Auto na vítr přejelo AustráliiREKORD
Auto na vítr přejelo Austrálii
Američané chtějí hybridní tankARMÁDA
Američané chtějí hybridní tank
Škodovka letos uvede elektromobilyČESKO
Škodovka letos uvede elektromobily
Elektromobil v roce 2020APPLE
Elektromobil v roce 2020

Prodej aut do zásuvky v Británii zažívá boom

Jan Horčík - 23 Červen 2015

Britský vozový park se začíná "zelenat". Zatímco v roce 2014 se v Británii od ledna do května prodalo 2838 aut do zásuvky, za stejné odbobí letošního roku je to 11 842. mitsubishi outlander phev

V květnu 2015 se v Británii prodalo celkem 1872 plug-in hybridů a elektromobilů. Podíl těchto aut na celkových prodejích činil 0,94 %. Pro srovnání, minulý květen to bylo 615 vozů.

Opravdu extrémní byl v tomto ohledu březen 2015, kdy bylo zaregistrováno 6114 nových elektromobilů a plug-in hybridů. Zájem je dnes především o plug-in hybridy, a to zhruba v poměru 1:2.

Více než polovina z 11 842 dosud prodaných aut do zásuvky je super-úspěšné Mitshubishi Outlander PHEV. Británie totiž na tento a podobné vozy zavedla velmi výhodné daňové úlevy.

Daňové úlevy se ostatně ukázaly být zdaleka nejvýhodnějším způsobem podpory prodeje elektrických aut, jak ukazuje příklad .

Jen pro zajímavost, za rok 2015 se v Británii dosud prodalo také asi 16 000 benzinových hybridů a přibližně 1500 diesel-hybridů. Celkově jde o asi 30 500 vozů s hybridním, plug-in hybridním nebo plně elektrickým pohonem.

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja som velky fanusik ev ale zatial nikto nevyraba take ako potrebujem. Ak by som dnes kupoval auto, tak prave hybrid.
Kedze ale este menit nemusim, pockam na teslu3.

Obrázek uživatele EKOLO

i na dovolenou lze jezdit elektromobilem. Již jste se o tom mohli dočít na www.elektromobily-os.cz
Mimo Chorvatska jsme byli i ve Španělsku. nedávno jsme se vrátili z wave a o víkendu jsme jeli Rallye Českou Kanadou. Pro někoho dobrá dovolená.

---

Jaromír Vegr - EKOLO elektromobily

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty hybridy jsou v podstatě k ničemu, žere to jak starej diesel, navíc více součástek = více poruch
proč to lidi kupují? To si nemůžou koupit mnohem méně poruchový elektro-mobil bez rakoviny pro své rodiny?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

rekuperace, start-stop, prodloužení životnosti mechanických součástek (protože běží jenom když je elektromotor kaput) a tak podobně

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dvě slova: Range Anxiety.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to není argument, to je potvrzuje to, že hybridy nemají smysl
1) žere to stejně
2) je tam víc součástek, takže logicky poruchovost větší
3) mnohem dražší

hybridy reálný smysl nemají

4) a navíc tvůj argument neplatí podruhé: lidé si kupují elektro-auta většinou jako druhé auto

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

4) hybrid se da ale provozovat jako jedine auto (to se u elektromobilu da zatim vpodstate jen u Tesly, a taky ne vsude, pokud bereme bezneho zakaznika, samozrejme nekteri to zvladnou i s elektomobilem ktery ma dojezd na nabiti i mensi)

hybrid je proste na puli cesty, a nebejt hybridu tak by to elektromobili meli jeste tezsi, hybridy a hlavne plug-in hybridy ukazali ze elektrina je cetsa ktera vede k elektromobilu

a k te spotrebe, je to ruzne, ale ma zkusenost ted s 450h je takova ze na prumer ktery s nim mam, bych se s obdobnym autem v dieselu sotva priblizil, dobudoucna ale pokukuju po Tesle X

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mnohem větší ekolog je člověk, který si místo jednoho spalováku a jednoho elektromobilu koupí jen jedno auto, plug-in hybrid. A to mu splní vše, co očekává od obou aut. Do práce jezdí jako s elektromobilem a když potřebuje, nemusí řešit na dlouhé cestě na dovolenou dobíjení. Je to naprosto logický koncept. Navíc hybridy od Toyoty (Prius) jsou v podstatě nejspolehlivějšími vozy za poslední dekádu, takže bych byl s těmi vašimi body opatrný.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mnohem větší ekolog je rodina, která si místo 2 hybridů či rakovin pořídí jeden obyč, levný na dlouhý cesty a 1 elektro-motor s dojezdem kolem 100km

většinou totiž jde o rodiny, ne o 1 člověka, proto ten argument neplatí

navíc není hybrid jako hybrid, mnoho z nich ujedou sotva třeba 10 km, tedy naprosto k ničemu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Promiňte, ale na výrobu jakéhokoliv auta se spotřebuje tolik energie a vyprodukuje tolik škodlivin, že největší ekologové mezi námi jsou ti, co mají své auto už 20 let (případně žádné nemají) a plánují ho mít ještě hodně dlouho. A exhalace na tom moc nezmění, to je relativně malé procento celkových škodlivin.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

víš, ono spousta nemá na to, aby každý 3 roky kupovala auto ;)
proto je nejlepší vyrábět malá, levná čistě elektro-auta
tím všechny argumenty padají
prostě ekologické auto si může dovolit jen člověk bohatší, tedy tvůj argument naprosto padá, pár bohatších, co si koupí hybrida, ničemu nepomůže ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy o nějakých malých levných elektro-autech víte? Když tak poraďte, protože mi vaše agitace proti hybridním automobilům připomíná styl "všichni jsou blázni jenom já jsem letadlo"

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty víš o nějakém levném hybridu? tvůj styl připomíná "všichni jsou blázni jenom já jsem letadlo"
prober se :)

Obrázek uživatele ozana

http://www.hybrid.cz/test-toyota-yaris-hybrid-hybridni-revoluce-konecne-zacina

---

Jezdím na proud, najeto prvních 34 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

2 km dojezdu? tak tomu se budu smát týden :)

Obrázek uživatele ozana

požadavek zněl levný hybrid, nic víc

---

Jezdím na proud, najeto prvních 34 tisíc km.

Ale budete za pitomce, protože jste vůbec nepochopil princip a smysl hybridu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

asi jsi tu za pitomce, protože jsi vůbec nepochopil princip a smysl plugin-hybridu, který časem nahradí tyto nesmyslné hybridy ;)

Yaris není plug-in hybrid pitomče.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

takové prťavé auto za 400 tis kč? tak to je pěkné drahý :)
opět jen pro pár vyvolených, druhé auto do rodiny

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

K té poruchovosti - máte k tomu nějaká reálná čísla? Plug in hybridy mohou jezdit po městě i bez potřeby použití spalovacího motoru.
Není úplně pravdou, že by hybridy byly mnohem dražší - viz Yaris a Auris hybrid.

Hybridy tu budou za pár let převažovat nad klasickými automobily, ať se Vám to zdá logické nebo ne. Na opravdu masové rozšíření čistých elektromobilů si budeme muset ještě tak aspoň jednu dekádu počkat. V Británii pomáhá rozšíření hybridů i zvýhodnění při vjezdu do měst. Prohlašování že hybridy smysl nemají stojí mimo realitu celosvětově prodaných více než 9 milionů hybridů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano, bez dotací při nákupu hybridy nemají smysl
těch pár bohatších lidí ekologii nezachrání
ekologii a astma všech ve městech zachrání jen čistě elektrická, dostupná auta
navíc je logické -> více pohyblivých součástek -> více poruch

viz srovnání servisních nákladů na elektro mobily vs. rakovinová auta

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Realita Vám ale nedává za pravdu, viz. článek výše.
Co kde jak zachrání je na diskuzi jinde. Nebylo by zlé se více informovat o vlivu elektromobilů na životní prostředí za jejic h životní cyklus - třeba zde:
onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1530-9290.2012.00532.x/full
O dostupných elektrických aut která by nahradila výhody hybridů moc není, alespoň tomu nenasvědčují pravě ti co rozhodují o jejich existenci - zákazníci. Možná je na čase abyste je na trh uvedl, lidé Vám utrhnou ruce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

samozřejmě lžeš, Tesla ujede 500km, a to má 700 koní
takže jde to
jsi jen vypláchnutý propagadnou, že to nejde

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vážený anonyme, my si tykáme? Pokud považujete Model S za levné masově dostupné EV, tak se nemáme o čem bavit. Váš projev se definuje jako trolling. Více na Vás nereaguji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

víš, Kuldo, Model S není jen drahý z důvodu baterií či motoru, trolle :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hybridni technika kupriklau u toyotu/Lexusu je jednoduzsi nez v bezne aute ciste na benzin/naftu, motory pouzivaji u Toyota pro hybridni systemy atmosfericke s atkinsovim cyklem, takze levnejsi, vic to vydrzi a ma to idelani vykon v potrebnem spektru otacek

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to velmi rád slyším, ale čistě elektrické by poruchovost snížilo ještě o dalších 90 %
vyrábět auta z dojezdem 700 km jde velmi snadno, Tesla má 500, a to má ještě přední kufr

Obrázek uživatele sy35

S panem "Anonymem" nemá cenu se bavit, na tohle téma určitě ne. On neví že metoda "ohraná deska" už dávno vyšla ve win-win komunikaci z módy. Argumenty typu hybrid ala toyota je velmi spolehlivý pohonný řetězec ignoruje. Čím pan anonym asi jezdí? K věci: dnes jsem si v Tsusho prohlížel faceliftovaný Auris Hybrid TS v modré metalíze - nádhera!!! BTW, jel jsem tam na prohlídku po 135 tisících - bez závad.

---

Prius II

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tím líp, to nerozporuji a jsem tomu rád
ale stále 1000x poruchovější než čisté elektro-auto, které by mohlo klidně ujet i 1000 km, kdyby výrobci skutečně chtěli
astma by pak z měst úplně zmizelo

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články