PRVNÍ DOJMY: BMW i3 42 kWh – Větší baterie a žádný prodlužovač dojezdu

Jan Majurník - 12 Březen 2019

Moderní městský elektromobil BMW i3 dostal větší akumulátory, přepracovaný infotainment a přišel o dvouválcového benzinového pomocníka. Jak jezdí vylepšený “bavorák” a můžete s ním v klidu vyjet za hranice betonové džungle?auto elektromobil BMW i3

Elektromobi BMW i3 v nové verzi se 120Ah/42 kWh. V praxi ujede auto kolem 260 km v plném komfortu.
foto: BMW

Poté, co BMW oznámilo, že upgradovaná verze modelu i3 přijde o “jistotu” v podobně spalovacího generátoru a prodlužovače dojezdu REX (range extender), se zvedla vlna otázek, jestli inovovaný čistě elektrický “bavorák” bude důstojným společníkem i na delší vzdálenosti.

Samotná automobilka i3 propaguje jako městské vozítko, ale na rovinu, za milion korun už auto musí umět víc. Původní akumulátory s kapacitou 33,2 kWh dostaly několik modulů navíc a výsledkem je celková kapacita 42,2 kWh a výrobcem udávaný reálný dojezd 260 km, což pro potřeby města bohatě stačí.

V praxi se však zkušení řidiči dostanou ještě dále, v optimálních městských podmínkách (bez topení, klimatizace) klidně i ke 350 km. Užitečným pomocníkem je silné regenerativní brzdění, které část energie vrací do hlavní baterie, a ještě částečně zastupuje hlavní brzdy. Ty mají podle údajů od českého zastoupení životnost i přes 80 tisíc km.

Regenerativní brzdění umí nahradit částečně klasické brzdy.

Regenerativní brzdění umí nahradit částečně klasické brzdy.
foto: BMW

Okresní cesty jsou ideálním kompromisem mezi rychlostí a spotřebou, pokud vyrazíte mimo vytížené časy a budete se držet rychlostních limitů, dá se komfortně na jednu “nádrž” urazit kýžených 260 km (a ještě zbyde) i na konci zimy, ostatně nám při testování místy sněžilo a teploty padaly k nule.

Pohonná jednotka je naladěná na 125 kW a disponuje točivým momentem 250 Nm, proto může řidič těžit z okamžitého nástupu síly přenášené na kola, v praxi se dá s autem bezpečně předjíždět i ve vyšších rychlostech. Ve městě z křižovatky vystřelíte jako jedni z prvních, vůz totiž zrychlí z místa na stovku za 7,3 s.

Infosystém dostal novou generaci rozhraní.

Infosystém dostal novou generaci rozhraní.
foto: BMW

Ačkoli se to na pohled nezdá, hliníkové šasi a bateriové moduly drží těžiště jinak vysoce působícího auta celkem u země, proto se nemusíte ani prát se stabilitou. Potenciálním rizikem jsou úzké pneumatiky a zadní pohon, s tím je potřeba počítat hlavně na mokru a sněhu, elektronická stabilizace je v mnichovském vozítku dobře odladěná, ale není všemocná.

Jistota i bez REXe

Vyrazili jsme i na dálnici, kde elektromobily mívají zpravidla největší spotřebu. Na autě je citelně znát zvětšený zásobník pro elektřinu, s lehkou nohou jste schopni otočit trasu z Hradce Králové do Prahy a zpět (přes 200 km) na jedno nabití, něco podobného bylo před pár lety spíše sci-fi, pamatujeme si doby, kdy ujet po dálnici přes 100 km v prvním Nissan Leaf byl malý zázrak.

Se zvyšující se rychlostí zákonitě roste spotřeba, takže nejideálnější jízdní profil na dálkové trasy je Eco Pro, který přidá klidně 40 km teoretického dojezdu (oproti profilu Comfort) zrcadleného na přístrojovém štítu. Pro extrémisty nebo “průseráře” má BMW režim Eco Pro+, ale tehdy jsou zcela vypnuty všechny komfortní spotřebiče.

Cenově dostupné elektromobily jako BMW i3, Renault Zoe, Nissan Leaf nebo Hyundai Kona Electric budou většinou svoje řidiče nabádat k opatrné jízdě, ale dostatečná kapacita akumulátorů dává jistotu, že cesty do 150 km ujedete v naprosto plném pohodlí, za každého počasí, bez nutnosti omezovat rychlost nebo nějak výrazně zdržovat dopravu.

BMW i3 tak už není jen moderním městským autem, ale plnohodnotným elektromobilem, se kterým se nemusíte bát vyrazit za hranice betonové masy a vláčet s sebou batoh v podobně benzinového prodlužovače dojezdu. Ono to přeci jen vypadá na pumpě trochu směsně, když u futuristicky vyhlížejícího elektromobilu tankujete benzin do miniaturní nádrže.

Auto už není jen do města, můžete s ním bez obav vyrazit i na delší cesty.

Auto už není jen do města, můžete s ním bez obav vyrazit i na delší cesty.
foto: BMW

Zelené už od výroby

Ekologie je pro samotnou elektromobilitu velmi důležitá, ať už kvůli filozofii nebo častému napadání od zarytých odpůrců pohonu budoucnosti. Oslovili jsme Davida Haidingera, tiskového mluvčího českého zastoupení automobilky BMW a získali pro vás několik faktů, zajímavostí a odpovědí na často kladené dotazy, které budou zajímat i majitele starších verzí modelu i3.

Jak to je s možným vylepšením starších verzí BMW i3 BEV nebo REX na větší akumulátorový modul? Bude službu BMW nabízet nebo spolupracovat s externími firmami, které by se do takového upgrade chtěly pustit?

David Haidinger (D.H.): V minulosti se tato možnost nabízela, nebyl o ni ale zájem. Aktuálně ji tedy nenabízíme.

Nové vozy BMW dostaly intuitivnější infotainment, je reálné, aby majitele starších strojů i3 na něj mohli také přejít?

D.H.: Nikoliv, aktualizace softwaru je možná, ale nezmění se rozložení a zobrazení ikon. Nové BMW i3 má novou generaci infotainmentu a možnost aktualizace proto bohužel není možná.

Uvažuje se také o verzi REX? Proč se REX teď nenabízí u modelu i3?

D.H.: S využitím 120Ah baterií REX nebude. Oficiálně pro Evropský trh skončil a nebude se již nabízet. Důvod je jednoduchý – jedná se o městské vozidlo, kde dojezd 260 km je více než dostatečný.

Jsou v plánu i další limitované edice nebo unikátní kusy, podobně jako byly série Starlight?

D.H.: Ano, například BMW i8 Roadster 4 elements by Milan Kunc, ze kterého poslouží výtěžek na čištění oceánů od plastů.

Bude i letos oficiální sraz členů klubu BMW iLECTRIC CLUB?

D.H.: Aktuálně v plánu na rok 2019 BMW iLECTRIC DAY zatím není.

Co může dělat řidič, když mu u nové i3 s většími akumulátory zkrátka dojde "šťáva"?

D.H.: Vozidlo vždy informuje řidiče o dojezdu. Kontrolky: 19 km, potom upozorňuje opět na 9 km. Při malém dojezdu omezuje výkon. Pokud dojde k vybití skoro na minimum, tak už neukazuje 1 km, ale informaci „low km“. V tento moment je již třeba vůz odstavit. Pokud by došlo k úplnému vybití, v rámci záruky mobility má klient nárok na odtah 4x za rok zdarma.

Průřez autem, kde je vidět umístění baterií a pohonného ústrojí.

Průřez autem, kde je vidět umístění baterií a pohonného ústrojí.
foto: BMW

Zajímavosti

- Celá výroba uhlíkových vláken v Moses Lake v americkém Washingtonu pro potřeby BMW je zásobována ze 100 % energií z vodní elektrárny.

- Kompletace aut v továrně v Lipsku – zdroj energie továrny je větrná elektrárna (4 větrné turbíny) – pokud v místě továrny málo fouká, továrna BMW i kupuje energii, ale rovněž z obnovitelných zdrojů (větrné elektrárny) – má na to certifikát. 100 % výroby BMW i tedy pracuje z obnovitelné energie.

- Při výrobě i3 se spotřebuje o 70 % méně vody než při výrobě BMW řady 1.

- Energie potřebná k výrobě ostatních, už tak na energii nenáročných modelů BMW, se u BMW i3 snížila o polovinu.

- 95 % vozidla BMW i3 je recyklovatelné.

- Obnovitelné, recyklované a recyklovatelné materiály pomáhají chránit životní prostředí a nahrazují běžné materiály, jako jsou plasty.

- V každé i3 je recyklovaných min. 27 PET lahví a několik plechovek od nápojů.

- Výplň dveří + přístrojová deska obsahují rostlinu KENAF (Bombajské konopí) – 70 % rostlina, 30 % PET. Specifikum rostliny KENAF je, že rychle roste a při růstu pohlcuje CO2.

- Interiérové lišty vyrobené z eukalyptového dřeva (interiér Lodge), eukalyptus je rychle rostoucí dřevina, čím BMW podporuje produkci O2.

- Kůže se barví listy olivovníku (není používaná chemie).

- Sedačky (Lodge) – vlna z ovcí chovaných u továrny v Lipsku, v létě chladí a v zimě hřeje (v interiéru Lodge).

- V areálu továrny v Lipsku se vyrábí bio med a mošt.

Auto je plné ekologických materiálů.

Auto je plné ekologických materiálů.
foto: BMW

Specifikace

BMW i3 120 Ah

Výkon elektromotoru: 125 kW (170 k)
Točivý moment elektromotoru: 250 Nm
Pohon: zadní
Převodovka: automatická, fixní převodový poměr 9,665:1
Maximální rychlost: 150 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 7,3 s
Průměrná spotřeba: 13,1 kWh/100 km
Dojezd (WLTP): 285 – 310 km
Akumulátory: Lithium-iontové, 42,2 kWh
Provozní hmotnost: 1420 kg
Rozměry: 4011 x 1775 x 1598 mm
Rozvor: 2570 mm
Objem zavazadlového prostoru: 260/1100 l
Základní cena: 1 043 900 Kč
Cena testovaného modelu: 1 353 066 Kč

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Electric BMW E1 1992

youtube.com/watch?v=vbM9jX7L7N0

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak je to šasi z hliníku, nebo z uhlíkových vláken?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Škoda těch dveří a ceny. Ale chápu, je to BMW - občas futurismus za každou cenu a berou městské auto, že primárně vozí jednoho, max dva lidi. Na cenu taky lze žehrat také jen z pohledu "srovnání" s okolím. BMW má prostě svoji cenovou politiku a tohle auto narozdíl od jiných značek a jejich elektromobilů z té politiky zásadně nevybočuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj to víš to je 40 let vývoje chlupatý deky místo čalounění u fosilní auto__bilky, těžká dřina ;)))

hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit

kcc-hho.webnode.cz/znacka/bmw/

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/bmw-i3/

off

Už i indická Tata má elektroauto.
Tata Altroz
https://www.autorevue.cz/autosalon-zeneva-2019-indicka-tata-altroz-prijizdi-i-jako-elektromobil

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

tata predvádzala (nie koncept, prototyp) svojih miniáut už dávno, lenže na sk dodávajú ssanjonkmusso a podobné. a zastúpenie je v takej zastrčenej uličke, že som šiel trikrát okolo a nevšimol si ho.
12. JANUÁR 2015
Oznamujeme Vám, že od nového roku 2015 nie sú dostupné žiadne vozidlá od výrobcu TML.

https://auto.pravda.sk/novinky/clanok/805-indicky-elektromobil-aj-pre-europu/

off

Bjorn dostal další Teslu na kterou čekal celou věčnost :D
https://youtu.be/mJ0xYrMZJJc

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

fujtajks Sko, toooo... už bych nechtěl, ta doba je prostě fuč ;))

"- Celá výroba uhlíkových vláken v Moses Lake v americkém Washingtonu pro potřeby BMW je zásobována ze 100 % energií z vodní elektrárny."

Surové vlákno je vyrobeno v Japonsku a pak dovezeno do prostřed Ameriky. Tam je páleno/zahříváno až zčerná/zuhlíkovatí a pak je odvezeno do Německa. Prostě to objede půl světa.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To máš jako s smetanou a jogurtem. Mléko odjede ze Šumavy do Německa, pak ho zpracují v Rakousku, z Rakouska jde do centrálního skladu v Praze. A z centrálního skladu ho dovezou do Kauflandu v Domažlicích. Komu vadí, že procestovalo 800km a vrátilo se zpět na místo odkud prvotní surovina vyjela?
To chce čas. Omezené zdroje tohoto světa to vyřeší za nás.
Od BMW očekávám výrobu EV někde u Sokolova..... testovací polygon je hlavně informace pro media, nic takového pro autonomní vozidla stavět nemusí. Taková auta se již testují v reálném provozu.

youtube.com/watch?v=iSUqp-LP1nM

auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/darek-pro-bmw-na-polygon-u-sokolova-da-vlada-pul-miliardy.html

Není to úžasné, že vláda dá na jedno pracovní místo přes dva miliony korun a to pracovní místo v montovně dostane dělník z Rumunska, Ukrajiny?

autobible.euro.cz/polygon-bmw-u-sokolova-vime-vubec-za-nasi-pulmiliardu-dostaneme-komentar/

Off topic:

prumyslovaekologie.cz/Dokument/105675/podnikatel-dostal-pokutu-120-tisic-korun-za-provozovani-male-vodni-elektrarny-krasikov-bez-povoleni.aspx

vy to máte "čas budúci", u nás čas minulý" - landroveri doviezli všetkých pracovníko. jedných z východu, pár zon západu.

Obrázek uživatele M.Krupka

V tom Sokolově BMW začíná teprve něco připravovat. Jinak v automobilovém průmyslu už dnes běžně vidím haly plné vietnamců a jiných národností.

Dnes? Vietnamci makali ve Škodofce i ve Cvikově už za komančů. Viz YT dokument o Tráboš fabrice těsně po sjednocení Německa.
https://www.youtube.com/watch?v=emoF0EFxjjA

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

"vietnamec není cizinec!"

Obrázek uživatele M.Krupka

Když člověka z Asie rozpoznáte snadněji, než někoho z Ukrajiny. Už na první pohled, je vidět že pochází odjinud.
:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ale proč? Není to náhodou proto, že na SK lidi nejsou? Nezaměstnanost je nízká (zvlášť tam kolem Nitry nebo kde to je ta fabrika), takže už nepracuje jenom ten, co nechce pracovat. Takže jiná možnost ani není, jenom dovézt pracanty přes agenturu.

:-)
lidi nejsou - ako zamlada som počúval.

môj problém je v tom, že dotujeme vytvorenie pracovných miest pre DOVEZENÚ pracovnú silu + problém s ich nekompatibilitou (iné správanie ...).

keď som už zabehol do politiky - téma prezidentských volieb vytiahla na svetlo takzvanú pôžičku na obnovy vojenských letísk - 2/3 tej sumy je na infraštruktúru pre usa personál + politické zabezpečenie ich exteriorality. teda - sk ramštain.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Původní akumulátory s kapacitou 33,2 kWh dostaly několik modulů navíc"

AFAIK nepřidali žádné moduly, ale vyměnili 94Ah články za 120Ah ...

A hlavně původní byly 60Ah, že... takže článků to má pořád stejně, jen se zvyšuje jejich kapacita.

To aby to nevypadalo, že tam nic není :D
Pár let zpátky mě tu někteří přesvědčovali, že se tam větší kapacita nevejde a že BMW určitě ví co dělá a že i3 nemá zkriplenou baterku apod. S toudle kapacitou měli začínat :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

BMW postupně vylepšuje a to na nejdůležitějším místě. Za mě do města super !
Já řešil EV na ježdění po celé ČR a zvolil Konu. Jezdím většinou sám, tak mi malé auto nevadí. Mám najeto za 14 dní cca 1500 km a již nyní můžu napsat, že auto předčilo mé očekávání. Hlavně dojezd předčil mé očekávání a musel jsem se naučit vynechávat nabíječky při cestě :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Musim pochvalit voltaz baterky.. umi vyuzit ceske 50kW nabijecky opravdu skvostne!
At si novou voltaz 42kW i3 vemou ostatni jako vzor. btw. co na tu ekologii vyroby rikaji skarohlidove ev/fosilaci?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

33kWh i3 umí brát 45kW až do 80% SOC, pokud to nová umí až do 100% tak jen dobře.. ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

do 86% jede 50kW:

youtu.be/YCxEv358N6U

Chtel bych videt audi etron u ceske ABB 50kW.
ot: TM3 ma pry obri problemy s ABB, snad to fixnou softem..do CR je zatim TM3 na 40kW+ nabijeni nepouzitelna.. ac ma tusim "jen" 11kW

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je dobře, ať si TM3 nabíjí doma nebo na dostatečné síti SC (tedy tak to tvrdí tesla fandové)

Tak koukej.

https://electrek.co/2018/12/18/audi-e-tron-155-kw-fast-charge-rate/

e-tron, pokud se to potvrdi, ma momentalne zdaleka nejrychlejsi nabijeni.

Ekologie výroby pár kusů ročně. Sežral jste jim to i s navijákem.

Do konce loňského roku vyrobeno 130.000 kusů. Říkat tomu kusovka je minimálně nefér argument.

Kolik let to trvalo?

Jako nechci být za prudiče, ale najít si tuhle informaci na wiki trvá opravdu asi tak 30s a není třeba s tím prudit na fóru. Takže pro lenochy odpověď je cca 5 let.

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_i3#Global_sales

Prudit na fóru. To mne pobavilo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

i3 výrobu kusově omezenou uměle nemá, kdokoliv zaplatí, tak auto v běžné době dostane.
Stačí tržně nastavit cenu, a pak s tím už není potřeba tak zmateně šachovat jako jiní.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jakou voltáž...?

:O))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

350V

Mam chut udelat prehledovou tabulku jednotlivych voltazi baterek a modelu aut.. nenasel jsem na webu nic takoveho, pritom je to celkem zasadni informace k rychlosti nabijeni.

42kW i3 musi mit vybita 350V, nabita pujde pres 400V.

Problem je, ze ABB 50kW maji limit na 125A, takze kdyz ma vybita baterka 295V, tak se zacina nabijet na 37kW (nic moc) a konci treba na 42kW. Tesly jsem vypozoroval vetsinou 36-41kW. Muj egolf '14 zacina na cca 40kW a konci na 44kW - co jsem vypozoroval jsem vetsinou nejrychleji nabijejici, egolf '17 konci spise na 41-42kW...

Etron a ipace maji 800V - coz je bozi pro rychlonabijeni.. etron jede az do 99% na 50kW :-)
Kona a eniro na tom nebudou taky uplne nejhure...

---

13G

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To ze 50kW ABB nabíjačky majú problém poslať viac ako 125A nemá nič spoločné s rýchlosťou nabíjania batérie,to je problém len a len ABB. Napätie batérie nemá žiaden vplyv na rýchlosť nabíjania...rýchlost nabíjania batérie sa vyjadruje hodnotou násobok C teda keď má batéria povedzme 50kWh a max hodnotu nabíjania 1C dá sa nabíjať 50kW..ked ma max. hodnotu nabíjania 2C,znesie 100kW.To že nabíjačka ma obmedzenie 125A bez ohľadu na napätie je len záležitosť nabíjačky.
Článok batérie pracuje povedzme od 3.3-4.1V a ak má max nabíjanie 1C nezmení to zapojenie ani na 1000V. Výhoda vyššieho napätia je iba tenší kábel od nabíjačky.

Poslední větu do kamene vytesat. Takže i ten kabel od nabíječky unese moje manželka. :-)
A ještě dodat, že při 800V máte menší ztráty na drátech. Takže při stejném průměru drátů přenesete větší výkony s menšími ztrátami.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pravdu vravíš. Len dodám, že tento nedostatok nemajú len ABB, ale asi všetky nabíjačky, okrem Superchargerov.

E-tron ani I-Pace nemají 800V. První auto s 800V by mělo být Porsche Taycan.

Nemusis nic, jen lepe hledat.

https://www.speakev.com/threads/comparative-ev-and-battery-pack-specs.109449/
Mimochodem e-tron nema baterii 800 V nybrz 459V pri 100% SOC.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Perfektná tabulka. Ďakujem

Skvělá tabulka. Díky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je dobrý nápad s tou tabulkou.
Čo sa týka toho nabíjania, tak mne sa tak nejak zdá, že 800V nabíjanie má iba Porsche Taycan a Audi eTron GT. Klasický Audi eTron má iba 150kW nabíjanie a jaguar 100kW, ale oba pri 400V. Ale možno sa mýlim.

Nemýlíte.

mozna takhle nejak

orisia.gigaweb.cz/ev_bat.html

---

13G

Napetia toho e-golfa nemozu byt spravne, ked je nominal 350V maximum musi byt daleko viac ako 353V

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spoľahlivosť na prvych vozidlách nebola bohviečo ale hadam to už vychytali.

Pre mňa je veľký problem nasadenie karbonového rámu vozidla kde najmenšie ťukance vedú k poškodeniu a tohto rámu a takpovediac totálke auto. Stačí si pozrieť fanpage na facebooku.

Inak je to ale úžasné auto do mesta, hneď by som bral :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

sorry za preklepy

Dojezdem se dotáhli na IONIQa :)

Ale ioniq se nikdy nedotahne dynamikou a zabavnosti :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč nikdy? Už dneska má e-niro jako sourozenec Ioniqa možnost motoru až 150kW, tak proč by při faceliftu ho neměl dostat i Ioniq? A navíc už nyní má vyšší maximálku což je podle mě důležitější, než to že zrychlí na stovku o 2 sekundy rychleji.

Navíc jsem slyšel že I3 se nedá ve 140 ve větru udržet na silnici protože má velké a uzké gumy. Je to pravda?

Nevím co je zábavného na maximálce 160 vs 150km/h.
Můžete mít třeba 300 koní s náhonem na přední kola, ale pořád bude zábavnější lehčí auto s pohonem zadní napravy.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak o zábavnosti jsem nenapsal ani slovo , na zábavu tu jsou jiné modely.

Maximálku má ioniq 165 nebudeme tu ,ale bazírovat na 5 Km/h, že?

Důležité je to z hlediska spotřeby a komfortu cestování na dálnici. Pokud pojedete I3 tempomatově na 140 Km/h bude už zrát i trávu kolem cesty. Zato Ioniq pojede ještě v zeleném

Tak každopádně jsou to velice rozdílná auta, společnou vlastnost mají snad jen tu, že umí jezdit na baterky.
Ioniq rodinný, meziměstský, občas dálniční, pohodlný, klidný, nenápadný.
I3 druhé auto do rodiny, městské, agilní, excentrické za každou cenu, prémiové, zábavné.

---

ecotaxiolomouc.cz

Trochu to plave, znát to sice je, ale nic tragického. Jezdím pravidelně 140 km/h po D5.

Vaha pane , vaha je dulezita to za a) a za b) pro me je dulezitejsi zrychleni nez maximalka, 150 u i3 bohate staci a ontom vetru je to samozrejme blbost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CO s Váhou jako že je o 70 Kg lehčí než Ioniq? To přece nic není on delší, má pět míst a 2x takový kufr. Podle mě na to že se chlůbí nějakýma novýma technologiema, tak nic moc.
Myslím že Korejci jsou hodně moc ve předu.

Ne o 200 kg .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1420 Kg VS 1490 Kg není 200 Kg.

hyundai.cz/files/download/model/ionic-electric/hyundai-ioniq-301118.pdf

I když by to muselo na Váhy občas nám ti prodejci lžou ...

Ale i3 120 Ah vazi 1345 kg - takze o 150 kg pardon.
Ja srovnaval moji 94 Ah tam je jeste vetsi rozdil ve vaze.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale to mate Vahu bez ridice. Hyundai udava vahu s 75 kg ridicem. Musite porovnavat s ridicem. Nebo BMW uz jezdi samo?

Už se to tady tolikrát řešilo. Ioniq váží 1600kg s normovaným EU řidičem.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1 495 – 1 550 podle výbavy , výrobci nás dost klamou, ale počítám že klamou oba stejně.

Nevím jak I3 já ho viděl jen jednou , ale Ioniq má ve vrcholných specifikacích prosklenou střechu, ventilované sedačky, premiový audiosystém a to něco váží, proto tam mají ten rozptyl.

Tak Bjorn ho vážil, je to zdokumentované, rovných 1600kg. A žádná skleněná střecha není!
Výbava je ve full verzích dost podobná, akorát BMW nemůže mít vyhřívaný volant.
Mám oba vozy, takže to vím dost přesně.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli máte oba tak je zajedte do sberny zvažit a zjistíte to hned. Hlavně bavíme se tu o verzi I3 120AH , aby nedoslo o omylu. Ty dojezdě slabší verze jsou lehčí.

Ok tak posledni koment, proste i3 je akceleracne uplne jinde oproti sporivemu Hyundai.
Kazdy ma neco ale muj salek proste Hyundai neni.

Ano, auta jsou to zcela odlišná a každé má své výrazné přednosti i nedostatky. Nechť si uživatel vybere ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

40-53000 eur?.. To nepotrebuje komentár.... :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V klidu. On si to nekdo koupi, stejne to neni urceno pro lidi se zdravym rozumem. Oni ani nesmi vyrabet za rozumne ceny. Pak by si to lidi kupovali a zjistilo by se, ze holt nejsou baterie. A nejen to,v cele nahote by se obnazila zrudnost a nesmyslnost zeleneho silenstvi. Uz jen ty kecy o tom, jak se to ekologicky vyrabi.

Holt vyděláváš málo na to, aby jsi byl v cílové skupině pro toto auto. BMW nikdy nevyrábělo za rozumné ceny a není to auto pro masy jako Dacia, Hyundai či Škoda...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ovsem v oblasti spalovaku je BMW taky jina trida nez Dacia. Tam platit za znacku ma mirne opodstatneni. (me BMW tedy neoslovilo ani jako spalovak, ale taky me neoslovuje Apple i presto, ze uznavam dela dobre vyrobky). Ale tyhle s*acku za tak silene penize je nesmysl, problem je, ze EV neni s vyjimkou nekolika zpusobu uziti, napr. postacka, rozvoz obedu apod., realne pouzitelny.

Tak jsem asi výjimka. :-) Já používám i3 denně, jiné auto vytáhnu 1x za 4-5 měsíců. Dneska jsem jel z Plzně do Prahy a cestou ze Zličína na Karlák jsem potkal 4x i3, takže těch výjimek bude asi více.
Ono je to o tom, zda chcete a hledáte způsoby nebo nechcete a hledáte důvody.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejste vyjimka, jste dukaz, ze EV jako jedine auto v rodine je nepouzitelne. A proto mate druhe a razem to funguje. Ale na to jsem moc lakotny, abych vyhazoval prachy EV + spaloak na tech par km, co ujedu autem.

A on se snaží někdo dokázat, že EV je použitelné jako univerzální jediné auto? V tomto jsem s Vámi zajedno. Ale co tvrdím, že EV zastoupí roli druhého auta do rodiny pro ježdění kolem komína, tam to zvládá s přehledem. A to by v tuto chvíli stačilo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, pro tento ucel je to super. Je to sice luxus, ale proc ne.

Jenze ono to jde, ja uz ho jako jedine auto pouzivan pul roku.

Abysme si rozuměli, já netvrdím, že to nejde ve smyslu "dokázání, že to jde". Tak jako známý mi "dokázal", že s Leafem s dojezdem 100 km dokázal procestovat Itálii. Ale to už není klasická dovolená jako se spalovákem, ale přískoky od nabíječky k nabíječce.
Stejně jako já jsem si dokázal, že z Plzně do Brna dojedu s i3. Ano, jde to, ale stačilo mi to jednou a příště už jedu jen se spalovákem, s kterým dojedu do Brna v jednom kuse a zpátky a tankovat budu jen v Plzni. Protože trávit čas cestou v Praze a v Humpolci nabíjením nehodlám.
Mít EV jako jediné auto má dneska u většiny lidí problém splnit požadavky, které jsou kladeny na auto. To se samozřejmě nevylučuje s tím, že se najde nějaký vzorek populace, kterým už to dneska stačí.

Ta odpoved byla spis na anonyma :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale kolega vam odpovedel presne. A s tim nelze nez souhlasit. Ve sve dobe jsem videl dokument, jak na Babete (motocykl] dojeli do nekam k mori a zpet. Ale opravdu to neni zrovna typ uziti, pro ktery byla Babeta navrzena. A stejne tak EV jako jedine auto v rodine je nesmysl, leda by ta rodina nikdy necestovala daleko. Tedy obecne, mohou se vyskytovat pripady, kdy to auto bude mit funkci jedineho auta v rodine. Ale ve vetsine pripadu to bude na ukor pohodli.

To nema smysl se dohadovat, ja proste tvrdim ze to jde a jsem toho dukazem.
A to jsem presedlal si myslim celkem z komfortniho GLE coupe ale jak jednou clovek sedne do EV tak uz se proste nevrati.

Obrázek uživatele Radovan

Definujte pohodlí. Je to smrdící plechovka v garáži, z níž se uvolňují rakovinné výpary, občas kape ropný derivát olej a vsakuje se do pozemku nebo stavby, která rachotí a vypouští jedy a dým, spotřebovává kyslík z ovzduší pro dýchání, další znečišťuje, vibruje celým okolím? Pak si ji mějte. My to vidíme jinak.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Přesně tak , já jsem na tom podobně, za týden to bude 6 měsíců a najeto 22tis km v i3.Kromě i-pacu bych jí za nic nevyměnil :-) :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pre ludí so "zdravým rozumom" je určený sračkomet. To predsa každý "rozumný" jedinec vie, že sračkomet sa:
-vyrába ekologicky
-prevádzkuje ekologicky
-opravuje ekologicky
-DPF filter sa regeneruje ekologicky
-jazdí na ekologicky vyrobené palivo
-produkuje ekologické plyny
A na koniec sa aj ekologicky likviduje :-))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jedinec se zdravym rozumem se pozna podle toho, ze nema tyhle ekozvasty. Je mu uplne jedno, zda se spalovaky delaji nebo nedelaji ekologicky. Chova se racionalne a kupuje si spalovaky. A v zime se smeje baterkarum, jak mrznou a maji houby dojezda za silene prachy.

PS: Dychani produkuje CO2, nebudu kvuli par pi*usum prestavat dychat. Takze mily ekomagore, prosim prestante dychat, otepluje to planetu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Jedinec se zdravym rozumem se pozna podle toho, ze nema tyhle ekozvasty. Je mu uplne jedno, zda se spalovaky delaji nebo nedelaji ekologicky. Chova se racionalne a kupuje si spalovaky" Tak tohle mi stačí na to aby si o vás vytvořil názor.

A na tom, že v zimě baterkáči mrznou se osobně jen pousměju :-))
To o CO2 (relativně neškodném plynu) už raději nekomentuju.

Spěte dál...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V klidu, obe skupiny si o te druhe mysli, ze jsou to idioti. V tom problem neni. Nazor muzete mit jaky libo, o tom je demokracie. I kdyz tihle ekomagori s demokracii maji skutecne velky problem, obdobne jako meli a maji komuniste, fasiste a jini. A s tim ja mam problem nejvetsi, stejne jako se zakazy jaderek, solary a jinymi nesmysly.

Kdysi jsem nechapal, proc lide nedelaji tohle ci ono. Vzdyt je to prece logicke. Jakmile se ale zacnete zajimat o vesmir, date si veci dohromady a uvedomite si vlastni smrtelnost, pak zjistite, ze to ekologicke snazeni je hloupost. Podstatu problemu ekomagori neresi. Prelidnenost planety. Proc? Snadna odpoved, neda se na tom vydelat na rozdil od solaru. Ekologie je obchod se strachem, o tom je ta hra.

PS: V zime nemrznou, jen maji mensi dojezd. naopak, topi hned od zacatku jizdy. To bylo prirozene obrazne. A skodlivost CO2 je prirozene nesmysl, staci jedna sopka a budeme radi za kazdy stupen navic.

Dychani neprodukuje oxidy dusiku a mikrocastice. Myslite, ze toto dychat z vyfukovych plynu je v poradku?
U CO2 vidim za vetsi problem kaceni lesu bez nahrady.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kaceni lesu bez nahrady, souhlas. Vysadit lesy a prestat pestovat repku. Jinak obecne, v Bruselu chybeli v zakladce pri hodinach fyziky. Energie se ziskava spalovanim, konkretne reakci O2 a C. Pri idealnim spalovani vznika CO2. Tedy snizeni CO2 nad urcitou mez je fyzikani nesmysl, protoze bez toho nezvnikne energie. A uzakonit fyzikalne nedosazitelne hodnoty s tim, ze to bude realizovano pomoci EV, kdyz nemam dostatek baterek, je hodno idiota z Brusel. A to je panecku dobre placeny idiot, asi jako v RVHP.

Mikrocastice jsou dusledkem nesmyslnych pozadavku na ekologii. Starsi diesel produkuje vetsi castice, ktere se zachyti v hornich cestach dychacich. Tak staci jen dodat mocovinu pro snizeni NOx a mame super zdroj energie pro mobilitu.

Super by byl, az by neprodukoval zadne NOx.
Budou se otevirat nove lithiove doly, takze o baterky bych se vubec nebal. A jsem hodne zvedavy na LiS technologii, ale nejvice fandim ultrakapacitorum, ale toho se uz nedoziju :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Budou se otevirat nove doly. Super, tak to mame pri vsech povolenich a opatreni na ochranu zivotniho prostredi tak 10 let casu, ze nich vypadne prvni Lithium. predpokladat, ze urednici z Bruselu to budou schopni synchronizovat s vystavbou nove frabriky na baterky je hodne idealisticka. Neblaznete, kdo nic nedela, nic nemuze pokazit a tedy byt za to vyhozeni. Tedy zlate pravidlo, nic nedelej a dozijes do duchodu. Takze cca 14 let do masove produkce baterii. A to uz se ojezdi i ten diesel.

Odkdy trva v Bolivii 10 let od planu na vystavbu dolu k prvnim dodavkam? Mate s tamni legislativou zkusenosti? Podelte se.
Proc by meli baterkarny stavet urednici z Bruselu? Neni efektivnejsi to nechat soukromemu sektoru?
Kdyz by byl disel tak skvely, proc musely automobilky podvadet a proc udavaji nerealnou spotrebu? Dokonce jsem nekde videl porad, kde srovnavali Golf o 3 generace starsi a nejnovejsi a ten stary mel lepsi spotrebu (na stejne trase, stejny ridic) nez novy. Proc, kdyz neustale motory zdokonaluji a maji dle vyrobcu tak skvelou ucinnost?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bolivie je vskutku klidny kraj, tam pujde tezba jako po masle. Ale fakt je, ze pam mega dolaru vyresi povoleni, pripadne soukroma armada umi divy.

Ale ty dalsi otazky jsou zajimave. Nechat na soukromem sektoru, tomu tleskam. Pak ovsem zadne EURO 1 .. 65535 nema smysl. Neregulovat. Proc podvadeli, protoze urednici z Bruselu jsou idioti a pomoci narizeni a norem jim neumoznuji delat kvalitni auta. Asi tak.

Tkze nechte vyrabet klavlitni dvoulitry bez kurvite a vsichni budem o neco stastnejsi.

Kdyz by nebylo politiku a zprisnovani emisnich norem, tak nam tu stale jezdi auta bez katalyzatoru.
Ty Eura 1 - 2^16 jsou proto, ze spalovani fosilnich paliv nici zivotni prostredi (vzpomente si na krasne lesy v Krusnych horach za komunistu). Pokud Vam nevadi kour z vyfuku, vyberte si jakekoliv spalovaci auto s tim nejkvalitnejsim motorem (treba dvoulitr bez kurvitek), vemte si jej do garaze, zavrete vrata a nastartujte. Jste si jisty, ze toto nebude mit neblahy vliv na Vase zdravi? A presne to delame ve velkem na Zemi.
Podle me by meli politici jeste zakazat domaci spalovani uhli, uzivam si poskozovani zdravi kazdy topny den, kdyz se sousedi chteji ohrat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vase presvedceni o tom, ze budete zit vecne je nesmyslne. Kazdy, vcetne vas jednou zemre. Nez se tak stane, bude vas organismus poskozovan celou radou vlivu, kosmicke zareni bude nicit vasi DNA, plisne vas budou otravovat Aflatoxicyny a jinymi jedy, atd. To ze prezijete nejakou dobu je dano tom, ze vasi i mi predci se byli schopni adaptovat.

Takze ta otazka neni zda prodkuji skodliviny, to urcite ano, stejne jako sopky a jine prirodni jevy. Ta otazka je, jak to ovlivnuje muj zivot a zda primosy jsou vetsi nez naklady. Mi auto pomaha a cena ve forme spaleneho kysliku a zdravotnoho rizika je pro mne prijatelna. Platim za to zvysenym rizikem, stejne jako platim zvysenym rizikem, kdykoliv jedu po D1 nebo prechazim ulici.

To co rikate je cista demagogie. To, ze vasi sousede topi uhlim a vy by jste to zakazal, protoze jste sobec, kteremu je jedno ze jim bude zima, jen svedci, ze lide jako vy jsou nestestim teto planety. Ostatne ten priklad v garazi, casto zde omilany Radovanuv garazovy test, je typicky prikladem idiocie v primem prenosu.

Kolik uzitecnych idiotu bylo treba v 1948 ke zniceni desetitisicu/statisicu zivotu?

Co je vice sobecke? Prat si, aby se zakazalo topit uhlim, jelikoz domaci topeniste nepodlehaji dukladne kontrole, nebo opit uhlim a nicit tak zdravi svemu okoli? Mimochodem, dne je drevo za babku, dokonce se da palivove sehnat za samotezbu, takze o zime doma to neni.
A uvedomujete si, ze mluvite pouze o sobe, ze Vase poskozovani zivotniho prostredi Vam stoji za benefity, ktere Vase cinnost prinasi? A ohlizite se i na druhe, kterym Vase vyfukove plyny neprinasi nic dobreho?
Plne souhlasim, ze jsou i dalsi vlivy, ktere jsou pro nas skodlive, ale spravne jste uhodil hrebicek na hlavicku, ze tu jsou desetitisice let a clovek se na ne adaptoval. Na jedy z fosilnich paliv a jejich narustajici koncentraci v atmosfere jsme se jeste geneticky prizpusobit nemohli.
Vim, ze umre kazdy, ale je obrovsky rozdil mezi tim, ze umrete relativne vitalni (postarate se o sebe, chodite na prochazky, cestujete, nebo umrete v nemocnici nadopovany prasky (napr.) kvuli rakovine, kterou mate nekolik let a silne Vas zivot omezuje. Jde o kvalitu poslednich let pred smrti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to dano zebrickem hodnot. Pokud nekdo je clovek, ktery k zivotu nepotrebuje svobodu a bude radeji otrokem s jistou miskou jidla nez svobodnym clovekem, ktery holt muze mit hlad, pak asi da prednost zakazu uhli. Proc, protoze skutecnost zakazu pro nej nepredstavuje zadnou hodnotu. Pro nas svobodomyslne je svoboda vec, za kterou se umira. A proto trocha smradu z komina, ktery jsme notabene cuchali vsichni za komancu a vetsine to neprislo divne, je minimalni cena za tak dulezitou vec, jako je svoboda. Proto taky vzdy budu bojovat proti zelenym silecum, kteri by chteli vsechny zotrocit, ve jmenu sve zvracene ideologie.

Ohledne umirani, je to mimo jine o spravnem pochopeni pravdepodobnosti. I zivot v sebeciscim prostredi vam nezaruci zdrave stari. A naopak. A ted je to o balancovani.

Jen zajimavy dusledek uvahy. Zadny kurak nema pravo ceknout nic o ekologii, protoze dopady na zdravi jsou extremni. Dopady na zdravi u aut nesjou extremni, jsou meritelne nikoliv katastroficke.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

néé fákt eReRka (RudýRejžáci) to už vošéfovávají ;)) a budeoe bude ;)

oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/bolivii-byly-potvrzeny-nejvetsi-zasoby-lithia-svete-dvojnasobne-oproti-puvodnim-predpokladum/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jde to nejak prelozit? Kdo jsou RR?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a indijána zmákli hlavně klíííd a nohy fteple soudluzi ;))

youtube.com/watch?v=GBVd410FufY

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo jo, lepší je ekologicky otravovat vzduch hned vedle se pohybujícím lidem (chodcům) a úniky oleje ničit zdroje pitné vody.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

spravnejsi formulace je neekologicky otravovat vzduch. A odpoved zni: ANO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak Ti přeju brzo rozedmu plic!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Diky, preji to same. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

za nakupni tasku no neber to-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hmm pěkný a záruka? a statistika poruchovosti za uplynulých 2013 - 2018 = 5 let?? ;)

Jestli si dobře vybavuju, tak se mi za posledních 5 let rozbil zámek kufru. Dost mě to naštvalo!

Mě nic. Ale teď jdu ma dvoletou prohlídku, tak uvidíme co poloosy :))

---

ecotaxiolomouc.cz

Tak dvouletá prohlídka i3 rex, najeto 50tkm, cena 2100Kč. Zhruba stejně jako Ioniq, ale díky delšímu intervalu to vyjde levněji. Ioniq musí každý rok nebo 15tkm.

---

ecotaxiolomouc.cz

Tak to jsem na tom hůř. Mě v 35 tisících odešel pravý přední tlumič (záruka) a 2 měsíce po záruce mi měnili topení pod zadkem v sedadle řidiče.

Obrázek uživatele jurazhor

jo tlumič?kup si porsche cayman

---

jurazhor

Tak daleko jsem nedojel. :-)
Mně jenom vytekl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a jaký byl rok výroby popřípadě měsíc ?

11/2016.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAmper 2019BUS2BUSKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil