Proč je elektromobil autem budoucnosti?

redakce - 12 Leden 2018

V čem spočívají výhody a úskalí aut poháněných elektřinou? Jaké modely už jsou na trhu a jak na pokrok a změny v automobilovém průmyslu reaguje česká Škodovka?Auta do zásuvky - elektromobily a plug-in hybridy - jsou v nabídce automobilek už dnes.

Auta do zásuvky - elektromobily a plug-in hybridy - jsou v nabídce automobilek už dnes a každý si je může koupit.
foto: vlastní

Výhody a nevýhody aut, kterým stačí dobít baterku

Další fáze automobilového průmyslu už začala. V současné době už můžeme jezdit v autech poháněných elektřinou. Hlavní nevýhodou je ale stále vysoká cena, která se v průměru pohybuje kolem milionu korun. To se během následujících let změní.

Auta na elektrický pohon jsou ekologická a mají dlouhý dojezd. Problémem je zatím nedostatečná infrastruktura dobíjecích stanic a již zmiňovaná vysoká pořizovací cena. Jak ale bude elektromobilů přibývat, jejich cena klesne a stanou se dostupnějšími.

Jak vysoké povinné ručení zaplatí majitelé aut na elektrický pohon?

Otázkou je také cena povinného ručení. Jak se vypočítává, když do hry nevstupuje žádný výkon ani objem motoru? ČSOB Pojišťovna nabízí pro elektromobily roční pojistné bez slev za 4 861 Kč. Jak se ovšem bude řešit povinné ručení například u automobilů bez řidiče, je zatím ve hvězdách.

Technologický pokrok jde neustále kupředu a je otázkou času, kdy se na silnici začnou potkávat nejenom auta na elektrický pohon, ale především auta, která se budou řídit sama. Velkou neznámou je totiž v tomto případě právě problematika legislativy a pojišťovnictví včetně povinného ručení.

Elektromobily, které si můžete pořídit právě teď

Ještě v roce 2016 byla hlavním hráčem na trhu Tesla. Velmi rychle jí ale vyrostla konkurence a tady jsou modely aut na elektrický pohon, ve kterých se můžete svézt.

  • Hyundai Ioniq: v nabídce zůstává verze hybrid nebo verze na čistě elektrický pohon. Na jedno nabití dojede tento model až 250 km. Jeho cena se pohybuje kolem 700 000 korun.
  • Toyota Prius Prime: hybrid se v USA a Japonsku umísťuje na předních příčkách prodeje. Cena začíná na 990 000 Kč
  • BMW i3: auto zvládne vzdálenost 200 km a když už je akumulátor téměř vybitý, zapne se prodlužovač dojezdu, který jízdu zvládne protáhnout až na 320 km. Počítejte s cenou kolem 800 000 Kč.
  • VW e-Golf: nový e-Golf vás zvládne dovézt až 300 km na jedno nabití. Cena začíná na 969 900 Kč.
  • Tesla Model S: auto má jednoznačně nejdelší dojezdovou vzdálenost a to celých 536 km. A cena? Ta se pohybuje kolem 2 500 000 Kč.

Mladoboleslavská Škoda a její investice do digitalizace

A jak jsme na tom my v Čechách? Tlak na vývoj technologií a posun kupředu si uvědomuje i mladoboleslavská Škoda. Právě proto vzniklo v automobilce speciální oddělení DigiLab, které má za úkol přinášet kreativní řešení, držet krok s vývojem a reagovat včas na změny, které automobilový průmysl očekává v následujících letech. Budoucnost Škodovky vidí její přední představitelé právě v digitalizaci. Z tohoto důvodu se zaměřili na tři základní okruhy:

  • podnikovou digitalizaci (propojení firemních procesů a výroby),
  • konektivitu (všechno, co se nachází ve voze a kolem něj),
  • oblast mobility (např. projekt Uniqway tedy sdílení aut).

Škoda Vision E – křišťál připojený k internetu

První koncept elektrického auta z automobilky Škoda „Škoda Vision E“ je designově skutečně úchvatné auto budoucnosti. Je to vidět na první pohled. Nemá například ani kliku u dveří. Stačí jen lehce přejet prsty zepředu dozadu, aby se sepnula dotyková čidla.

Auto pozná majitele podle telefonu, který bude přes digitální kód sloužit i jako klíček. Škoda Vision E by měla být určitým předobrazem toho, jak budou vypadat auta na elektrický pohon právě od mladoboleslavské automobilky co do designu, tak do technologie.

První elektrická škodovka by měla být na trhu v roce 2020 a na jedno nabití ujede až 550 km. Do roku 2025 by Škodovka chtěla představit celkem 5 elektromobilů.

placená reklama
Zpět na HybridPřidat komentář

Pravidelně každý den přes dva chodníky a travnatou plochu?

Těch 50 metrů by mi stačilo možná tak na nejbližší místo na parkovišti. Už vidím, jak mi ta prodlužka tam vydrží :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody :-).

Obrázek uživatele Josef

Psal jsem vám výše, že vám to nenutím. Dělejte si co chcete.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč Američané kteří mají levní palivo Kupují Teslu, Když i přes federální Dotaci je Tesla Drahá na pořízení .

Protože nemají síť CNG stanic a ty jejich "RAMy" žerou ne 15, ale 30l / 100 ? A protože ona federální dotace a Superchargery ji stavějí do role normálního spalováku.
Stát tu v EU Tesla 1,5 mil Kč, tak ji taky koupím. Už jenom pro to, jak vydrží, i přes to, že bydlím v paneláku a nejbližší Supercharger je ve Vystrkově. Ale za 2,5 mega? Sorry, pořád převažuje rozum.

Má otázka ovšem zněla úplně jinak.

Obrázek uživatele Radovan

Tak si ji kupte - sauto.cz Tesla Model S, P85+ PERFORMANCE, střešní okno, cena 1 749 000 Kč, v provozu 2014, tachometr 83 000 km. Těch 250 s nimi možná ukecáte a od zítřka jezdíte.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Řekl někdo té pokrokové Škoda Auto, že rok 2020 je tu už za dva roky? Jen sliby a kecy. Doufám, že tyto automobilky se stoletou historií spláchne nová doba do fosilního hajzlu.

Tohle je čirý fanatismus, možná nevidíš, že je mraky lidí, kteří mají rádi zvuk a vůní benzínu.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stejně jako je spousta lidí, co rádi jezdí na koních, plaví se na plachetnicích nebo pádlují po řekách nebo provozují historické parní lokomotivy.
Ať si svoje hobby užívají, na to mají svaté právo, ale ne na úkor zbytku populace, který by třeba preferoval v ulicích i krajině méně hluku a zplodin a více kyslíku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nikdo ti přece nesahá na tvou rakovinu, ani na peníze který platíš prostřednictvím ropy do zemí kde jimi financují terorismus. A souhlasím s tebou, že spalováky mají před sebou ještě asi 20let, ale automobilky, které nezachytí nástup nivých technologií si nezaslouží přežít. A věřim, že Škoda bude jedna z prvních. Technologie od VW totiž dostává až jako poslední a na vývoj svých potřebuje souhlas od velkého bratra.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravim. Jsem majitelem elektromobilu, ale asi nebudu souhlasit s tvrzenim, ze prostrednictvim ropy nepodporuji kohokoli kdo ji doluje ze zeme. Ono vyrobit jakykoli automobil asi bez te ropy nejde a mazat kola a jine soucastky vcetne vyroby kabelu, hadic atd. taky zatim nejde, nebo jde ale je to o jinejch penezich.... Produkty ropy zasahuji do nasich zivotu vyznamneji nez si nekteri predstavuji a jen tak lehce se jich nezbavime. Potrva to jeste hodne dlouho, ale jsem rad ze teto zavislosti bude min a min.

Obrázek uživatele Anonym123

v takých novákoch sa v medzivojnovom (a následne vojnovom) období z miestneho hnedého uhlia vyrábali VO VEĽKOM benzín. pretože uhľovodík ako uhľovodík. až za socíka uhlie začali spaľovať. oleje sa dajú vyrobiť plne syntetické, ... a ropy na výrou ďalších produktov máme doma pod zemiu. a výrobky z ropy sa dajú vcelku znova a znova recyklovať.

Tá láska k vôni benzínu hneď opadne, akonáhle sa elektromobil viac oplatí, ako spaľovák. Peniaze sú totiž vždy až na prvom mieste, čo si budeme nahovárať.

To bude tak za 20 let, do té doby se vyplatí koupit auto za 100 tis a jezdit těch 10 tis km ročně.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

To Vam jiste deti podekuji.

Obrázek uživatele Kuk

off

V Thajsku budou do 5ti let muset bejt všechny tuk-tuky na elektriku. To je slušný na zemi kde je autoelektrifikace skoro nulová nebo extrémně drahá díky nutnosti dovozu a litr benzinu je za 16 kč.
https://www.youtube.com/watch?v=zYZB2fHD5XI

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"První koncept elektrického auta z automobilky Škoda „Škoda Vision E“ je designově skutečně úchvatné auto budoucnosti. Je to vidět na první pohled. Nemá například ani kliku u dveří. Stačí jen lehce přejet prsty zepředu dozadu, aby se sepnula dotyková čidla."

Tak ked sa toto náhodou objaví vo výrobe, tak už budú autá dávno lietať :-))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

autem budoucnosti je elektrický samonabíjející samořiditelný vznášející se přibližovadlo, tyhle předražené hračky jsou pouhým mezistupněm

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ahoj,
rád bych se zeptal proč se o elektromobilech říká že jsou ekologické. Na výrobu dnes bežně používaných baterií je potřeba kobalt, lithium,..... Na elektromotor neodym, a to jsou všechno težké kovy, pro jejichž výrobu je potřeba kyselin a dalších nezdravých látek. V budoucnu se snad vývoj posune dále, ale dnes?
Díky
Honza

Ahoj Honzo,

predstav si, ze Cinane zacali hojne vuzivat misto lithia grafen. A ma daleko lepsi vysledky nez li lithium.

Obrázek uživatele PaRi

Milý Honzo,
jak už tady množství mých předřečníků napsalo, unavuje je furt kolem dokola vysvětlovat, jak to je.

Takže pokud jenom 'netrolíš', mrkni SEM

Zejména doporučuji poslední ODKAZ, kde je to spočítáno pintlich všechno.

Pokud ti nestačí stručné shrnutí u jednotlivých bodů, musíš jít do jednotlivých zdrojů, strávíš s tím sice dost času, ale budeš v tom mít jasno.

No a rozhodně si projdi diskuzi, jsou tam taky zajímavé informace.

Tak hodně zdaru, PaRi

---

www.xpari.cz
Čekatel na Škoda CitigoE iV

porovnaval jste nekdy elektromobil s vozem na zemni plyn?

Obrázek uživatele Anonym123

zjednodušene - plyn, nafta i benzín ide cez KOHÚTIK, ktorý sa dá rýchlo zatvoriť - koľko nazad to bolo v prípade plynu?

zjednodusene mate pravdu. ale zjednodusene mame zatim akorat moznost vybrat si z mnoha kohoutku. spravna strategie je rozumne diverzifikovat.

Obrázek uživatele Anonym123

napriek tomu, čo nám politici tvrdia že diverzifikujú, je tu stále iba jeden jediný kohútik. viď spomínaná zima - diverzifikácia by vadržala mesiac, pri drasticky obmedzenom vykurovaní dva. politici eľmi rýchlo prestali búchať po stole a sklapli podpätky, len aby sa kohútik otvoril.
ps - niektorí by si mohli pamätať ako bol v lete benzín na prídel - 20litrov oproti razítku vo veľkom technickom.

Obrázek uživatele PaRi

Ne, takže je zde určité místo na trhu :-)

Ale vážně. Pokud na nějaký slušný informační zdroj narazíte, dejte vědět. Dám na něj odkaz přímo z článku.

PaRi

---

www.xpari.cz
Čekatel na Škoda CitigoE iV

Obrázek uživatele Josef

Vozidla na CNG nebo zemní plyn jsou taky ekologická, o tom žádná. Ale komfort jejich používání je výrazně omezen ve srovnání s EV.

Obrázek uživatele Radovan

To byla ironie, že?

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Obrázek uživatele Josef

No, ve srovnání s naftou je ekologické všechno, ne? :-)

Obrázek uživatele Radovan

Asi jste ještě "neochutnal" přepálený fritovací olej. I na to se dá jezdit. Ovšem jet za tím autem nebo stát vedle něj, to je masakr :-(

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Obrázek uživatele Josef

Oh, ale ochutnal, já na něj dokonce jeden čas jezdil, tedy ne na přepálený, ale na nový, čistý. Jezdil jsem jenom na MEŘO z přepáleného. Z výfuku šel stejný smrad jako z kuchyně McDonaldu.

Sranda. Kdysi byla nafta jen do kamen, pak plyn do sporáku a teď když je tu elektřina, tak je jim dobrý i ten plyn.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Josef

Spalovací automobil vám jednou ročně vyprodukuje 5–10 litrů vyjetého oleje, to je moc fajn záležitost, k tomu pár kilo nebezpečného odpadu (filtry apod.) a že by neobsahoval nebezpečné kovy, to se taky říct, nedá. Lithiové baterie se aspoň dají recyklovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jak spalovací automobil vyprodukovává 10 litrů oleje? já naopak pořád musím do motoru olej dolévat, ten motor ho furt žere

Obrázek uživatele Josef

A když ho při výměně vypouštíte, tak tam žádný není?

Obrázek uživatele Kuk

Elektromobily nemají žádné výfukové emise (tailpipe emissions) a tudíž se nemusí podrobovat měření emisí na STK.
Automobily se spalovacími motory mají výfukové emise ze spalin a tudíž se musí pravidelně podrobovat měření emisí na STK.
Elektromobily tudíž nejsou při svém provozu zdrojem výfukových emisí a to je považováno za ekologické.

Dle Wikipedie se mezi těžké kovy řadí chrom, kobalt, nikl, měď, zinek, arsen, selen, stříbro, antimon, rtuť, thalium a olovo. Lithium tedy zřejmě není považováno za těžký kov.
https://cs.wikipedia.org/wiki/T%C4%9B%C5%BEk%C3%A9_kovy

Pokud budete slučovat a pak posuzovat rozdílné druhy emisí z různých zdrojů dostanete dosti roztodivné výsledky. Aby jste získal relevantní výsledky je správné posuzovat zvlášť provozní emise a zvlášť výrobní či jiné emise. Teprve potom je sečíst a opět posuzovat celkové. Jinak jsou to hrušky s jabkama.

Víceméně vše co se vyrábí není 100 % ekologické. Vždy se jedná o určitou formu kompromisu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Největším spotřebitelem kobaltu jsou ocelárny.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Kobalt, lithium ani neodym NEJSOU těžké kovy.
https://cs.wikipedia.org/wiki/T%C4%9B%C5%BEk%C3%A9_kovy

Milý Honzo, raději se podívej pod své auto jestli ti tam nekape olej. Pak nastartuj a zhluboka dýchej to, co ti vychází z výfuku (samozřejmě otáčky motoru alespoň na 33%). Na volnoběh by to byla slabá káva.

P.S. Opravdu zde každý měsíc musí přijít další chytrák s tímto hloupým názorem?

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ahoj,

díky za odkaz, bohužel jsem z toho odkazu pochopil že jako těžký kov se počítá ten co je hrozbou pro životní prostředí. Což si myslím že tyto tři jsou.

Netvrdím, že vyfukové zplodiny jsou zdravé. Myslím si že momentální elektomibily nejsou až tak ekologické jak se prezentují. Ale je v této oblasti velký potenciál. (Použití lepších baterií, efektivnější zdroj energie, např jaderná fůze, snižování hmotnosti vozu- použití vícesložkových plastů např., atd.)

Jsem na tomto webu po druhé a to po dlouhé době. Nepřečetl jsem si všechny články. Pokusím s tuto chybu alespon castečně napravit, abych tu nespamoval.

S pozdravem
Honza

Obrázek uživatele ePavel

Jenom poznámka k té hmotnosti. Elektrické vozy brzdí většinou rekuperací. Tudíž vyšší hmotnost má na spotřebu sice vliv, ale asi jenom z 10% oproti klasickým vozům. Mnohem důležitější parametr je zde aerodynamický odpor vzduchu. pokud do elektromobilu naložím 500kg zboží, nebo tam dám o 500kg těžší baterku stoupne spotřeba jen nepatrně. Daleko horší by bylo, kdybych jel s otevřenýma okénkama.

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Obrázek uživatele Josef

Ano a ještě valivý odpor pneu je velmi důležitý. Kdyby Tesla měla stejné galusky jako i3, tak nemá spotřebu 18–20 kWh na sto, ale kolem 15 kWh na sto.

Obrázek uživatele ePavel

Ano, spotřebu by určitě měla lepší. Na druhou stranu si nejsem jistý, zda by ty pneu unesli 2,3t auto. Určitě by ho nedokázali tak rychle rozjet zastavit ani bezpečně udržet v zatáčce.

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Obrázek uživatele Josef

Jo jasně, to byl jen příklad. Realisticky by to nebylo moc příjemné jezdit na takových pneu.

Obrázek uživatele ePavel

Na tesle ne, ale zas u bmw jsou idealni.

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Nazor majitela i3: Do mesta tie uzke pneu i3 postacuju, no na dialnicu v dazdi je i3 auto pre samovraha.

Tak se trochu zamyslete. Nenapadlo vás, že ta užší pneumatika má větší tlak na centimetr čtvereční a tím pádem je při aquaplaningu lepší než jakákoli širší? V příčných zrychleních na tom bude hůř, ale u vozu s baterií v podlaze a tím pádem nižším těžištěm na ni nejsou vyvíjeny takové síly a proto dostačuje. Uděláme brzo nějaký videotest. BMW i3 vs Octavia, co se dřív utrhne na vyznačené kruhové ploše s postupně narůstající rychlostí.

---

ecotaxiolomouc.cz

Jenže se blbě shání.
Teď už nikde nemají zimní.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele ozana

Sorry, že jsem tak agresivní, ale čtu to tady už po 150.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Obrázek uživatele Radovan

Tak Honza je slušňák, nepodrobíme ho garážovému testu :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Což se neliší od dnešních rakovin, kde také je akumulátor. Ten je nutno po pěti letech vyměnit. Obsahuje jedovaté olovo a kyselinu sírovou.
Dnešní aku v elektromobilech po šesti letech ježdění má 85% dyzajnované kapacity a jezdí dál. Aku přežije elektromobil a bude dále používána v domácím úložišti, kde odvede svou práci na dalším snižování emisí CO2 neboť co zužitkuji ze své FVE, to neodeberu z distribuční sítě a tedy huhelných elektráren.

http://eautoportal.sk/elektromobily-ekologia-prevadzky-porovnanie/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a jaký že výrobek je 100% ekologický? já osobně žádný takový neznám, ale rád se poučím,
možná listí na stromě?

Obrázek uživatele Kuk

Těžko i rostliny produkují skleníkový plyn. Podle všeho produkují 20% veškerého metanu, který se dostává do atmosféry.
http://www.agris.cz/clanek/146015

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jenže rostliny jsou na Zemi docela déle než paraziti(lidi) a když paraziti tvrdí, že to co produkují rostliny je škodlivé neznamená, že to je pravda, chtělo by se taky zeptat na názor rostlin jak to vidí oni:-))

Obrázek uživatele Kuk

Díky sopkám, hlavně podmořským jsem tu i my. Díky jejich produkci skleníkových plynů se planeta na povrchu ohřála a vytvořili se podmínky pro život. Děkujeme sopky! :D
Jak vidíte nic není černobílé.
Paraziti nám nejspíš "pomáhají" nemít alergie.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

ano, elektromobil je nepochybne autem budoucnosti. otazka ale stoji jak VZDALENE budoucnosti. bez odpovedi na tuhle otazku je tenhle clanek jenom takova omaca.

Obrázek uživatele Kuk

Stejně jako to tvoje pseudointelektuální plácání vo ničem.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

navzdory stylu, vazim si vaseho souhlasu ;)

Obrázek uživatele Kuk

Mnoho povyku pro nic.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uklidnete se pane Krucipes. Kdyby Skodovku neprodali Wagenu tak dneska zadna Shade nebyla. Na Dizlblejt ma podil taky EU se svejma nesmyslne prisnejma kvotama a prosazovani dyzlu kvuli CO2. A o VW se fakt nestrachujte. Ty az se v EV segmentu rozjedou tak bude mit Tesla co delat. A to mam Teslu radsi asi jako vy. Ale hledme na to realisticky.

Obrázek uživatele Josef

Ono v naší republice se EV s dlouhým dojezdem lidem málokdy vrátí, ale třeba v USA se Tesla mnohým lidem vyplatí. Tam se totiž dojíždí často třeba i 100 mil denně do zaměstnání (jedna cesta). A s Teslou se jim to zaplatí za pár let.

Obrázek uživatele Radovan

Nějak jsem tu slátaninu článku nepochopil. Skáče to páté přes deváté aby to skončilo u marketingových škoda slov. Možná autor zapomněl, co dal do nadpisu, možná to měla být kampaň na levné pojištění a dost možná nepovedená tisková zpráva Škody. Čer aby se v tom vyznal.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Jde o placenou inzerci, viz. "zdroj" článku.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Radovan

Tak to by měl někdo ze soudruhů ředitelů sebrat soudruhovi vedoucímu z marketingu minimálně prémie a ten pak vyrazit toho soudruha, který to v jeho oddělení spáchal. Takové vyhazování peněz. Má to jediné pozitivium. Ty peníze nedostali ropáci, ale hybrid. Všechno zlé je k něčemu dobré :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Obrázek uživatele Kuk

To spíchli někde ve Fallonu nebo gde?
To je děs, asi už jim došel koks :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Dinosaurům už se zavařil mozek a takhle to pak dopadá. Naprostá slátanina.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

U ceny EV se musi zapocitat zbytkova cena baterky po sesrotovani auta. Ta baterka ma jeste porad znacnou hodnotu a da se vyuzit na domaci uloziste energie z FVE. Samozrejme je nutne tu vyssi cenu na zacatku uhradit, ale pak se vam to vrati. pro nektere lidi to je neresitelny ukon. Jsou lide, kteri koupi radeji 10 malych baleni praciho prasku, protoze je v momente kdy se kupuje levnejsi. Ale v souctu spotrebovanych baleni za urcity cas jsou mala baleni drazsi, nez nekolik malo velkych baleni. Bohuzel nekdo ma urcita kognitivni omezeni a tak je argumentace marna. Takovy lide nejsou cilova skupina ktera elektromobilitu oceni.

Teoreticky to zni hezky, ale ktera ze to automobilka zakaznikovi tu starou baterku necha? Vsechny, ktere si vybavuju, jedou na vymenu a starou si vezmou...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Jako že by si po sešrotování vzala automobilka zpět cizí majetek v podobě baterie? :-P

Jasně, spletl sis zakoupení nové baterie do funkčního vozu vs ukončení provozu vozu.

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Nejenom při sešrotování, ale také nevím proč bych měl starou baterii někomu dávat, když si za své peníze kupuji novou, a starou baterii jsem si zaplatil při koupi vozu.
Ale chápu hlupáky, kteří nečtou smlouvy o servisních opravách a v klidu si podepíšou dovětek "Zákazník nepožaduje vrácení vadných dílů." Což je u aut. servisů určitá samozřejmost :).

Treti moznost - uvazoval jsem baterii, ktera prestane stacit pouziti v aute a bude vymenena za novou, ne vyrazeni auta z provozu. Je fakt, ze na konci zivota auta by ta baterka zbyt mela.

V pripade sesrotovani je otazka, jak to bude, az se to bude realne ve vetsim resit (dodnes tech EV srotovanych z jineho duvodu nez bouracka asi moc nebude). Uz dneska (pry, zatim jsem zadne auto nesrotoval) nechteji vzit na "ekologickou likvidaci" vrak, ze ktereho jsou vyndane dily, ktere maji nejakou cenu (daji se prodat).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Značky se odevzdají do depozitu a nech si s tím dělají co chtějí, když mě nutí auto dát zdarma šroťákovi. Auto si třeba nechám na náhradní díly. A nech jim to v depozitu leží třeba 100 let.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Něco na tom bude. V současný době na 100% mi nedají protokol o ekologické likvidaci auta, když v něm nebude trakční baterka.
Bavím se o likvidaci zdarma. Když likvidaci zaplatím, tak může být i bez baterky,ale něco ta likvidace bude stát.
Asi na to bude muset být nějaká vyhláška, protože když si lidi nebudou moci baterku nechat, tak se budou starý EV záhadně ztrácet...

Osobně si myslím že pokud baterka neodejde nějak předčasně, tak do 10-15 let starýho auta nikdo baterku za současných cen novou dávat nebude, protože se to nevyplatí, to auto nebude mít takovou tržní cenu co stojí ta baterka.

Takový auto si asi klidně někdo koupí jako druhý,nebo třetí do rodiny,nebo půjde ještě poměrně zachovalý na vrakáč.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano přesně tak a toto většina odpůrců nechápe, že baterie z elektromobilu, která již dopravu stále dostačuje pro uložiště energie např. v domácnostech.
Nejvíce se těchto blbů najde na autoforu.

Vidíte to moc růžově. Každý nemá rodiný domek a i ten kdo ho má, tak nemusí mít solární panely nebo větrník. Takže pro člověka bydlícího v bytě na sídlišti, nebo v domě bez vlastního zdroje energie, je úložiště energie dosti zbytečné. To časem na trhu povede k tomu že bude více starých baterií jak poptávka po nich a tím razantně padne cena staré baterie. Mluvím samozřejmě o době kdy již budou elektromobily majoritou na silnicích. Pokud vůbec budou.

Mate mysleni nejakeho zastydleho planovace z 80-tych let. Tu baterku vam mile rad kdekdo odkoupi. At to bude soukroma osoba s RD a FVE, nebo komercni provozovatel energeticke banky. Vetsina vyrobcu EV uz maji svoje second life uloziste. Bude to vyhodny business.

Obrázek uživatele Kuk

Pěkná blbost, uložišté má smysl pro naakumulování a využití levnější noční energie a pro odlehčení sítě. Na to větrníky ani panely nepotřebujete a můžete to mít i v bytě. Speciálně s příchodem elektromobility to začíná mít ještě větší smysl. Naopak by to při špičkách ještě mohlo síť zásobit a pokud bude blackout tak to ani nepoznáš. Sundej si klapky z očí ;D

Navíc jižní stěny a plochý střechy paneláků se daj FV panelama obložit. Volnýho místa je habaděj.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ano, souhlas, za určitých okolností má cenu baterie nabíjet z NT a pak vybíjet v době VT, jenže to vyžaduje spoustu dalších bebechů, nejen ty baterie z auta. Ti, co se v té oblasti pohybují, vědí, co např. stojí hybridní měniče, zvlášť, když to chce někdo "na klíč". A ani pro technicky zdatné to není výhra, prostě je to další "lednička" (co do prostoru) v bytě s velmi dlouhou až spornou návratností.

Přesně. Mohu jen souhlasit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jo. Hlavne nejakej Prokopec.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla Model S P100D Armormax

youtube.com/watch?v=Rs57ZuM3p7M

auto.cz/obrnena-tesla-skryva-tajemstvi-je-prvni-sveho-druhu-112568

vyarmovaný dveře neprůstřel skla a trochu menší nuda než tedy :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No já nevím, ale co já očekávám od auta je, aby mě převezlo z bodu A do bodu B snadno a spolehlivě. Nepotřebuji být v autě online, nepotřebuji mít v autě digitální displeje. Nastavit teplotu si chci i poslepu pomocí otočného přepínače - ne listovat menu na displeji..

Nepotřebuji miliony asistentů, hlídačů apod.. Pokud chci jezdit autem, tak se to potřebuji naučit..

Možná jsem ze staré školy, ale já chci autem jezdit a ne si s ním hrát...

Jirka

naprostý souhlas, to ostatní je jen pro facebookové mileniály :).

Jj mluvis jak dedula co je na odstrel. Rika se tomu pokrok.Ti co se nestihnou prizpsobit maji smulu. K comu co popisujes ti staci Ford T, taky dojede z mista A do mista B.

Obrázek uživatele Jan Veselý

A zkušení tažní koně, ti uměli domů dojít sami, i když vozka na kozlíku vyspával opici.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nadpis je trochu zavádějící, důvody proč v článku rozepsané nejsou.
Pojištění autonomních vozidel nebude problém. Například Waymo pojištění má:
axios.com/waymo-taps-insurance-startup-trov-to-cover-its-passengers-1515110699-1869a9cb-e3bd-4db7-92fe-7e16c9813e47.html
Automobilky v současné době nemusejí s elektromobily pospíchat. Zatím se elektromobil ekonomicky nevyplatí. Je jen pro nadšence. Rozdíl v ceně servisu a palivu zatím vychází lépe pro spalováky.
Až se zlevní baterie, tak se situace obrátí a spalováky postupně skončí. Počítače a solární panely byly také dříve drahé. Lidé je začali kupovat a postupně klesala cena. Stejné to bude s elektromobily. Otázkou je kdo nyní ty drahá auta koupí a tím vývoj zaplatí. Automobilky by měli být připravené přijít na trh s elektromobily až baterie zlevní. Do té doby je logické, že jich tolik neprodávají. Hlavně aby se nerozdávali dotace z rozpočtu. Ať si vývoj zaplatí jiné země, které mají více peněz.

Obrázek uživatele M.Krupka

No nevyplatí je také trochu zavádějící. Pokud beru auto jako přepravní prostředek z bodu A do bodu B a mám relativně dost peněz, nebo pravidelné příjmy, tak si můžu koupit například Škodu Superba, Hyundai Ioniq, nebo E-Golfa Cena pořízení bude podobná, ale provozní náklady budou u EV mnohem lepší a to již od prvního měsíce ježdění. V součtu za pět až deset let to může pro EV dělat rozdíl řekněme i třetinu pořizovací ceny. Argumenty, že je Superb větší neberu, protože se pohybuju více ve městech a parkuje se líp s menším autem. :-) A to ticho je k nezaplacení. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud jde o peníze a provozní náklady, tak se EV u srovnatených vozů při obvyklých nájezdech cca do konce záruky na baterii tedy max 200 tis. Km , opravdu nevyplatí.

EV vychází levněji když akceptuji a nevadí mi auto o 2 třídy níže a mám ho kolem komína a po městě, tam se občas může EV vyplatit už jen jeho nákupem.

Příklad IONIQ cena milión, Octavia G-tec v automatu a plný výbavě za 650 tis. Nebo libovolný hybrid v této cenové relaci.

Nejde přeci srovnávat nejúspornější EV na trhu s takovým žravým tankem jako je Superb

Rodíl na ujetý kilometr bude max 70 haléřů. Pojistka na octavii bude levnější někde o5-6 tisíc (což dá bohatě na dražší servis o olej) a nemusím navíc řešit druhé auto na delší cesty.

Obrázek uživatele ePavel

Můžeme porovnávat porovnatelné. Třeba Audi A6 s výkonem přes 300kW a Teslu. Které auto bude levnější, které bude mít levnější servisní náklady, které bude mít levnější pojistku a které bude mít levnější náklady na 1 km? A kde najdu mapu sítě benzínek, na kterých můžou zákazníci audi bezplatně tankovat?

