Priusy do zásuvky jezdí už rok ve Štrasburku

Jan Horčík - 11 Květen 2011

První výročí od spuštění pilotního projektu provozu s technologií plug-in ve přináší jednoznačné poselství: pozitivní zkušenosti uživatelů. Do rozsáhlého zkušebního provozu spuštěného 27. dubna 2010 ve Štrasburku byly nasazeny hybridní vozy s technologií Plug-in (PHV), včetně určené pro partnery z veřejné i soukromé sféry působící ve Štrasburku a jeho okolí.   
auto hybridy Toyota Prius Plug-in hybridfoto: Toyota

Prvotní výsledky získané ve Štrasburku potvrdily předpoklad, že automobilky Toyota jsou životaschopnou cestou zvyšování elektrifikace v oblasti osobní automobilové dopravy. Vozy PHV zapojené do projektu byly intenzivně využívány v městském prostředí i při cestách na delší trasy. Uživatelé PHV za rok v průměru nacestovali 19 000 km, což je více než roční průměr francouzských řidičů, který činí 13.000 km.

Praktické zkušenosti uživatelů se svěřenými vozy PHV byly plně v souladu s očekáváním. Oproti podobným vozům se vznětovým motorem dosáhli uživatelé 40% úspory paliva. Dojezd 20 km v čistě elektrickém režimu a zcela bez emisí je dostatečný na to, aby pokryl značnou část trasy při každodenním dojíždění. Průměrná délka trasy ujeté uživateli byla 13,9 km.

Dopady PHV na životní prostředí se mohou lišit v závislosti na způsobu používání (četnost dobíjení, styl jízdy, teploty). Technologie PHV nabízí skutečné potěšení z jízdy v kombinaci s velmi snadným způsobem použití. Zároveň vybízí uživatele k tomu, aby si přirozeným způsobem vypěstovali jízdní styl šetrnější k .

V otázkách dobíjecí infrastruktury si uživatelé pomalu zvykají na svých vozů, přestože se jedná o zcela nový návyk, který se několika uživatelům stále zdá jako omezující. Dobíjení vozů probíhalo v průměru každý den, z toho v 96 % případů na soukromých dobíjecích místech, převážně na pracovišti. se nejčastěji dobíjely ve špičkách, tedy v 08:00, kdy motoristé dorazili na své pracoviště, a pak v 19:00 po návratu domů.

Z praktického testování vyplynulo několik klíčových bodů i pro metropolitní oblast Štrasburku. Přestože všichni uživatelé měli zdarma k dispozici dobíjecí místa na pohodlných parkovacích místech ve městě, celková míra využití 27 dobíjecích míst podél veřejných komunikací a na parkovištích byla nízká. Uživatelé v průzkumu zdůrazňují potřebu jasných informací o umístění dobíjecích míst a jejich provozním stavu.

Automobilka Toyota, francouzská energetická společnost EDF a město a metropolitní oblast Štrasburk mají po této přechodné fázi další dva roky na vylepšení celého systému a získání dalších informací o zkušenostech uživatelů v provozu.

Budou se zkoumat řešení jak motivovat dobíjení v době mimo špičky, testovat systém včasné rezervace dobíjecích míst a zlepšit informovanost o umístění veřejných dobíjecích míst.

„Toyota by ráda srdečně poděkovala uživatelům vozů PHV ve Štrasburku za jejich aktivní zapojení do tohoto důležitého projektu,“ uvedl Koei Saga ze společnosti Toyota Motor Corporation a dodal: „Technologie Plug-in Hybrid je klíčovou součástí naší strategie v oblasti trvale udržitelné mobility.

Tento experiment v reálných provozních podmínkách je zásadní nejen k ověření výsledků technologie PHV, ale zároveň i v otázkách jejího přijetí běžnými uživateli a přípravě na její komerční nasazení v roce 2012 v modelu . Jsme nesmírně potěšeni vysokou mírou spokojenosti zákazníků již v této prvotní fázi projektu.“

Během uplynulého roku se do testování 70 ve Štrasburku zapojilo na 30 partnerů z nejrůznějších veřejných institucí i soukromých společností. K dobíjení vozidel PHV sloužilo 145 dobíjecích míst, které nainstalovala společnost na soukromých parkovištích partnerských společností (celkem 75 míst), v domácnostech uživatelů (43) a na parkovištích pro veřejnost (19).

Zástupci města a metropolitní oblasti Štrasburk zajistili instalaci osmi dobíjecích míst podél veřejných komunikací. Údržbu vozidel a shromažďování dat zajišťuje společnost ARS, která je autorizovaným prodejcem vozů ve Štrasburku.

Publikované výsledky vycházejí z vědeckého přístupu v podobě shromažďování technických údajů (z informací přenášených na dálku z dobíjecích míst nebo v průběhu plánované údržby u prodejce). Týmy automobilky Toyota a společnosti EDF se společně dohodly na vyhodnocení výsledků dosažených za první rok zkušebního provozu.

Program praktického nasazení vozů PHV je součástí celosvětového projektu společnosti Toyota, který zahrnuje celkem 600 hybridních vozů Prius Plug-in Hybrid nasazených mj. v Japonsku, USA, Kanadě a Austrálii.

Hlavním cílem společnosti Toyota je podrobněji zkoumat technologie a vlastnosti vozů PHV. Cílem EDF je vyhodnocovat nejrůznější možnosti provozování infrastruktury určené k dobíjení vozů typu PHV. Pilotní projekt umožní získat zpětnou vazbu k této nové koncepci od zákazníků v rámci příprav na širší budoucí komerční využití.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% online

Newsletter


185.66.36.26