PRVNÍ DOJMY: Kia Optima Plug-in Hybrid

Jan Horčík - 07 Září 2016

V Mnichově měla před pár dny premiéru nová Kia Optima, včetně plug-in hybridní sedanové veze, a my jsme byli u toho. Jak jezdí nová vlajková loď Kia?auto Kia Optima plug-in hybrid sedan

Ve verzi sedan už je Kia Optima plug-in hybrid k dispozici, kombi bude dostupné příští rok
foto: Kia

Kia Optima Plug-in Hybrid je zatím k dispozici pouze jako sedan, který jsme si také v Mnichově vyzkoušeli. Papírově umí auto ujet až 54 km čistě na elektřinu, což jsme ale neměli možnost nadoraz vyzkoušet.

auto Kia Optima plug-in hybrid seda

foto: Kia

Zjistili jsme nicméně, že výborná rekuperace třetí generace spolu s poměrně nízkou spotřebou (173 Wh/km) pomáhá udržovat baterii nabitou překvapivě dlouho. Max. rychlost na elektřinu je 120 km/h, ale musíte s plynem zacházet opravdu citlivě.

Poté co dojde elektřina, využívá vůz k pohonu benzinový motor 2,0 GDI (156 koní/189 Nm), čímž dosahuje při kombinované jízdě opět papírové spotřeby pouhých 1,6 l/100 km (+ 122 Wh/km). V hybridním módu auto jezdí oficiálně za 5,3 l/100 km a 1 Wh/km.

K pohonu modelu Kia Optima Plug-in Hybrid slouží elektromotor o výkonu 50 kW pracující součinnosti s lithium‑ion polymerovým akumulátorem o kapacitě 9,8 kWh (27,2 Ah/360 V, 118 kg). Baterie je rozdělena do dvou samostatných částí, jedna za zadní sedačkou a druhá místo rezervy.

ZAJÍMAVOST: Kia garantuje po 7 letech min. kapacitu baterie 70 %, zároveň na ni dává sedmiletou záruku.

Ve spolupráci se spalovacím motorem činí celkový systémový výkon 205 koní a celkový točivý moment provedení Plug-in Hybrid je 375 Nm již od 2300 ot/min. O převod síly z motoru na kola se stará automatická šestistupňová převodovka.

auto Kia Optima plug-in hybrid seda

foto: Kia

Ta se při krátkých projížďkách jevila jako bezproblémová, auto necukalo a ladně přenášelo výkon na kola. Max. rychlost vozu je 192 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne během 9,4 sekundy.

Plné dobití baterie potrvá na běžné 230V/10A zásuvce pět hodin. Dobíjení s Mennekes Typ 2 potrvá asi 2,5 hodiny díky palubní nabíječce 3,3 kW.

Provozní hmotnost plug-in hybridu je 1780 kg (dvoulitr a automatem váží 1545 kg) a aerodynamický koeficient slušných 0,25, čehož je docíleno mimo jiné některými speciálními úpravami jako je aktivní otevírající se maska chladiče.

auto Kia Optima plug-in hybrid seda

foto: Kia

Na českém trhu je Kia Optima Plug-in Hybrid k dispozici s nejvyšší úrovní výbavy Premium. Za 1 149 980 Kč nabídne například 17“ hliníková kola s pneumatikami 215/55, full světlomety s funkcí Dual bending, 8“ integrovanou GPS navigaci s 270° monitorovacím systémem AVM, systém autonomního brzdění AEB či pokročilý adaptivní tempomat.

ZAJÍMAVOST: rozměry Kia Optima Plug-in Hybrid jsou 4855 mm délky, 1860 mm šířky a 1465 mm výšky. Rozvor činí 2805 mm.

V nabídce nechybí ani systém sledování mrtvého úhlu, prémiová audiosoustava Harman Kardon s 10 reproduktory a výkonem 590 W nebo elektricky stavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce.

Zajímavostí je benzinová nádrž Plug-in Hybridu. Jde totiž o samostatný uzavřený systém. Nádrž o objemu 55 litrů je vyrobena z 2x silnějšího materiálu než u fosilních verzí aby ustála vyšší tlak, pokud nebude dlouho otevírána - což se u plug-in hybridu klidně může stát.

Před každým otevřením je pak potřeba počkat až 20 sekund, než řídící systém nádrže provede test těsnosti a vakuová pumpa případně odčerpá výpary. To vše proto, aby nehrozilo ošplouchnutí benzínem.

Jednou z nevýhod, které jsme u Kia Optima Plug-in Hybrid ve verzi sedan zaznamenali, je schod v kufru kvůli ne úplně dobře provedené integraci baterie. Zavazadlový prostor má objem pouze 307 litrů, zatímco běžné sedany mají 510 litrů.

auto Kia Optima plug-in hybrid seda

foto: Kia

To by se mělo změnit v roce 2017 díky příchodu plug-in hybridního kombíka (sportswagon), kde bude baterie zcela zapuštěna do dna kufru. U nově představené fosilní verze Sportswagon má kufr 552 litrů a po sklopení vzniká rovná plocha.

Ceníková cena Kia Optima Plug-in Hybrid činí 1 149 980 Kč. Pro srovnání, velmi podobný Volkswagen Passat GTE (1,4 TSI, 156 koní) začíná na 1 162 900 Kč.

auto Kia Optima plug-in hybrid seda

foto: Kia
vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Čekal jsem od Kia po zdařilé Kia Soul EV podstatně lepší nabídku v dalších segmentech. Když už i Hyundai přišel s Ionoqem plně elektro. No nic. Soul fajn, Optimu škrtám. Nehledě na to, že hrb v kufru a snížená velikost mi tak nějak evokuje Ford Mondeo Hybrid a Ford Focus elektro s tou krabicí baterek v zavazadlovém prostoru. A to je špatně.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 51 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 14 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele honYa

Opět po přečtení nevidím s výjimkou přítomnosti páté sedačky důvod pro zájemce o plug-in nepodívat se v Německu po Opel Ampera první generace, málo ojeté kusy po roce 2011 seženete okolo 400 000 Kč a zbytek máte na bublifuk a benzín... Poslední ročníky 2015 měly dokonce tuším 11,6 kWh, >70 km/nabití meziměsto by neměl být problém. Jejich cena je ale stále kolem >550 tis. Kč.

---

honYa

nekdo chce levne vypadajici Amperu ktera se sotva muze merit kvalitou zpravovani s Loganem a nekdo chce premiovejsi auto, je to asi stejne jako bys tu napsal k Tesle S ze kdo ozeli 60kWh baterku tak si muze poridit levneji Leafa

a Voltem jsem mel tu cest a jeho dilenske spracpovani znam, jednim slovem otresne, i Astra za tretonovoiu cenu je proti nemu doslova uzasne dilensky zpracovane auto, a silne pochybuju ze by Kia svoji vlajkouvou lod udelala hur nez kuprikladu Ceed, ktery ac o chlup dilensky horsi nez Astra je porad dilensky dost nad Voltem/Amperou :)

Obrázek uživatele honYa

Šamane, já Ampery neprodávám a za tu, kterou jezdím, nemusím před nikým nějak bojovat nebo ji ospravedlňovat. Reaguji na to, že jestli se spílalo GM, že pohřbením vývoje EV1 ztratili 10 let nabraného náskoku, pak tvrdím, že přicházející PHEV v roce 2016 jen kopírují tech. vlastnostnosti Voltu/Ampery z roku 2010. Tedy že až tolik GM neztratilo.

A za druhé, a tady už se musím smát, podle toho, co už tu bylo o Ampeře napsáno, bych s lehkou nadsázkou jako náhodný "kolem čtoucí" si už musel myslet, že to auto má šlapadla, díru ve střeše a jako přehoz přes sedačky starou larysu. Proboha, klídek, to auto je v pohodě, a to jsem nikdy ani neurážel Dacie Logany nebo Škodu 120 L, se kterou jsme byli na Invernessu nebo v Barceloně...

Takže znovu za sebe: Opel Amepra udělá za 400 000 Kč (nebo 250 000 u více oejtých kusů) stejnou službu, jako nyní nabízené plug-iny za 1-1,2 milionu Kč. Tečka. A 800 000 Kč rozdílu můžete investovat jinde.

---

honYa

olitana Ampera za 400k (na mobile.de jsem nasel nejlevnejsi Amperu za 460 tisic, prumer spise prez 500k, a ta za 380 dotazena z Belgie na Sautu me nevzrusuje, tam nemaj ani dohledatelnou historii auta, to by koupil jen blazen) udela stejnou sluzbu jako olitana Astra za 200 a zbylich 200k se muze investovaj jinde, mimochodem se stejnou vybavou jakou maj ty olitane Ampery se dnes prodava nova Astra v kombiku za 360 tisic, takze fungl nove auto, 5 mistne, kombik, zaruka, a porad jeste zustane 100k na benzin, jj pri tomhle se olitana Ampera za 460k opravdu vyplati :D aby sme nahodou pak nesrovnavali tuhle Optimu s druhou generaci Voltu (jiste jich par do EU bude dotazenych) ta cena bude jiste u ojetin extremne rozdilna kdys jako nove stojej temer stejne penize, Volt zacina na $33k a Optima PIH na prekvapivejch $35k :D

proste Volt/Ampera prvni generace je tezce nepovedene odflaknute auto s prilis vysokou cenovkou, proto taky ta prvni generace byla tak "uspesna"

ale sak kazdemu po jeho chuti :)

Obrázek uživatele honYa

...možná už se začaly skupovat, já ještě v lednu/únoru viděl za mobile.de a autoscout.de spoustu kusů začínajících na 10 tis. €., s méně nalítanými kilometry kolem 15 tis. € a více. Nesmysl byl jeden kus s 0 km r.v. 2015 za skoro 900 000 Kč.

A jinak jsme myslel, že zde debatujeme o tom, jak si koupit EV/PHEV za aktuálně co nejlepších podmínek vůči tomu, že přímou návratnost nemůžeme, bohužel, zatím čekat. Žej mse prostě nadšenci. (Byť teda u rozvažečů pizzy nebo jim podobným už dnes např. při pořízení Leafa lze hovořit o návratnosti rozdílu investice jen na palivu&servisu.) Pokud si řekneme, že než za 400 Amperu, tak raději benzín/naftu/cng v nějaké nové plechovce, tak sorry, to jste na špatné místě. To už můžeme rovnou plechovky přeskočit a měřit, který masňák tu chodí v botech a kteří hard-core chodí bosky do práce, jako kdysi desítky kilometrů naši pradědové. Ale o tom to přece tady není!

Ale každému podle jeho gusta nebo chuti, jasně ;)

---

honYa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to je teda novina, ze auto z bazaru udela podobnou sluzbu jako auto nove a stoji mene...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A zase další věci navíc co se můžou podělat...moderní to konceptem tak před 6-8 lety. Kdyby vyhodili spalovák...ale darmo mluvit, tady pomůže jen hlasování nohama a těch pár nedočkavců co nachytají před příchodem Boltu/Tesla3 jim to stěží zaplatí. Každopádně oproti třeba Škodovce je to skvělý počin a výkřik moderní techniky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bolt nebo model 3 se na tohle podle me nechytaji. Sedany stredni tridy jsou v drtive vetsine sluzebaky co jezdi i dlouhe trasy a ve vysoke rychlosti po dalnici....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta cena to vzdycky zabije. To uz se asi opravdu vyplati jeste neco priplatit a koupit Teslu 3, ktera jak doufam bude technologicky uplne nekde jinde.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů Circontrol