PRVNÍ DOJMY: BMW i3 42 kWh – Větší baterie a žádný prodlužovač dojezdu

Jan Majurník - 12 Březen 2019

Moderní městský elektromobil BMW i3 dostal větší akumulátory, přepracovaný infotainment a přišel o dvouválcového benzinového pomocníka. Jak jezdí vylepšený “bavorák” a můžete s ním v klidu vyjet za hranice betonové džungle?auto elektromobil BMW i3

Elektromobi BMW i3 v nové verzi se 120Ah/42 kWh. V praxi ujede auto kolem 260 km v plném komfortu.
foto: BMW

Poté, co BMW oznámilo, že upgradovaná verze modelu i3 přijde o “jistotu” v podobně spalovacího generátoru a prodlužovače dojezdu REX (range extender), se zvedla vlna otázek, jestli inovovaný čistě elektrický “bavorák” bude důstojným společníkem i na delší vzdálenosti.

Samotná automobilka i3 propaguje jako městské vozítko, ale na rovinu, za milion korun už auto musí umět víc. Původní akumulátory s kapacitou 33,2 kWh dostaly několik modulů navíc a výsledkem je celková kapacita 42,2 kWh a výrobcem udávaný reálný dojezd 260 km, což pro potřeby města bohatě stačí.

V praxi se však zkušení řidiči dostanou ještě dále, v optimálních městských podmínkách (bez topení, klimatizace) klidně i ke 350 km. Užitečným pomocníkem je silné regenerativní brzdění, které část energie vrací do hlavní baterie, a ještě částečně zastupuje hlavní brzdy. Ty mají podle údajů od českého zastoupení životnost i přes 80 tisíc km.

Regenerativní brzdění umí nahradit částečně klasické brzdy.

Regenerativní brzdění umí nahradit částečně klasické brzdy.
foto: BMW

Okresní cesty jsou ideálním kompromisem mezi rychlostí a spotřebou, pokud vyrazíte mimo vytížené časy a budete se držet rychlostních limitů, dá se komfortně na jednu “nádrž” urazit kýžených 260 km (a ještě zbyde) i na konci zimy, ostatně nám při testování místy sněžilo a teploty padaly k nule.

Pohonná jednotka je naladěná na 125 kW a disponuje točivým momentem 250 Nm, proto může řidič těžit z okamžitého nástupu síly přenášené na kola, v praxi se dá s autem bezpečně předjíždět i ve vyšších rychlostech. Ve městě z křižovatky vystřelíte jako jedni z prvních, vůz totiž zrychlí z místa na stovku za 7,3 s.

Infosystém dostal novou generaci rozhraní.

Infosystém dostal novou generaci rozhraní.
foto: BMW

Ačkoli se to na pohled nezdá, hliníkové šasi a bateriové moduly drží těžiště jinak vysoce působícího auta celkem u země, proto se nemusíte ani prát se stabilitou. Potenciálním rizikem jsou úzké pneumatiky a zadní pohon, s tím je potřeba počítat hlavně na mokru a sněhu, elektronická stabilizace je v mnichovském vozítku dobře odladěná, ale není všemocná.

Jistota i bez REXe

Vyrazili jsme i na dálnici, kde elektromobily mívají zpravidla největší spotřebu. Na autě je citelně znát zvětšený zásobník pro elektřinu, s lehkou nohou jste schopni otočit trasu z Hradce Králové do Prahy a zpět (přes 200 km) na jedno nabití, něco podobného bylo před pár lety spíše sci-fi, pamatujeme si doby, kdy ujet po dálnici přes 100 km v prvním Nissan Leaf byl malý zázrak.

Se zvyšující se rychlostí zákonitě roste spotřeba, takže nejideálnější jízdní profil na dálkové trasy je Eco Pro, který přidá klidně 40 km teoretického dojezdu (oproti profilu Comfort) zrcadleného na přístrojovém štítu. Pro extrémisty nebo “průseráře” má BMW režim Eco Pro+, ale tehdy jsou zcela vypnuty všechny komfortní spotřebiče.

Cenově dostupné elektromobily jako BMW i3, Renault Zoe, Nissan Leaf nebo Hyundai Kona Electric budou většinou svoje řidiče nabádat k opatrné jízdě, ale dostatečná kapacita akumulátorů dává jistotu, že cesty do 150 km ujedete v naprosto plném pohodlí, za každého počasí, bez nutnosti omezovat rychlost nebo nějak výrazně zdržovat dopravu.

BMW i3 tak už není jen moderním městským autem, ale plnohodnotným elektromobilem, se kterým se nemusíte bát vyrazit za hranice betonové masy a vláčet s sebou batoh v podobně benzinového prodlužovače dojezdu. Ono to přeci jen vypadá na pumpě trochu směsně, když u futuristicky vyhlížejícího elektromobilu tankujete benzin do miniaturní nádrže.

Auto už není jen do města, můžete s ním bez obav vyrazit i na delší cesty.

Auto už není jen do města, můžete s ním bez obav vyrazit i na delší cesty.
foto: BMW

Zelené už od výroby

Ekologie je pro samotnou elektromobilitu velmi důležitá, ať už kvůli filozofii nebo častému napadání od zarytých odpůrců pohonu budoucnosti. Oslovili jsme Davida Haidingera, tiskového mluvčího českého zastoupení automobilky BMW a získali pro vás několik faktů, zajímavostí a odpovědí na často kladené dotazy, které budou zajímat i majitele starších verzí modelu i3.

Jak to je s možným vylepšením starších verzí BMW i3 BEV nebo REX na větší akumulátorový modul? Bude službu BMW nabízet nebo spolupracovat s externími firmami, které by se do takového upgrade chtěly pustit?

David Haidinger (D.H.): V minulosti se tato možnost nabízela, nebyl o ni ale zájem. Aktuálně ji tedy nenabízíme.

Nové vozy BMW dostaly intuitivnější infotainment, je reálné, aby majitele starších strojů i3 na něj mohli také přejít?

D.H.: Nikoliv, aktualizace softwaru je možná, ale nezmění se rozložení a zobrazení ikon. Nové BMW i3 má novou generaci infotainmentu a možnost aktualizace proto bohužel není možná.

Uvažuje se také o verzi REX? Proč se REX teď nenabízí u modelu i3?

D.H.: S využitím 120Ah baterií REX nebude. Oficiálně pro Evropský trh skončil a nebude se již nabízet. Důvod je jednoduchý – jedná se o městské vozidlo, kde dojezd 260 km je více než dostatečný.

Jsou v plánu i další limitované edice nebo unikátní kusy, podobně jako byly série Starlight?

D.H.: Ano, například BMW i8 Roadster 4 elements by Milan Kunc, ze kterého poslouží výtěžek na čištění oceánů od plastů.

Bude i letos oficiální sraz členů klubu BMW iLECTRIC CLUB?

D.H.: Aktuálně v plánu na rok 2019 BMW iLECTRIC DAY zatím není.

Co může dělat řidič, když mu u nové i3 s většími akumulátory zkrátka dojde "šťáva"?

D.H.: Vozidlo vždy informuje řidiče o dojezdu. Kontrolky: 19 km, potom upozorňuje opět na 9 km. Při malém dojezdu omezuje výkon. Pokud dojde k vybití skoro na minimum, tak už neukazuje 1 km, ale informaci „low km“. V tento moment je již třeba vůz odstavit. Pokud by došlo k úplnému vybití, v rámci záruky mobility má klient nárok na odtah 4x za rok zdarma.

Průřez autem, kde je vidět umístění baterií a pohonného ústrojí.

Průřez autem, kde je vidět umístění baterií a pohonného ústrojí.
foto: BMW

Zajímavosti

- Celá výroba uhlíkových vláken v Moses Lake v americkém Washingtonu pro potřeby BMW je zásobována ze 100 % energií z vodní elektrárny.

- Kompletace aut v továrně v Lipsku – zdroj energie továrny je větrná elektrárna (4 větrné turbíny) – pokud v místě továrny málo fouká, továrna BMW i kupuje energii, ale rovněž z obnovitelných zdrojů (větrné elektrárny) – má na to certifikát. 100 % výroby BMW i tedy pracuje z obnovitelné energie.

- Při výrobě i3 se spotřebuje o 70 % méně vody než při výrobě BMW řady 1.

- Energie potřebná k výrobě ostatních, už tak na energii nenáročných modelů BMW, se u BMW i3 snížila o polovinu.

- 95 % vozidla BMW i3 je recyklovatelné.

- Obnovitelné, recyklované a recyklovatelné materiály pomáhají chránit životní prostředí a nahrazují běžné materiály, jako jsou plasty.

- V každé i3 je recyklovaných min. 27 PET lahví a několik plechovek od nápojů.

- Výplň dveří + přístrojová deska obsahují rostlinu KENAF (Bombajské konopí) – 70 % rostlina, 30 % PET. Specifikum rostliny KENAF je, že rychle roste a při růstu pohlcuje CO2.

- Interiérové lišty vyrobené z eukalyptového dřeva (interiér Lodge), eukalyptus je rychle rostoucí dřevina, čím BMW podporuje produkci O2.

- Kůže se barví listy olivovníku (není používaná chemie).

- Sedačky (Lodge) – vlna z ovcí chovaných u továrny v Lipsku, v létě chladí a v zimě hřeje (v interiéru Lodge).

- V areálu továrny v Lipsku se vyrábí bio med a mošt.

Auto je plné ekologických materiálů.

Auto je plné ekologických materiálů.
foto: BMW

Specifikace

BMW i3 120 Ah

Výkon elektromotoru: 125 kW (170 k)
Točivý moment elektromotoru: 250 Nm
Pohon: zadní
Převodovka: automatická, fixní převodový poměr 9,665:1
Maximální rychlost: 150 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 7,3 s
Průměrná spotřeba: 13,1 kWh/100 km
Dojezd (WLTP): 285 – 310 km
Akumulátory: Lithium-iontové, 42,2 kWh
Provozní hmotnost: 1420 kg
Rozměry: 4011 x 1775 x 1598 mm
Rozvor: 2570 mm
Objem zavazadlového prostoru: 260/1100 l
Základní cena: 1 043 900 Kč
Cena testovaného modelu: 1 353 066 Kč

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Electric BMW E1 1992

youtube.com/watch?v=vbM9jX7L7N0

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak je to šasi z hliníku, nebo z uhlíkových vláken?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Celá karoserie “life module” je z uhlíkových vláken a v dolní části jsou ještě hliníkové vzpěry.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Škoda těch dveří a ceny. Ale chápu, je to BMW - občas futurismus za každou cenu a berou městské auto, že primárně vozí jednoho, max dva lidi. Na cenu taky lze žehrat také jen z pohledu "srovnání" s okolím. BMW má prostě svoji cenovou politiku a tohle auto narozdíl od jiných značek a jejich elektromobilů z té politiky zásadně nevybočuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj to víš to je 40 let vývoje chlupatý deky místo čalounění u fosilní auto__bilky, těžká dřina ;)))

hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit

kcc-hho.webnode.cz/znacka/bmw/

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/bmw-i3/

Obrázek uživatele Kuk

off

Už i indická Tata má elektroauto.
Tata Altroz
https://www.autorevue.cz/autosalon-zeneva-2019-indicka-tata-altroz-prijizdi-i-jako-elektromobil

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

tata predvádzala (nie koncept, prototyp) svojih miniáut už dávno, lenže na sk dodávajú ssanjonkmusso a podobné. a zastúpenie je v takej zastrčenej uličke, že som šiel trikrát okolo a nevšimol si ho.
12. JANUÁR 2015
Oznamujeme Vám, že od nového roku 2015 nie sú dostupné žiadne vozidlá od výrobcu TML.

https://auto.pravda.sk/novinky/clanok/805-indicky-elektromobil-aj-pre-europu/

Obrázek uživatele Kuk

off

Bjorn dostal další Teslu na kterou čekal celou věčnost :D
https://youtu.be/mJ0xYrMZJJc

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

fujtajks Sko, toooo... už bych nechtěl, ta doba je prostě fuč ;))

Obrázek uživatele Kuk

"- Celá výroba uhlíkových vláken v Moses Lake v americkém Washingtonu pro potřeby BMW je zásobována ze 100 % energií z vodní elektrárny."

Surové vlákno je vyrobeno v Japonsku a pak dovezeno do prostřed Ameriky. Tam je páleno/zahříváno až zčerná/zuhlíkovatí a pak je odvezeno do Německa. Prostě to objede půl světa.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To máš jako s smetanou a jogurtem. Mléko odjede ze Šumavy do Německa, pak ho zpracují v Rakousku, z Rakouska jde do centrálního skladu v Praze. A z centrálního skladu ho dovezou do Kauflandu v Domažlicích. Komu vadí, že procestovalo 800km a vrátilo se zpět na místo odkud prvotní surovina vyjela?
To chce čas. Omezené zdroje tohoto světa to vyřeší za nás.
Od BMW očekávám výrobu EV někde u Sokolova..... testovací polygon je hlavně informace pro media, nic takového pro autonomní vozidla stavět nemusí. Taková auta se již testují v reálném provozu.

youtube.com/watch?v=iSUqp-LP1nM

auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/darek-pro-bmw-na-polygon-u-sokolova-da-vlada-pul-miliardy.html

Není to úžasné, že vláda dá na jedno pracovní místo přes dva miliony korun a to pracovní místo v montovně dostane dělník z Rumunska, Ukrajiny?

autobible.euro.cz/polygon-bmw-u-sokolova-vime-vubec-za-nasi-pulmiliardu-dostaneme-komentar/

Off topic:

prumyslovaekologie.cz/Dokument/105675/podnikatel-dostal-pokutu-120-tisic-korun-za-provozovani-male-vodni-elektrarny-krasikov-bez-povoleni.aspx

Obrázek uživatele Anonym123

vy to máte "čas budúci", u nás čas minulý" - landroveri doviezli všetkých pracovníko. jedných z východu, pár zon západu.

Obrázek uživatele M.Krupka

V tom Sokolově BMW začíná teprve něco připravovat. Jinak v automobilovém průmyslu už dnes běžně vidím haly plné vietnamců a jiných národností.

Obrázek uživatele Kuk

Dnes? Vietnamci makali ve Škodofce i ve Cvikově už za komančů. Viz YT dokument o Tráboš fabrice těsně po sjednocení Německa.
https://www.youtube.com/watch?v=emoF0EFxjjA

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

"vietnamec není cizinec!"

Obrázek uživatele M.Krupka

Když člověka z Asie rozpoznáte snadněji, než někoho z Ukrajiny. Už na první pohled, je vidět že pochází odjinud.
:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ale proč? Není to náhodou proto, že na SK lidi nejsou? Nezaměstnanost je nízká (zvlášť tam kolem Nitry nebo kde to je ta fabrika), takže už nepracuje jenom ten, co nechce pracovat. Takže jiná možnost ani není, jenom dovézt pracanty přes agenturu.

Obrázek uživatele Anonym123

:-)
lidi nejsou - ako zamlada som počúval.

môj problém je v tom, že dotujeme vytvorenie pracovných miest pre DOVEZENÚ pracovnú silu + problém s ich nekompatibilitou (iné správanie ...).

keď som už zabehol do politiky - téma prezidentských volieb vytiahla na svetlo takzvanú pôžičku na obnovy vojenských letísk - 2/3 tej sumy je na infraštruktúru pre usa personál + politické zabezpečenie ich exteriorality. teda - sk ramštain.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Původní akumulátory s kapacitou 33,2 kWh dostaly několik modulů navíc"

AFAIK nepřidali žádné moduly, ale vyměnili 94Ah články za 120Ah ...

A hlavně původní byly 60Ah, že... takže článků to má pořád stejně, jen se zvyšuje jejich kapacita.

Obrázek uživatele Kuk

To aby to nevypadalo, že tam nic není :D
Pár let zpátky mě tu někteří přesvědčovali, že se tam větší kapacita nevejde a že BMW určitě ví co dělá a že i3 nemá zkriplenou baterku apod. S toudle kapacitou měli začínat :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

BMW postupně vylepšuje a to na nejdůležitějším místě. Za mě do města super !
Já řešil EV na ježdění po celé ČR a zvolil Konu. Jezdím většinou sám, tak mi malé auto nevadí. Mám najeto za 14 dní cca 1500 km a již nyní můžu napsat, že auto předčilo mé očekávání. Hlavně dojezd předčil mé očekávání a musel jsem se naučit vynechávat nabíječky při cestě :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Musim pochvalit voltaz baterky.. umi vyuzit ceske 50kW nabijecky opravdu skvostne!
At si novou voltaz 42kW i3 vemou ostatni jako vzor. btw. co na tu ekologii vyroby rikaji skarohlidove ev/fosilaci?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

33kWh i3 umí brát 45kW až do 80% SOC, pokud to nová umí až do 100% tak jen dobře.. ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

do 86% jede 50kW:

youtu.be/YCxEv358N6U

Chtel bych videt audi etron u ceske ABB 50kW.
ot: TM3 ma pry obri problemy s ABB, snad to fixnou softem..do CR je zatim TM3 na 40kW+ nabijeni nepouzitelna.. ac ma tusim "jen" 11kW

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je dobře, ať si TM3 nabíjí doma nebo na dostatečné síti SC (tedy tak to tvrdí tesla fandové)

Tak koukej.

https://electrek.co/2018/12/18/audi-e-tron-155-kw-fast-charge-rate/

e-tron, pokud se to potvrdi, ma momentalne zdaleka nejrychlejsi nabijeni.

Ekologie výroby pár kusů ročně. Sežral jste jim to i s navijákem.

Do konce loňského roku vyrobeno 130.000 kusů. Říkat tomu kusovka je minimálně nefér argument.

Kolik let to trvalo?

Jako nechci být za prudiče, ale najít si tuhle informaci na wiki trvá opravdu asi tak 30s a není třeba s tím prudit na fóru. Takže pro lenochy odpověď je cca 5 let.

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_i3#Global_sales

Prudit na fóru. To mne pobavilo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

i3 výrobu kusově omezenou uměle nemá, kdokoliv zaplatí, tak auto v běžné době dostane.
Stačí tržně nastavit cenu, a pak s tím už není potřeba tak zmateně šachovat jako jiní.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jakou voltáž...?

:O))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

350V

Mam chut udelat prehledovou tabulku jednotlivych voltazi baterek a modelu aut.. nenasel jsem na webu nic takoveho, pritom je to celkem zasadni informace k rychlosti nabijeni.

42kW i3 musi mit vybita 350V, nabita pujde pres 400V.

Problem je, ze ABB 50kW maji limit na 125A, takze kdyz ma vybita baterka 295V, tak se zacina nabijet na 37kW (nic moc) a konci treba na 42kW. Tesly jsem vypozoroval vetsinou 36-41kW. Muj egolf '14 zacina na cca 40kW a konci na 44kW - co jsem vypozoroval jsem vetsinou nejrychleji nabijejici, egolf '17 konci spise na 41-42kW...

Etron a ipace maji 800V - coz je bozi pro rychlonabijeni.. etron jede az do 99% na 50kW :-)
Kona a eniro na tom nebudou taky uplne nejhure...

---

13G

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To ze 50kW ABB nabíjačky majú problém poslať viac ako 125A nemá nič spoločné s rýchlosťou nabíjania batérie,to je problém len a len ABB. Napätie batérie nemá žiaden vplyv na rýchlosť nabíjania...rýchlost nabíjania batérie sa vyjadruje hodnotou násobok C teda keď má batéria povedzme 50kWh a max hodnotu nabíjania 1C dá sa nabíjať 50kW..ked ma max. hodnotu nabíjania 2C,znesie 100kW.To že nabíjačka ma obmedzenie 125A bez ohľadu na napätie je len záležitosť nabíjačky.
Článok batérie pracuje povedzme od 3.3-4.1V a ak má max nabíjanie 1C nezmení to zapojenie ani na 1000V. Výhoda vyššieho napätia je iba tenší kábel od nabíjačky.

Poslední větu do kamene vytesat. Takže i ten kabel od nabíječky unese moje manželka. :-)
A ještě dodat, že při 800V máte menší ztráty na drátech. Takže při stejném průměru drátů přenesete větší výkony s menšími ztrátami.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pravdu vravíš. Len dodám, že tento nedostatok nemajú len ABB, ale asi všetky nabíjačky, okrem Superchargerov.

E-tron ani I-Pace nemají 800V. První auto s 800V by mělo být Porsche Taycan.

Nemusis nic, jen lepe hledat.

https://www.speakev.com/threads/comparative-ev-and-battery-pack-specs.109449/
Mimochodem e-tron nema baterii 800 V nybrz 459V pri 100% SOC.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Perfektná tabulka. Ďakujem

Obrázek uživatele Kuk

Skvělá tabulka. Díky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je dobrý nápad s tou tabulkou.
Čo sa týka toho nabíjania, tak mne sa tak nejak zdá, že 800V nabíjanie má iba Porsche Taycan a Audi eTron GT. Klasický Audi eTron má iba 150kW nabíjanie a jaguar 100kW, ale oba pri 400V. Ale možno sa mýlim.

