Prodej aut do zásuvky v Evropě na rekordních úrovních

Jan Horčík - 02 Květen 2017

V březnu 2017 se v Evropě prodalo téměř 29 000 aut do zásuvky. Za první čtvrtletí to celkem dělá 65 000 plug-in hybridů a elektromobilů.auto elektromobily Renault Zoe u dobíjecí stanice stojanu

Renault Zoe, nejprodávanější elektromobil v Evropě, se dobíjí u nabíjecího stojanu
foto: Renault

Rozhodně nejprodávanějším elektromobilem v Evropě zůstává Renault Zoe, kterého se v březnu prodalo 3762 kusů, celkem za první čtvrtletí jen těžko dostihnutelných 9220!

Renault Zoe se díky nové 41kWh verzi prodává opravdu dobře, zejména doma ve Francii (5191, 70% podíl na registracích nových elektroaut), ale i na dalších trzích. Meziročně je to pro Zoe 57% nárůst.

Na druhém místě je Nissan Leaf, který zase ženou kupředu velké slevy v přípravě na příchod nové generace. Za březen si připsal 3188, celkově za 2017 už 5911.

Na třetím místě je plug-in hybrid Mitsubishi Outlander PHEV se skóre 3129 a 5375 celkem. Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi si mne ruce a potvrzuje svou jasně vedoucí pozici v oblasti elektromobility co se týká prodejů.

Na čtvrtém místě je v evropských prodejích BMW i3, opět zejména díky nové 33kWh verzi. Za březen přidal elektromobil 1784 prodaných kusů, celkem je na 5065.

Skvěle se vede i elektromobilům Tesla. Tesla Model S si připsal za březen 2060, celkem má 3715; Tesla Model X skóroval 2016 a celkem má 2902. Pro zajímavost, Hyundai Ioniq Electric se za březen prodalo 492 kusů na celkově skromných 1125.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak na koľko tipujete toho roku predaje BEV/PHEV?
celosvetové predaje sú zatiaľ +36%, to by dávalo cca 1,1 miliona.
Plus uvidime, čo Tesla 3.

Obrázek uživatele Anonym123

tipovať sa nedá z (S)prostého dôvodu
- taký R ZOE sa mal predávať na slovensku ... na autosalóne mali ZOE vystavené (požičané u osterajchu), v kufri farebné publikácie, mladík mal v ruke pokrčený výtlačok (z pc?) s špoecifikáciami, mal to z veľkej časti naučené, čo nevedel, mi ukázal, ... predajcovia mimo bratislavy mi povedali, že u nich ani náhodou, predvádzacie jazdy nula, dostupnosť konfigurátora nula, termány nula;
- hjunday ionic electric má oneskorenie ako kedysi favorit, predajcovia DÚFAJÚ že objednané dostanú do decembra t.r.;
VW nemajú hornú hranicu ceny;
- kia stojí;
- leaf sa snaží, ale ...
- ostatní hrajú mŕtveych chrobákov.
- a s nabíjaním sa hýbe (pracujú aj v so, ne, sviatok!) iba TESLA (dokonca uvažujú nad otvorením "národných" predajní cz-sk-hu)!

Extrapolacia pre Slovensko +540%

2016: 59 predanych elektromobilov (bez PHEV)
2017 (01-04/2017): 125 elektromobilov (bez PHEV)

2017 (extrapolacia na 01-12/2017): 375 BEV

zdroj ZAPSR: https://www.zapsr.sk/podpora-elektrickych-vozidiel/informacia-o-alokovanych-prostriedkov/#bxe_green_line

---

Ioniq EV, Solar, FVE

Obrázek uživatele Kuk

A to si sebral kde o těch národních Tezla prodejnách?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

od pracovníka teslapredajne viedeň. začínajú nestíhať - bol to servis, neskôr pridali objednávanie (konfiguráciu), nedávno "výdajné miesto" (po model S,X netreba chodiť do tilburgu) a majú priestorové problémy. keď sa pridá model3, ... asi tak.

Obrázek uživatele Kuk

Díky za upřesnění.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

to s rumcajzom je dobré, lenže tesla je napriek pokrokovosti konzervatívna.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prodejny budou, jedna z nich v Jičíně.

Obrázek uživatele Kuk

A bude se to jmenovat U Rumcajze :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdepak, U Cipíska.

Obrázek uživatele Kuk

Pravda :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Kdepak bude to v rámci kampaně ministryně práce Marxové genderově vyrovnaně U Manky. Protože TA TESLA :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Anonym123

pani ministerka si už objednala demonštrantov, ktorým (ako hlasu ľudu) vyhovie?

Obrázek uživatele Kuk

Paní ministrině už je na dlažbě :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Moj typ by bol aj +100% - paci sa mi dvojkovy geometricky rad :-)

Ale uzkym hrdlom budu vyrobne kapacity, ci skor tazba Litia pre baterky :-(

Obrázek uživatele ozana

Spíše grafit a kobalt.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Kuk

Je to jednoduchý jak facka, kdo chce prodávát dá do auta velkou baterii, kdo chce brzdit prodeje kašle na to.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jednoduchý, protože hloupý spotřebitel sleduje jen parametr "dojezd".
Stačilo by narvat na nějaký pick-up 1500 kg akumulátor a hurá, máme dojezd přes 1000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Ale když ho chytrej anonym poučí, že mu malá baterka bohatě stačí tak v tu ránu stoupnou skokově prodeje :))) Tak kdy začneš s tou svou osvětou? Prodejci aut se o tebe začnou přetahovat :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měsíc jezdím s Ioniqem a 220-230 km je pro něj vcelku v pohodě. Pro Nissan i Bmw těžko dosažitelných. Hyundai i s menší baterií umí divy. Ale zároveň to hyundai netlačí do velkých prodejů. Dlouhé termíny dodání apod. Asi to dělá pouze z nutnosti. Ale povedlo se jim to.

Obrázek uživatele Kuk

U nás je k dodání prý až koncem roku. Kdyby opravdu chtěli prodat spousty elektroaut tak stačí dát do Ioniqu 60 kWh baterku ;D Ale to se jim evidentně zatím nechce, budou přidávat pěkně pomaloučku jako Nissan.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Objednat sa Ioniq da uz teraz :-) Ale cakacia doba je 6-7 mesiacov (objednal som pred 2 tyzdnami) :-(

Vyroba je len v Juznej Korei, a len preparava lodou + potom z pristvu trva 2 mesiace (zapocitane v tych 6-7)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já myslím, že problém není dojezd ale velká baterie.
Oni nemají a nestíhají vyrábět baterie do stávajících (malých) počtů kusu aut, kdyby zvětšily baterii v autě tak těch aut vyrobí polovinu. Takže ještě míň než by jsme si a možná i oni přáli.

Takže kdo bude mít dost baterií bude mít i dost aut.
A to snad kromě Tesly zatím nikdo nemá a asi dlouho mít nebude.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uzkym hrdlom sa skor stava nedostatok materialu - najtazsie zvysite tazbu Litia potrebneho na baterky.

Jednoduchsie sa uz potom da zvysit samotna kapacity vyrobnych liniek ;-)

Uz aj HP ma totiz problemy s dodavkami obycajnych notebookov a odovodnuje to chybajucim materialom. Tie ich baterie su tiez LiOn

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne, ne.
Hlavní problém je teď v nedostatku kobaltu.
Ale je pravda, že i litium by při navyšování výroby dost rychle docházelo, automobilová elektrorevoluce se prostě konat až tak brzo nebude.
Minimálně 10-20 let se budou muset těžaři těchto kovů dorovnávat na masovou úroveň hledačů nafty z doby před skoro sto lety.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No zdaleka ne kazdy vyrobce pouziva do svych baterek kobalt ne? Zatimco lithim je ve vsech modernich akumulatorech...

Všechny aktuálně používané chemie katody článků pro EV (kromě celkem okrajového LiFePO4) používají kobalt.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Group
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?