Připravuje Tesla nový Model S s dojezdem přes 500 km?

, šéf Tesla Motors, je dobře znám svým negativním postojem k autům na vodík. Chystá snad jako odpověď na ně nový Model S s dojezdem přes 500 km? Spekulace se množí.

Elektromobil Tesla Model S dnes v praxi zvládne 300 až 400 km na jedno nabití. Na trhu už je ale tři roky, a tak bychom se už brzy mohli dočkat nové verze s vyšší kapacitou baterie.
foto: Tesla Motors

Díky vozu Toyota Mirai letos vstupují na trh první vodíková auta. Jsou to vlastně elektromobily, jen dojedou o něco málo dál a lze je naplnit o něco rychleji.

Právě tyhle dvě výhody by ale automobilka Tesla Motors ráda „smazala“. A proto už se nějakou dobu spekuluje, že se brzy objeví Tesla Model S s kapacitou baterie vyšší než je současné maximum 85 kWh.

Ostatně, i další automobilky chystají zvýšení kapacity baterií a tím i dojezdu elektromobilů. Nissan snad ještě do konce letošního roku nabídne Leaf s 30kWh baterií.

Tesla sama nedávna zvýšila nejnižší kapacitu z 60kWh na 70kWh a právě Tesla Model S 70D je dnes díky výhodnému poměru cena/výkon zdaleka nejprodávanější verzí elektromobilu Tesla. Navíc se chystá uvedení nového Modelu X, u nějž se také čekají vyšší kapacity – pravděpodobně kolem 100 kWh.

A spolu s novým Modelem X by se mohl objevit i nový Model S, např. 100D. Stokilowatthodinová baterie by nejspíš umožnila dojezd blízký 500 km na jedno nabití, reálně tedy nějakých 400-450 km.

Tesla

18 Comments on “Připravuje Tesla nový Model S s dojezdem přes 500 km?”

      1. Problém je váha, 200kWh
        Problém je váha, 200kWh baterie má dnes asi 1t, spíše o něco více, počítejme 1,5t. To je celkem dost, ta současná v modelu S má „jen“ asi 500kg, hmotnost tesly s touto baterií by vzrostla na 3,1t. Lithium sírové baterie by to mohly trochu zlepšít, asi tak na polovinu hmotnosti, ale pořád by to bylo dost.

        1. 1) ANO „Nejlepší“ baterie
          1) ANO „Nejlepší“ baterie (Tesla Model S, Audi R8 e-tron) mají dnes 150Wh/kg, tedy 200kWh by mělo ~1,333t spíše ale méně.

          2) NE, váha není takový problém. No tak to auto bude mít ~3t no a co? do limitu 3500kg se pořád ještě vejde i s 500kg užitečným zatížením. No a místo 500kW motoru se tam vrzne 1MW. Spíš jsem zvědav kam jako chcete tu baterii dát?

          … jsem si nemohl pomoct :o)

          1. Vzhledem k hmotnostním
            Vzhledem k hmotnostním parametrům materiálů baterií se nadá předpokládat že by se příliš hodnoty zlepšily, vynajdete-li materiál který umí to stejné ale je třeba násobně lehčí, pak ke zlepšení dojde. Ale současné baterie mají hodnoty kolem 200Wh/kg, lithium sírové, jak jsem psal pak kolem 400Wh/kg. Moc více se toho asi od nabíjecích baterií nedá čekat.

  1. je dojezd a dojezd, u
    je dojezd a dojezd, u vodikovich aut ani tak nezalezi na to jakou maj nadrz-nadrze a kolik teda max pojmou vodiku, ale spise na tom zda jim ty nadrze dokaze naplnit kazda vodikova cerpaci stanice, … no a jak vime, tak Toyota Mirai spoleha na cca dvojnasobnej plnici tlak nez jaky nabizi vetsina dnes stojicich vodikovich cerpacich stanic, realne ma tedy Toyota Miraj dojezd spise polovicni, v EU jsou snad jen dve cerpacky ktere splnuji tlak potrebny pro Toyotu Mirai, kolik jich je v USA? …rekl bych ze ne o mnoho vic nez v EU

  2. Osobně jsem přesvědčen,
    Osobně jsem přesvědčen, že vodík elektromobily neohrozí. Na příkladu CNG a LPG vidíme ukázkově, jak je problém vybudovat dostatečnou síť čerpacích stanic, přestože dojezd máte 500 a více km. Tesla boduje díky dojezdu a síti Superchargers. Což je zase o něco jednodušeji vybudovatelné, než čerpačky s vodíkem. Nehledě na fakt, že Teslu lze dobít na jakékoliv nabíjecí stanici a v nouzi i z běžné domácí zásuvky, byť dlouho. Čili rozvoj vodíkových vozů znamená především rozvoj sítě čerpacích stanic na vodík. Protože doma si ho na rozdíl od elektromobilu nenačerpáte. O výrobě ani nemluvě.
    Praktický příklad – Peugeot Ion jsem dobil v sobotu přes den z mé domácí FV elektrárny do plna. V neděli jsme jezdili a v pondělí potřebovali zase. Dobil jsem ho přes noc do plna z běžné zásuvky levněji na noční tarif a ráno byl opět připraven. A to má papírový dojezd 150 km, reálný kolem 130. S vodíkovým bych musel klasicky na pumpu, jako s jakýmkoliv spalovákem.

Napsat komentář