoušet.

Pravděpodobně první kus elektromobilu Tesla Model X v Česku
foto: Hybrid.cz

Martin Hejtmánek patří k českým Tesla nadšencům. Za necelé tři roky najezdil ve své Tesle Model S přes 50 000 km po celé Evropě a aktuálně mu z Tilburgu přivezli Tesla Model X P90DL. Díky tomu jsme měli možnost se v Xku krátce projet. Vše nicméně začalo podrobnou obhlídkou auta kolem dokola.

Pan Hejtmánek nás hned na začátku upozornil na pár neduhů, kterých si za první dva dny všiml. Špatně osazené gumové těsnění na okně, příliš velká a ne vždy stejně široká mezera mezi krytem předního kufru a blatníky, nebo lehké klepání neobsazené sedačky spolujezdce (zřejmě nedotažený šroub).

Na podobné záležitosti už dříve upozorňovali novopečení majitelé vybraných kusů Tesla Model S. Zda jde o problém nedostatečně pečlivé výroby nebo ledabylé kontroly kvality lze těžko posoudit, pravděpodobně obojí.

Jenže u auta, jehož výsledná cena dělá téměř pět milionů korun (v plné výbavě, včetně daně) něco takového prostě nečekáte. V případě značky Tesla je cena dána víc technologickým prvenstvím než luxusem a 100% výrobní přesností.

Před odjezdem jsme si ještě vyzkoušeli efektní zavírání všech dveří najednou stiskem klíčku, kdy se auto na chvíli jakoby promění v robota Transformers.

7 sedadel

Pohodlné sezení nabízejí první a druhá řada sedadel. Do třetí, kterou je auto pana Hejtmánka také vybaveno, už se pohodlně vejdou spíš děti nebo menší dospělí. Dvě sedadla ve třetí řadě jsou jednotlivě sklopná a po zaklopení je zvětšený prostor v kufru zarovnán do roviny. Jen je škoda, že u vozu s touto cenovkou je sklápění opěradel třetí řady sedadel manuální a nikoli elektrické.

auto elektromobil Tesla Model X

foto: Hybrid.cz

Naopak druhou řadu sedaček je možné elekricky i s pomocí ovládacího displeje posouvat vpřed a vzad (každou ze tří sedaček jednotlivě). Krajní zadní sedačky mají navíc elektricky polohovatelný záklon. Všechny sedačky jsou pohodlné, překvapivě tenké a také u interiéru je v kvalitě provedení a použitých materiálech vidět příjemný skok. Stejně tak jsou užitečné četné nové úložné prostory, které dříve v Sku tolik chyběly.

Vyrážíme z pražského Smíchova směrem na Plzeň a Pražský okruh. Zkoušíme zapnout Autopilota ještě ve městě a brzy je jasné, že minimálně na Prahu, ale nejspíš ani na většinu ostatních měst, není tato technologie ještě připravena.

Autopilot ve městě? Těžko

Tesla Autopilot v současné verzi nevidí vysoké obrubníky, nástupní ostrůvky, nevšimne si dokonce ani menších motorek nebo cyklistů. Párkrát nás málem navedl do betonového zátarasu podél silnice. Ačkoliv ovládání samotného Autopilota je velice intuitivní, ve městě mu řízení opravdu svěřit nelze.

auto elektromobil Tesla Model X

foto: Hybrid.cz

Pravý čas pro technologii Tesla Autopilot ale přichází na dálnici. Tam se cítí jako doma a vy naopak cítíte, že mu auto můžete svěřit. A třeba ho i nechat předjíždět. Na výjezdu z dálnice už je ale opět třeba převzít řízení, protože vyjíždět zatím neumí.

Autopilot zatím nerozpoznává semafory, křižovatky a kruhové objezdy. Naopak čtení dopravních značek omezujících rychlost zvládá na výbornou. Další oblastí, kterou autopilot zvládá dobře, je autonomní jízda v kolonách.

Šílenost jménem Ludicrous

Zkoušíme Ludicrous mód. I když dupnete na plyn ve 100 km/h, vystřelí vám Xko vnitřnosti do hlavy. Ještě výraznější je to pochopitelně při startu z nuly. Je to jako extrémní horská dráha na přání (dupnutí).

Ačkoliv je Tesla Model X o pár stovek kilogramů těžší než Sko, inženýři nejspíš dost zapracovali na podvozku a pérování, takže to není tolik cítit. I podle Hejtmánka, který za volantem vozu strávil mnohem více času než my, je Xko pocitově lehčí, než Sko.

Větší 22“ kola přispěla pocitu, že podvozek Modelu X je o poznání tvrdší, než Model S na 21“ kolech, ale není to na úkor komfortu a naopak více se zlepšila zpětná vazba od vozovky.

Pochvaluje si také nový příplatkový audio systém, který sice zdražil z 900 na 2300 EUR, ale také výrazně poskočil v kvalitě. Co nás trochu rušilo při krátké zkušební projížďce, byla navigace umístěná v levé krajní části přístrojové desky, kam je občas přes volant špatně vidět.

Chtělo by to HUD

Tady bychom klidně uvítali nějakou formu HUD, třeba podobnou, jakou nabízí Toyota ve svých Priusech – jednoduché zrcadlové promítání šipek (ale i aktuální rychlosti) přímo na sklo, přímo v zorném poli řidiče. Uvidíme, s čím se v tomto ohledu vytasí Tesla Model 3.

auto elektromobil Tesla Model X

foto: Hybrid.cz

Jak masivně působí čelní sklo Tesla Model X, které sahá řidiči až nad hlavu, tím masivnější musí být A sloupky. Přesto jsme díky obřímu čelnímu sklu neměli s viditelností větší problém.

Ten nastává teprve při pohledu do zadního zrcátka – tam se viditelnost proti Sku výrazně zhoršila. Zejména díky vysokým hlavovým opěrkám druhé a třetí řady sedadel. Výhled vpravo a mírně vzad ještě komplikuje velmi masivní „B“ sloupek.

Krása LED a internet kdekoliv

Tesla Model X je samozřejmě, podobně jako faceliftované Sko, vybavena LTE připojením k internetu a kvalitnější zadní HD kamerou. Právě tato kamera tak trochu supluje horší výhled pomocí zpětného zrcátka.

auto elektromobil Tesla Model X

foto: Hybrid.cz

Nadšeni projížďkou jsme se s vozem vraceli už za počínající tmy. V šeru vypadá Xko snad ještě lépe, než za světla. Mohou za to mimo jiné i full- světlomety vpředu i vzadu, u kterých nejsou poznat jednotlivé diody a světla svítí jednolitým, plným světlem.

Naše první dojmy z elektromobilu Tesla Model X nemohou končit jinak než nadšením. Sakramentsky drahé auto sice nenabízí takový luxus, jako jiné vozy v této cenové kategorii. Zato s ním můžete jet úplně zadarmo, tiše a bez emisí až na sever Norska, do Británie nebo Španělska.

auto elektromobil Tesla Model X

foto: Hybrid.cz

Při tom všem mít jen tak mimochodem neustále k dispozici nejrychlejší internetové připojení. A na dálnici si zapnout Autopilota. Tohle všechno, plus pocit, že se jako jedni z mála na světě vozíte v absolutním technologickém klenotu, za všechny ty peníze asi stojí.

vlastní

92 Comments on “PRVNÍ DOJMY: Tesla Model X P90D Ludicrous”

  1. Tak momentalne jedu Teslou X
    Tak momentalne jedu Teslou X P90D po arizonské dálnici. A snacha musela dát mezi obě skla dveří spolujezdce tam kde končí nahoře těsnění ubrousek protože se odchlipuje a při jízdě tudy fouká. Jenže cesta do Sedony potom Grand Canyonu a nasledně do Vegas je zcela zdarma. Všechny nabíječky jsou zcela zdarma. Při zapojeni do Superchargeru to prvni minuty ukazuje na displeji neskutečných 388V při 280 A. Vau jsem puvodni profesí slaboproudar ale tohle je fakt husty. Jak uz v recenzi popsali redaktori to zasadni je autonomni rizeni co obstara auto rovnez pri nocni jizde nemusite hlidat ridice protoze system ho hlida sam. A jeste neco ceho jsem si vsiml je ze i obycejni amici mimo velkomesta auto se zajmem ocumuji.

    1. Tys to teda trefil, ty
      Tys to teda trefil, ty závistivej anonyme.
      Domov důchodců provozovala neziskovka, kterou jsem založil v době, když jsem vydělával fakt velký prachy (tedy prachy, o kterých se tobě ani nesní) a tak jsem logicky chtěl udělat něco dobrého pro potřebné a vybral jsem si staré lidi, (na které lidi jako ty z vysoka serou).

      Pochlub se, co si pro někoho potřebného udělal zrovna ty?

      Na dobu, kdy byl domov důchodců Slunečnice pod správou neziskovky, kterou jsem založil a finančně pak podporoval všichni vzpomínají v dobrém, protože v tomto projektu se prokázalo, že to jde dělat lépe a já osobně na tým lidí, který to tehdy realizoval jsem právem pyšný.

      Asi bych to neměl říkat, ale musím škodolibě přiznat, že mě každý závistivý kripl dokáže potěšit, takže díky i za Tebe 🙂

          1. Já si každý měsíc hezky
            Já si každý měsíc hezky poslechnu sousedovic (3 kousky ze 3 stran) spalovací smradlavé mrchy, co řvou 2 hodiny na půlku vesnice. Pak vytáhnu sem tam svoji 15 let starou Alko 45 cm záběr elektro (samozřejmě krmenou z FVE), s mírným brnčením sjedu trávník zpět na obvyklých 8 cm a za 1 hodinu je klid. Protože pak neroste tak rychle, jako když ho holíte na +-3 cm a hlavně nevysychá, aby jste ho musel při každém jednodenním pařáčku večer zaplavovat jak Niagarské vodopády. Ale aku by se mi líbila více, ten kabel mne rozčiluje. Nicméně hodlám fázi aku přeskočit a jít rovnou do robotické, což aku je a ještě za ní nemusím běhat (ovšem ty ceny….). Pokud dříve nekoupím nějaký větší pozemeček a nevypustím rovnou do trávy jehněčí na gril a klobásky. A bude vymalováno.

                1. kolik vas to stalo. ja mam
                  kolik vas to stalo. ja mam 3x vetsi zahradu. zebych koupil o dve baterky navic?

                2. Já koupil Ryobi s 40 cm
                  Já koupil Ryobi s 40 cm záběrem na 2 nářaďové akubaterky. Menší záběr jsem nechtěl. Zahradu 1100 m2 sekám tak na 3 nabiti. Nikam nespěchám tak mi to nevadí. Co jsem koukal na hodnocení Bosch tak na heureka.cz nadávaj jakej je to předraženej šmejd co se hned podělá, tak pak Ryobi byla jasná volba. Nějaký ty číny, Greenworkx nebo Alko aku mě nelákali. Ten blaženej pocit, že to neřve, nesmrdí, nemusím startovat, tahat benzín, fetovat ho, řešit volej, zazimování atd je k nezaplacení. Prostě zasunu baterku a jedu, čistá práce. Ani není těžká. V klidu požrala i vysokou trávu což jsem měl trochu obavu jestli to dá. Super jsou ty řiditka s madlama s tlačítkama všude. Střihám zatím jen od května, tak uvidim kolik sezon to vydrží. Zatím spokojenost.
                  Možná doukopím i nějaký to jejich aku nářadí, sice jsou to poloshity, ale pro občasnýho kutila to stačí.
                  Maj verzi i bez aku pokud už ten jejich 18V 4Ah systém máte
                  http://www.ryobi.eu/zahrada/sekacky/rotacni/rlm18x40h240-aku-travni-sekacka

                3. dik za info. kdyz dozije
                  dik za info. kdyz dozije moje elektricka, budu mit nad cim premyslet.

                4. Mám Bosch ROTAK 43Li, cena
                  Mám Bosch ROTAK 43Li, cena byla asi 11 OOO. Dvě baterky v ceně. Dříve to bylo 2,6 Ah. Na bazoši jsem z experimentálních důvodů zakoupil ještě dvě další baterie (500,- kus) ,které jsou nyní 6 let staré tam už kapacita klesá, ale svoji práci stále udělají. Nyní jsem zavedl aku program Makita 18V , až jednou Bosch doslouží koupím sekačku Makita 43 cm. baterie už mám , samotná sekačka je nyní kolem 7000,-. Rozdíl aku vrtačky Bosch a Makita je obrovský, nevím zda to může být takové i u sekačky.

  2. no ac Tesle fandim, tak si
    no ac Tesle fandim, tak si myslim ze to za ty penize fakt nestoji, mnohem luxusnejsi kuprikladu plug-in Mercedes S je o cca 2 mice levnejsi a nez clovek projezdi 2 mice, tak zatim zestarne a umre, ono to „zadarmo“ neni az tak uplne zadarmo, je to jen v cene auta a ta cena auta je o to vyssi, je to asi stejne zadarmo jako kdyby davala fosilni znacka k autu treba CCS kartu s creditem 100 tisic 😉 mimochodem to v dobach kdy na Ceskem trhu CCS zacinala delalo hned nekolimk prodejcu novejch aut a v cene vozu byli CCS karty s credity treba 20-30 tisic korun, my takto poridili tenkrat prvni novodobou Fabii, CCS k ni byla s creditem 30 tisic korun

    1. To je relativni. Jestli
      To je relativni. Jestli tohle auto stoji nebo nestoji za 5 mega. Je to vsechno umerne tomu kolik clovek vydelava, kdybys vydelaval 1M za mesic, tak bys to neresil a proste by sis to auto koupil, protoze chces Teslu X. Clovek co si sotva dovoli T3 se samozrejme nema co se zadluzovat a kupovat Xko, protoze potom je to teprve demence, kupovat si tak drahe auto. Ja mit na Xko tak ho beru klidne hned.
      Zklouzavat k pocitani kolik clovek usetri za benzin u auta za 5M je samozrejme totalni kravina. To je jako pocitat kolik usetrim za vytapeni u vily za 20M.

      1. kdyby lidi nezkoumali kolik
        kdyby lidi nezkoumali kolik usetri u aut za X mega, tak by v segmentu luxusnich limuzin nebyli nejprodavanejsi dieselove varianty 😉 ja s tema lidma pracuju vpdostate tydne, jspou to nasi klienti co nam zadavaj projekty na barce i za vic nez pul miliardy, no a jaksi resi nejvic vsechny ty drobnosti kde muzou usetrit 😀

            1. Promin, ale nikdo se k
              Promin, ale nikdo se k bohatstvi neprosetril, to ti rekne kazdy kdo ma nejake prachy. Zajimalo by me kolik zivotopisu bohatych lidi si cetl, kde mluvili o tom jak zbohatli : „No to vite, zacal sem setrit hned v18ti, zalozil sem si duchodove pripojisteni a k tomu stavebko, pak sem si daval bacha at nekupuju zbytecne blbosti a voala, zbohatl sem!“
              Dami to dobrou radu do zivota kterou 90% lidi nikdy nepochopi: Vzdycky se koncentruj na zvysovani svych prijmu nez na snizovani svych vydaju. Divil by ses kolik lidi resi co je v Lidlu v akci a kde koupit levnou letenku na kanary, misto toho aby si zdvojnasobili prijem a toto resit nemuseli.

                1. Aha a co tim jak chces rict?
                  Aha a co tim jak chces rict? Ze bohati nevyhazuji penize zbytecne oknem, ale chudi ano ? To jestli vyhazujes prachy oknem nema zadnou sovislost s tim esli si bohaty nebo chudy. Ale pokud mas odkaz na nejakou studii ktera ukazuje jasnou korelaci mezi bohatstvim cloveka a jeho touhou utracet svoje finance za nesmysly, sem s ni.

                2. Jsi si jisty ze reagujes na
                  Jsi si jisty ze reagujes na spravny prispevek? Nic z toho co pises jsem ani nenaznacoval…

    2. s Xkem nekupujete auto, ale
      s Xkem nekupujete auto, ale technologii. To žádná nabitá CCS nemůže nahradit. Spíš jsem se pousmál tomu velkému cca 50tis km nájezdu za 3 roky, sám to najedu cca za rok s Leafem a ještě nedávno to najel náš děda jen po obchodech na páteční nákupy.. 🙂
      Další věc je ta, že asi mi nikdo nevysvětlí, proč kupuje SUV. Je dražší, větší, těžší, vyšší než klasik tzn má horší jízdní vlastnosti jak klasik. Měl jsem cca půl roku X5 a hned jsem ho prodal. Stokrát raději bych šel do eSka.

        1. Model X podle mého názoru
          Model X podle mého názoru výškou, velikostí ani tvarem SUV vůbec nepřipomíná a pokud ho budeme srovnávat s BMW X5, Audi Q7 anebo s MB GL, bude vedle nich vypadat, že mezi ně vůbec nepatří.
          Je to větší velmi komfortní rodinný vůz do něhož se dobře nastupuje a díky Falkon dveřím může rodič pohodlně připoutat dítě do dětské sedačky v druhé řadě sedadel. Mimochodem v druhé řadě sedadel je velmi komfortně vyřešený přístup k ISOFIX uchycení. Třetí řada už má ISOFIX v podstatě stejný jako v Modelu S. Obě dětské sedačky se do Modelu S vešly jen tak tak a prostřední sedadlo již pak bylo v podstatě nepoužitelné. V Modelu X se mezi dětské sedačky dospělý člověk vejde.
          Pokud nastupuji do Modelu S, musím vždycky sklonit nepřirozeně hlavu, abych se nepraštil a to zrovna nepovažuji za komfort. Model S je podle mého názoru krásný vůz se sexy liniemi, ale je pro mladší a štíhlejší jedince…
          Modelu X určité sexy linie chybí, (např. široce klenuté zadní blatníky), má ale jak bych to řekl, střízlivý šmrnc.
          Určitě každému vyhovuje něco jiného a mě a mým potřebám ixsko vyhovuje dokonale.

        1. Jasně že to nenajede. Při
          Jasně že to nenajede. Při nájezdu 50 tisíc ročně by si elektromobil ani nekoupil. Stal by se otrokem auta který musí každý den vytěžovat na maximum a plně ho nabíjet aby tu vzdálenost vůbec ujel. Stejně tak děda asi nenajede jen o pátcích 50 tisíc za rok po nákupech. To by jezdil sakra daleko po obchodech 😀

          1. stačí pohledat zdejší
            stačí pohledat zdejší příspěvky Zbyňka a zjistíte oba dva, že s autem jezdí denně do práce 50km tam a 50km zpět. Auto dá v práci do zásuvky a na cestu domů je oět nabité. No a ty další kilometry se lehce najedou popojíždením po městě a občasným výletem. Nazdar !

            1. Já neříkám že to nejde,
              Já neříkám že to nejde, ale jen říkám že je to silně nepravděpodobné. Pracovních dnů je 250 a i kdyby dojížděl 60km daleko do práce tak to je ročně 30 tisíc. Na dalším popojíždění po obchodech a výletech dalších 20 tisíc je silně nepravděpodobné. Takže by stále musel zbývající volné dny využívat auto na maximum dojezdu. + při takovémhle vytížení auta stále řešíte dojezd, místa nabíjení a podobně. Nějak si nedokážu představit že takovouhle řeholi si někdo zvolí když musí denně trávit dvě a více hodin v autě.

              1. Vy jste opravdu nevěřící
                Vy jste opravdu nevěřící Tomáš :-). A teď si představte, že já na Peugeotu Ion, s papírovým dojezdem 150 km, faktickým bez topení/klimy 136 km, najezdím služebně po Ostravsku běžně 300 km denně.
                Prostě ráno vyrazím s plně nabitým autem nočním proudem (nebo z předchozího dne od nabíječky z kanceláře, cestou domů najedu minimum). A dále využívám filozofie elektromobilisty – když auto stojí, má se nabíjet. Takže na zastávkách si ověřuji předem, zda se tam dá nabíjet hned vedle (třeba konference v Třinci v domě Trisia byla skoro 2 km od veřejné nabíječky, ale organizátoři mi umožnili s prodlužovačkou nabíjet hned před terasou jednacího sálu ze zásuvky u východu, takže jsem odjížděl s plnou baterkou) nebo cestou jsou nějaké rychlonabíječky (aktuálně Ostrava 2 kousky a za 15 minut pokračujete dále, přičemž si tak akorát stihnete vyřídit nějakou SMS či email nebo odskočit na WC). Pokud cestou elektromobilem řeším oběd, pak v místě se zásuvkou (za hodinu mám i z pomalé zásuvky 1/4 baterie). A jelikož v každém městě v Okolí Ostravy takové je – buď veřejná nabíječka nebo zásuvky obchodního centra/restaurace – není s naježděním více kilometrů, než je dojezd auta, žádná potíž. Navíc jste atrakcí pro místa, kam jedete poprvé a propagujete čistou dopravu. Na místech, kam se vracíte, pak už fungují pro elektromobilisty automaticky.
                A to je celé.

          2. Budu s Vámi polemizovat.
            Budu s Vámi polemizovat. Žena najede 15 tis. km za rok s přehledem, jen do práce při 250 pracovních dnech a 40 km celkem to dává 10 tisíc. Těch 5 tisíc jsou jízdy o víkendech, což je na 1 víkendový den jen 50 km, zhruba jedna cesta jen jedním směrem k rodičům na chalupu. s návratem stovka za jediný den a to to máme kousek.
            Pokud pán má 80 km do práce a 80 zpět (a dobíjet může v práci nebo má po cestě rychlonabíječku), tak při 250 pracovních dnech to dává 40 tisíc km. No a těch 10 tisíc do 50 jsou jízdy o víkendech.

            1. Polemizovat můžete jak
              Polemizovat můžete jak chcete, ale nic to nemění na faktu že je to podle mne blbost. Dejme tomu že to je tak jak píšete (může to tak opravdu být), ale pokud mi někdo v druhé větě napíše že jeho děda najezdil 50 tisíc o víkendech po obchodech, tak celá jeho důvera padá a z mého pohledu je to kecal. Pak mu už nevěřím ani slovo.

          3. ňákej chytrej. koukněte
            ňákej chytrej. koukněte na mou reakci výše, tam jsem popsal obvyklé využití auta. Zkuste čít pečlivěji, píšu, že děda to najel za 3 roky.
            Víte, že vy máte auto hlavně pro ozdobu neznamená, že to tak má každý.
            Jinak budu tuto sobotu v Hrabyni u Opavy na akci „Čistá mobilita“ a příští sobotu v Ústí nad Orlicí na „Ekomobilita“, tak se můžete přijet podívat – ovšem to vám na autě asi přiskočí nějaké km, tak možná vlakem… 🙂

            1. Když máte takhle velký
              Když máte takhle velký dojezdy a pro většinu lidí z republiky až neuvěřitelný dojezdy, tak se nemůžete divit že ti co vás neznají, tak že vám nevěří. S tím by jste měl počítat. Pokud je ale začnete hned urážet a napadat, tak moc reklamu elektromobilitě a ani sobě neuděláte.

              1. vážený pane, urážet,
                vážený pane, urážet, napadat a titulovat do lhářů, jste začal vy. Pouze jsem reagoval na Vaši nevkusnou poznámku. Pokud je pro někoho něco neuvěřitelné, pak není obvyklé hned obviňovat ze lhaní a pokoušet se urážet. Možná Vás zklamu, ale průměrný km roční nájezd osobních vozidel v ČR je 22tis km (dle statistického úřadu) a jediný, kdo nevěřil, jste byl vy) – u elektromobilů je to obvykle ještě více mj. znám řidiče s mnohem větším nájezdem soukromých km než mám já, protože prostě auto používají, tzn, nepasoval bych se být Vámi mezi řidiče s obvyklým km nájezdem a s urážkami a unáhlenými závěry bych byl opatrnější.

        2. mám to cca 60km do práce,
          mám to cca 60km do práce, mimo to s tím jezdím dost často Praha, Ml. BOlesav, Plzeň, několikrát Poprad, Bratislava, Břeclav atd. – ty km pak celkem přiskakují a nemusíte ani jezdit každý den – víkendy najedu obvykle cca 20-30km mimo výlety na lyže nebo kolo atd – mám na to nosič. Kamarád s eNV200 má po roce dokonce 60tis km. Mrkněte na http://www.qauto.cz

      1. ..proč kupuje SUV…
        V

        ..proč kupuje SUV…
        V prodejně Tesly v NY jsem si několikrát přesedl z S do X a zpět… a protože „za chvíli jdu do důchodu“, tak se mi o hodně pohodlnějí nastupovalo do X, k tomu to elekrické nastavení sedačky, ten výhled ven…proto SUV.
        Také jsem si několikrát zavřel a otevřel ty zadní dveře, skvostné.
        Je fakt, že „pro důchodce“ je to zbytečně velké, ale pokud na to někdo má a udělá mu to radost, není co řešit…
        🙂

        1. v podstatě logické
          v podstatě logické argumenty. Avšak pokud budou mít všichni SUV, tak zbývá to jednoduché nastupování. Ale na oplátku bojuji za zákaz vjezdu SUV do města, protože je to prostě auto moc velké, které není stavěno na to, že ve městě je prostor omezen a vejít se tam musí všichni. Takže nevejdeš se na standartní stání? Jeď parkovat tam, kde pro Tebe bude dost místa. Tedy někde na dědinu.

          1. Hele anonyme už si byl
            Hele anonyme už si byl někdy v Americe ve městě a juknul ses jak velký jsou tam poloměry zatáček a parkovací místa? Pochubyju, že to Elon navrhoval pro parkování vedle Evropskejch králíkaren 😉

            Navíc Tesla X není klasický SUV, ale spíš ho ostatní označují za crossover. Mě osobně SUV připadaj jako nesmyslný, neefektivní a hlavně módní auta, ale Xko je první kterému bych to díky jeho extrémně nízkému težisti, extrémně nízkemu odporu vzduchu a baterkovýmu pohonu odpustil.

            Nejhorší vlastnost SUV je vysoká náchylnoust překulení přes boudu díky vysokému těžisti. Při těchto nehodách je extrémně zvýšená možnost smrťáků. Stačí se podívat na crash testech jak vysoko při nárazu skáčou SUV a jak nízko poskočí obyčejný auta!

      1. jj zrychleni je uzasne,
        jj zrychleni je uzasne, schvalne kolikrat ho majitele Tesel a vlastne vsech EV pouzijou? je to uplne stejne fer jako bych ja operoval ze Tesla interier je proti tomu Sku asi jako porovnavat kvalitu Dacie a Porsche, nebo ze s tim Skem (Mercedesem) se da na nadrz ujet prez 1000km v kuse

        nejvtipneji to zrychleni pusoby kdys pak jedes po dalnici a vetsina EV vcetne Tesel se plouzej v pravem rychlosti okolo 110km/h, cest vzjimkam

        zrychleni auta jsem resil mozna tak do 25 let kdy jsem byl vyplesklej prave z toho jak to vystreli od semaforu, ale ze bych to mel potrebu resit dnes? ale jo me se taky libilo kdys jsem si zkousel Teslu S, jo bylo to super, ale rekneme si na rovinu pouzil bych to parkrat na zacatku, pak bych tak jako vetsina jezdil normalne a bez potreby z toho zdimat 3.2s na 100, ja si dnes proste radsi jedu plynule a treba tech 160km/h na tempomat z Drazdan do Hamburgu no, sak kazdej mame neco 🙂

          1. samotne ludicrous nestoji 2
            samotne ludicrous nestoji 2 mega, ani za 5 mega Tesla X nema vybavu na urovni luxusnich aut za 3 miliony, ano plati se u ni za jakysi vyspeli pokrok, ovsem podle toho co se pise zde tam ten pokrok vpodstate nevidim, na dalnici me uplne stejne „autonomne“ odveze i ten Mercedes, podvozek v Tesle je od Mercedesu, takze kde mam treba masazni sedacky, ventilovane sedacky, vycestupnovou klimatizaci interieru kde neco jako zamlzena okna u Mercedesu neexistuji (videt zamlzenou Teslu neni as takovej problem v chladnejsich mesicich) proste vsechny Tesly vcetne X jsou porad extremne kompromisni auta, auta pro nadsene lidi co nevahaj utratit i 2x tolik financi za neco co je extremni v urcitych ohledech, a je to dobre, protoze Tesla ten trh tim rozhejbala a dal bude rozhejbavat 🙂

            ale nedelejme z teh aut neco nadpozemskeho

            1. Len uvádzam na pravú
              Len uvádzam na pravú mieru:
              Na diaľnici vás Mercedes „úplně stejně“ autonómne neodvezie – na nete je dostatok porovnávaní.
              Masážne sedačky nemá, ventilované sedačky ale má. Klimatizáciu má slušnú – to, že vidíte zahmlené Tesly súvisí s vysokou pravdepodobnosťou s tým, že jazdia na range mód, kde je výkon klímy obmedzený.

              1. I přesto, že je Tesla
                I přesto, že je Tesla nedodělek z Fremontu tak je pořád nadpozemská v tom že nabízí normální dojezd a má už slušne hustou vlastní s autem komunikující síť super rychlejch dobíječek, kde nemusíte absolutně nic řešit. O nečem takovém se může místní posádce Evropou putujciho Leafu jen zdát.
                Viz jejich nonstop kovbojka s hledáním funkčích dobíječek, pinů, správců parkovišť, odpojování pomocí vyhazování pojistek, hledání poznámek v lokálních dobíjecích mapách za vydatné pomoci ostatních čtenářů hybrid.cz 😉 Pokud je člověk geek tak to asi zkousne, jinak ne.

                Bolt je první jiný auto s normálním dojezdem, ale bez vlastní sítě funkčních dobíječek bude na delších cestách jako sirotek.
                Rychlost palubní nabíječky Boltu je podle všeho taky asi dost tristní, takže si při nabíjení nejspíš pěkně počkáte.

            2. To já vůbec nerozporuju,
              To já vůbec nerozporuju, jenom to, že vaše věta „luxusnejsi kuprikladu plug-in Mercedes S je o cca 2 mice levnejsi“ je nefér. Buď teda pište, že luxusnější Mercedes S stojí stejně (2,9 mil. v základu vs. 90D za 3 mil) nebo porovnávejte P100DL (4,2 mil) s Ferrari Italia nebo napište

            3. Tak mi to nedalo a kouknul
              Tak mi to nedalo a kouknul jsem se do ceníku Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC. 585 koní, 760 krouťák, zrychlení za 4,6s, takže technicky vzato srovnatelné se základním Modelem X 90D.
              Cena 2.860.000,- Kč bez DPH a v základu to nemá ani základní navigaci, cituji: Kód 357 – Navigace Garmin® MAP PILOT jen s k. 522, cena 16.000,- Kč + kód 522 – Audio systém Audio 20 s přípravou pro navigaci Garmin® MAP PILOT, cena 8.000,- Kč. No pokud si člověk přečte pár položek z příplatkové výbavy, tak se celkem pobaví a Samanovi bych to čtení vážně doporučil. Jinak proti MB nemám vůbec nic. Dělají skutečně krásné, ale velmi drahé vozy. Ostatně několik jsem jich v životě už měl a jeden mi dokonce bylo tak líto prodat, že ho mám z nostalgie do dnes. (Nejezdím s ním už řadu let a je pod plachtou v garáži). V roce 2001 jsem za něho dal 5,3 mega a je to CL 55 AMG s ještě původním nepřeplňovaným 5,5 litrovým osmiválcem.

        1. Dovolím si nesouhlasit,
          Dovolím si nesouhlasit, protože na vše se můžeme dívat z jiného úhlu pohledu: úžasné zrychlení využijí majitelé Tesel též jako pasivní bezpečnostní prvek, např. pro rychlé předjetí.

          Srovnávat interiér Modelu X s Dacií je skutečně nesmysl. Pravdou je, že německé prémiové značky jsou zpravidla dost vymazlené, ale že by Model X byl nějak výrazně pozadu, to bych teda neřekl.

          Souhlasím, že 110 km/h jezdí i Tesly v pravém jízdním pruhu dálnice, ale nutno říci, že to je možné např. od Brna na východ a to jen z jediného důvodu, aby vůbec dojely do cíle. Sám jsem nedávno takhle jel do Bánské Bystrice, protože ze solidarity k ostatním majitelům EV odmítám podpořit dobíjením Greenway. Ale naopak musím označit za naprostý nesmysl, aby Tesla jela na německé dálnici 110 km/h. Superchargery tam jsou dnes v rozestupech od 60ti do 100 kilometrů, takže tam se to prostě nemůže stát.

          1. vrzani sedadla bych necekal
            vrzani sedadla bych necekal ani u auta za 300 tisic , natoz u auta za 5 mega 😉

            a rychle jedouci Tesly vidam jen na videu, ani v Nemecku na dalnici jsem rychle jedouci Teslu jeste nezazil a to tam maj Superchargery dost huste rozesete, na mich cestach Superchargeru potkavam dohromady 12

            1. Pořád se tady píše o
              Pořád se tady píše o autu za 5 mega. A není to přesné. Tento vůz stál 142.000,- EUR (TMX P90DL v plný náloži), tj. 3,8 mil. Kč. + DPH 0,8 mil. Kč, které ovšem pošle FÚ zpět. Osobně nevím, zda existuje někdo, kdo si takhle drahé vozy kupuje bez možnosti odpočtu DPH.

              Jinak souhlasím, že žádné klepání se v žádném novém voze nemá ozývat. Zatím jsem lokalizoval, že to dělá zadní výplň hlavové opěrky. Nicméně budou se na to muset v Tesle podívat.

              K rychlosti Tesel na německých dálnicích asi jen to, že každý jezdí tak rychle jak chce. V Německu však rozhodně nikdo s Teslou nemusí řešit úspornou jízdou svůj dojezd. To je snad nám všem jasné.

              A ještě někdo tady někde psal, že MB má komfortní více zónovou klimatizaci. Ano, souhlasím, ale Model X jí má v základu tří zónovou také.

        2. Kolikrat ho majitele tesle a
          Kolikrat ho majitele tesle a ostatních EV využijou? Prostě pořád. Je to dosti praktické, kdyby zrychlení byl nepodstatný parametr, tak v televizi neběží reklama na tu úžasnou škodovku se zrychlením pod 9 vteřin, protože by každému stačilo udělat stovku za 15. Proste predjet něco nebo nekoho není problém a staci na to daleko mensi prostor, nez tem, co to zrychleni nemaji. Naopak ti co ho nemaji to psychycky nezvladaj a delaji nebezpecne manévry, vcetne nekonečného predjizdeni az na další plnou, ci do zatáčky. Je to proste bezpecnejci. A co se tyce toho interieru, u automobilek co uz nemaji co nabidnout zastaralou technologii spalovacího motoru, i když urcite ještě pride inovace ve forme quatro-biturba, musí delat co muzou, a nic jiného, nez udelat z auta obyvak nevymysli. Zato u tesly clovek neplati za naprosto bezvadne usite sedacky, ale za auto které je nacpane temi nejmodernějšími technologiemi. A lidi co v kuse jezdi 1000 km mají pak drive ci později u silnice pomníček, to je naprosta kravovina.

          1. Pred pul hodinou jsem videl
            Pred pul hodinou jsem videl jednoho, co to „zrychleni mel“ – musel projet krizovatku (odbocoval doleva) predtim, nez se rozjedou auta v protismeru, a na prechodu tak o metr minul holku, co prechazela na zelenou. Z jeho pohledu to urcite bylo naprosto bezpecne a psychicky to zvladal…

            A ten tatik, co v X rekne detem napijte se (cca 1:52) a pak na to slapne je taky urcite psychicky uplne v pohode, protoze „to zrychleni ma“…

          2. tak to cos napsal je
            tak to cos napsal je hovadina, nekolik tesel potkavam dost casto a jeste ani jednou se me nestalo ze by nejaky majitel musel ukazovat ze mu to brutalne zrychluje, v mem okoli parkuji hned 3 koiusky a obcas nekterou z nich potkavam i na krizovatce na Pankraci a nesledne na Budejovicke 🙂

            s tim ze zrychleni je pri predjizdeni bezpecnejsi souhlasim

            problem s interierem je, ze ve chvili kdy Ev se zajimavim dojezdem nabidnou „premiove“ znacky a Tesla za nima bude kvalitou zaostavat, tak bude mit Tesla problem, nedivil bych se kdyby ji pak prodeje klesly prave v segmentu kde sazi na vysokou cenu, tedy S a X

                1. Tak když se na tebe řítí
                  Tak když se na tebe řítí Tatrofka, tramvaj nebo autobus tak se to sakra hodí. Nebo při předjíždění.

                2. nam co jezdime normalne se
                  nam co jezdime normalne se zas az tak nestava ze se na nas riti tatrofky, tramvaje nebo autobusy 😉

                3. Samozrejme, protože v
                  Samozrejme, protože v normalnim provoze se hold občas zrychluje. Každý majitel Tesly mi da za pravdu, ze třeba vyjet od benzinky ve Vystrkově za plného provozu by v jinem aute bylo občas fakt na dlouho.

            1. Ja psal, ze se mame potrebu
              Ja psal, ze se mame potrebu predvadet? Ne, když jedu po meste tak nikoho brutalne nepředjíždím, to nechavam pubertakum s kšiltem dozadu, co jezdi ve vytunenem 10 let starem dieselovem bavoraku zahaleni kouřovou clonou. Když ale jedu po normalni silnici a jedeme do kopecka jako včera třicítkou, protože tam jede jeřáb a na nej nalepenej kamion, tak je za 5 vteřin předjedu oba zaráz. O tom to je. Je videt velke nepochopeni z tve strany. A ohledne toho interieru, je to bohužel to o co se ty znacky pokouseji lidi presvedcit. Ze prave interier je to co dela z auta „premiove“

              EDIT: A uz vůbec nemam problém s tim, ze by nejaka jina znacka dělala srovnatelne kvalitni elektromobily, jako tesla, at pak klidne pro me za me tesla krachne, naopak, klidne si ho pak koupim. Teď mám Teslu, protože nemá konkurenci.

              1. ja ti nevim, ale v interieru
                ja ti nevim, ale v interieru auta travim temer veskery cas co s autem travim, takze interier a pohoda na palube je to co me u auta zajima, a nevidim duvod proc bych se mel v aute trapit treba skripanim sedacek/plastu a podobnyma nedodelkama, nebo tu mas potrebu chtit nedokonale veci kterym tu nedokonalost odpustis jen proto ze jsou vyjimecne v necem jinem? njn 100 lidi 100 chuti 🙂

                1. Cely život je o
                  Cely život je o preferencích a kompromisu. Nechci obhajovat nedůslednou kontrolu u tesly, to nedokazu nikdy pochopit, ze když kdokoliv něco udela, ze to nevyzkousi. Jsou to detske nemoci, trpeli jimi i Sko. Jelikoz to moje je z roku 2014 nic tam nevzre atd. Pro me je proste u auta dulezitejsi, jak jede.

                2. no sak, pro me je taky
                  no sak, pro me je taky dulezite jak me auto jede, a soucasne auto me jede a v interieru se cejtim prijemne i na dlesich cetsach i na tech kratsich

                  a muzu se zeptat jake auto jsi mel predtim, jestli to byla taky nejaka bestie co mela velke zrychleni, nebo jestli te zrychleni zacalo zajimat az ve chvili kdys s tim zacala operovat Tesla jako jednim ze svych trumfu do urcite rychlosti, pac od urcite rychlosti je to u Tesly k nicemu a kdejaka V6 nebo V8 ji celkem pokori, ale sak to jsem tu jiz rozebyrali ze 🙂

                  pac ja svou historii muzu shrnout asi takto, v dobe kdy jsem zacinal utracet ze sveho za auta v roce 1999 jsem sel co se zrychleni tyce nasledovne 7,2/8/8,2/4,6/7,9/7,7

                3. To bych vůbec netvrdil, ze
                  To bych vůbec netvrdil, ze je to od urcite rychlosti k nicemu. Obzvlaste u Tesly. Protože ze zkusenosti naopak ja v rychlostech blížících se 200km/h bez problemu dam auta s vykony vyssimy nez ma moje tesla. A proc? Proteze oni zas ten vykon maji jen do urcitych otacek a od určitých otáček. Takze Ano, nissan se svými 80kW nejdříve pokori kdejakeko pašíka s výkonem 120kW, a od cca 70km/h se nechyta. Ale když tesla ma 280kw, tak se prave diky kontinuálnímu tahu muze merit s vozy přes 300kw vykonu.
                  Moje poslední auto mělo zrychleni kolem 10 sec, to před tim kolem 8 a to předtím nevim, 13?. Nikdy jsem si nekupoval auta kvůli vykonu. Teslu jsem koupil proto, že je to EV s velkym dojezdem, kdyby mi šlo o výkon, tak nekoupím tu nejslabsi… Ale jak s ní jezdím, tak vydím, jak obrovský bonus to je.

                4. videa kde Teslu S v pruznem
                  videa kde Teslu S v pruznem zrychleni kde se nestartuje z mista ale ztartuje se za jizdy a porazi ji obdobne drahe fosilni kousky jsem tu jiz daval, nehlede na fakt ze za takove situace je mnohem dulezitejsi reakcni rychlost ridice a ne auta 😉 ja treba za poslednich 14-15 lert nezazil zadnou kryzovku kdy bych byl nucen z auta zdimat maximum a tedy vyuzil pruzne zrychleni

                  a dik za odpoved, takze vpodstate zrychleni te zacalo zajimat az ve chvili kdy jsi poridil Teslu, do te doby ti neco jako zrychleni bylo zcela ukradene, katkze kdys ted je pro tebe pruzne zrychleni dulezite, proc pro tebe nebylo dulezite pred tim? krasne jsi tak ukazal silu fanoustvi, soucasne auto te proste chytlo tak jako jekoho jineho chytne jine auto, holt nekdo rad Teslu S za 2 mice a nekdo rad RS6 za 2 mice, sak kazdemu po jeho fanouskovske chuti 🙂

                5. Ne, není to tak, mame na to
                  Ne, není to tak, mame na to cele proste jiny názor. S předchozím aute jsem proste jel v tom vlacku za jeřábem a kamionem další tri kilometry. A v mem pripade i kdybych auto typu RS6 nepovažoval za nesmysl a hodne ho chtel, nekoupil bych si ho z toho důvodu, že bych ho neuživil. Prostě bych neměl na servis a benzín. Nejsem tak bohatý, abych si zároveň mohl koupit drahé auto s drahým provozem. Bud levné auto s drahým provozem, nebo drahé auto s levným provozem.

                6. no ja s RS sice najezdil jen
                  no ja s RS sice najezdil jen asi 30 tisic km, ale tak spotreba byla za celou dobu prumerne 11.6 litru a servis nevim, ja zadny neplatil a nemusel platit, vlastne ja za tu dobu byl v servisu jen 2x a obe navstevy byli planovane a v rezii Audi, jako ja nevim jestli to nekterym majitelum Tesel dochazi, ale tyhle „premiova“ auta maji servis v dobe zaruky neplaceny, a zaruka na 4 roky je vetsinou delsi nez po jakou dobu ten majitel to auto vubec ma

                  a nesmysl, v cem? ze to je rodinnej kombik?

                  proste ty jsi fanda Tesly a neda se ocekavat ze cokoliv jineho ted momentalne bude pro tebe rozumne

                7. Takze ja kdybych mel RS6,
                  Takze ja kdybych mel RS6, tak dam rocne 175.000 jen za benzín. To mi v mém příadě kryje skoro polovinu splátek leasingu. Takže tímto vyhlašuji den 20.června dnem benzínové svobody. Do tohoto dne platím jen to co bych dal za benzím a od tohoto dne teprve platím pořizovací cenu auta. Moc mě mrzí, že S nemá tažné zařízení, to bych totiž mohl prodat dodávku a měl bych roční nájezd 90.000 km. To už bych měl opravdu celé auto jen za cenu benzínu.

                8. ciste prakticky kdybych mel
                  ciste prakticky kdybych mel Teslu S (za vlastni penize) tak bych za ni utratil asi o milion korun vic nez kolik by me stalo soucasne auto + 5 let jeho provozu, vidis kazdemu z nas se vyplati neco jineho 🙂

                  a vis proc Musk nechce jit do nissich kategorii EV, protoze moc dobre vi ze strategie kterou nastolil a ktera jiz notne dobre funguje Apple se neslucuje s tim jit do nissich cenovych relaci 🙂 v tomto ohledu ma vpodstate vyhodu v tom ze kdo chce Apple, teda pardon Teslu, tak ji bude chtit tak jako ji chce spousta lidi co na ni nemaji nebo nejsou ochotni za ni ty penize dat, uplne stejne funguji vpodstate vsechny luxusni znacky 🙂 aneb Tesla nechce prodavat X milionu aut rocne, oni vedi ze tam by nemeli cim konkurovat a neuspeli by, a navic by si tim znicili brand znacky

                9. Ano, zacneme srovnávat
                  Ano, zacneme srovnávat Teslu s RS6 a pak když to nevychazi, tak se soucasnym autem.

                  A pak to rozvineme do absurdni teorie o tom, ze tesla nechce prodávat levnejsi auta. Asi proto postavila Gigafactory a vyvinula M3. Proč? no protože přece nechce prodávat pul milionu aut rocne.

                10. pro me Tesla momentalne nema
                  pro me Tesla momentalne nema zadne auto za ktere bych byl ochotnej zaplatit, aneb, drahe, malej dojezd, nemoznost obcas jet v terenu a nema asistencni sluzby na urovni jake ocekavam, konkurencni auta me vychazi proste o vic nez pulmilion az milion levneji, v pripade nedavno zde predstavenemu modelu X za 5 micu dokonce o 3.5 milionu levneji, a ja bych bohuzel takovou castku najizdel priblizne 60 let, a obavam se ze 60 let Tesla X pravdepodobne nevydrzi, predpokladam ze co 4-5 let budu auto menit

                11. Moje poslední auto před
                  Moje poslední auto před TMS byla RS5. Zrychlení za 4,6s, 450 koní osmiválec atmosféra. Prostě fakt skvělá kára. Dával jsem jí zabrat a zpravidla se moje potřeba pod 40 litrů na 100km dostala jen pokud s tím jela manželka. Ta to uměla dokonce i za 10. Ale jezdit s RS za 11,6? To sis jí určitě nemusel kupovat. No a u obou plánovaných návštěvách v režii Audi se musím hlasitě zasmát. To snad jedině pokud sis s autem koupil servisní balíček, který jsi zde nejspíš ani nezmínil. Já měl první garančku v 15.000 km a dobře si pamatuji, že mě v Audi na Smíchově stála 17.000,- Kč! To jsem pak rychle vystřízlivěl, když jsem se v servisu seznámil s jejich hodinovkou 2450,- Kč + DPH… Takže jsem jí pak hodně rychle prodal.

                12. vsechny firemni auta maj
                  vsechny firemni auta maj koupene servisni balicky a asistenci, aneb do 6 hodin musime mit pristavene nahradni auto stejne kategorie at je treba vejkend uprostred svatku a co ja vim co jeste

                  my meli zezacatku u Audi hodinovku 1600 + dan, ale ted s balickama za posledni 3 roky se neplatilo za servis ani haler, firemni auta se tocej po 2 letech

                  jinak za 40 na 400 si musel jezdit jako prase, pokud mas Teslu a jezdis s ni stejne tak nepochybuju ze mas dojezd vetsi nez 150-180km 🙂 s RS6 jsem mel na okruhu nejvetgsi spotrebu k 70 na 100 a to se jede vpodstate neustale plnej korek, i polovicni nasazeni na bezne silnici by byla nechutna prasecina

                13. Servisní balíčky? Takže
                  Servisní balíčky? Takže vlastně servis koupený předem a nikoli servis zadarmo. Já žádný servisní balíček nekupoval, ale je pravda, že mi dali na Smíchově slušnou slevu. Ceník byl tehdy 2,7 mil. a odjížděl jsem za 2,3 mil.
                  A nevím, s RS5 jsem jezdil tak nějak normálně, ale když sis zapnul režim Dynamic, otevřely se výfuky a dolů si to podřazovalo s meziplynem, tak jedině tehdy byla jízda zážitkem, jenže pak to tam teklo jak do bezedný jámy…
                  V RS6 to přitom muselo být ještě o level výš…
                  No a v TMS jsem asi už dokázal vycucnout baterku i během 200km. Na německé dálnici to jde celkem snadno, pokud to valíš 2 kila, ale na normální silnici to s Teslou takhle jezdit nejde. Ani to člověka nebaví, protože na běžné jančení je prostě moc těžká. U Tesel se využije to super zrychlení jen a pouze u předjíždění. Kalit to někoho s Teslou po okresce skutečně asi jen tak někdy neuvidíš.

                14. RS6 v kombiku neni zadny
                  RS6 v kombiku neni zadny sportak na radeni, tezke auto, na okruhu dobre protoze tam jsou zony a sirokej kvalitni povrch, RS6 je proste dalnicni vlak, krom okruhu jsem teda nemel potrebu s nim nejak silet (jo prvni vejkend jo, to jsem tankoval za vejkend 3x plnou) pak jiz normalne prumer a dlouhodoba pri odevzdani auta po necelich 60kkm byla 11.6, vetsina mejch cest je dalnice

                  jako ja mam ted SUVcko v hibridu a asi to bude auto se kterym vydrzim nejdele neb me presne sedlo jak „misa na prdel“ 😀

    3. Naopak ja si myslím, že
      Naopak ja si myslím, že Mercedes třídy S o 2 mega levnější by byl vůz v holém v základu, který za ty peníze určitě nestojí! To pak nemůžeme mluvit o žádném luxusu. Naprosto nezajímavá pohonná jednotka, žádné paměťové sedačky, žádná prémiová kůžička, žádné asistenční systémy, žádné prémiové audio, žádná zatmavovací elektricky sklopná vyhřívaná zrcátka a žádných milion dalších položek, kterých jestli bude zájem klidně tady vypíšu všechny. Pokud si někdo chce koupit luxusní Mercedes, BMW a nebo Porsche či Audi, dá za něj v podstatě stejně anebo i víc, než stojí v plné palbě Model X. A myslím, že je úplně jedno, za kolik se do těch vozů pořizuje palivo, protože to je v tomto segmentu vážně nepodstatné.

Napsat komentář