Nemýlíte.

mozna takhle nejak

orisia.gigaweb.cz/ev_bat.html

---

13G

Napetia toho e-golfa nemozu byt spravne, ked je nominal 350V maximum musi byt daleko viac ako 353V

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spoľahlivosť na prvych vozidlách nebola bohviečo ale hadam to už vychytali.

Pre mňa je veľký problem nasadenie karbonového rámu vozidla kde najmenšie ťukance vedú k poškodeniu a tohto rámu a takpovediac totálke auto. Stačí si pozrieť fanpage na facebooku.

Inak je to ale úžasné auto do mesta, hneď by som bral :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

sorry za preklepy

Dojezdem se dotáhli na IONIQa :)

Ale ioniq se nikdy nedotahne dynamikou a zabavnosti :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč nikdy? Už dneska má e-niro jako sourozenec Ioniqa možnost motoru až 150kW, tak proč by při faceliftu ho neměl dostat i Ioniq? A navíc už nyní má vyšší maximálku což je podle mě důležitější, než to že zrychlí na stovku o 2 sekundy rychleji.

Navíc jsem slyšel že I3 se nedá ve 140 ve větru udržet na silnici protože má velké a uzké gumy. Je to pravda?

Nevím co je zábavného na maximálce 160 vs 150km/h.
Můžete mít třeba 300 koní s náhonem na přední kola, ale pořád bude zábavnější lehčí auto s pohonem zadní napravy.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak o zábavnosti jsem nenapsal ani slovo , na zábavu tu jsou jiné modely.

Maximálku má ioniq 165 nebudeme tu ,ale bazírovat na 5 Km/h, že?

Důležité je to z hlediska spotřeby a komfortu cestování na dálnici. Pokud pojedete I3 tempomatově na 140 Km/h bude už zrát i trávu kolem cesty. Zato Ioniq pojede ještě v zeleném

Tak každopádně jsou to velice rozdílná auta, společnou vlastnost mají snad jen tu, že umí jezdit na baterky.
Ioniq rodinný, meziměstský, občas dálniční, pohodlný, klidný, nenápadný.
I3 druhé auto do rodiny, městské, agilní, excentrické za každou cenu, prémiové, zábavné.

---

ecotaxiolomouc.cz

Trochu to plave, znát to sice je, ale nic tragického. Jezdím pravidelně 140 km/h po D5.

Vaha pane , vaha je dulezita to za a) a za b) pro me je dulezitejsi zrychleni nez maximalka, 150 u i3 bohate staci a ontom vetru je to samozrejme blbost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CO s Váhou jako že je o 70 Kg lehčí než Ioniq? To přece nic není on delší, má pět míst a 2x takový kufr. Podle mě na to že se chlůbí nějakýma novýma technologiema, tak nic moc.
Myslím že Korejci jsou hodně moc ve předu.

Ne o 200 kg .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1420 Kg VS 1490 Kg není 200 Kg.

hyundai.cz/files/download/model/ionic-electric/hyundai-ioniq-301118.pdf

I když by to muselo na Váhy občas nám ti prodejci lžou ...

Ale i3 120 Ah vazi 1345 kg - takze o 150 kg pardon.
Ja srovnaval moji 94 Ah tam je jeste vetsi rozdil ve vaze.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale to mate Vahu bez ridice. Hyundai udava vahu s 75 kg ridicem. Musite porovnavat s ridicem. Nebo BMW uz jezdi samo?

Už se to tady tolikrát řešilo. Ioniq váží 1600kg s normovaným EU řidičem.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1 495 – 1 550 podle výbavy , výrobci nás dost klamou, ale počítám že klamou oba stejně.

Nevím jak I3 já ho viděl jen jednou , ale Ioniq má ve vrcholných specifikacích prosklenou střechu, ventilované sedačky, premiový audiosystém a to něco váží, proto tam mají ten rozptyl.

Tak Bjorn ho vážil, je to zdokumentované, rovných 1600kg. A žádná skleněná střecha není!
Výbava je ve full verzích dost podobná, akorát BMW nemůže mít vyhřívaný volant.
Mám oba vozy, takže to vím dost přesně.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli máte oba tak je zajedte do sberny zvažit a zjistíte to hned. Hlavně bavíme se tu o verzi I3 120AH , aby nedoslo o omylu. Ty dojezdě slabší verze jsou lehčí.

Ok tak posledni koment, proste i3 je akceleracne uplne jinde oproti sporivemu Hyundai.
Kazdy ma neco ale muj salek proste Hyundai neni.

Ano, auta jsou to zcela odlišná a každé má své výrazné přednosti i nedostatky. Nechť si uživatel vybere ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

40-53000 eur?.. To nepotrebuje komentár.... :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V klidu. On si to nekdo koupi, stejne to neni urceno pro lidi se zdravym rozumem. Oni ani nesmi vyrabet za rozumne ceny. Pak by si to lidi kupovali a zjistilo by se, ze holt nejsou baterie. A nejen to,v cele nahote by se obnazila zrudnost a nesmyslnost zeleneho silenstvi. Uz jen ty kecy o tom, jak se to ekologicky vyrabi.

Holt vyděláváš málo na to, aby jsi byl v cílové skupině pro toto auto. BMW nikdy nevyrábělo za rozumné ceny a není to auto pro masy jako Dacia, Hyundai či Škoda...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ovsem v oblasti spalovaku je BMW taky jina trida nez Dacia. Tam platit za znacku ma mirne opodstatneni. (me BMW tedy neoslovilo ani jako spalovak, ale taky me neoslovuje Apple i presto, ze uznavam dela dobre vyrobky). Ale tyhle s*acku za tak silene penize je nesmysl, problem je, ze EV neni s vyjimkou nekolika zpusobu uziti, napr. postacka, rozvoz obedu apod., realne pouzitelny.

Tak jsem asi výjimka. :-) Já používám i3 denně, jiné auto vytáhnu 1x za 4-5 měsíců. Dneska jsem jel z Plzně do Prahy a cestou ze Zličína na Karlák jsem potkal 4x i3, takže těch výjimek bude asi více.
Ono je to o tom, zda chcete a hledáte způsoby nebo nechcete a hledáte důvody.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejste vyjimka, jste dukaz, ze EV jako jedine auto v rodine je nepouzitelne. A proto mate druhe a razem to funguje. Ale na to jsem moc lakotny, abych vyhazoval prachy EV + spaloak na tech par km, co ujedu autem.

A on se snaží někdo dokázat, že EV je použitelné jako univerzální jediné auto? V tomto jsem s Vámi zajedno. Ale co tvrdím, že EV zastoupí roli druhého auta do rodiny pro ježdění kolem komína, tam to zvládá s přehledem. A to by v tuto chvíli stačilo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, pro tento ucel je to super. Je to sice luxus, ale proc ne.

Jenze ono to jde, ja uz ho jako jedine auto pouzivan pul roku.

Abysme si rozuměli, já netvrdím, že to nejde ve smyslu "dokázání, že to jde". Tak jako známý mi "dokázal", že s Leafem s dojezdem 100 km dokázal procestovat Itálii. Ale to už není klasická dovolená jako se spalovákem, ale přískoky od nabíječky k nabíječce.
Stejně jako já jsem si dokázal, že z Plzně do Brna dojedu s i3. Ano, jde to, ale stačilo mi to jednou a příště už jedu jen se spalovákem, s kterým dojedu do Brna v jednom kuse a zpátky a tankovat budu jen v Plzni. Protože trávit čas cestou v Praze a v Humpolci nabíjením nehodlám.
Mít EV jako jediné auto má dneska u většiny lidí problém splnit požadavky, které jsou kladeny na auto. To se samozřejmě nevylučuje s tím, že se najde nějaký vzorek populace, kterým už to dneska stačí.

Ta odpoved byla spis na anonyma :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale kolega vam odpovedel presne. A s tim nelze nez souhlasit. Ve sve dobe jsem videl dokument, jak na Babete (motocykl] dojeli do nekam k mori a zpet. Ale opravdu to neni zrovna typ uziti, pro ktery byla Babeta navrzena. A stejne tak EV jako jedine auto v rodine je nesmysl, leda by ta rodina nikdy necestovala daleko. Tedy obecne, mohou se vyskytovat pripady, kdy to auto bude mit funkci jedineho auta v rodine. Ale ve vetsine pripadu to bude na ukor pohodli.

To nema smysl se dohadovat, ja proste tvrdim ze to jde a jsem toho dukazem.
A to jsem presedlal si myslim celkem z komfortniho GLE coupe ale jak jednou clovek sedne do EV tak uz se proste nevrati.

Obrázek uživatele Radovan

Definujte pohodlí. Je to smrdící plechovka v garáži, z níž se uvolňují rakovinné výpary, občas kape ropný derivát olej a vsakuje se do pozemku nebo stavby, která rachotí a vypouští jedy a dým, spotřebovává kyslík z ovzduší pro dýchání, další znečišťuje, vibruje celým okolím? Pak si ji mějte. My to vidíme jinak.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, já to vidím jinak. Je to auto, které ujede na jedno natankování více než 800km, tankuje se cca 10 minut a v zimě topí, aniž by to mělo zásadní dopad na dojezd.

A nebo to je plechovka, co se nabíjí přes noc, dojezd stojí za houby a nedej bože aby mrzlo, a to všechno za dvouj a vícenásobek ceny. No neber to za ty prachy.

Ale je to jak říkáte o úhlu pohledu. Co je nepochybné je, že většina lidí v této zemi spíše sdílí můj pohled než váš. Naopak v Norsku se přiklání spíše k vašem.

Co z toho vyplývá? Že ideologie je mocný nástroj k vymývání mozků.

Obrázek uživatele Radovan

To není o ideologii, to je o neplacení externalit. Když bude do ceny spalováku započteno vše, co se musí kvůli spalovákům dělat a má vedlejší dopady, pak si ho nebude moci nikdo dovolit.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Externalita je naprosto úžasný ideologický marketingově/ekonomický blábol. Tedy ono to je ve skutečnosti regulérní ekonomický pojem, jen časem dostal jiný význam.

Wikipedia:
"Externalita je označení pro aktivitu či činnost, skrze kterou firmy či jednotlivci způsobují nedobrovolné náklady nebo zisky jiným subjektům bez kompenzace prostřednictvím trhu.[1] Původce externality si tyto zisky či výnosy (tzv. pozitivní externality) nemůže přivlastnit, případně tyto náklady (tzv. negativní externality) od něj nelze vymáhat."

Co zo toho vyplývá. Znečištění životního prostředí je náklad. OK. Kdo má ten náklad? My všichni, protože my všichni dýcháme/nedýcháme splodiny. Komu tedy by zákazník měl platit tuto externalitu? No přirozeně všem. A protože naprostá majorita národa používá spalovací motory (MHD také jezdí ve většině případů na fosilní paliva), tak není logické, abychom si platili navzájem a nakonec nula od nuly pošla.

Pak nastupuje logická věc, ze které maji ekofašouni panickou hrůzu. Demokracie. Nikdo nikomu nic neplatí, protože je přece normální a logické, že při své činnosti interagujeme s životním prostředím v přiměřené míře. Nebo snad chcete vybírat daň z dýchání a budete tvrdit, že externalitou dýchání je skleníkový efekt.

Problém co? Na tom se blbě krade.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pouzivanim slova jako "ekofasouni" se diskreditujete akorat sam.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pravda se holt dotčeným nelíbí, ale to nic nemění na realitě. Politická korektnost je jen eufemismus pro lži. Tak nazývejmě věci pravými jmeny, černoši jsou černoši a ne afroameričená, cikáni jsou cikáni ne romové (což je mimochodem označení podmnožiny cikánů).

Obrázek uživatele Radovan

A ježdění spalovacími automobily je vraždění po kouskách v přímém přenosu. To se taky nelíbí a je to pravda. Tak nazývejme věci pravými jmény všechny, když po tom voláte.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Od chvile poceti umirate. Nezavisle na tom, jak a kde zijete, co jite ci dychate jednou zemrete. I vy.

Takze vrazdeni, tedy umyslne usmrceni cloveka, to rozhodne neni.

Obrázek uživatele Radovan

I Vy filozofe. Takže výzkumy, které odhalily že ve městech lidé díky špinavému vzduchu z dopravy umírají v průměru o 2 roky dříve jsou výmysl, že? Tak se běžte postavit 5 dní po sobě na 10 hodin v kuse přes den na křižovatku do centra města, zhluboka dýchejte, a pak nám dejte vědět, jak to bylo fajn....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I Vy emocionalisto. Nemate nejaky zdroj na takovou statistiku, nejak se mi nepodarilo najit, ze lide ve mestech umiraji drive o 2 roky nez na vesnici.

Obrázek uživatele Radovan

Třeba https://www.eea.europa.eu/cs/highlights/lepsi-kvalita-ovzdusi-evropskych-mest a originál https://www.eea.europa.eu/publications/air-quality-in-europe-2017/at_download/file
Nebo tohle rovnou od nás https://data.denik.cz/data/cesi-pali-kde-co-loni-i-kvuli-tomu-umrelo-4800-lidi-20161115.html. Doprava tam sice má jen 12% podíl, ale 12% ze 4.800 lidí ročně není zrovna málo.
A tady to máte z MŽP https://www.mzp.cz/web/edice.nsf/5BC8D18C9B814A6EC125772E00539B7A/$file/OVV-poletavy_prach-20100525.pdf s konkrétními městy.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Radovan

Hezky jste to obrátil. Takže když sračkomet nemám a Vy ano a čoudíte mi s ním pod oknem a dusíte mne, tak je to OK? Sám sobě si dělejte, co chcete, ale mne vynechte. Daně mi zdraví a život nevrátí...

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy jej přece máte. Výfuk je elektrárně a produkujete CO2 a další splodiny.

Obrázek uživatele Radovan

Přijďte mi ten komín elektrárny najít na střechu mého domu s FVE a do areálu VŠB-Technické univerzity Ostrava, se střechami plnými FVE a malou VE, kde drtivou většinou nabíjím. Asi nepochodíte.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže jezdíte jen do VŠB a domů. Nikde na dovo. To si trošku odporuje s tím co prohlašujete o tom, jak jezdíte s vašim EV. A pracujete v noci, abyste mohl přes den nabíjet? A nabíjíte na VŠB, hmm a platíte za to?

