BMW a Daimler v honbě za levným elektromobilem

není už sice v plenkách, ale také se bohužel ještě nedá tvrdit, že má nad ropnými konkurenty vyhráno. Přesunout definitivně misky vah úspěchu na stranu elektrických vozidel se pokusí konsorcium německých společností a Technická univerzita z Mnichova, kteří se v rámci projektu Visio.M pokusí společně vyrobit bezpečný, lehký a cenově dostupný elektromobil, jenž by se v budoucnu mohl stát skutečně masovou záležitostí.

Bude tento prototyp základem pro první, skutečně sériově vyráběný elektromobil?
foto: BMW

Na projektu Visio.M se kromě už jmenované mnichovské Technické univerzity podílí i celá řada významných průmyslových hráčů jako jsou , , nebo . Stranou ovšem nestojí ani německá vláda, která do projektu prostřednictvím Ministerstva pro vědu a vývoj investovala 10,8 miliónu eur.

Základem nového lidového se stal dvoumístný prototyp MUTE prezentovaný na loňském . Elektromobil MUTE má na svědomí tým mladých vědců právě z mnichovské univerzity, přičemž celková hmotnost i s bateriemi nepřekročila hranici 500 kg. V porovnání s elektromobilem od Daimleru je tak MUTE asi o 45 % lehčí.

Visio.M Mutefoto: BMW

Výsledkem snažení čtrnácti firem a mnichovské Technické univerzity by se měl stát atraktivní, bezpečný a zároveň levný určený pro širokou veřejnost. Elektromobil by měl mít, stejně jako MUTE, 15kW elektromotor a jeho hmotnost bez baterií nemá překročit 400 kg. Navzdory své nízké hmotnosti má být dosaženo obdobné úrovně ochrany pasažérů jako je tomu u podobných vozidel se spalovacími motory.

Soudě dle fotografií to sice na další nevypadá, ale z hlediska významu se nový levný může stát velmi důležitým krokem směrem k dlouhodobě udržitelné elektromobilitě. Budeme držet palce.

tisková zpráva

7 Comments on “BMW a Daimler v honbě za levným elektromobilem”

  1. Těch 250 Km je asi
    Těch 250 Km je asi proto,že si lide zvykli tankovat např 1x týdně benzín a určitě bude některým proti srsti strkat kabel do zásuvky u elektromobilu každy den.Dle studií sice člověk ujede denně pár 10tek km.Snad se ale dočkáme takových akumulátorů,které budou nabyty za 5 min a vydrží 1000 km ,aby jsme ze stávajícího komfortu,které nám dávají klasická auta,nemuseli slevovat.

      1. Tady si někdo neuvědomuje,
        Tady si někdo neuvědomuje, že by velice rád měl elektromobil doma, a ne každý má rodiný dům. Když jedu na nákupy, dojedu domů a nejbližší dobíjecí zásuvku mám 30 km, tak mi dojezd 100 km asi nebude stačit.

        Než položíte příště otázku, zkuste se zamyslet, zdali zde nejsou i lidé žijící jiným způsobem než vy a mají o elektromobily zájem.

        1. Sorry, ale v tom případě
          Sorry, ale v tom případě prostě nejsi cílová skupina. Je to určené pro lidi, kteří si to mohou rozumně nabíjet. Nebo mi snad chceš namluvit, že by sis auto skutečně koupil, i pokud bys musel jezdit 30 km k nejbližší zásuvce, tam vždycky hodinu čekat, než se to nabije a pak zase zpět? No, řeknu ti, že já bych do toho nešel.
          Mně by stačil dojezd cca 50km, víc denně nenajedu, a pokud ano, vezmu si druhé auto s „neomezeným“ dojezdem. Naopak tím ušetřím spoustu váhy a peněz za baterky.
          Myslím, že skutečná výhoda tohoto auta by byla, pokud by si mohl člověk zvolit konfiguraci baterie při koupi – levnější s menší baterkou, dražší pro tebe s dojezdem 250km. Stejně jako si u spalovacích aut vybírám jestli to chci s motorem 1.2HTP nebo 3.0V6.

          1. Takéto konfigurácie
            Takéto konfigurácie ponúkala už Tatra Beta. K dispozícii boli verzie:
            EL 126 s dojazdom 70 km
            EL 144 s dojazdom 85 km
            EL 162 s dojazdom 100 km
            EL 180 s dojazdom 115 km
            Niečo podobné má vraj ponúkať aj Mitsubishi iMiEV ďalšej generácie, kde si bude zákazník môcť vybrať medzi zlacnenou verziou s dojazdom 80-100 km a verziou za cenu súčasného modelu s dojazdom vyšším – asi 180 km. Toto by určite nebol zlý nápad, pretože každý vodič má iné požiadavky.

      2. Jsem svobodnej, ale jak psal
        Jsem svobodnej, ale jak psal nekdo v diskusi, jsem zvyklej tankovat jednou za tyden nebo dva. Dalsi je to, ze mam sice rodinny dum, ale bez garaze a vyhrazeneho parkovani.
        Muzu v klidu dojet z Prahy do Brna, nebo z Brna do Vidne. Nemusim se omezovat jen na nejblizsi okoli. Ja denne najedu 20-40km a 250km je pro me ideal. Jednou rocne na dovolenou bych si vzal auto z pujcovny.

Napsat komentář