Prodeje elektroaut v západní Evropě strmě rostou

Jan Horčík - 21 Prosinec 2020

Pětina nově registrovaných aut v Německu za listopad 2020 měla nabíjecí zásuvku. V Nizozemsku to byla třetina, ve Francii 15 %. O Norsku a Švédsku ani nemluvě.auto elektromobil Volkswagen ID.3

Spousta nových modelů elektromobilů a plug-in hybridů na západoevropských trzích souběžně s razantním poklesem prodejů/registrací fosilních vozů znamená, že podíl aut na do zásuvky/s baterií se ve vyspělé části Evropy rychle a výrazně zvyšuje.
foto: Volkswagen

Během listopadu 2020 se v Německu registrovalo celkem 290 150 nových osobních aut. Meziročně to bylo o 3 % méně. Nejoblíbenější jsou pochopitelně SUV.

Co nás ale zajímá nejvíce: prodej elektromobilů a hybridů. Čisté elektromobily si v Německu za listopad 2020 připsaly 28 965 registrací (10 %), plug-in hybridy pak 30 621 (10,5 %). Běžných hybridů se registrovalo 41 283 (14 %).

Celkový podíl elektrifikovaných alternativ na nových registracích v Německu za listopadu 2020 tak činil neuvěřitelných 34,5 %. A příští rok lze očekávat další masivní nárůst.

Německo v tom ale není samo. Švédský trh s auty do zásuvky meziročně vyrostl o 141 % na 10 280 v listopadu 2020. Auta do zásuvky (tedy bez běžných hybridů) si připsala 37% podíl, z toho 10 % (2709) pro elektromobily (BEV) a zbytek pro plug-in hybridy (7571).

Nejoblíbenějšími modely za uplynulý měsíc ve Švédsku byly, nepříliš překvapivě, Volvo XC60 PHEV (791), Volkswagen ID.3 (773) a Volvo S/V60 PHEV (714). Za celý letošní rok se ve Švédsku prodalo už 77 009 aut do zásuvky.

Nizozemsko hlásí za listopad 2020 30% podíl aut do zásuvky. Celkem se prodalo 9910 aut do zásuvky, z toho 2350 plug-in hybridů. Celoroční podíl aut do zásuvky je v Nizozemsku za letošek zatím 18 % (z toho 14 % BEV).

Nejprodávanější v listopadu byl elektromobil Volkswagen ID.3 (1499), druhý pak elektromobil Volvo XC40 EV (825) a třetí Kia eNiro (767). Za celý letošní rok se tam prodalo už 58 262 aut do zásuvky.

Francie se za listopad chlubí 15% podílem aut do zásuvky. Celoročně je pak na 10 %, z toho 6,2 % je jen pro čisté elektromobily. Za listopad se v zemi glaského kohouta prodalo 9144 PHEV (+291 %) a 9601 elektromobilů (+200 %).

S mílovým odstupem je nejprodávanější pochopitelně nový Renault Zoe (2944/31 431 za celý rok), za ním je nováček Peugeot e-208 (1258/15 392). Pak už se prodeje pohybují v řádu šesti sedmi set kusů a méně.

A nakonec už asi nikoho nepřekvapí, že v Norsku se v listopadu elektromobily podílely na registracích nových aut z 56 % (7035) a plug-in hybridy z 24 % (2983). Celoročně mají elektromobily v Norsku 52% podíl a PHEV 21%.

Překvapivě nejprodávanější za celý rok je Audi e-tron (8773), druhý je Volkswagen ID.3 (5451), třetí Volkswagen e-Golf (4762). Volkswagen tedy v Norsku opravdu válí. Pro zajímavost, Tesla Model 3 tam má letos zatím skóre 3538.

EVSales
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

off
Včera jen fáma z Tajwanu, dneska už rozebíraj v CNBC jak moc disruptivní bude případnej nástup Applu pro automobilovej průmysl a co z technologických řešení budou autoprůmyslu dodávat, zda auta, autonomii, softwer, čipy či něco jiného...

Apple Car znovu na scéně. Mluví se o vývoji čipu pro autonomní řízení
Údajně na něm pracuje společnost TSMC
https://www.appliste.cz/apple-car/

Apple chystá elektromobil s „prielomovou“ batériou, tvrdí Reuters
https://www.teslamagazin.sk/apple-elektromobil-bateria-novinky/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Neznate nekdo prosim podrobnosti?

Vláda v pondělí schválila návrh zákona o podpoře nízkoemisních vozidel, který stanovuje minimální podíl vozidel s nízkými nebo nulovými emisemi při zadávání veřejných zakázek nebo k zajišťování veřejné dopravy. V tiskové zprávě o tom informovalo ministerstvo pro místní rozvoj. Zákon musí ještě schválit parlament a podepsat prezident.