Jo a takhle to děláte všichni co máte EV, že?

Héézkéé, ještě prosím tu o karkulce.

PS: A víte že lhát je hřích? To jen ať jste v obraze.

Obrázek uživatele Radovan

Miluji demagogy, kteří sami nejlépe vědí, co já dělám, následně mi to vyčtou nebo znegují, a pak mne napadnou, že lžu. Jste komik.....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je odpoved hodna demagoga. Neodpovidate.

Zasadni otazka:
Berete dotace na tu vasi FVE nebo ne?

Tim bych zacal.

PS: A tato otazka jiz zustala nezodpovezena. Kdo by to cekal, ze?

Obrázek uživatele Radovan

Neberu. Nemám žádnou dotační smlouvu ani nemám žádný dotovaný projekt. Spokojen?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud to je pravda, tak klobouk dolu. Jeden opravdu z mala. To se v klubech ekoparazitu jen tak nevidi.

Pán hlavně naprosto suverenně řekl že když někdo ten spalovák nemá tak mu ostatní uživatelé spalováků mají platit ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne, pán řekl, že nikdo nikomu nic neplatí.

Obrázek uživatele Radovan

Což je legrace, protože to je omyl jako kráva. Všichni si to odsíráme dnes a denně. To není jen řetězec výroby spalováků a paliv a maziv do něj a jejich vliv na životní prostředí, ale zejména každodenní provoz spalováků. Hluk, jedy, vibrace, spotřeba vzduchu na spalování.
Různá omezení z toho plynoucí pro provoz takových vozidel a mraky preventivních opatření za mnoho peněz. A nakonec zdraví lidí, kde to platíme z veřejného solidárního zdravotního pojištění a z důchodového systému k tomu. A kdo si myslí že neplatí nic, ten jen nevidí, že onen zdravotní a sociální systém by mu přinesl více, kdyby nemusel platit právě ty zbytečné náklady z následků spalovací dopravy.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A komu tedy platit?

Obrázek uživatele Radovan

Logicky by Ti, kteří spalovací technologie v dopravě sebevražedně používají, měli platit těm, co je nutí dýchat jimi zasraný vzduch, nebo si myslíte, že je to takto v pořádku?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne, protoze ti co pouzivaji spalovaci technologie ten vzduch dychaji take. Poskozenymi jsou tedy vsichni.

Obrázek uživatele Radovan

Opět klasická demagogie. Takže protože kolem mne všichni vraždí lidi, dokonce se vraždí navzájem, tak já mám jít sedět taky za vraždu, i když nevraždím, ne?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Pán (nevím jestli vy) napsal že všichni beztak používají spalováky a tak ti co otravují jsou také tráveni a tedy nula od nuly pojde protože by měli platit všichni všem.

Vidíte tu zející Macochu v tom argumentu?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne. Macocha nebyla detekovana.

Modelovy priklad:
100 lidi, 99 pouziva spalova.
Externalita 1 CZK na cloveka.
Vybranych 99 CZK
Rozdeleni 99/100 na cloveka
Ten jeden nezaplati, a dostane 99 haléřů. Ostatní zaplatí 1 haléř.

Dotyčný nesmí používat MHD (spalováky), nesmí mít spalová, nesmí létat letadlem, a musí nabíjet FVE a nasmí kouřit.

Hmm, tak jsem celkem klidný.

Auto nebo rakovina běžně nestojí 1 CZK.

Zkuste to s příkladem 1 rakovina na 100 lidí (a to jsem sakra při zemi).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy pletete dohromady dve veci. Kolik to stoji v absolutnich castka s tim, jak dochazi k prerozdelovani penez. O absolutnich castkach to opravdu neni.

Tento priklad dokumentuje, ze prijemce obdrzi od kazdeho cloveka 1% z celkove velikosti externality (nakladu) a 99% mu zustane. A protoze neumime odlisit, co z chorob vznika zivotnim stylem cloveka, co vznika ze splodin, co vznika jinak, napr. geneticka zatez je pozdavaek na financni plneni zjevne neopodstatneny.

Proč by to nebylo o absolutních částkách?
Vy se tu smějete 1 haléři ale v absolutní částce to není úplně zanedbatelná částka pro toho jednoho ze sta.
Přerozdělování chápu, že těm 99% lidí se vrátí 99% také znamená že 1% dostane 1%... z té absolutní částky.

A vy se zase zničehonic odkláníte od "zadání" které bylo:

"Co zo toho vyplývá. Znečištění životního prostředí je náklad. OK. Kdo má ten náklad? My všichni, protože my všichni dýcháme/nedýcháme splodiny. Komu tedy by zákazník měl platit tuto externalitu? No přirozeně všem. A protože naprostá majorita národa používá spalovací motory (MHD také jezdí ve většině případů na fosilní paliva), tak není logické, abychom si platili navzájem a nakonec nula od nuly pošla."

Tedy celá vaše poslední věta je irelevantní.

Celá tato diskuse, alespoň z mé strany, je pouze o dokázání že pisatel (nevím jestli jste to vy), zároveň přiznává majitelům EV kompenzace (i když to tak pravděpodobně napsat nechtěl).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Tak si sem... :

"Znečištění životního prostředí je náklad. OK. Kdo má ten náklad? My všichni, protože my všichni dýcháme/nedýcháme splodiny. Komu tedy by zákazník měl platit tuto externalitu? No přirozeně všem. A protože naprostá majorita národa používá spalovací motory (MHD také jezdí ve většině případů na fosilní paliva), tak není logické, abychom si platili navzájem a nakonec nula od nuly pošla."

... dosaďte eventualitu toho kdo nepoužívá spalovací motory.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Omyl, ti kteří používají jsou postiženi stejně, jako ti kteří nepoužívají. Nebo snad dýcháte jiný vzduch?

Ano a právě proto nula od nuly nepojde a dle citovaného tvrzení by měli dostávat zaplaceno od těch kteří používají.

Nebo to napíšu ještě jinak - my všichni máme náklad (jak je v citaci), ano. Ale ne všichni se na tom nákladu podílejí takže...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Radovan

No to jsou nám novinky. Takže by snad logicky Ti, kteří to sebevražedně používají, měli platit těm, co je nutí dýchat jimi zasraný vzduch, nebo si myslíte, že je to takto v pořádku?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Norsku se k těm elektrovozům uživatelé taky nepřiklání proto, že by to tak chtěli. Ale proto, že trh s auty je tam výrazně pokřivený ve prospěch EV, takže člověk už při koupi ušetří a pak dále pži provozu. Takže ani Norové nejsou ekologové, chovají se stejně ekonomicky jako i my.

Obrázek uživatele Radovan

Můžete tomu říkat pokřivení trhu, nicméně je to jen mírné srovnání neplacení externalit spalováky. Navíc Norové by byli blázni, kdyby si zasírali dále zemi spalováky, když elektriky udělaly tak velký pokrok a oni mají elektřinu zelenou z vody a za hubičku. Ropu těží taky, ale ta už rozhodně za hubičku není a o dopadech na přírodu radši nemluvit.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Pod to topeni se podepisu, to je objektivne problem, i u velkobaterkace typu Tesla. Pri nedavne ceste z Nemecka (lijak, vitr, cca 5-8 stupnu) byla v aute slusna kosa (topeni normalne zapnute, v Praze jsme byli cca s 15%). Podle me tech 5kW proste nestihalo.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zrejme ste mali zapnuty range mode, vtedy tesla kuri len 3kW a ma dalsie obmedzenia pri kureni a chladeni v zaujme co najviac znizit spotrebu energie. Range mode je v nasich zemepisnych sirkach hlavne v zime hlupost, napriklad v dazdi pri teplotach okolo nuly moze pri range mode dochadzat aj k ciastocnemu zahmlievaniu okien.
Standardne tesla kuri 6kW a nikdy sa mi nestalo, ze by nebola v aute tepelna pohoda podla potreby. Moja manzelka vyzaduje 24 stupnov. Cize pre dosiahnutie tepelnej pohody nemozno v tesle v zime zapinat range mode.

Tak jsem zkontroloval, tim to neni, je vypnuty.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak potom neviem. Na mojom X-ku taky problem nemam. Standardne pouzivam nastavenie klimy/kurenia vsetko auto, takze menim len teploty. Pri dlhych cestach v zime s tazkym privesom, pri suchom pocasi som skusal manualne nastavenia. Nechaval som nejaky cas vnutorny okruh. Vyzera to tak, ze sa tak da usetrit nejaka energia, no neviem, ci ma zmysel sa s tym zaoberat. Je pohodlnejsie nabit na SC trochu viac pre vecsiu rezervu a nechat nastavenia auto.

Jak rikam, zrejme nejaka okrajova kombinace (energie bylo pri zpatecni ceste dost). Ale u auta v tehle cenove kategorii by se to ku*va stavat nemelo, nabaleni jako pumpa na zimu jsme naposledy jezdili ve stodvacitce s vylagrovanym termostatem...
Laborovanim s auto manual jsem se taky zlepseni nedobral.
Ale nechme toho, snad se to zas rok nestane a Radovan by z toho mohl dostat psotnik.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Jasne... len ma zaujalo slovo psotnik
(v slovencine ma rovnaky vyznam)

Psotník (nebo jen konvulse od latinského convulsio – křeče) je zastaralý název choroby, uváděný jako příčina úmrtí u malých dětí. Jednalo se pravděpodobně o tetanické křeče (tj. křeče způsobené většinou nedostatkem vápníku, popř. hořčíku)

Horčíka je tu na Hybride dost... sice Jana a bez ř... ale na psotnik mozno pomoze :-)))

Aha, zajimave, to jsem ani netusil, ze to ma realny vyznam, diky za ochytreni. Ja myslel, ze je to jjen krajovy vyraz od nas z jihozapadu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Jsem si vcelku jisty, ze jsem ho vypinal (pokud se sam znovu nezapnul s nejakym updatem). I kdyz ten byl nekdy po vanocich. Ale zkontroluju, dik.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jako vážně???
Já myslel, že tyto problémy s topením mají malá auta s malou baterkou, taková, co topí odporově. Myslel jsem, že nové auta (a Tesla zvlášť) to má pořešené a tepelný komfort se dá srovnat se spalovacím autem.

Já jezdím celoročně, teplota nastavena na 21 a řídím v triku nebo košili, bundu bych nesnesl. A to už do auta nastupuji svlečený, i v zimě, tu nastavenou teplotu to dosáhne po 5 minutách.

Tak to je pro mě docela překvapení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V lete 21? To je jako v mrazaku. V lete sem vymek az pri 38 stupnich a klimu sem dal na 32. Je videt ze to kazdej vidi jinak :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V pohodě, akorát teplota příjemná na řízení, ani teplo, ani zima. Manželka si teda na své straně nastavuje 23-24, ale to asi stejně moc nefunguje, když ten vzduch se míchá...

Moderni diesly potrebuji pridavne topeni ktere funguje jako stary bufik. Spaluje naftu jako obycejne pridavne topeni. Asi jen proto mate v zime tepelnou pohodu. Zkuste zapatrat, budete prekvapen. Funguje to automaticky, neda se to rucne ovladat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nic proti, ale nezaměnil jste dvě věci. Moderní diesely mají elektrickou spirálu pro rychlejší ohřátí v zímě. Ano, nedá se ovládat. Ty, které mají bufík, jeden takový mám ve svém autě, nemají spirálu a zapíná se jim automaticky bufík. Také nelze ovládat, resp. lze nastavit na režim větrání a tím se to vypne. Ale, že by měly navíc bufík, který se běžně prodává za 30k CZK dost pochybuji. A hlavně by jej pak okamžitě prodávali, protože není nic snažšího, než jej využít pro předtopení auta.

Obecně odpadního tepla i diesel vyvine dost, aby vytopil auto bez dodatečného topení. Jedinkrát v životě jsem zažil zimu, když venku bylo -25 a jeli jsme ještě tím starým dieselem ve skode Felicia, tak to byla zima a za celou cestu se neohřála chladící kapalina na více než 70 stupnu. Ale od té doby jsem to nezažil.

Jen letmo jsem zapatral a hned na me vyskocila moznost pridelat u Audi Q7 z roku 2019 k nafovemu topeni i rucni regulaci aby se to dalo pouzit jako parkovaci topeni. Automobilky se s tim moc nevytahuji. Zrejme se opravnene stydi ze to je nutne. Nektera mensi auta maji mozna elektrickou spiralu, ale vetsi potrebuji porad jeste naftu/benzin. Nasel jsem Sharan, Range Rover, Touran atd.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím, že není se za co stydět. Naopak, dobré, ale drahé řešení, proto se používá u aut vyšší cenové kategorie. Nezapomínejte, že alergie na použití fosilních paliv není v populaci běžná.

Ale pak se ukazuje, že jsem měl pravdu. Jedná se o příhřev v době, kdy je motor studený. Řeší se buď elektrickou spirálou u levnějších modelů nebo bufíkem u vyšších modelů. Obě řešení mají za úkol zkrátit dobu, kdy motor funguje při nízkých teplotách. Z toho by jste měl mnít radost, protože to sníží množství splodin. V žádném případě se nejedná o topení, které je zapnuté během delší jízdy, odpadního tepla je skutečě dostatek i u dieselů, byť s ohledem na vyšší účinnost méně než u beznínu.

Kdyz budete stat v zime v zacpe a motor pobezi naprazdno, tak casto nebude produkovat dostatek odpadniho tepla a dotapeni pobezi pres toto topeni. Pisu to z toho duvodu, ze by elektromobily mely mit take moznost takto pritapet. Ja jsem si takove topeni instaloval do Iona a nemam s tim problem. Tech par litru nafty za celou zimu je oproti spotrebe spalovaku jen peanuts.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co se týká EV souhlasím, ano bez nezávislého topení je to v zimě problém. Na druhou stranu to má výhodu, nedojde vám baterka k napájení bufíku. :-).

No to stání v zácpě posledních pár let není problém, pořádnou zimu už ani nepamatuji. A při těch normálních -8 mi alespoň můj 2.0TDI produkuje dost tepla. (fakt je, že mám také Webastos, ale rozhodně jsem ho nikdy nemusel zapnout během jízdy, používám jen k předehřání).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nic proti, ale nezaměnil jste dvě věci. Moderní diesely mají elektrickou spirálu pro rychlejší ohřátí v zímě. Ano, nedá se ovládat. Ty, které mají bufík, jeden takový mám ve svém autě, nemají spirálu a zapíná se jim automaticky bufík. Také nelze ovládat, resp. lze nastavit na režim větrání a tím se to vypne. Ale, že by měly navíc bufík, který se běžně prodává za 30k CZK dost pochybuji. A hlavně by jej pak okamžitě prodávali, protože není nic snažšího, než jej využít pro předtopení auta.

Obecně odpadního tepla i diesel vyvine dost, aby vytopil auto bez dodatečného topení. Jedinkrát v životě jsem zažil zimu, když venku bylo -25 a jeli jsme ještě tím starým dieselem ve skode Felicia, tak to byla zima a za celou cestu se neohřála chladící kapalina na více než 70 stupnu. Ale od té doby jsem to nezažil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemám diesel, ale hybrid. Když jsem měl diesel, tak to trvalo chvilku déle než tam bylo teplo. Ale tak 10 minut max. teď s tím benzinem (hybridem) je to ještě dřív.

Ale není podstatné jak se toho dosahuje, ale výsledek. V autě prostě musí být příjemně teplo/vychlazeno, je to taky prvek bezpečnosti.

I benzinaky maji toto dohrivani. V EV si muzete take instalovat naftove, plynove nebo etanolove topeni. V Ionu ho mam pres zimu a teploucko.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak jsem psal... je celkem jedno, jak se toho dosáhne, podstatné je, aby uživatel nemusel řešit koupi a montáž nějakého přídavného modulu, tankovat do EV ještě naftu nebo etanol jenom proto, aby tam měl teplotní pohodu srovnatelnou se spalovákem, u kterého žádné takovéto úpravy dělat nemusí a vše funguje automaticky a na pozadí, ani o tom neví :-)

Obrázek uživatele Radovan

Zapomínáte na jeden kouzelný fakt, že spalovák topí odpadním teplem, které 3/4 roku vyzařuje do už tak teplého okolí a spotřebuje na to většinu draze za spoustu elektřiny vyrobeného paliva. Proto taky má spalovák přesně opačný problém, uchladit se po většinu roku.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nezapomínám a samozřejmě to vím, jak a proč topí spalovací auto :-) Ale uživateli je to absolutně jedno... jak jsem psal, ten chce nastoupit do auta a mít tam co nejdříve tepelnou pohodu. A to taky spalovák umí, na rozdíl od některých EV, jak tak čtu.

Problém s uchlazením auta jsem u moderních aut nikdy neměl, ani motor a ani interiér. Naposledy někdy 30 let zpátky ve staré Škodě 120. A to jezdím teda hodně a od té doby jsem vystřídal tak 10 aut, odhadem.

Tak nemá problém přímo s uchlazením ale s tím že zbytečně vynakládá energii na chlazení něčeho co vynakládá energii na zbytečné ohřívání ;-p

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Radovan

Problém mají, a to ještě dojezdově, spíše než s teplotou, 12 let vývojově stará trojčata a 6-8 let staré Leafy. Moderní elektromobily ne.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Však jsem taky ani nenapsal, že problém s topením mají všechny elektromobily.

Ale už z principu fungování je snad každému jasné, že spalovák žádné problémy s topením nemá, protože toho odpadního tepla vyrobí až-až a to se použije na topení. Je to tak?

EV si musí teplo vyrobit jinak. Záleží jak to má výrobce zmáklé, ale už z principu tu energii na výrobu tepla bere z baterky, takže se to více nebo méně projeví na dojeazdu EV, vždy. Je to tak?

Ostatně, proč jinak byl rozdílný dojezd v létě a v zimě, že? No a pokud to výrobce zmáknuté nemá, tak se k tomu zkrácenému dojezdu ještě přidá zima v kabině, jako u těch starších EV.

No a kdo začátek zimy začne s rozbitou spirálou... :-D... zjistí že zima má hlavně vliv na rychlost nabíjení (dle prohřátí baterie a venkovní teploty). Na dojezd je vliv velice marginální, odhaduji to cca 5%

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ale co tady čtu zkušenosti uživatelů EV, tak ten rozdíl v dojezdu léto a zima je větší než 5% a to i u moderních aut. Čím to tedy je?

To jsem taky u čistého spalováku nikdy nepozoroval. Teď u hybrida to pozoruji, že spotřeba v teplém počasí o trochu klesne, protože se spalovací motor dřív zahřeje a dřív se pak zapojí elektromotor a tím se šetří benzín.

Obrázek uživatele Radovan

Podmínkami a druhem jízdy.
Jinou spotřebu mám u vývojově 12 let starého Ionu pro vyjetí z garáže +14°C do -10°C s mírným topením vnitřním okruhem a teprve při zamlžování oken přepnutím na vnější okruh, tedy nasáváním -10°C vzduchu a dlouhé trase. Nižší.
A jinou, daleko brutálnější, na pojížďky po Ostravě. Průměr města +-20 km, bydlím na severovýchodním okraji. Ujedu 5-6 km, zastavuji, otevírám dveře a kufr, tím větrám vnitřek, případně někoho vezu a je to více dveří, pak auto třeba chvíli stojí, pak opět jedu a topím vychlazený vůz a tak pořád dokola. To je pak spotřeba jako blázen, protože s 16 kWh baterkou topení neustále nabíhá na prvotních 5 kW výkonu a do spotřeby 1-2 kW se nedostane. Protože to už zase stojím a auto chladne, třeba 2-3 hodiny. Pak sedám, jedu, opět topí naplno.
Člověk najezdí málo kilometrů za moc hodin a elektřinu z baterky propálí na topení.
Moderní elektroauta jsou na tom při obou způsobech použití stejně. Odběr mají sice menší a vzhledem k velikosti baterie to třeba vůbec neřeší, ale taky v tom druhém případě budou neustále pálit elektřinu na topení.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Drive ci pozdeji budou i BEV mit moznost objednat od vyroby takove topeni. Zatim se automobilky vezou na vlne nepopularity BEV a nedavaji tuto moznost umyslne. Na druhou stranu bych dnes zvolil jine reseni. Koupil bych batterypack 2-3kWh a topil elektricky. V lete by slouzil jako zaloha FVE ve sklepe.

Ja s tim celou zimu taky zadny tak velky problem nemel. A tuhle cestu to bylo tam i zpatky (stejne pocasi). Jeste je moznost, ze by to proste bylo moc chytre, usoudilo, ze nedojedeme a topeni nejak omezovalo. Nebo to uprednostnilo chlazeni (odvlhcovani) proti topeni. Ale proste to byl oser. A spolujezdkyne (zabalena v zimni bunde) celou dobu remcela, ze v jejim i20 by se to nikdy nestalo (coz ma zrejme pravdu)...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No právě, že na dlouhé trase je tepelná pohoda hodně důležitá a hlavně manželka je na to citlivá. To by mi doma neprošlo. Já právě do budoucna přemýšlel, že jí koupím něco malého v elektrice na jízdy kolem baráku, ale teď jsi mi to naboural :-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol