Princ Albert se projel Monakem ve Fisker Karma plug-in hybridu

Jan Horčík - 01 Červen 2011

Monacký princ Albert II. je známým fanouškem aut a alternativních pohonů, včetně a . Aktuálně měl možnost usednout za volant a projet s ním závodní okruh . První dodávky Karmy mají začít už během června nebo července letošního roku.   
hybridy Fisker Karma Plug-in hybridfoto: Fisker Automotive

Návštěvníci závodů Formule 1 na okruhu Grand Prix v byli prvními, kdo mohl v Evropě spatřit výrobní verzi Fisker Karma přímo z výrobní linky. Výroba začala už v březnu.

Fisker Karma plug-in hybrid má být prvním skutečným na světě. To znamená, že spalovací motor tam bude pracovat pouze jako generátor elektrické energie pro a , nebude přímo pohánět kola.

Něco podobného v minulých letech slibovala automobilka ve vztahu k . Nakonec se ale ukázalo, že Chevy Volt je běžný podobně jako třeba , pouze s větší baterií a možností dobíjení ze zásuvky.

galerie: Fisker Karma
Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma

Pouze dva lidé měli ale v Monaku možnost Karmu řídit, a to zmíněný princ Albert II. a samozřejmě také , zakladatel automobilky Fisker Automotive a hlavní konstruktér . Ten mimo jiné při té příležitosti přiznal, že "princ Albert byl jedním z těch kdo mě k tvorbě Fisker Karma inspirovali".

"Když jsme se potkali na výstavě Top Marques v Monaku v roce 2006, řekl něco tom smyslu, že by rád viděl na trhu šetrné luxusní auto. Z toho malého semínka pak vyrostl koncept toho, co se později stalo automobilkou . Zaměřujeme se na prémiová , která nabízejí skvělé svezení," doplnil Fisker.

Fisker Karma Plug-in hybrid je vybaven na zadní nápravě dvě 150kW elektromotory. Ty získávají energii z a jsou schopny pohánět auto až na 80km vzdálenost čistě na . Spalovací motor pak pohání 175kW elektrický generátor. Mezi spalovacím motorem a koly neexistuje žádné mechanické spojení.

Auto do zásuvky nabídne dva módy jízdy - Stealth a Sport. Stealth mód je navržen pro co nejvyšší dojezd na baterii. Akceleraci z 0 na 100 km/h v tomto módu zvládá auto za 7,9 sekundy a max. rychlost je omezena na 153 km/h. Ve sportovním módu nabídne auto celkový výkon 403 koní, tedy zrychlení 5,9 s a max. rychlost 201 km/h.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hm, tak zase narážky na Volt a sériovost nebo paralelnost a zase s negativním vyzněním. Tak ještě jednou:
- pokud není Volt sériový, tak rozhodně není ani paralelní, a to ze zcela stejného důvodu
- Volt prostě nezapadá ani do jedné z kategorií "paralelní" nebo "sériový", je o něco složitější
- koncepce Voltu není čistě sériová, protože je LEPŠÍ než čistě sériová, "sériovost" není nějaký svatý grál, o který by se nutně musel každý snažit
- závěr: Karma je možná první sériový hybrid, ale až poté, co se běžně prodávají auta s vyspělejší koncepcí než čístě sériový hybrid. Takže je to nějaká výhra? Karma byla avizovaná už někdy v roce 2006, takže má prostě strašné zpoždění.
Více info o sériovosti Voltu zde:
gm-volt.com/2010/10/12/chevrolet-volt-electric-drive-propulsion-system-unveiled
případně v diskuzi pod tímto článkem:
hybrid.cz/novinky/chevrolet-volt-je-opravdu-seriovy-hybrid


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon