Prodej elektrických aut v Německu: červenec s rekordním podílem 1,5 %

Letos se německý trh s auty do zásuvky konečně vzmáhá, nejspíš především díky štědré dotaci. V červenci dosáhl podíl prodejů nových elektrických aut do zásuvky hodnoty 1,5 %.

Plug-in hybrid Audi A3 E-tron patří v Německu k nejprodávanějším, za letošní rok se ho prodalo už přes 2700 kusů. Elektromobil Renault Zoe ale celkově vede s necelými 2842 kusy.
foto: Audi

Za červenec 2017 bylo v Německu prodáno 4237 aut do zásuvky. Z toho 1820 byly elektromobily, 2417 kusů pak plug-in hybridy. Je to celkem o 135 % víc než za červenec 2016.

Nejprodávanějším autem do zásuvky za 7/2017 je Audi A3 e-tron (529), na druhém místě je elektromobil Renault Zoe (413). Třetí místo překvapivě obsadila Kia Soul EV (365).

Na dalších místech jsou pak BMW i3 (205), Volkswagen e-Golf (203), Smart ED (154), Tesla Model S (102), Hyundai Ioniq Electric (94) a Tesla Model X (78).

Za poslední rok je v Německu jasně patrný trend rostoucího podílu elektroaut na celkových prodejích aut. Aktuálně je na hodnotě 1,5 % a vypadá to, že bude dál stoupat.

11 Comments on “Prodej elektrických aut v Německu: červenec s rekordním podílem 1,5 %”

  1. Kauza Dízlgejt se v Německu pěkně rozviřuje, už jsou
    Kauza Dízlgejt se v Německu pěkně rozviřuje, už jsou žaloby v 15-ti městech a bábá Merkel říká, že prej byla asi moc důvěřivá… cha cha cha lol, to jí tak věřime :)))))
    Kosmetické úpravy softu lautr nic neřešej, je potřeba vyměnit součástky a to není zadarmo. Mluví se o zpětném odkupu aut.
    Jen houšť.
    http://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/217411000100815/video/562590

    1. Pokud ta nabijecka nabiji pres AC nabijecku EV, tak zadne
      Pokud ta nabijecka nabiji pres AC nabijecku EV, tak zadne zvyseni nabijeciho prikonu nepada v uvahu. Zrejme se jedna o nejaky menic ktery i pres nizke jisteni site napriklad 16A prida 24A z FVE a tim muze EV, ktere ma dostatecne vykonou vnitrni nabijecku nabijet rychleji. Jelikoz dostupna EV maji vetsinou slabe AC nabijecky, tak tato novinka je vetsinou k nicemu. Muze to fungovat u Tesly, nebo Nissan Leaf ktery ma zesilenou vnitrni nabijecku 6,6kW. jeste ZOE. Novy e-Golf ma sice nabijecku 7,4kW, ale ta pouziva 2 faze a tezko rict, zda se daji provozovat paralelne/spolecne na jedne silne fazi?

      1. Pokud to dobře chápu, tak podobné zapojení není možné.
        Pokud to dobře chápu, tak podobné zapojení není možné. Respektive, pokud eGolf nemá nějaké atypické přepínací relé v mennekes typ 2 konektoru, tak z normální zásuvky nabíjí max. 3,6 kW. Ono jednofázové 32 A zásuvky se běžně nevidí. Proto to u toho golfu nevadí.

  2. Off topic / Mimo tému v článku
    Čína zavedie kvótu na

    Off topic / Mimo tému v článku

    Čína zavedie kvótu na predaj elektroáut už v nasledujúcom roku
    včera 15:42 Autor: TASR

    Čína plánuje zaviesť pevné kvóty na predaj áut s elektrickým pohonom od budúceho roka. Správa vyvolala poplach medzi nemeckými automobilkami Volkswagen, Daimler a BMW, ktoré vyrábajú aj v Číne…

    viac: zive.sk/clanok/126961/cina-zavedie-kvotu-na-predaj-elektroaut-uz-v-nasledujucom-roku

  3. nie je to trochu príliš pomaly na taký bohatý trh?
    kým sa

    nie je to trochu príliš pomaly na taký bohatý trh?
    kým sa tie EVčka etabluju, aj tak už nebudeme mať ropu a tým pádom vlastne ani inú možnosť, než kupovať EVčka, pravda…

    ako, osobne mi to môže byť jedno.
    aj keby súčasné odhady ropných rezerv (1700 mld barrelov) boli konečné (nie sú), tak kým sa vychlastá posledná kvapka ropy (48r pri súčasnej spotrebe), ja už budem pravdepodobne na pravde božej, alebo veľmi blízko. Ale mali by sme nechať nejakú rezervu našim potomkom, zrejme.
    Vraví človek, čo sám EV nevlastní.

    na druhej strane – ani EVčka nie sú samospásne.
    V Nórsku, kde EV tvoria 5% celého vozového parku, spotreba ropy dokonca mierne stúpa.

    1. Mě se to pomalé nezdá, teda vzhledem k nabídce vozů na
      Mě se to pomalé nezdá, teda vzhledem k nabídce vozů na trhu… Až bude za 2, 3 roky větší nabídka aut, hlavně s vyšším dojezdem, myslím že to půjde rychle nahoru, teda jestli stihnou vyrábět. A když ne, tak evropské automobilky zastoupí Tesla a Čína, bohužel… Ono totiž ani tak nejde o ekologii, ale spalovák patří po technické stránce do muzea…. A se stoupající nabídkou elektro aut, ruku v ruce s lepší infrastrukturou to nabere rychlost až se nebudeme stačit divit…. Parní lokomotivy tu taky byly dlouho, u nás např. od 1839 do 1980 kdy byl oficiálně ukončen pravidelný provoz. A elektrické lokomotivy tu taky nebyly ze dne na den. A taky si asi málo kdo myslel že spolu s naftovými lokomotivami parní vytlačej do muzea…. Už se těším až s vnuky budu na spalováky chodit jen do muzea. Ale vnuky budu mít nejdřív až tak za 10 let…. 🙂

Napsat komentář