Obrázek uživatele Cipísek D

neznáme, televize furt jen blije sars ikdyž ve fabrikách stejnak roušky nenosí a zaměstnavatelé zaměstnancům doporučují : pokud vám není vyloženě zle prosím nehlaste "ten čínský sajrajt" hygijeně ;))

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Obrázek uživatele Kuk

off

Zero waste - Jde to ve stavebnictví
V Dánsku postavili rozebíratelnou pivnici, která nebude stát věčně. V budoucnu se z ní postaví zase jiná budova
https://www.czechcrunch.cz/2020/12/v-dansku-postavili-rozebiratelnou-pivnici-ktera-nebude-stat-vecne-v-budoucnu-se-z-ni-postavi-zase-jina-budova/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Pepa

Prodeje stoupají a to tu zatím není nic za kapku rozumnou cenu.Jak se objeví něco pro běžnou potřebu dopravy,pak se to teprve rozjede!Mám docela neuvěřitelný typ a to,že to donde z číny a nahradí velkou část popojíždědel z roku dva,něco jako nahradil Huawei Samsunga a spol.

---

Pepa

Nezapominejte ze na zapade jsou EV dost stedre dotovana.

To bylo u zacatku FVE take a kouknete kde jsou dnesni ceny. 1kW instalovaneho vykonu je kolem 200 EUR plus dph. Nektere veci je nutne trochu roztlacit a pak uz jedou uplne sami.

Otázka je, kolik lidí by dneska šlo do FVE bez dotace a co by firmy bez dotace nabízely.

---

Ty ceny ktere uvadim jsou uplne trzni bez jakekoliv dotace. Koupite jako housky na krame. Jen orientacni vypocet navratnosti:1kW instalovanych panelu prijde na 6.000 Kc vcetne dph. Takova instalace vyrobi rocne 1000 kWh. Kdyz budete kalkulovat 3 Kc/kWh, tak se vam za 2 roky zaplati! Samozrejme se musi pocitat nejaka instalace a menic, ale sikovny clovek si vse udela sam a menic se prodava za babku. Tak se vsim vsudy to mate za 3 roky zpet a pak 20-25 let uz je vse zadarmo. Nekdo ma elektrinu na 4-5 Kc/kWh a nekdo za 2 Kc/kWh, tak se navratnost musi vypocitat individualne.
https://shop.gwl.eu/Solar-PV-Systems/Solar-panels-PV-module/Solar-panel-GWL-Sunny-Mono-450Wp-72-cells-ESM-450-Perc-Halfcut-Pallet-26-pcs.html?cur=2

Aha, no argumenty jak noha, tak to můžu taky tvrdit, že servis spalováku je pakatel, protože každý trochu šikovný člověk si ho opraví sám.. a můžu přitom vesele pomlčet o drobnostech, jako vyvažovačka, honovačka, přípravek na centrování ojnic, odlévání a opracování pístů...drobnosti né...za 50 tis zgenerálkujete každej motor, jako novej..

---

Nekdo muze byt dokonce tak blby, ze nezvladne ani prevrhnout kybl s vodou. Takovym lidem bych to urcite nedoporucoval delat. Jinak kazdy zak asi od 5 tridy ktery daval ve fyzice pozor a umi rozlisit plus a minus poly a zna rozdil mezi DC a AC napetim by to mel zvladnout. Vetsinou se pospojuji jednoznacne konektory a hotovo. Mechanicke pripevneni ke konstrukci je asi ta narocnejsi cast instalace. Kdo by to chtel pripojit k siti, mel by aspon znat zakladni pravidla pro pripojeni k siti. Takze pospojovat muze kazdy a pripojit jen veci znaly clovek. samozrejme u velkych vykonu bych byl opatrnejsi koho k tomu pustit, ale do 2kW by to melo byt easy. S baterkou atd. je to trochu vic komplexnejsi, ale kdo doopravdy vi, co dela, tak nevidim duvod proc si to neudelat sam. Zmerit impedanci smycky je mozne i bez drahych instrumentu, ale budiz, to muze zmerit i certifikovany revizak.

Samozřejmě řada lidí si realizací FVE od firmy jen kupuje volný čas. Možná Vás to baví se s takovýma věcmi drbat, ale pro mě co není vyloženě můj koníček, nebo není totální atyp a tedy za to musím vzít projekční zodpovědnost, tak chci řešit maximálně tak, že přijde česká firma domluvíme se, co jak chci, oni vše zařídí na konci mi to s mašličkou předají a dostanou za svoji práci řádně zaplaceno.

---

Nějaká instalace měnič !! To jsou podle Vám prkotiny ? Nechte si někdy nacenit instalaci výrobny s veškerou legislativou, revizema a tak pod 1000€ na kWp se nedostanete. I společnosti co to montují Vám řeknou, že bez dotace to nemá návratnost.

Prave ze ty nesmyslne byrokraticke ptakoviny vsechno brzdi. Proc asi? protoze jinak by milovane jadro nemelo sebemensi sanci.

To souhlasím, ale pokud nechcete porušovat zákony a vystavovat se nějakému postihu a to riziko za těch ušetřených pár korun rozhodně nestojí, tak je zatím FVE jen pro fanoušky, jinak je lepší ty peníze investovat do úspor energií.

Neřekl bych, že jenom pro fanoušky. FVE je výhodná pro každého kdo si nenechá vnutit symetrický měnič aby ho pak distributor ojebával. Já teď vyloženě trpím, že nesvítí a musím platit. Musím to vydržet, únor už bude lepší. Přes léto neplatím nic za barák ani za auto.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Technicky vzato nenese FVE vetsi riziko, nez nabijeni 12V autobaterie v garazi. Tak by stat mohl uvolnit restrikce aby si kazdy obcan mohl instalovat svuj zdroj. Pro me za me, treba i s revizi jako treba potrebuje nejaky elektrokotel apod. Prave temi klacky pod nohy se stat pokousi FVE zabit. A vede si v CR docela dobre.

Elektrokotel spotřebováná elektřinu, FVE ji vyrábí. Aby by jste nechtěl mít souseda kde např. nebude sedět generovaná frekvence se sítí, bude se vzdájemně přetahovat a vám budou chodit blbě hodiny, blbnout elektromotory a tak. A nebo třeba bude v síti jiné napětí než 230V. Celou síť sice nepřetlačíte, ale lokálně to jde. Proto se dá pochopit, že připojit k síti se jako výrobce nemůžete jen tak.

V ostrovní režimu si dělaljte co chcete. To ohrozíte okolí maximálně požárem.

Vsechny menice ktere jsou urcene k provozu se siti, maji zabudovany anti ostrovni rezim. Neni li AC napeti a frekvence na siti, nemuzou sami posilat elektrinu do site. Ja bych vzdy sel do ostrovniho s docucavanim ze site do baterky. Takze spojeni se siti je pouze pres nabijecku baterii. Tim je absolutne vylouceno ze energie jde nespravnym smerem. Prakticky to je jako nabijecka baterie ve spalovaku. Zadne pretoky, zadne uctovani dle fazi a zadne niceni spotrebicu diky prepeti a tranzientnich poruch ze site. Proste ostrovni AC sit v dome. Muj veliky sen je provoz cele domacnosti pouze s DC napetim. Kdyby stat nedelal problemy, mel bych na zahrade aspon 30kW instalaci a byl plne sobestacny.

S frekvencí nemůže udělat nic, to by okamžitě vyletěly jističe. Ale napětí by to zvýšit mohlo kdyby bylo měkké trafo nebo velký odpor vedení. Proto se musí při revizi měřit odpor smyčky. Taky se nesmí překračovat povolený výkon do sítě, za to jsou mastné pokuty.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

U FVE které si dělá střídavý výstup samo bez nějaké mechanické vazby ? Tam bych se nedivil ničemu. Ono když jsem viděl na osciloskopu co nám běhá v síti, tak to má do té hladké sinusovky co nás učí ve škole dost daleko.

Hlavní moje sdělení ale je, že z technických důvodů nelze nechat k síti jako zdroj živelně připojovat cokoliv, takže se nelze divit že k tomu jsou nastavené nějaké podmínky.

Jasně, nesmí se připojovat cokoliv. To je dáno předpisem PPDS a ten je dost přísný. Ta sinusovka co leze z FVE je o dost krásnější než ta co je dnes v síti. Tam je požadavek na zkreslení myslím do 2%. Těch požadavků je tam hodně. Třeba když kolísá frekvence sítě tak jak rychle to musí výrobna být schopna sledovat a při nestíhání okamžitě odpojit. Nebo jak se má chovat jalovina při proměnné zátěži atd.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

double odstraneneo

To je fakt.

Hua nenahradil Samsung? Tak to je novinka nebo hloupost, kdy a jak?

Bylo, ale to by ten článek byl hodně krátký.

---

Zatím jezdím s Konou 64kWh ale čekám na TMY z Berlína. Jinak několik skvělých fosilů od BMW

Obrázek uživatele Cipísek D

a nebyla by snadnější tabulka...

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?