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím že jsem srovnával výkonově srovnatelné vozy, naopak Octalia G-tec vyšší výkon, maximálku nesrovnatelně a zrychlení podobné.

Třeba ta AUDI A6 nevyšší výkon je 240 KW 4x4 zrychlení 0-100 je 4,9s maximálka 250 Km.

Výhoda tesly je určitě lepší krátkobobé zrchlení.

Cena A6 s tím motorem je 1.455 tis bez DPH

Jak je na tom tesla 4x4 nevím ,ale myslím že minimálně o 500 tisíc více a za to ujedu v Audi 250 tis. Km

Vyšší cena pojistky je určitě u tesly má vyšší cenu a servis taky nevím jestli nám to někdo prozradí budu rád.

Osobně kdyby sem si mohl mezi těmito vozy vybrat , tak si beru NIRO EV :-) i když by se asi opet nevyplatilo , ale o tom to je.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Milý Uďo :)
Koupil jsem Nového 30Kwh Leafa v plné Tekna výbavě za 705tis, zákonou pojistku mám za 2600 kč na celý rok a havarijní s 5% účastí za 11 tis ročně. Za garančku při 30tis km jsem zaplatil 670kč. Co chceš ještě počítat ?!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Skoro jsem Vám na to skočil, ale nový Leaf má baterku 40 kWh

Takže máte starého , to že jste ho koupil o 200 tis míň než ceník je určitě pro Vás plus a tím pádem se Vám to vyplatí. Nicméně každý auto se dá koupit levněji a proto porovnáváme ceníkové ceny.

Jen jste mi potvrdil teorii, že pojiska na havárii je u EV dražší a souvisí s cenou vozu.

Garančky má Nissan u leafu na 5 let zdarma, to je dobrý,ale mě se to povedlo jednou u Hyundae měli akci a dostal jsem k autu 5 let servisu do 100 tis. Km neplatil jsem ani korunu využil jsem to 3x pak jsem auto prodal.

Na tu 30 kWh baterku máte záruku 8let ,ale max 160 tis. Km a
tak když budeme srovnávat návratnost do konce záruky tak je to na hraně oproti třeba KIA NIRO se dá sehnat za 550 tis. Kč a to se vůbec nebavím o generačním rozdílu těchto vozů

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kolik dáte u Kia Niro Hybrid za pohonné hmoty do konce 100tis km garance? Generační rozdíl myslíte design nebo technologii ? :)Pokud nebudeme v generačním rozdílu porovnávat jen elektromobil, je zbytečné přisuzovat spalovacímu automobilu nějaké generační přednosti..
PS: Ceníková cena mého Leafa byla 968tis :) "Nový Leaf" se ještě v česku koupit nedá..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mimochodem , už i cena kterou jsem za auto zaplatil není malá a za ceníkovou bych ho ani nekoupil. (Je to strašně moc) Vy dáte za Kiu 550tis a pak napořád pohoné hmoty, Já 700 a pak jen drobky za elektřinu. Za 12 měsíců co ho mám , jsem najel 50tis km. Většinou poznávačky po Evropě atd.Celkem mne to stálo na poplatcích za elektřinu 11 tis kč. Když to stejné najedete s Nirem, kolik za to dáte? Ale abych jen nechválil...musel jsem začít jezdit jiným způsobem, trochu plánovat a zpomalit. Také delší čas za volantem a nabíjením na cestách není pokaždé ideální.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas , každý máme svoji pravdu, nicméně co se vyplatí se ukáže časem protože pokles ceny jakéhokoliv auta je ohromný a palivo je v ceně a provozu toho auta je to nejmenší.

Pokud najedete 50 tis. Km na poznávačkách za rok, tak Vám zavidím, protože já bych na to neměl čas , protože musím pracovat a samozřejmě se to Vám vyplatí.

Hybrid Vám jezdí tak za 4-4,5 l když pojedete stylem EV, a spíše rychleji, takže 1,20-1,40 Kč/Km.

Cenu EV asi víte na 1 Km od zadarmo přes domácí dobíjení nočním proudem 0,30 Kč , dobíjení běžným proudem 0,6 Kč až po 1,50 rychlodobíjení za cenu 10 Kč/ Kwh. V zimě si k tomu dejte raději +30%. Takže v zime na delší cestě kde musíte použít drahou nabíječku může být hybrid i levnější .

Jinak s tím omezením při provozu EV máte pravdu, proto já osobně EV používám jen kolem komína z 80% mě stačí nabíjet jen v noci. V 10% připadů strčím auto do zásuvky i práci a další 10% připadů si s manželkou prohodím auto .Ročně dělám cca 20 tis. EV kilometrů,ale je to podle mě spíše zábava jestli to auto bude jezdit bez poruchy 10 let, tak se to i vyplatí.

+1

---

ecotaxiolomouc.cz

Pokud "se pohybuju více ve městech", proc jako reprezentanta spalovaku beru obrovsky superb a ne neco primereneho pouziti, co setri "již od prvního měsíce ježdění" diky tomu, ze stoji pulku? :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele M.Krupka

Z logiky věci by to tedy znamenalo, že si lidé mají kupovat Dacii na LPG. Jenže ono to tak nefunguje. Proč asi?

Pokud dobre vidim, tak v prispevku, na ktery reaguju, zadna Dacia neni. Ale dva (podobne velke) EV a o tridu vetsi (a diky tomu do mesta nevhodny) spalovak, vybrany jen proto, ze "podobne stoji"...

a ano, nove LPG Sandero by bylo libovolnym novym EV v nakladech (kdyz uz teda porovnavame naklady) dohaneno hoooooooooodne dlouho, at se nam to libi nebo ne.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Těžko říci s čím srovnat Sandero v elektrice, je to 4 metrové auto. Renault Kangoo Z.E, Citroen Berlingo electric? Ty jsou ale, co se vnitřku týče, oba větší, ostatně i délku mají +-440 cm. Cenu netuším, někdy inzerují +-600 bez DPH. Ale to je suma docela dost mimo a ještě navíc u 3místné verze Furgon. Najde někdo něco?

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

To asi myslis Logan :) Sandero je auto cca odpovidajici Fabii. Takze mozna Zoe?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Myslím Sandero, bral jsem rozměry z webu Dacie.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

To ale není pravda, že se elektromobil ekonomický nevyplatí. Rozhodně jak komu jak kde. A jaké auto srovnáte.

Pokud jde o třídu jako je Tesla, tak tam je cena naprosto srovnatelná!

U nižší střední třídy jako je Oktávie za 600 tisíc tam je to na hraně hodně záleží na výbavě.

Ale co naprosto chybí je auto v nižší třídě jako Fabie. To prostě nikdo ani nevyrábí.
Ani pořádný kombík taky nikdo nevyrábí.

Ano auta v cenové hladině do 500 tisíc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

lživé bláboly, Tesla se vyplatí každému, kdo s autem nejede 400000 km, ušetřené peníze na poruchové rakoviny za servis a benzín dají na novou Teslu. Samozřejmě odstraní EV jsou stále nesmysly bez benzínek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je blbina, když si koupíš 3 Octávie za sebou za 500 tis., tak je servis nula, máš každé 3 roky nové auto bez nákladů na servis a neplatíš elektřinu 1 kč (v případě Tesla X až 1,50 Kč) ale palivo 1,50 Kč na 1 kilometr. Dnešní nové Tesly budou nabíjet NA SC za 5 Kč/kWh. Právě z tohoto důvodu, jakmile dorazí někdy za 1,5 roku Tesla 3 do ČR, nastane průser, protože všechny tyhle Tesly budou raději nabíjet na ABB nabíječkách za paušál, než by nabíjely na SC za "draho". Už nyní obsazují Tesly S bez free charging stojany ČEZ.

