Prodej elektromobilů v Německu: žádná sláva, Tesla zaostává

Zatímco , Japonsko Norsko, Nizozemsko a pár dalších vybraných (bohatých) zemí po elektromobilech doslova lační, Německo se jen tak zviklat nenechá. Prodeje za leden a únor 2014 jsou ve stovkách kusů.

Nový Volkswagen e-Up! je zatím nejprodávanějším elektromobilem v Německu za rok 2014
foto: Volkswagen

Německo, narozdíl například od Francie nebo právě Norska, zatím na nákup elektromobilu nezavedlo žádné pobídky ani příspěvky či dotace. Navíc, domácí automobilky začaly (s čestnou výjimkou Daimleru) nabízet elektromobily teprve v posledních měsících.

Ačkoliv se tedy na špici žebříčku prodejů elektromobilů v Německu dlouho držel Smart ED (leden 2014: 300), v únoru jej už předběhl BMW i3 (179). Vcelku dobře si vede také nový Volkswagen e-Up! (únor 2014: 101).

Celkové prodeje elektromobilů za první dva měsíce roku 2014 v Německu vypadají následovně:

VW e-Up! – 415
BMW i3 – 408
Smart ED – 190
Renault Zoe – 110
Tesla Model S – 96
Nissan Leaf – 95

Německo tedy jednoznačně zůstává na konci evropského pelotonu v prodeji elektrických aut. Nabídka přitom není nijak špatná, kromě výše jmenovaných je tam v prodeji také Twizy, Ford Focus Electric, Peugeot iOn, Mitsubishi iMiEV, Citroen C-Zero.

8 Comments on “Prodej elektromobilů v Německu: žádná sláva, Tesla zaostává”

  1. No odpovídá to německému
    No odpovídá to německému způsobu, elektromobil jako druhé male auto do rodiny jako dojíždeč do práce a nákupy a prozatím klasika na dovolenou apod. A k tomu VW a BMW jsou domácí, kdyby se v ČR nabízelo pořádné české elektro za rozumný peníz, tak se taky bude prodávat, protože hodně lidí už má 2 auta, stejně jako v německu, jen tak kupní síla na elektro je troche jiná. Hodně lidí si koupí starší auto na dojetí a pak zase další. Druhé nové se jim často nevyplatí nebo je to prostě pořád drahé, pokud s tím malým nenajedou aspoň 15-25tis.km.

Napsat komentář