Projděte si elektromobil Volkswagen ID.3 skrz naskrz v 45minutovém videu

Německý magazín auto motor und sport dostal jako jeden z prvních na světě možnost vyzkoušet elektromobil Volkswagen ID.3. Prolezl ho skrz naskrz s německou precizností.

Elektromobil Volkswagen ID.3 bude k dispozici ve třech variantách s bateriemi o kapacitě 45 kWh (330 km WLTP), 58 kWh (420 km) a 77 kWh (550 km).
foto: Volkswagen

Německý magazín auto motor und sport mívá exkluzivní přístup k domácí výrobě. Ani elektromobil Volkswagen ID.3 není výjimkou. Alexander Bloch vám o autě, které má koncern posunout do 21. století, řekne téměř vše.

Výrobní verze elektromobilu Volkswagen ID.3, prvního, postaveného na platformě MEB a prvního z plánované rodiny vozů ID, bude představena na letošním autosalonu ve Frankfurtu. První kusy se pak k zákazníkům dostanou zhruba v polovině příštího roku.

auto motor und sport

93 Comments on “Projděte si elektromobil Volkswagen ID.3 skrz naskrz v 45minutovém videu”

  1. VolksWagen se opravdu snaží. Pohonné ústrojí vypadá
    VolksWagen se opravdu snaží. Pohonné ústrojí vypadá kompaktně a je dobře strojírensky zvládnuté. Parametry účinnost, spolehlivost ap. zatím nechám stranou, to se ukáže až v provozu, ale za mě mají pochvalu. Jen tak dál. 🙂

  2. VW VOW3 hodlá upsat 50 mega akcií za cenu v rozmezí 27 až
    VW VOW3 hodlá upsat 50 mega akcií za cenu v rozmezí 27 až 33 ojro a očekává tak získat 1,4 až 1,9 milíhojardy amerikánskýchto šprdlíků poudá bumbrlik ;))

    https://www.fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/224768-dle-automobilky-volkswagen-je-na-trhu-dostatecna-poptavka-pro-prvni-emisi-akcii-jeji-nakladni-divize

    1. No paráda, tak jestli počítám dobře, musí ČEZ ještě
      No paráda, tak jestli počítám dobře, musí ČEZ ještě postavit tak 4 stanice, aby se zas s něčím ukázal EON :-). Jeho tempo je stále dost marné. Postavil teď Naháč v okrese Benešov u D1, ale tam to úplně tak nutné nebylo. No a pak naprosto marný AC sloupek na autobusáku v Č. Krumlově. Asi už jim dochází peníze, že staví jen AC a zpomalili tempo. V Krumlově to úplně vyzývá k instalaci DC, vždyť tudy se jezdí na Lipno (kde prý budou modernizovat to jejich AC ubožátko na parkovišti u lanovky).

        1. To je pravda, i já bych (z ČB) Naháč mohl použít, jen mi
          To je pravda, i já bych (z ČB) Naháč mohl použít, jen mi přijde, že je zbytečně mimo trasu. Kdyby bylo nějaké DC třeba u Mirošovic, pomohlo by to jak těm, kteří jedou od Brna, tak i těm, kteří jedou od Tábora. Byly by to dvě mouchy jednou ranou. Ale buďme rádi za každou možnost DC nabíjení. Ještě ten J. Hradec, sakryš, my se snad nedočkáme. Když jedu do Jihlavy z ČB, nabiju v ČB u Globusu a hned první kopec z ČB ven mě vystraší (je to opravdu Pan Kopec). Pak musím přes vesničky mezi J. Hradcem a Jihlavou co nejpřímější trasou a v Jihlavě u Albertu mám 4 %. Jenže to je bez klimatizace… Co by se stalo v zimě, to si netroufám odhadovat.

        1. Co se týká SC u Č. Budejovic, na místě označeném v
          Co se týká SC u Č. Budejovic, na místě označeném v mapě je zatím jen hromada hlíny (deponie pro stavbu dálnice, časem to odvozí o kousek dál, kde tím zasypou jámu). Úplně hned to tedy nebude. Bylo by hezké, kdyby tam mezi stojany SC také čouhal nějaký pro ostatní standardy.

      1. no jak vedle toho stoji na silnici Audi A4 Avant, tak to
        no jak vedle toho stoji na silnici Audi A4 Avant, tak to nevypada ze by to bylo male jako Polo, on i ten pan ktery to testuje je celkem vysokej, a treba v Tesle 3 ve videu ma dost problem a hlavu ma jen kousicek od stresniho skla

        z ceho odhaduji velikost toho auta zdejsi diskuteri?

  3. Nic , jdu si sednout zase do i3 a kochat se tím, že někdo
    Nic , jdu si sednout zase do i3 a kochat se tím, že někdo přemýšlel….
    – proč má ID.3 vpředu tunel.
    – zklamání kolik je vzadu místa.
    – opticky ten kufr není o tolik větší.
    – zadní světla při otevřeném kufru dost překáží… opět jak i3 to má elegatně schované…
    – frunk žádný.

    1. Mluvilo se o 5-7 tisících za modul.
      V M3 jsou 2 malé a 2

      Mluvilo se o 5-7 tisících za modul.
      V M3 jsou 2 malé a 2 velké. Tedy 24k USD za celou baterku, ale dá se vyměnit po modulech, pokud je nějaký špatný. Ale zatím to ani nenabízí.
      Ale myslím, že ta cena půjde rychle dolů. A to u všech výrobců.

            1. No to bych se divil nasel jsem ceny kolem 50£ za pouzity
              No to bych se divil nasel jsem ceny kolem 50£ za pouzity kvalitni clanek. A pokud mate desetilete auto, tak si nakupem 8 lete baterky moc nepomuzete. Prave ze i bourana trojcata maji neuvrtitelnou cenu kolem 5000 € za totalne bourane vozidlo. Pokud mate nejaky odkaz rad se podivam. Ty clanky se mi libi, ale do meho Mieva rv 2015 s LEv50N na 5500 nabijecich cyklu doufam,ze dlouho jeste nic potrebovat nabudu. Stejne asi po zaruce pujde z domu, uz si na sebe vydelal tak co …

              1. Za koncovou cenu kolem 40 tisíc s DPH i clem jsem koupil z
                Za koncovou cenu kolem 40 tisíc s DPH i clem jsem koupil z Norska celou baterku z Leafa 2014 (najeto cca 50 tisíc) a půlku 13,5 kWh baterky z Peugeota Electric (články LEV75). Fakt mi netvrďte, že to nejde. Respektive, jestli chcete, seženu vám ji, s nízkým nájezdem, relativně novou 🙂 Poplatek 20 % za zprostředkování 😀

                1. Na Leafa ano, ale ja se bavil v dikuzi o trojatech ,tech se
                  Na Leafa ano, ale ja se bavil v dikuzi o trojatech ,tech se delalo nasobne mene a baterka do nich stoji 450 tis bez dph. Na leafa stoji jen 100 tis. ,nebo kolika se Nissan chlubil. Sem mel v merku baterku 9 kwh z phev mercedes s clanky samsung sdi. Z polska asi za 25 tis. Ale bylo to dost daleko tak sem to pustil k vodě.

                1. Cekam na e citigo. Kazdy rok co to auto pouzivam setrim rocne
                  Cekam na e citigo. Kazdy rok co to auto pouzivam setrim rocne 40 tis. Kc na palivu. Mozna ho pak prodam za mene, ale to je riziko…

  4. Vpohode, ja jen doufam ze dodrzi to co mi slibili. Asice
    Vpohode, ja jen doufam ze dodrzi to co mi slibili. Asice dojezd jak Tesla ale za polovinu ceny. Ani ve snu me tehda nenapadalo zeby mleli hovna.

    Edit: Teda co to kecam, oni slibovali i dojezd vetsi :

    TM3 : 345km dojezd
    VW ID : 400-600 km dojezd

    https://electrek.co/2018/10/26/vw-ceo-electric-vehicle-tesla-half-price-2020/

    😀 😀 😀 😀 😀 😀
    😀 😀 😀 😀 😀 😀
    😀 😀 😀 😀 😀 😀

        1. Oni tu cenu vyplivnuli když se Tesla začala vyrábět a byla
          Oni tu cenu vyplivnuli když se Tesla začala vyrábět a byla k dispozici jenom v nejdražší variantě. Bohužel pro VW Tesla od té doby uvedla i levnější kousky a udělala i nějaké slevy.

          Ve výsledku to dopadne tak, že VW bude možná o 1/3 levnější než nejlevnější Tesla, ale za cenu, že je to mnohem menší a mnohem horší auto.

  5. jítrnice jakou svět neviděl.
    VW s velkou pompou prezentuje

    jítrnice jakou svět neviděl.

    VW s velkou pompou prezentuje něco co ještěni ani nevyrábí. Co to v eAutech vyrobil nijakejma extra prodejníma výsledkama neoplývá.
    Uvidíme co budou mít v nabíce automobilky co už prodávají slušné elektromobily delší dobu. Třeba Nissan, Kia, Hyunday. Aby VW nezdjistil, že se rok chlubil se něčím co už je dávno zastaralé 😀

    1. proč VW s velkou pompou prezentuje něco co ještěni ani
      proč VW s velkou pompou prezentuje něco co ještěni ani nevyrábí? Protože chce aby lidi zatím nekupovali TM3 a počkali na jeho ID3 😉 Používá stejný marketingový praktiky jako Tesla páč na ně prostě nemají kopirajt 😉 noumálka úďo ;))

      1. Až s tím rozdílem, že kdo chtěl TM3, nezbylo mu, než
        Až s tím rozdílem, že kdo chtěl TM3, nezbylo mu, než počkat, protože na trhu nic podobnýho nebylo. Ale teď chtějí, aby lidi čekali na ID3, přestože už na trhu je plus mínus z čeho vybírat :-). No ale tak jako proč ne… 🙂

        1. A z ceho je vybirat? Mozna tak model 3, coz je ale auto o
          A z ceho je vybirat? Mozna tak model 3, coz je ale auto o tridu vetsi a drazsi.
          Pak prtava Kona za cenu modelu 3, a nic moc pouzitelny leaf, opet za vysokou cenu.
          Zajimava je treba i3 ale to je spise takovy niche model nez prima konkrence …..

          1. No jo, ale dřív nebyly ani ty nic moc použitelné větší
            No jo, ale dřív nebyly ani ty nic moc použitelné větší Leafy (jen ten malý s fakt škaredým zadkem), ani prťavé Kony, ani zatím ještě nedostupné e-Niro či e-Soul…

            Já osobně jsem měl jasno v tom, že mé druhé EV bude eNiro – a stále se té myšlenky držím, ale začíná ve mně hlodat i představa, že bych s koupil ojetý Model S.

            No ale uvidíme, co se ještě všechno vyvrbí na trhu, než přijde ID3 doopravdy do prodejen…

            1. Za me auta ktere smysl davaji:
              Model 3 – vykonny sedan stredni

              Za me auta ktere smysl davaji:
              Model 3 – vykonny sedan stredni tridy, za odpovidajici cenu
              i3 – karobnova specialita pro nadsence, unikat, ktery ani nebude mit nastupce, pro lidi co penize moc neresi
              e-niro – relativne pouzitelne velke auto za cenu nizsi nez model 3, nicmene jak ych do toho nesel

              Pak tu mame spoustu aut, ktere jsou za me uplne mimo:
              Ruzne predelavky – e-focus, e-golf apod – zpravidla prilis drahe a nic moc pozutelne
              Kona – auto velikostni kategorie jako Fabka, s cenou stejnou jako model 3 (s pouztelnou kapacitou baterky) – to mi pripada jako spatny vtip
              Leaf – opet auto s cenovkou kolem milionu s malou a pres 1,2 mega s vetsi baterkou, jako bonus „rapidgate“ a nesmyslny chademo konektor…
              eUP – z pochopitelnych duvodu uz se stejne neprodava, smysl by mohla davat nova generace, pokud opravdu budou parametry a cena jak zati neoficialne prosakly do medii…

                1. Ne no, jako za me pokud clovek nechce teslu, tak bych ted EV
                  Ne no, jako za me pokud clovek nechce teslu, tak bych ted EV nekupoval, rekl bych ze 2020 ta nabidka a cena/parametry budou trochu jinde….

                2. Nabídka možná bude, ale dodací lhůty až ve 2021.
                  Nabídka možná bude, ale dodací lhůty až ve 2021.

                3. Tak ono objednavky se pomalu otvriaji uz tedka a na podzim, s
                  Tak ono objednavky se pomalu otvriaji uz tedka a na podzim, s dodanim 2020….
                  Ono to nacasovani tak trochu koresponduje s novymi limity na CO2, ktere je holt potreba plnit uz 2020

                4. Taky si myslím, že příští rok bude zajímavej a nejen
                  Taky si myslím, že příští rok bude zajímavej a nejen portfoliem nových modelů, ale taky jsem zvědav, co to udělá s trhem ojetin. Já si třeba brousím zuby na nějaký šikovně málo ojetý ZOE (u ZOE nutno dodat se zaplacenou baterií).
                  Jak klesne pod 10k Eur, začnu shánět.

                5. No taky jsem zvedav, mne by stail i E-UP, nevim na kolik by
                  No taky jsem zvedav, mne by stail i E-UP, nevim na kolik by tak mohl spadnout, jestli citigo bude orpavdu kolem 400 s dvojnasobnou baterkou…

                6. Ona ta TM3 se u nas taky nekupuje uplne snadno (a cert vi, kdy
                  Ona ta TM3 se u nas taky nekupuje uplne snadno (a cert vi, kdy bude), abychom byli spravedlivi./

                7. Teraz už kto chce TM3, tak ju môže mať do pár dní vo
                  Teraz už kto chce TM3, tak ju môže mať do pár dní vo Viedni. Kto chce E-Niro, tak ho tak skoro mať nebude.

              1. Já bych v téhle souvislosti rozdělil auta na dvě
                Já bych v téhle souvislosti rozdělil auta na dvě škatulky:
                – městská přibližovadla, doprava do práce apod.
                – „první“ auto do rodiny, se kterou se bude jezdit na delší štreky

                V první kategorii je docela dost aut, dovezenou 500e počínaje, přes všechny ty citigo-e, e-up, malý seat (jméno mi vypadlo), až po ještě městské e-golfy, e-corsy, apod. TO jsou auta, která si v pohodě nabiješ přes noc, neřešíš ani tak moc dojezd a nemusíš se bát jezdit s klimou či topením, když počasí zavelí. Neoplývají prostorem, ale to není ani jejich účelem. Na dálnicí se nepodívají, jak je rok dlouhý, zřídka v něm pojede víc jak jeden nebo dva lidé.

                A pak je tu generace aut, která už mají na to nahradit spalováky díky dojezdu řekneme 400+ (de facto by stačilo i 300, ale počítejme s nějakou decentní rezervou pro komfortní zážitek bez neustálého hledání nabíjecí stanice). Sem patří právě M3, MS, MX, eNiro, EQC, iPace, apod.

                Zatímco auta z první skupiny by měly být relativně dostupná, tedy s cenovkou řekněme do 600-700 (ano, vím, že takový e-golf to přešvihne ani nemrkne), u druhých se tak nějak očekává vyšší cenovka, od 1M dál. Druhá skupina už jsou auta, co tě dovezou i dál než jen za humna, mají prostor a jsou rovnocennou náhradou. Změnou myšlení a provozních návyků se dá snadno vykompenzovat kratší dojezd oproti plné nádrži, zbytek pak už je jen komfort a výhody (ticho, akcelerace, apod.). Je mi jasné, že na auto z této kategorie nemá úplně každý a stále je potřeba určité míry nadšenectví pro EV, protože čistě ekonomicky se na to dívat nedá. Kolik je ale spalováků s astronomickou cenovkou, co nedávají smysl stejně tak, že?

                No a pak je tady ještě třetí kategorie, taková skrytá, kam spadne všechno, co tak trochu nespadá nikam jinam – například Kona, která je fakt mrňavá, nebo Ioniq, který není čistě městský, ale ani na delší štace, a konec konců i ten Leaf, který to zase přepískl cenovkou.

                Problém je, že nevím, kam přesně zařadit ID3. Velikostí a slabšími bateriemi do první kategorie, ale když přijde na největší baterku, začne se nám cpát do druhé kategorie, kde ale ztrácí dech po stránce prostoru. Takže také kategorie 3?

                A málem bych zapomněl, ještě je tu kategorie kuriozit – velká opulentní SUV, jako je třeba eTron. S ním věru nevím, jak naložit, za mě je to trochu nesmyslný model, přestože Audi jinak fandím.

                1. Tak ID3 s malou baterkou ja bezne priblizovadlo, s velkous tim
                  Tak ID3 s malou baterkou ja bezne priblizovadlo, s velkous tim normalne vyrazis na dovcu, v kompaktech bezne jezdi na dovci tuny lidi, ne kazdy ma passata v kombiku nebo velke MPV….
                  Jasne 3 deti a psa do takoveho auta asi cpat nechces, ale ne kazdy ma velkou familii….

                2. Já mám dvě děti (9 a 12) a prakticky rok co rok jezdíme
                  Já mám dvě děti (9 a 12) a prakticky rok co rok jezdíme do Itálie autem, čím dál víc na jih (zatím jsme někde u lýtka) – a musím říct, že do kompaktu, resp. hatchbacku, bych to skládal jen velmi těžko… což je zároveň i má obava z e-Nira, který má kufr stejně velký jako klasický HEV Niro, protože on i ten Ceed SW relativně praská ve švech (a ne, nevozíme žádné extra kraviny :-D). Z tohohle by mi pak TMS vycházel ideálně…

                  Ale máš pravdu, že na cestě potkávám i napěchované fabie či dokonce ještě feldy, takže možnost to je…

                3. Audi E-tron je fakticky auto pro lidi, kterým by vyhovovala
                  Audi E-tron je fakticky auto pro lidi, kterým by vyhovovala Kia eNiro, ale potřebují tažné aspoň na 1,5 tuny. Uvědomte si, že spousta lidí má dneska třeba karavan a byť s ním nejezdí nikam daleko a třeba jen po republice, tak ten prostě za EV ve většině případů nedáte. Upřímně, za skoro žádné EV nejde dát přívěs.

                4. Tak přiznávám, že co se tažného týká, tak jsem nikdy
                  Tak přiznávám, že co se tažného týká, tak jsem nikdy neměl potřebu se o to zajímat… Mám nicméně pocit, že takové TMX si v téhle disciplíně nevede úplně špatně… a ano, pak i ten eTron asi dává smysl (i když je otázka, co to udělá s jeho už tak bídným dojezdem (vzhledem ke 100 kWh baterce), když se za něj zapřáhne přívěs).

                5. to je okrajovy sport elektro + prives, to je lepsi Plug-in
                  to je okrajovy sport elektro + prives, to je lepsi Plug-in reseni

                6. Ja s Nirem jsem musel jit do rakve abych se tam vesel na
                  Ja s Nirem jsem musel jit do rakve abych se tam vesel na dovcu. S hevem to slo,ale s phev je to uz na knop ,ale da se. S i30sw sem to delal bez rakve. Jednou dva krat za rok se to da vydrzet. Pisu z mobilu ze Sardinie popravde si neumim predstavit sem jet s EVckem tady na ostrove je asi 5 stanic Ac 22 Kw.

                7. Ajaj, toho jsem se bál trochu u Nira. Ona se da u BEVu
                  Ajaj, toho jsem se bál trochu u Nira. Ona se da u BEVu vyhodit podlaha v kufru a dostat se na objem klasickeho HEVu, ale ve standardním uspořádání je tam místa jak v PHEVu. A ten místem v kufru zrovna dvakrát neoplývá. Na druhou stranu – jednou, dvakrát do roka ta rakev není úplně špatný nápad – proč s sebou konec konců pořád tahat kufr jak kráva, že?

                8. Niro má ospoň oproti Ioniqu možnost zatížení střechy
                  Niro má ospoň oproti Ioniqu možnost zatížení střechy 100 Kg, takže to není problém, jediné o co jde je zvýšená spotřeba a hlučnost, ale jestli uvažujete o čistě elektrickém Niru, tak s tím by jste stejně asi nikam daleko nejezdil, tak je to asi jedno.

                9. Nechci nikomu říkat co má dělat, ale možná by Vám
                  Nechci nikomu říkat co má dělat, ale možná by Vám pomohla naše metoda do letadla. Po té co mi dvakrát podpalubní zavazadlo rozbili, jednou vykradli, a jednou ztratili a pokaždé za něj chtěli příplatek atakující hranici tisícikoruny tak jsem si řekl a dost. Začali jsme létat jen s palubními zavazadly a odbavené kufry jsme odpískali.

                  Bereme si sebou jen nejosobnější věci – ponožky, spodní prádlo, plavky. A pár oblíbených věcí co chceme nosit z nějakého iracionálnho důvodu. Vše ostatní se vyplatí si koupit na místě po příjezdu první večer na tržnici u pláže, a před odjezdem to buď hodíme do kontejneru na charitu, nebo do koše.
                  Upřímně, co na dovolené u moře potřebujete? To jedno oblečení, které využijete jednou až dvakrát na prohlídku památek, nebo průzkum místních obchoďáků (tedy pevné body, kalhoty s nohavicí, košili) tak v tom letíme.
                  Lehátka a ručníky poskytuje hotel, a trička, ťapky, a podobné kousky mají na stánku v cenách od 1 do 5 EURo.
                  Jako proč sebou mám vláček tisíc kilometrů tričko, které si na místě koupím za padesát korun.

                10. Tak když jiná možnost není, tak se musí, no… ale pokud
                  Tak když jiná možnost není, tak se musí, no… ale pokud jedu autem, tak v autě ten prostor obvykle je, tak mi přujde blbost kupovat si na místě trička a pod. 🙂

                  Já takhle letěl na Madeiru na 12 dní a až po koupi letenky jsem zjistil, že v ceně je jenom palubní zavazadlo. Nevím, kam jsem koukal, když jsem to bookoval 🙂 Pak zjištění, že jeden kufr stojí asi 1500, je to s přestupem a bůh ví, jestli by vůbec doletěl s náma. Nakonec jsme se sbalili s manželkou oba dva do 2 příručních zavazadel. A to jsme se nešli válet u moře v létě, ale na přelomu zimy a jara na turistiku, očekávaná teplota přes den od 10 do 25, jeden den déšť, druhý den slunce, pevné boty nutnost. Když na to vzpomenu, to byla výzva 🙂 Nakonec nám ale nic nechybělo.

                11. Jó, Madeira… letos tam letíme celá rodina podruhé, ale
                  Jó, Madeira… letos tam letíme celá rodina podruhé, ale obávám se, že do příručních se ani tak nevlezeme. Jasně, většinu věcí máme na sobě, takže do kufrů jdou už jen drobnosti, ale i tak se to nasčítá… a to je Madeira místo, kde je počasí víceméně stabilně hezké. Já letěl do Ameriky na 14 dní jen s taškou velikosti trochu větší brašny na notebook, ale s rodinou tyhle mé optimalizace nějak záhadně nefungují :-D.

                12. No… stabilně hezké, záleží kdy tam jedete a kam se pak
                  No… stabilně hezké, záleží kdy tam jedete a kam se pak chcete podívat. Na turistiku do hor a na sever je potřeba teplé oblečení, neprokokavé, může přijít mrholení, teploty kolem 10 st jsme taky zažili. Ale pokud jedete v létě, tak to bude lepší. Každopádně není to jako k moři, kde pomalu ani svetr nepotřebujete 🙂 Jinak, na Madeiru se taky určitě podíváme i podruhé.

                13. Tak musím to zaklepat, ale za těch asi 11 nebo kolik dní
                  Tak musím to zaklepat, ale za těch asi 11 nebo kolik dní nám pršelo jenom jednou. Jinak bylo příjemné počasí. Byli jsme tam v říjnu 2017. Letos letíme v září, tak očekávám něco podobného :-). Při výstupu na nejvyšší vrchol tam hodně foukalo, ale mrholení ani pokles teploty jsme nezaznamenali.

                  Mimochodem, tehdy jsme měli zapůjčeného na místě Leona kombi – letos už, potrefený EV virem, jsem hledal, jestli někdo nepůjčuje EV, ale smůla, nikdo tam nic takového nemá. Což je škoda, protože na jedno nabití bychom objeli celý ostrov kolem dokola… cesta nahoru by možná stála trochu baterky, ale cestou zpátky do údolí by se to stihlo solidně zrekuperovat :-D.

                14. Taky si pamatuju, jedny z prvních dovolených v Chorvatsku,
                  Taky si pamatuju, jedny z prvních dovolených v Chorvatsku, kdy jsme sebou vláčeli polovinu domácnosti a výbavu na pláž (skládací židle, stůl, a plynovej vařič, plážový stan, deky na ležení, ručníky atd…). Tenkrát jsme jeli ve třech kombíkovou Octavií 1. generace. Umořujících 14 hodin.

                  Dneska s palubním zavazadlem 8kg, OnLine odbavený 30 minut před bordingem na letišti – 3 hodiny let a finančně to vyjde nastejno jako nafta, dálniční poplatky, (tunely a mosty v Rakousku).
                  Už bych neměnil.
                  Loni jsme takhle byly 10dní v Barceloně (akční letenky RianAir). Za celou dobu jsme neutratili na věci co jsme si tam koupili místo těch co by jsme normálně vezli z domova ani 100 EUR. A to jsme si koupili i takový jednoduchý plážový stan proti slunci za 10 EUR, protože půjčení slunečníku stálo také 10EUR ale jen na týden.
                  A pak jsme ho tam ještě nechali nějakým slovákům co přijeli den před naším odjezdem.

                  Proč to píšu.
                  Už by to musel být jó důvodu, abych jel autem něco co je dál než 500km – tedy něco co je dál než 2 nabíjení.

                15. Tak samozřejmě, do Barcelony jsem taky před cca. 5 lety
                  Tak samozřejmě, do Barcelony jsem taky před cca. 5 lety letěl, to autem nemá smysl, letecky to je kolikrát levnější a každopádně pohodlnější. A taky mi stačilo palubní zavazadlo a nic jsem si tam nemusel kupovat.

                  Někde se prostě vyplatí letět a někde je lepší to auto. Ale samozřejmě, pokud nemáte auto vhodné na dlouhé cesty (velikost, jízdní komfort, nutnost častého nabíjení), tak ta hranice je ve vašem případě určitě kratší než třeba u mě 🙂

                16. Auto (dle Vašich měřítek) vhodné nemáme – Peugeot Ion.
                  Auto (dle Vašich měřítek) vhodné nemáme – Peugeot Ion. Ale i nehledě na tento fakt, že mi zdá, že mnoho bližších destinací se stalo efektivnějších letecky.
                  Vemte si, že pokud kupujete s nějakým předstihem (řádově pár měsíců), tak se dnes dá sehnat zpáteční letenka pod 2000,- Kč do velkého množství Evropských destinací v mnoha zemích.
                  A když natrefíte na tzv. „akční letenky“, které jsou tedy mnohdy nějak nepříjemné – většinou dosti nevhodným časem letu jako ve čtyři ráno – tak pokud překousnete tento nedostatek je mnoho letenek sehnatelných pod 1000,- Kč
                  Mám dvě děti = 4 letenky.
                  Kam dnes dojedete (obzvláště tím čemu říkáte vhodné auto) tam a zpět za 4000,- ???

                17. Pokud počítám jenom náklady na PHM, tak za 4000 dojedu
                  Pokud počítám jenom náklady na PHM, tak za 4000 dojedu přibližně 850 km tam a 850 km zpátky. Pokud započítám všechny náklady na auto, tak je to zhruba polovina, resp. do 500 km tam a 500 zpátky. A to počítáte opravdu dobrou akční cenu letenek za 1000 KČ/os., což není úplně obvyklé, resp. to klade nároky na včasnou rezervaci a nemožnost zrušení zdarma, což u auta nehrozí 🙂

                  Já neřeším cenu dopravy, ale primárně to, jak je to do té konkrétní destinace pro mě vhodnější, pohodlnější, prostě lepší. Tudíž klidně někdy volím letadlo, i když autem by to bylo levnější a opačně, jindy zase volím auto, i když vím, že letecky (nebo let. + kombinace jiného druhu dopravy) by to bylo levnější. Ale nikdy nevolím bus nebo vlak, jedině snad když pojedu z Prahy do Ostravy, tak bych zkusil ten zázrak pendolino.

                18. Pro mě je hraniční plus mínus vzdálenost asi 900 km, ale
                  Pro mě je hraniční plus mínus vzdálenost asi 900 km, ale ne kvůli dojezdu, ale spíše času strávenému nasucho v autě (rodina to nenese zrovna libě). V delších případech letadlem, na místě si půjčit auto a vyrážet cesty po okolí odtamtud.

                19. Jo, asi tak. Prostě vzdálenost, která se dá pohodlně
                  Jo, asi tak. Prostě vzdálenost, která se dá pohodlně dojet za jeden den, myšleno ráno v 9 vyrazím a v podvečer jsem tak. Bez nějakého spěchu a se zastávkou na jídlo, případně na krítkou čumendu někam. Takto jsem jel k jezeru Como, kolem 820 km v pohodě. Tam by byla vysloveně blbost letět, protože to auto jsem pak využili i na výlety do mMlána, do Švýcarska a po okolí. A mohu si vybrat kdy pojedu, resp. sobota-sobota dle týdeního rozvrhu Italů a jejich pronajímání nemovitostí 🙂

                20. Myslím, že jsi to shrnul velmi přesně – vloni jsme byli
                  Myslím, že jsi to shrnul velmi přesně – vloni jsme byli kousek od Rimini a tam už jsem měl pocit, že je to docela hodně. Sever Itálie je ale jasný – Caorle, Benátky, Miláno, Lago di Garda, tam je těch možností hodně a že by mě bavilo se týden válet na pláži, to opravdu ne… No a ta sobota-sobota – klasika :-). Vyrážíme vždy v sobotu kolem osmé, deváté, na pohodu, beze spěchu, na místě jsme kolem čtvrté, páté, šesté, jak to prostě zrovna vyjde.

                  Mimochodem, zkusil jsem si naklikat na Tesla webu plán cesty se zastávkami u Superchargerů – dle typu auta mi to udělalo dvě nebo tři zastávky, což se docela i kryje s tím, jak často někde zastavuji sám od sebe, abych se protáhnul.

                21. V zásadě souhlasím, ale ona je ještě jedna zrada – když
                  V zásadě souhlasím, ale ona je ještě jedna zrada – když jedeme do té Itálie, tak si většinou bookujeme celou nemovitost, nejsme hotelové typy. A tyto nemovitosti zrovna v Itálii velice často nemají povlečení, ručníky, jar, zkrátka skoro nic… je to tak trochu cena za to bydlet separátně někde v ústraní, sami si vařit, apod.; nikde jinde než v Itálii jsem se s takovým přístupem ještě nesetkal. Takže i když mi stačí pár trenek, jedny kecky, tři trička a jedny kraťasy, o tohleto vybavení domácnosti se to nepříjemně rozroste. Ještě, že si už děti přestaly brát tolik věcí na hraní :-D.

                22. Tak nevím kde hledáte ubytování.
                  My obvykle používáme

                  Tak nevím kde hledáte ubytování.
                  My obvykle používáme airbnb, a tam u samostatné nemovitosti obvykle bývá vybavení – leckdy právě lepší než mívají hotely. Když je to bydlení evidentně zamýšlené jako u pláže, leckdy tam mají erární slunečník a už se nám i stalo, že byla součástí vybavení plážová lednička na pití.
                  O vybavené kuchyni a koupelně ani nemluvím – to beru jako samozřejmost.

                23. Jasně, od chvíle, co jsme začali jezdit s Airbnb, se to
                  Jasně, od chvíle, co jsme začali jezdit s Airbnb, se to trochu zredukovalo o všechny tyhle „standardní“ věci. Ale třeba nemovitosti, co jsme si pronajímali dřív povětšinou přes booking nebo úplně zpočátku ještě přes nějakou agenturu, tohle moc neměly.

                24. Zkusil jsem setřídit BEV podle délky (v závorce základní
                  Zkusil jsem setřídit BEV podle délky (v závorce základní cena vč. DPH, příp. přepočet):
                  TMX: 5,037 m | 2 850 000 Kč (LR)
                  TMS: 4,979 m | 2 740 000 Kč (LR)
                  e-Tron: 4,901 m | 2 094 000 Kč
                  Taycan: 4,85 m | 2 800 000 Kč
                  EQC 400: 4,761 m | 1 965 000 Kč
                  TM3: 4,694 m | 1 250 000 Kč (SR+)
                  I-Pace: 4,682 m | 2 114 000 Kč
                  Leaf: 4,49 m | 950 000 Kč
                  Ioniq: 4,47 m | 833 000 Kč
                  e-Golf: 4,27 m | 994 000 Kč
                  Soul: 4,195 m | 870 000 Kč
                  Kona: 4,18 m | 925 000 Kč
                  ID.3: 4,1 m | 1 040 000 Kč (58 kWh 2020) | 780 000 Kč (45 kWh 2021)
                  Zoe: 4,084 m | 837 000 Kč
                  e-208: 4,055 | 800 000 Kč
                  i3: 4,011 m | 1 044 000 Kč

                25. Velice zajímavá tabulka, díky za ni! Zároveň ukazuje,
                  Velice zajímavá tabulka, díky za ni! Zároveň ukazuje, kolik aut je plus mínus na trhu. Nevídím tu ale e-Niro, kde můžeme pracovat s cenou například z Rakouska nebo Německa.

                  Překvapily mě rozměry e-Tronu… na Ampéru v březnu stál kousek od TMS a TMX a přišel mi jednoznačně největší ze všech, tohle jsem nečekal.

                26. Díky, e-Niro v obou verzích jsem doplnil do tabulky.
                  Díky, e-Niro v obou verzích jsem doplnil do tabulky.

                27. +1
                  Jen kam zařadit nový Renault ZOE? Staré modely před

                  +1

                  Jen kam zařadit nový Renault ZOE? Staré modely před řadou Z.E. 50 jasně do kategorie 1, ale modelovou řadu Z.E.50?
                  Na jedničku má veliký dojezd a rychlé dobíjení.
                  Na dvojku je malý velikostí (karoserií).
                  No a do trojky – opulentní SUV to rozhodně není. 🙂
                  Takže kategorie sama pro sebe – městské EV na dlouhé štreky.

Napsat komentář