Obrázek uživatele Radovan

No porovnávat Oktávku s Teslou je trochu mimo mísu. Z hlediska velikosti, výbavy, výkonů.......... .
Jinak ona Oktávka opravdu dokáže jezdit za průměr 5 L na 100 km při 30 korunách za litr? Když píšete palivo 1,5 Kč/1 km? Když se podívám na spritmonitor.de a Oktávku v benzínu a manuální převodovce, tak prvních 5 stránek (po 15 kusech) seznamu aut sice udává něco kolem 5 L, ale dále už je to skoro 6 L, na třicáté je to už skoro 7 L, od osmdesáté skoro 8 L, od stodvacáté atakujeme 9 L na sto, tedy skoro dvojnásobek 3,- Kč/1 km. Dále jsem už v seznamu nešel (spalovací nuda), ale dole je průměr u 2.197 ks aut, nejnižší spotřeba 3,59 L, průměr 7,62 L, nejvyšší 14,77 L/100 km. Takže i kdyby benzín stál opravdu jen 30,- Kč za litr, což je chiméra, tak jsme na 2,29 Kč/1 km jen za palivo a musíme samozřejmě připočítat výměny olejů a filtrů, protože tohle rozhodně Oktávka nemá v těch 3 letech v prodejní ceně.
Spotřeba Tesly, když vezmeme stejný zdroj, tak je tam 58 kusů Modelu S, nejnižší 10,67 kWh, průměr 20,61 kWh a maximum 32,10 kWh/100 km. Takže při občanských 5,- Kč/1 kWh se bavíme opravdu o 1,03 Kč/1 km, při nízkém tarifu, který elektromobilisté běžně využívají o 0,52 Kč/1 km a to úplně pomíjím různé paušály a nabíjení zdarma, to spalovák nedostane nikde. Vyměňovat u Tesly v těch 3 letech není co a garančka nepovinná.
O zárukách Tesly si Oktávka taky může nechat jen zdát.
To jen abychom se bavili o realitě.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co se týká spotřeby, znám osobně lidi, co jezdí kolem 5l/100km s Octávkou, ano, bude záležet na geografickém místě a způsobu jízdy. Za 500 tisíc Kč se dá koupit Octávka, která má předplacené servisní náklady v ceně na 5 let/100 tis. km.

Hodnotit ježdění v Octávce a Tesle se dá z několika úhlů pohledu, zrychlení Tesly může někoho ohromovat, jiného ne. Trochu zapomínáte hodnotit celkové náklady na provoz těch 3 Octávií, protože pokud budete prodávat Octávku po 3 letech s nájezdem kolem 100 tis., dostanete velmi slušné peníze zpátky, když to vynásobíme třemi, zjistíme, že na ty tři auta po jejich prodeji za 9 let dostaneme stále krásné peníze. Kolik dostaneme za oježděnou Teslu po záruce za 9 let s 300 tis. kilometrů?

Jak správně říkáte, Tesláci budou "otravovat" život ostatním řidičům na nabíječkách ABB, aby ušetřili, místo aby nabíjeli na placených SC. To se netýká těch šťastlivců, kteří si pořídili Teslu ještě minulý rok.

Obrázek uživatele Radovan

I mezi elektromobilisty takové máme, co to prostě umí shůry. O předplacení servisu jsem netušil, nicméně berte to tak, že by jste ji měl jinak levněji, ten servis prostě něco stojí, práce, náplně i díly. Elektromobil je nepotřebuje.

Opravdu nehodlám přistoupit na srovnávání Tesly a Oktáfky. Kolik stojí nejlevnější Oktáfka v automatu s takovou výbavou a takovým výkonem motoru, jaký má ta nejlevnější Tesla? Zrychlení je jedna tisícina toho všeho.

Určitě nějaké peníze za tu ojetinu se 100 tis. km po 3 letech dostanete. Ale ta ojetina za 3 roky, s pořizovačkou 500 tisíc Kč a servisem v ceně, mezitím prožere v průměru 7,62 L/100 km za palivo 229 tisíc Kč. Tesla, pokud bude nabíjena jen doma, při denní sazbě elektřiny 103, při noční 52 tisíc Kč. To je dost rozdíl.

Ceny ojetin jsou vždycky loterie, našel jsem třeba rok 2014 s mírnou výbavou 1,2 motor 77 kW (105 koní), manuál, klima, tempomat 126 tis. km najeto, za 295 tisíc Kč, takže po zkušenostech s několika bazary za ni dostal majitel tak 230 max.. Může přidat 270 a jít si koupit za 500 další auto na další 3 roky a 100 tis. km. Nebo předváděcí Kia Soul EV v plné výbavě. Jak chce.

U ojetých Tesel se nedozvíme cenu po 9 letech, vyrábějí se teprve 5. Ceny v bazarech jsou většinou za ty nejdražší, například rok 2014 1.749 tisíc za P85+ PERFORMANCE s 83 tisíc km nebo 1.999 za tu samou s 91 tis. km. Pořizovačka tak byla počítám kolem 2,-3 mil. Kč.

Nikde nepíšu, že Tesláci budou otravovat na jiných nabíječkách, když nemají SC neomezeně v ceně. To jste si vybájil Vy. Jsou to zákazníci jako každý jiný a pokud mohou nabíjet za paušál a mají velkou baterku, tak tam holt budou déle. Taky mohu s Ionem nadávat Leafovi, že tam tvrdne za stejný paušál s 24 kWh baterkou dlouho, když já jsem s 16 kWh hotov hned. To je ale irelevantní.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechci ty dvě auta nějak zásadně porovnávat. Octávka nákup 500k prodej 250k, tedy 3 x 250k je 750k investice za 9 let. Tesla nákup 2.5 mil., prodej za 9 let s nájezdem 300 tis. km odhadnu 800k? Tedy investice za 9 let 1.7 mil. Takhle to bude počítat člověk i s poměrně dobrým příjmem.

Myslím, že Tesla je výborné auto a ten kdo si jí může koupit nemusí počítat náklady. Že by si ji koupil běžný řidič třeba na 5 letý bezúročný úvěr na splátky 45 tis. měsíčně s pojištěním - nezní to jako pitomost? Ano zní i pro člověka s hrubou mzdou 80 tis. měsíčně.

Zajímavé je že je porovnávat nechcete, ale přitom je porovnáváte.
Pochopte, už že ten kdo si bude chtít koupit Teslu tak nebude o nějaké Oktávce ani omylem uvažovat.
Když už chcete porovnávat tak Teslu srovnejte s např. Nějakým Mercedesem se stejným zrychlením, výkonem, velikosti a výbavou. A dostanete se na hodně podobnou cenu, ale provozní náklady budou minimálně poloviční.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já to chápu, ale nemyslím si, že se lidé snaží Teslou S nahradit Mercedesy AMG. Myslím, že většina lidí si kupuje Teslu S kvůli dojezdu 400+ kilometrů a jakmile bude dostatek takových aut v cenách do 1,5 mil., tak si Teslu S(X) budou kupovat nadšenci, kteří si zrychlením na silnicích hladí své ego, nebo "stříkají" do kalhot. Za 5 let to podle mě bude pěkně vidět, jaký poměr prodejů bude Tesla S versus ostatní auta. Mimochodem dobře to ví i sám Elon Musk, proto je ve výrobě Tesla 3 a chystá se Tesla Y.

Do jisté míry s tím souhlasím.
Protože dnes prakticky jiné auto s tak velkým dojezdem není, kromě Bolta.
Nicméně pořád je to auto pro lidi co nemají problém za auto utratit jako za celý barák. A tam platí to že tihle lidi ani neuvažují o nějaké Oktávce.
Budou se vždy rozhodovat o autě v podobné cenové relaci Mercedes, nebo něco takového.

Ano určitě i klesne trochu prodeje až budu auta do 1,5 mil. dostupnější. Podle trochu ubude pračka po těch levnějších verzích Modelu S a X, Ale pořád člověk co si kupuje auto za 3 miliony si koupí radši Teslu S/X než M3, nebo Bolta.
A nebo když nebude chtít elektriku tak si koupí ten Mercedes.

Problém je vstupní investice. Většina lidí snáž postupně našetří na 2 Fabie, se kterou ujedou s každou 200 tisíc km a průběžně je živit než koupit naráz Teslu S a pak šetřit na provozu.
I když to šetření je také diskutabilní, jen havarijko na novou Teslu za milony je asi neakceptovatelné pro hodně lidí oproti Fabii za statisíce.
A otázkou také je, kolik lidí najede 400 tisíc km. Celorepublikový průměr je pod 10 tisíc km, tam se elektrická Tesla oproti klasickým spalovákům na 200% nevyplatí...

Lol clovek co si šušní 300k na fabku opravdu teslu kupovat nebude, to je objev roku :D

To je fakt, ale právě jsem se rozhodl, že svoji Felicii prodám a uvažuji o Fiat 500e kolem 300k. Je to "nebezpečné" auto, protože tím EV jsem již mnoho lidí naštval - třeba Oktávky (klidně RS) nebo spalovací BMW. Fakt je to o hlavě, jestli se udržíte nebo dáte spalováku "lekci". V tom je to nebezpečné - je to střela.

Tak to je síla. Srovnávat Teslu s Fabií.

Tesla je cenou naprosto srovnatelné auto ve své kategorii. Ten kdo má na auto za 2,5 miliónu, ten má i na Teslu a rozhodně neřeší jestli ušetří 500 korun.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lidí co s autem najedou 400 tisíc kilometrů mnoho nebude.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jako jak nebude?, kolik najedete za rok? A to auto nemate na rok ale na minimalne 10 let.
Prominte, fakt chcete tvrdit ze ta Tesla se nevyplati... v jakem ohledu, videl ste ji z blizka? Shade je proti tomu smrt, nechapu koupi Fabie za predrazeny peniz s Malym prostorem, a s malou nadrzi, spatnem rizeni a dalo by se vice popisovat...
Bohuzel je fakt ze typishe Cechise ridic radeji vymeni 10 shade + vselijaky opravy, a bude se bit do prsou jak to auto zere 5 litru na sto a co vsechno neodvozil...
Pokud si auto nabiju na 400 km , tak mi je pak shumak jestli ujedu za den 100 nebo 400 KM, ale tak co budeme trollit do kud to pude

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako řidič který za 25 let za volantem najezdil přibližně 1,5 milionu kilometrů v několika autech si opravdu nemyslím, že mít jedno auto 10 let, je něco ideálního. Mechanická část u každého auta a Teslu nevyjímaje, se po nájezdu 200 až 300 tisíc kilometrů začíná sypat. Technicky je podvozek Tesel od Mercedesu a servisní náklady kupříkladu na podvozek Tesly řekněme ne zrovna malé. Proč myslíte že se lidé Tesel nad 200 tisíc kilometrů zbavují a pořizují novou?

Kupříkladu na prodaný počet kusů Tesel S za těch 5 let, je jich v bazarovém prodeji více %, než kolik je za stejné prodejní období na ročník kupříkladu právě Mercedesů třídy E. Tedy vaše teorie že si lidi budou auto držet 10 let, u Tesly mírně nefunguje a Tesly se točí mezi zákazníky dle statistik rychleji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co by se mělo na Tesle (když odmyslíme pohonou elektrickou část) kromě pneumatik a čepů opotřebovat? Brzdy ne, výfuk to nemá, válce a písty a další pohyblivé části to nemá. Napadá mě jedině proreznutí nějakých kovových částí, ale Tesly bývají většinou garážované kvůli dobíjení. Teoreticky v aztě za 20 let shnije nějaká elektronika, ale to samé mají i rakovinomety. Jediný důvod může být, že skončí nějaká záruka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opravdu předpokládáš že brzdy vydrží 10 let a 400 tisíc kilometrů? Na naší Tesle S se měnili jak kotouče tak desky při nájezdu 160 tisíc kilometrů. Servis v Tesla Norinberg kde se dělala běžná údržba, oprava závad a výměna brzd vyšla na necelých 9 tisíc eur. Autu v době servisu byli necelé 3 roky. Na záruku se měnilo cosi na podvozku pod přední nápravou a opravila levá zadní parkovací brzda která nefungovala a byla zřejmě narezlá v mechanizmu. U předchozích aut jsem brzdy měnil různě, od 40 do 80 tisíc kilometrů, kotouče většinou vydrželi déle než desky. Mezi 200 až 250 tisíci kilometry je pak u Tesly S doporučená repase pneumatických tlumičů podvozku. Cena je přibližně 1400 eur za kus.

Dodnes naše Tesla S P85D byla v servisu 3x, celková cena za servis pak činí necelých 12 tisíc eur.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Veškeré čepy, spojovací tyče, ložiska apod., mají stejné opotřebení jako u ostatních aut. Vzduchové tlumiče odejdou mezi 150-250 tis. km a oprava bude kolem 80-90 tis. Kč (to je u Mercedesu standard). Tesla bude ušetřena veškerých problémů kolem aut. převodovky, motoru apod., což bývá standardní problém většiny aut. Hodně věcí, které majitelům vadí, tak veřejně neprezentují a vyzvihují pouze výhody. Jsem zvědav, až někdo pravdivě popíše skutečné náklady na auto Tesla staré 6 let s nájezdem 300-400 tis. km.

Ja bych spis rekl, ze je to proto ze tesla se za tech 5 let uplne zmenila a je to temer jine auto. Zatimco ty posrane srackomety maji navic mozna tak kavovar misto topinkovace. Rozhodne pochybuji ze se tesla po 200k km zacne sypat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A v čem se změnila krom kapacity baterií?

Krome kapacity baterie? Letmym pohledem asi toto:

1)New Options
Air filters – dual activated carbon
All-wheel drive
Enhanced autopilot
Fog lights (improved)
Full-self driving capability
Glass roof
HEPA Cabin Filtering
High Amperage Charger upgrade (to 72 amps)
Longer range and higher performance with the 90D and P100D
Parking assist
Performance options for Insane and Ludicrous modes
Premium seats have adjustable front headrests
Quick connection phone dock
Sub-zero weather package with heated rear seats, heating steering wheel, wiper blade defrosters, washer nozzle heaters
Three position dynamic turning lights

2)General Changes
Automatic emergency braking
Autopilot hardware with 8 cameras, radar and 12 long range sonar sensors
Battery (12v) moved for easier replacement
Brake hold
Center console with options for additional cup holders
Charge port door auto-closes
Charge port lock/unlock quieter
Charger current boosted from 40 amps to 48 amps
Collision avoidance
DRL LEDs are now wider and are very evenly illuminated
FOB now has rubber surround with key chain ring
FOB operation changes – roll-down windows function removed, open charge port door added
Front bumper style changed, eliminated nose cone.
Front carpets are held in place with Velcro tabs
Front cup holders no longer have cup grippers
Front defroster area now a screen (like original 2012-2013 cars, but ~2014-2015 cars had plastic vents that poked through the screen that didn’t look quite as nice)
Front door sills have a metal “Model S” insert instead of just black plastic
Frunk hatch is a single hook rather than two separate hooks
Frunk no longer has seal in hood with insulating membrane (just different, not better/worse)
Frunk smaller (to make room for AWD and HEPA filters)
Glove box a little smaller, no longer has a cavity for J1772
Headliner and side pillars in Alcantara rather than a fabric, choice of black or white
Improved sound insulation
Instrument Cluster display has higher resolution (ok, very hard to tell visually)
LED Headlights
Left side stalks changed places (turn signal now upper stalk)
Lower outside panels are now body colored
LTE cellular (can be retrofitted to non-LTE cars)
No kangaroo pockets in front seats
Now shows tire pressures for each tire
Outside bottom rear facia no longer has a chrome strip
Placement of stitching on armrests moved from top to sides (should show less dirt over time)
Power folding side mirrors
Reading lights are now warm-white 2700K rather than the very blue-white 6000K in older cars
Rear doors open wider
Rear hatch’s rear chrome strip with “TESLA” now has a much stronger embossing
Rear license plate illumination is now LEDs
Rear electric brakes now do dual duty – braking and as the parking brake
Rear seats have “ISO FIX” buttons to indicate hidden child seat latches (all cars have the latches)
Rear seat higher headrests (for reduced whiplash risk)
Rear trunk well lid is stronger and better designed
Rear USB charge ports and rear cup holders in center console
Rearview mirror is narrower (which doesn’t matter much)
Right Drive stalk no longer illuminated at night
Shape of the trunk well is slightly different and perhaps slightly larger
Side parking lights are now LEDs (unconfirmed, but fairly sure)
Slipstream wheels
Supercharger free for life changed to free 400 kW per year (on cars ordered after 2016)
Supercharger locations greatly expanded from original 6
Titanium battery shield
The 3-camera housing behind the rearview mirror is thinner than the single camera AP1 housing, and only slightly wider than the original rain sensor housing
Tire types changed several times over the years
UMC button has no cut-lines
Visors are taller
Windshield surrounding black paint no longer has the round dots transition from black to clear

3)Exterior Color Changes
Signature Red option only on Signature cars in 2012
Solid White discontinued
Metallic brown, grey, deep green and dark blue discontinued
Metallic midnight silver, Obsidian black, deep blue are new

4)Interior Seat Color Changes
Grey leather discontinued
Ultra-white new

5)Interior Décor Changes
Lacewood, piano black, obeche matte, obeche gloss discontinued
Dark ash and figured ash are new

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak chápu že pro člověka, který autům nerozumí, to může být asi působivý seznam, ale když si to přečtete a porovnáte s jinými auty, tak tohle nedá ani na facelift.

Však taky Tesla je stále v první generaci po faceliftu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já vím. Právě proto jsem se ohradil proti tvrzení "se za tech 5 let uplne zmenila a je to temer jine auto".

Ten seznam nahoře odpovídá modelové péči běžného auta během dvou let.

No schválně jsem našel článek k faceliftu Superbu. No nic moc teda:
Do­čka­la se i vy­lep­še­né vý­ba­vy, na ně­kte­ré prv­ky včet­ně adap­tiv­ní­ho tem­po­ma­tu se však ne­do­sta­lo.
Se­znam změn ne­ní dlou­hý, což jsme ale cel­kem oče­ká­va­li.
upra­ve­ných kon­cích ka­ro­se­rie s no­vý­mi ná­raz­ní­ky a sví­til­na­mi
vý­raz­ně se změ­ni­lo vze­zře­ní zad­ní stě­ny lift­bac­ku
Příď do­sta­la roz­měr­něj­ší a vý­raz­něj­ší mas­ku chla­di­če a upra­ve­né blat­ní­ky a ka­po­tu
vy­lep­še­ný sa­mo­čin­ný par­ko­va­cí asi­s­tent schop­ný par­ko­vat nejen do po­dél­ných, ale ta­ké příč­ných míst
stan­dar­dem jsou pro všech­ny re­ku­per­a­ce brz­d­né ener­gie a start/stop sys­tém

A to je vše. Toto jsou všechny změny za 3-4 roky.

Uz se neztrapnuj, dik. Pokud jen trolujes, napis to predem, dik. Resp. napsal bych posli mi odkaz na to tvoje auto ktere behem 2 let dostalo stejne upgrady, ale pochopitelne posles leda tak hovno.

:)

Obrázek uživatele Anonym123

400k km najazdia všetci tí, ktorí žiadajú auto s dojazdom 500km - kalkulačka 400k km/5 rokov/365 dní = 200km (denne)! ak jazdia 500km denne, tak to vychádza na dvesto dní v roku.
skrátka malina!
ps - niekto môže spočítať náklady ICE/BEV.

Přece když vyžaduji auto s dojezdem 500 km, tak to neznamená, že to budu jezdit denně.

Obrázek uživatele Anonym123

lenže ONI to tak prezentujú - nechcú dvakrát denne nabíjať. a nie málo je tých, ktorí jazdia štttreky tisíc km.
ako som kúpil, tak predávam. tieto vzdialenosti sa vyskytujú
najmä pri námietke o nočnom nabíjaní, prípade nabíjaní v prestávkach. a že je to blízko reálnych nájazdov, vravia nehody na cestách - za každú cenu predbiehať, byť rýchle v cieli.
ps - pred vianocami v trenčíne pri cintoríne bol veľkoplošný plagát o náhlaní ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud se mohu skrome pocitat do "ONI", tak to tak neprezentuji, naopak je mi elektromobilisty predkladano, ze to prece nejezdim denne, tak je naprosto v pohode se zdrzet hodinku cestou tam, hodinku cestou zpet, vzdyt co mi to udela, kdyz misto v 6 vyrazim v 5 a misto ve 21 se vratim ve 22. Ja jako jeden z "ONI" to mam proste tak, ze jezdim dlouhe cesty, ale jezdim relativne malo (tech 400k rozhodne nedam pod 20 let). Proste nejezdim do pekarny rano pro rohlik, do trafiky pro cigara a pracovnu mam doma.

Obrázek uživatele Anonym123

pod oni som napísal stovky km denne, nie Vás, ktorý si pre rohlíky zabehnete pešo a pracujete doma. na tomto fóre je niejeden prispievateľ, ktorý jazdí od ašu po starý hrozenkov a občas Brest - Moskva (E50).
a k Vášmu príkladu - na západe svk je už výhodnejšie presadnúť do vlaku (úsek ba-za je na 160, reálne rýchlik 12), cesta za lyžovačkou tak obíde zápchy aj priamo v tatrách. skrátka je na mieste zmeniť postoje, myslenie, najmä s chladnou hlavou. hoci vídam ľudí, ktorí prídu s autom pred trafiku a potom o kúsok ďalej vystúpia pre päť rohlíkov :-) a doma iba sedia, nepracujú. to auto s dojazdom 500km je im naprd, aj smart predvoch je im zbytočný - to je o iných počtoch (pravidelný servis, poistky, parkovné ...)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ŠÁDE?! už zase ŠÁDE!! Furt jenom ŠÁDE !!! ŠÁDEslibotechnatahovágn už nééééé :))))))) Komu ste tendle plátek zas prodali? Kdo jen to dostal přístupové kódy :))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uklidnete se pane Krucipes. Kdyby Skodovku neprodali Wagenu tak dneska zadna Shade nebyla. Na Dizlblejt ma podil taky EU se svejma nesmyslne prisnejma kvotama a prosazovani dyzlu kvuli CO2. A o VW se fakt nestrachujte. Ty az se v EV segmentu rozjedou tak bude mit Tesla co delat. A to mam Teslu radsi asi jako vy. Ale hledme na to realisticky.

Obrázek uživatele Krueger

No prave... kdo a kdy ji prodal a kolik za to kdo dostal? Kdyby se neprodala tak by ji rozkradli ti nasi soudruzi... ale ze ji ma zrovna ssvagen to me teda ser.... jsou to smejdi jeden jako druhej... fuck celej VWGroupe...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady je nenavist k Nemecku nejak rozsirena jak tak koukam. Kdyby od nas Nemci neodebirali vyrobky, tak nemate co jist.

Obrázek uživatele Krueger

Nesnasim vw grupu to nema se skopcakama nic spolecneho :-)

Vis vono po tom co nemci vyvrazdili pulku evropy se ty vztahy trosku zhorsily :)

Obrázek uživatele Kuk

Tak je odebere někdo jinej. Nemůžeš čekat, že ti budou lítat knedlíky do huby. Obchodní vztahy se budují, ty nejsou daný. Viz třeba Katar po saudský blokádě, místo živoření je to pro ně vzpruha a začali s vlastní produkcí potravin a tudíž větší soběstačnosti. Dovezli statisíce krav a potraviny začali brát z Turecka a Iránu a smějou se saudům do ksichtu. Až daj embargo na svůj plyn tak budou naopak požkozený ty co si začali.
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/blokada-kataru-nefunguje-tezi-z-ni-ale-nepratele-zapadu/r~780c625e6bc011e7bc2d0025900fea04/?redirected=1515835758
http://eurodenik.cz/zpravy/katarska-krize-vzdusny-most-ma-do-zeme-dopravit-4000-krav-kvuli-zasobam-mleka

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol