Citroen letos prodá 4000 elektromobilůAUTO
Citroen letos prodá 4000 elektromobilů
Nový Peugeot 208 jezdí za 3 l/100 kmŽENEVA
Nový Peugeot 208 jezdí za 3 l/100 km
Tata v Evropě - místo Nano bude PixelMALÁ AUTA
Tata v Evropě - místo Nano bude Pixel
Ruský hybrid zvládá plyn, benzin i elektroVIDEO
Ruský hybrid zvládá plyn, benzin i elektro

Prodej elektroaut v USA za rok 2015: pokles o 7 %

Jan Horčík - 05 Únor 2016

Zatímco v Evropě rostly v roce 2015 prodeje aut do zásuvky (plug-in hybridů a elektromobilů) o téměř 100 %, v tomu bylo naopak. Trh zaznamenal 7% pokles.auto plug-in hybrid BMW i8

Sportovní plug-in hybrid BMW i8 zažil v USA v roce 2015 jeden z největších skoků, když prodal 2265 kusů namísto 555 minulý rok (+308 %). Ještě větší nárůst ale zaznamenal Porsche Cayenne S E-Hybrid (+998 % na 1098) a Volkswagen e-Golf (+1085 % na 4232).
foto: BMW

Spojené státy představovaly posledních několik let hlavní motor růstu prodejů alternativních typů pohonů. Zejména se stala tahounem prodejů aut do zásuvky, elektromobilů a plug-in hybridů.

Jenže rok 2015 to změnil. Nízké ceny benzínu, kauza Volkswagen dieselgate a zvýšený zájem o auta do zásuvky v Evropě i Číně poslal trh ve Spojených státech do záporu. Evropská unie přebírá žezlo po USA a stejně tak nabírá pořádné obrátky i Čína.

Za rok 2015 se v USA prodalo 110 000 aut do zásuvky a 516 500 hybridů (včetně "čistých" dieselů, celkem 54 264). Pokles zaznamenaly v tomto ohledu téměř všechny automobilky u prakticky všech modelů. Nejvíc utrpěl Ford (-24 %), Volkswagen (-25 %), General Motors (-26 %), Nissan (-43 %), Toyota (-13,5 %).

Růst zaznamenaly pouze automobilky Tesla Motors (+72 % na 28 048 kusů prodaných elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X) a BMW (+100 % na 13 289 elektromobilů BMW i3 a plug-in hybridů BMW i8).

Celkových 110 000 prodaných aut do zásuvky je tedy mírný pokles proti 118 000 minulý rok. Hybridy ale klesly výrazně o téměř 16 % z 614 000 na 516 500. A vzhledem k tomu, že ceny pohonných hmot v USA v nejbližších měsících nejspíš stoupat nebudou, je otázka, jak se vyvine letošní rok.

Částečně lze nicméně pokles prodejů přičíst i čekání na nové verze nejprodávanějších typů, tedy nový elektromobil Nissan Leaf s 30kWh baterií a nový Chevrolet Volt. I díky tomu nemá starší generace elektromobilů/plug-in hybridů příliš šanci - pokud automobilky nesáhnou k výraznému snížení cen.

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Osobně si myslím, že až přijde na trh Bold a jemu podobní, tak se ten prodej rapidně zvedne. Na druhou stranu strmě rostoucí ceny lithia můžou tak dost ovlivnit budoucí cenu EV.

Koukám na ceny lithia a je skoro na nejnižší hodnotě v historii, prakticky od jednodenního po 10letý graf není období, kdy by v souhrnu nebyl pokles. Strmý růst je tedy dost odvážné tvrzení, máte to něčím podložené?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to se díváte asi špatně.
zpravy.e15.cz/burzy-a-trhy/komodity/magicky-kov-cena-lithia-diky-poptavce-po-bateriich-rychle-roste-1263907

E15 jiz nema cemu moc cist pokud to clovek nebere jako nejake vtipne pocteni, ta redakce zrejme nabrala nejake studovane zurnalisty, ale jaksi zapomela ze by potrebovala hlavne lidi co rozumej cislum a ekonomice, posledni rok se daji na E15 janit doslova ekonomicke perly ktere by jim rozcupovala i prodavacka na kase v supermarketu

navic cena lithia dela na cene baterii asi 1-3%, takze ikdyby cena za lithium vzrostla ze dne na den 10x, tak na cene baterii se to projevi jen v radech procent

navic cena lithia neroste jen diky tomu ze by o nej byl opravdu zajem, ale i proto, ze o lithium maji zajem investicki fondy ktere obchoiduji s komoditama, takze pote co zjisti ze rocni narust se pohybuje porad jen okolo 5-6% (predpokladaji rocni zvyseni na 20-30%) tak zajem ochabne a cena lithia zas chvili povadne, tim povadne zajem nekterych fondu a zase bude vse pri starem

neni nezajimave ze nektere ty fondy jsou z oblasti stredniho vychodu a jsou to fondy napojene na ropne spolecnosti, a asi jiz kazdy tusi odkud vitr vane :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten váš výlev nějak postrádá hlavu a patu. Na jednu stranu se tu opíráte do E15, že píše blbosti, na druhou stranu vlastně tu zprávu nijak nerozporujete...
S náhledem na E15 s Vámi nesouhlasím, ale to je vedlejší. Co se týče ceny lithia, tak kromě nějakých speuklací je asi logické, že rychle rostoucí poptávka průmyslu tu cenu musí také zvyšovat, takže jen o fondech to zcela určitě není.

Obrázek uživatele ozana

Toho litia tam není 100 kg.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 36 tisíc km.

Přivedl jste mě na trošku googlení a tohle jsem našel:
600 až 1300 gramů uhličitanu lithného (LCE) na kWh, cena $5000 za tunu LCE, takže úplné maximum je $6,5/kWh (spíše méně), tedy třeba v Tesle X za 3 mega je tam lithium nanejvýš za 15000 Kč.

Obrázek uživatele Josef

Mimochodem, nenašlo by se 11 odvážlivců, kteří by šli se mnou do pronájmu Leafu od trendparku? Roční pronájem by mi doma neprošel, ale měsíční užívání by šlo a všichni bychom se po měsíci vystřídali za velmi rozumnou cenu :-)

Pane Josefe, asi opět nějak nechápu vaše myšlenky.
vykousnuto z ceníku TrendPark:
Operativní leasing od 9 990 Kč / měsíc
Minimální závazek 12 měsíců, vratná kauce 50 000 Kč, maximální roční nájezd 20 000 km.
Všechny ceny jsou uvedeny včetně 21% DPH.
·
Takže vlastně zamýšlíte vytvořit takovou malou uzavřenou 12 člennou carsharingovou společnost?
Za rok dohromady zaplatíte 118 800 Kč a máte v ceně 20 000 km roční nájezd.
Jak se těch 12 lidí bude domlouvat kdo kdy bude mít auto k dispozici?
Toto by mohlo fungovat při větším počtu dostupných vozů, s jedním autem tam bude moc "třecích ploch".
EDIT: pokud by na každého vyšla spravedlivě 1/12 času, tak vlastně zaplatíte za jeden měsíc jízdy 10.000 Kč. To vám doma projde?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co na tom nechapete?jaky carsharing? Samozrejme by se vsichni domluvili ktery mesic by kdo leafa mel. Kazdy by mohl maximalne za ten mesic najezdit 1666km. A hotovo, jake treci plochy, jakych vic vozu. Ano 10k za mesic by to kazdeho stalo, to je jasne uz snad z toho, ze takova je mesicni platba za leafa u Trendparku a pan Josef to i jasne napsal v prispevku ( ze by to chtelo na firmu aby tam nebylo 20% dph navic). 10k za auto/mesic je dobra cena kdyz zvazite ze jezdite skoro zadarmo a mate nove auto bez starosti vcetne vsech pojisteni a servisu. Jako ja do toho nepujdu ale nechapu vas, s prominutim, hloupy prispevek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to 6kč na km, plus desítky haléřů za elektriku. Pokud dotyčný žádné auto k dispozici nemá je to dobrá cena. Pokud má a drží nějaké auto, tak je to špatná cena.

Zní to zajímavě. Připravíte smlouvu pro dalších 11 lidí? Jak se to bude prezentovat půjčovně? Jak to vychází finančně?

Obrázek uživatele Josef

Upřímně, smluvně by to asi nijak zvlášť ošetřeno nebylo, ideálně zřejmě na firmu kvůli DPH a ta by stanovila těch 12 osob jako možné řidiče, aby to v případě nehody nebyl problém. Půjčovně bych to samozřejmě prezentoval jako půjčení vozidla do firmy. Finančně bez DPH necelých 10000 Kč měsíčně.

Díky za informace. Cenově je to velmi pěkné, ale nemůžu si to v brzké době dovolit. Nedávno jsem vydal 13.000 za opravu spalováku. :( Jenom aby zhasla kontrolka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobry napad. Taky bych se pridal, ale jsem z Brna a my tu mame EMUJ! :) Leafa si bezne pujcuji pres carsheringu a vyjde to i levneji. Ale hodne stesti at vam to vyjde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Předpokládám, že si tento čin pan Josef ještě řádně rozmyslí:

- Krácení DPH o 11x 1.734,-Kč = 19.074,-Kč
- 11 řidičů bez pracovních smluv (dohod) – možné pokuty si najde na SSZ a ZP
- Krácení daňového základu firmy o 11x 8.256,-Kč = 90.816,-Kč
- „Černý“ příjem nezdaněných prostředků ve výši 11x 9.990,-Kč = 109.890,-Kč

Trestný čin jako vyšitý, navíc veřejně připravovaný.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak si to zaplati s DPH a maji klid.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To samozřejmě pan Josef může – operativní leasing si uzavře jako občan na 1 rok.

Může mu však nastat nepříjemná restrikce, která se týká stanovení osob, které smí vozidlo řídit. V leasingových smlouvách bývá často uváděno, že vozidlo smí řídit pouze nájemce a jeho rodinní příslušníci. Problém bude mít s řízením vozidla cizí osobou - o to bude muset leasingovou společnost nejdříve požádat a nechat si svůj požadavek na řízení dalšími 10-11 osobami schválit.
A tehdy asi narazí.

Obrázek uživatele Josef

Ale vy vykuku. A když to uzavřu na svoji firmu, lidem dám pracovní dohody na měsíc za 1 Kč odměny, tak co z toho bude špatně? Koho jsem okradl? Vy jste opravdu vtipálek ;)

Obrázek uživatele Radovan

Profesně do toho dělám, takže bych varoval před jednoduchými podvody. Vždy se to nějak prokecne a je průšvih. Když budete chtít udělat takovou pracovně-právní konstrukci, musíte to mít setsakra připravené i s ohledem na to, že se pohybujete v oblasti daní a jiných poplatků a to už - a ve Vašem případě ve vyšší sazbě jako organizovaná skupina - trestný čin krácení daně a jiného poplatku (pojistné např.). Prostě i podvádět se musí umět a dělat to pořádně. Multivraha a násilníka Al Caponeho v USA taky nechytili s kladivem v ruce, jak rozbíjí lidem zaživa klouby jeden po druhém, nebo s lahví prohibičního alkoholu, ale na majetkové a daňové nesrovnalosti. A už seděl.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 34 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion....

Pane Anonyme,
vezměte si kalkulačku (lépe Excel) a zkuste počítat
emuj vychází v dlouhodobějších pronájmech dráž než TrendPark
výhoda emuj spočívá v pronájmech drobnějších

Do toho bych šel taky :)

Obrázek uživatele Josef

Ok, tak mi všichni, kdo byste do toho šli, napište alespoň krátkou zprávu na mail: josef.soltes (zavináč) centrum...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímavý nápad! Silně bych o tom uvažoval.
Kontakt na mě: mikulas (zavinac) mudry (tecka) cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

čakanie na novú generáciu skutočne zásadným spôsobom ovlyvňuje tak mladý trh ako sú EV a PHEV.
U spalovákov ide o medzigeneračné zmeny tipu: nové svetlá, iná maska, o 5% nižšia spotreba, či nové turbo, ale v zásade sú to mierne až kozmetické zmeny a ide často-krát skôr o marketing, než aby to bežný užívateľ nejako rozpoznal.

Ale EV a PHEV sú medzigeneračne úplne iné autá, dojazd narastá násobne, okrem pár vánimiek pôjde aj o mnoho krajšie autá a cena pritom často nestúpne, skôr naopak......proste počkať sa každému oplatí a bude to tak ešte možno dve tri generácie, než to postupne prejde tiež do kozmetických úprav a v tom čase už spalováki budú na riadnom ústupe.

pekný deň všetkým čakateľom na Teslu 3 či niečo podobné ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě už sedí na účtě balík dolárků dedikovaný na Tesla 3. Jen čekam, až si je pan Musk vyzvedne a na oplátku mi zaparkuje v gráži jednoho krasavce(..snad krasavce). Takovýhle pocit - SHUT UP and TAKE MY MONEY, sem už dlouho nezažil :)
Ano souhlasim, že mnoho lidí čeka na nové generace elektromobilů, v mém okolí znám takových lidí několik.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja som bohuzial musel kupit byt, resp. zobrat hypoteku ale hned ako ju splatim kupujem EV. V podstate si davam zavazok, ze moje dalsie auto bude EV. Ziadny hybrid, vodik ani podobne nezmysli. Pekne bateriove auto. Verim, ze za tie roky uz budu EV na vysokej urovni u mna porovnatelnej s Tesla modelom 3.

Obrázek uživatele Josef

A děti nebudou? :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Budu budu, uz su na ceste ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

R.I.P.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravím, přesně tak souhlasím s Vámi. Momentálně mám "pouze" na papíru projekt na pronájem Tesly za rozumnou cenu, ale v současné době jsou oslovováni investoři. Prozatím jsem tedy "vložil" nějaké prostředky do akcií. :D Za 163 doláčů je to pecka. :) Analytici sice teď moc nevěří, ale myslím si, že jak se rozjede na plno Xko a představí se 3ka, tak se začnou zvedat. :)

Těším se na březen.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hodnotu akcie maju priliz vysoku, oproti ostatnym, takze klesne minimalne este o polovicu, nez sa viac zrealni.

akcie aut v konecnom dosledku vzdy len klesali.
navratnost z akcii je extremne mala, v skutocnosti je to nezmysel aby jednotlivec kupoval par akcii.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"v skutocnosti je to nezmysel aby jednotlivec kupoval par akcii" ... nevim cemu rikas "par akcii" ale z osobni zkusenosti vim, ze investovat 200k do akcii a pak si vybrat 1M proste nemysl nebyl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

moj tip je ze k rastu akcii pride az sa rozbehne naplno vyroba modelu 3. Do tej doby treba vyckavat a vyuzit kazdy skandal co sposobi pokles na nove nakupy. napr. ak nebudu stihat vyrabat S a X podla planu, alebo este lepsie keby novy prezident znizil dotacie v usa, pripadne ak by model 3 meskal aspon pol rok ci viac. to treba vyuzit a o dva, tri roky sa nasiroko usmievat

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak. Ono je rozdíl jak danou situaci člověk posuzuje. Investovat se dá vždy a pokud v malém, tak aspon tolik nebolí případná ztráta a člověk se poučí.
Jinak zde si tak trochu kupujeme budoucnost a to znamená i vyšší potencionální zhodnocení (oproti zajetím automobilkám). Stejně tak podstupujeme i vyšší riziko a nějaký 20 % pokles je celkem jedno. :)

Za 280 byla akcie předražená to souhlasím, ale za 160 je to už o něčem jiném. Ještě uvidíme jaké budou výsledky následující týden.

Obrázek uživatele Jolinar

cekat na vysledky pred koupi je vzdycky zradne :-)
ono se taky muze (a taky nemusi) stat, ze po zverejneni vysledku uz za 160 nekoupite a bude to jen vyse...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně. :D to znám. Ale za ty drobné co jsem ted nakoupil je mi celkem i jedno jak to bude. Zajímá mě spíše investiční horizont 10 a více let. :)

A na to Xko je asi docela dlouhá fronta co koukám. Zálohu pořád berou 5000 USD.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články