Prodej aut do zásuvky přesáhl v USA 100 000 za rok

Jan Horčík - 03 Prosinec 2014

Jak se dalo čekat už v minulém roce, prodej elektrických aut v dosáhl hranice 100 000. Nejprodávanější je plug-in hybrid Chevrolet Volt, v závěsu za ním elektromobil Nissan Leaf.auto Toyota Prius plug-in hybrid

Toyota Prius plug-in hybrid patří mezi tři nejprodávanější auta do zásuvky v USA
foto: Hybrid.cz

Spojené státy americké jsou jednoznačně hlavním trhem s ohledem na hybridy, plug-in hybridy a elektromobily. Letošní listopad značí moment, kdy se roční prodeje plug-in hybridů a elektromobilů (obecně aut do zásuvky) dostal přes 100 000.

Podle dosavadních výsledků se zatím v USA prodalo přes 105 000 těchto vozidel. Nejprodávanější byl v listopadu opět Nissan Leaf s 2687 kusy. Plug-in hybrid Chevrolet Volt klesl na 1336 v očekávání uvedení nové verze.

Kumulativní prodeje od uvedení na trh v USA vypadají následovně:

  1. - 70 531
  2. - 66 533
  3. - 37 159
  4. - 32 845
  5. Ford C-MAX Energi - 16 913
  6. Ford Fusion Energi - 16 111
  7. - 4263
  8. - 4097

Překvapivý je zejména rychlý nástup BMW i3 na americký trh. Američané si luxusní elektrické auto do města vyloženě oblíbili a BMW má díky modelům i3 a i8 se svými elektrickými auty celosvětový úspěch. Proto také chystá další plug-in hybridy.

Za minulý rok se jen v USA prodalo asi 97 000 elektroaut. Celosvětově prodeje elektrických aut za letošní rok se zatím odhadují na 256 377 kusů.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak nevím, ale pokud by hypoteticky stál:
1. Prius s 1.4 benzínem: 600 000 Kč (6.5l/100)
2. Prius s klasickým hybridem: 700 000 Kč (5l/100)
3. Prius s plugin hybridem: 800 000 Kč (4.5l/100)

Spočítáme si spotřebu při najetých 200 000km při ceně 35 Kč/l:

1: 455 000 Kč
2: 350 000 Kč
3: 315 000 Kč

Plugin hybridy jedou jen díky masivním dotacím a to se vyplatí :))))

Kdyby raději ty peníze stát nalil do školství, nebo někam kde to nebude dotovat japonské automobilky, ale domácí firmy...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cucat čísla z prstu vám jde dobře. A kdyby byl plugin hybrid dražší o milion a spotřebu měl větší než benzín, tak se vyplatí ještě méně :-)
Reálně je rozdíl ceny vyšší a spotřeba může být klidně i 0, záleží jak s tím budete jezdit.

Obrázek uživatele Jolinar

myslite ze na elektrinu ten plug-in hybrid ujede jen 10-20% sveho najezdu? Jakou jste vubec pocital cenu elektriny a najezd v elektrickem rezimu?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Plug-in hybridy nejsou tak masivně dotované, nejvyšší dotace jdou na elektromobily.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Hyperloop

200 tisíc km se najezdí průměrně tak za 10 let. Opravdu si myslíte, že benzín bude za 10 let stát stále 35 korun? ;)

Zajímavé je porovnání čistě elektrických aut s plug-in hybridy. Leaf šlape na paty Voltu a Tesla Priusu (sic!). Tomu samému Priusu, který je na trhu již jakou dobu. Přitom půjde o tu samou cílovou skupinu. Tesla S není auto vyloženě jen do města. To bych považoval za opravdu zvrat ve vnímání EV jako běžného dopravního prostředku.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Hyperloop

Zajímavé, kdepak jsou ti škarohlídi, kteří dávají k dobru nějaký průzkum, podle kterého by si snad 90 % američanů, kteří si koupili hybrid, další už nevybrali? Zřejmě i "blbí" Amíci vědí, že se technologie vyvíjí a hybrid před 10 lety není to, co hybrid dnes ;)

Škarohlídům začíná docházet, že auto do zásuvky asi nebude jenom nějaký okamžitý vrtoch trhu, ale trend, který postupně vytlačí tradiční vozy se spalovacími motory.

---

hariprasad


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol