Zatímco USA, Japonsko Norsko, Nizozemsko a pár dalších vybraných (bohatých) zemí po elektromobilech doslova lační, Německo se jen tak zviklat nenechá. Prodeje za leden a únor 2014 jsou ve stovkách kusů.
foto: Volkswagen
Německo, narozdíl například od Francie nebo právě Norska, zatím na nákup elektromobilu nezavedlo žádné pobídky ani příspěvky či dotace. Navíc, domácí automobilky začaly (s čestnou výjimkou Daimleru) nabízet elektromobily teprve v posledních měsících.
Ačkoliv se tedy na špici žebříčku prodejů elektromobilů v Německu dlouho držel Smart ED (leden 2014: 300), v únoru jej už předběhl BMW i3 (179). Vcelku dobře si vede také nový Volkswagen e-Up! (únor 2014: 101).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
BŘEZEN 2014: přehled prodejů elektrických aut v USA
Celkové prodeje elektromobilů za první dva měsíce roku 2014 v Německu vypadají následovně:
VW e-Up! – 415
BMW i3 – 408
Smart ED – 190
Renault Zoe – 110
Tesla Model S – 96
Nissan Leaf – 95
Německo tedy jednoznačně zůstává na konci evropského pelotonu v prodeji elektrických aut. Nabídka přitom není nijak špatná, kromě výše jmenovaných je tam v prodeji také Twizy, Ford Focus Electric, Peugeot iOn, Mitsubishi iMiEV, Citroen C-Zero.
Pěkné video, akorát si
Pěkné video, akorát si nejsem jist co na tu podlahu s baterkama bude říkat zimní provoz se solí…
hmm, nic…
Nevim co by na
hmm, nic…
Nevim co by na to mel rikat? Jakou souvislost ma sul a zabudovane baterie?
a jake jsou tam prodeje za
a jake jsou tam prodeje za brezen? 🙂
Pro Německo jsou to malá
Pro Německo jsou to malá čísla, to je pravda, ale na to, že nemají žádné dotace, klobouk dolů. Pokud by tato čísla byla z čr, byl bych v sedmém nebi.
No odpovídá to německému
No odpovídá to německému způsobu, elektromobil jako druhé male auto do rodiny jako dojíždeč do práce a nákupy a prozatím klasika na dovolenou apod. A k tomu VW a BMW jsou domácí, kdyby se v ČR nabízelo pořádné české elektro za rozumný peníz, tak se taky bude prodávat, protože hodně lidí už má 2 auta, stejně jako v německu, jen tak kupní síla na elektro je troche jiná. Hodně lidí si koupí starší auto na dojetí a pak zase další. Druhé nové se jim často nevyplatí nebo je to prostě pořád drahé, pokud s tím malým nenajedou aspoň 15-25tis.km.
Souhlasím a popravdě se
Souhlasím a popravdě se řadím k té druhé skupině, kdy si koupím starší ojeté auto, které si dokáži sám opravit a ušetřím spoustu peněz od nového.
Rád bych si koupil elektro, ale bohužel jsou důležitější výdaje než auto.
+ e-Golf
+ e-Golf
Volkswagen e-Golf Production
Volkswagen e-Golf Production Wolfsburg plant
video
Volkswagen e-mobility week 2014
video