Připravuje Tesla nový Model S s dojezdem přes 500 km?

Jan Horčík - 13 Červenec 2015

, šéf Tesla Motors, je dobře znám svým negativním postojem k autům na vodík. Chystá snad jako odpověď na ně nový Model S s dojezdem přes 500 km? Spekulace se množí.auto elektromobily Tesla Model S

Elektromobil Tesla Model S dnes v praxi zvládne 300 až 400 km na jedno nabití. Na trhu už je ale tři roky, a tak bychom se už brzy mohli dočkat nové verze s vyšší kapacitou baterie.
foto: Tesla Motors

Díky vozu Toyota Mirai letos vstupují na trh první vodíková auta. Jsou to vlastně elektromobily, jen dojedou o něco málo dál a lze je naplnit o něco rychleji.

Právě tyhle dvě výhody by ale automobilka Tesla Motors ráda "smazala". A proto už se nějakou dobu spekuluje, že se brzy objeví Tesla Model S s kapacitou baterie vyšší než je současné maximum 85 kWh.

Ostatně, i další automobilky chystají zvýšení kapacity baterií a tím i dojezdu elektromobilů. Nissan snad ještě do konce letošního roku nabídne Leaf s 30kWh baterií.

Tesla sama nedávna zvýšila nejnižší kapacitu z 60kWh na 70kWh a právě Tesla Model S 70D je dnes díky výhodnému poměru cena/výkon zdaleka nejprodávanější verzí elektromobilu Tesla. Navíc se chystá uvedení nového Modelu X, u nějž se také čekají vyšší kapacity - pravděpodobně kolem 100 kWh.

A spolu s novým Modelem X by se mohl objevit i nový Model S, např. 100D. Stokilowatthodinová baterie by nejspíš umožnila dojezd blízký 500 km na jedno nabití, reálně tedy nějakých 400-450 km.

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajimava zprava se objevila na netu, Elon navysuje kapacitu gigafactory 2.4x.
odkaz:
valuewalk.com/2015/07/tesla-gigafactory-biggest-planet/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

díky za link!
jen doufám, že Tesla také zvýší baterie Modelu S 2,4x na 200KWH :-D
ale za 5 let to vidím jako reálné

elektromobily pak v budoucnu mohou mít dojezd i 5 tis. km, tomu věřím bez problémů

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problém je váha, 200kWh baterie má dnes asi 1t, spíše o něco více, počítejme 1,5t. To je celkem dost, ta současná v modelu S má "jen" asi 500kg, hmotnost tesly s touto baterií by vzrostla na 3,1t. Lithium sírové baterie by to mohly trochu zlepšít, asi tak na polovinu hmotnosti, ale pořád by to bylo dost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty nepočítáš se zlepšováním baterií i z hlesika váhy? :-O

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vzhledem k hmotnostním parametrům materiálů baterií se nadá předpokládat že by se příliš hodnoty zlepšily, vynajdete-li materiál který umí to stejné ale je třeba násobně lehčí, pak ke zlepšení dojde. Ale současné baterie mají hodnoty kolem 200Wh/kg, lithium sírové, jak jsem psal pak kolem 400Wh/kg. Moc více se toho asi od nabíjecích baterií nedá čekat.

1) ANO "Nejlepší" baterie (Tesla Model S, Audi R8 e-tron) mají dnes 150Wh/kg, tedy 200kWh by mělo ~1,333t spíše ale méně.

2) NE, váha není takový problém. No tak to auto bude mít ~3t no a co? do limitu 3500kg se pořád ještě vejde i s 500kg užitečným zatížením. No a místo 500kW motoru se tam vrzne 1MW. Spíš jsem zvědav kam jako chcete tu baterii dát?

... jsem si nemohl pomoct :o)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

technewstoday.com/24962-tesla-motors-inc-gigafactory-will-expand-up-to-24million-squarefeet-of-land/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je dojezd a dojezd, u vodikovich aut ani tak nezalezi na to jakou maj nadrz-nadrze a kolik teda max pojmou vodiku, ale spise na tom zda jim ty nadrze dokaze naplnit kazda vodikova cerpaci stanice, ... no a jak vime, tak Toyota Mirai spoleha na cca dvojnasobnej plnici tlak nez jaky nabizi vetsina dnes stojicich vodikovich cerpacich stanic, realne ma tedy Toyota Miraj dojezd spise polovicni, v EU jsou snad jen dve cerpacky ktere splnuji tlak potrebny pro Toyotu Mirai, kolik jich je v USA? ...rekl bych ze ne o mnoho vic nez v EU

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mirai ma v europe realny dojazd tak 200 az 250 km a katastrofalnu siet plniacich stanic. Cena vodiku je na urovni benzinu, proste cele zle. Je to skor zberatelsky kusok a urcite nejde o ziadnu konkurenciu Tesle.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdo chce jezdit s 870 bar Vodíku podzadkem ?? :))))
kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/a2015-toyota-mirai/

To je nějak moc, pokud vím tak se mluvilo "jen" o 700bar.

Obrázek uživatele Radovan

Osobně jsem přesvědčen, že vodík elektromobily neohrozí. Na příkladu CNG a LPG vidíme ukázkově, jak je problém vybudovat dostatečnou síť čerpacích stanic, přestože dojezd máte 500 a více km. Tesla boduje díky dojezdu a síti Superchargers. Což je zase o něco jednodušeji vybudovatelné, než čerpačky s vodíkem. Nehledě na fakt, že Teslu lze dobít na jakékoliv nabíjecí stanici a v nouzi i z běžné domácí zásuvky, byť dlouho. Čili rozvoj vodíkových vozů znamená především rozvoj sítě čerpacích stanic na vodík. Protože doma si ho na rozdíl od elektromobilu nenačerpáte. O výrobě ani nemluvě.
Praktický příklad - Peugeot Ion jsem dobil v sobotu přes den z mé domácí FV elektrárny do plna. V neděli jsme jezdili a v pondělí potřebovali zase. Dobil jsem ho přes noc do plna z běžné zásuvky levněji na noční tarif a ráno byl opět připraven. A to má papírový dojezd 150 km, reálný kolem 130. S vodíkovým bych musel klasicky na pumpu, jako s jakýmkoliv spalovákem.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Skoda, ze su to iba spekulacie

Přesně tak, i ten uvedený zdroj "Tesla" je dost nevypovídající.

Mimochodem ty rezervace na Model X jsou jen na dobré slovo, nebo tam už je zakomponovaná nějaká technická specifikace? Např. právě kapacita baterie?

Obrázek uživatele Jolinar

rezervace na Model X jsou podlozene jen 100% vratnou zalohou aniz by ti lidi vedeli co vlastne Model X bude umet, jak bude vypadat nebo kolik bude mit baterii atp. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

všichni stejně vědí, že lepší auto světa neexistuje, takže netřeba vědět skoro nic, Model S je nepřekonantelný, které X překoná (krom ubohého designu interiéru) :)

Obrázek uživatele Jolinar

jak vite jaky bude design interieru? mate nejake zakulisni informace?

a tak to jo :o)


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol