Je to o něco déle než rok co jsme informovali, že Tesla jde do Číny a jmenuje se tam Tuosule. Od té doby se největší automobilový trh světa stal důležitým odbytištěm elektromobilů Tesla Model S. Uchytit se tam ale není úplně jednoduché.
foto: The Reserve
Tesla už v Číně otevřela první rychlodobíjecí stanice Supercharger a chystá rapidní růst této sítě v celé Asii. Dokonce se spekulovalo o továrně Tesla Motors v Číně. Jenže všechno nejde tak hladce, jak by se mohlo zdát.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Cena benzínu letí dolů a s ní i cena akcií Tesla Motors
První zákazníci si převzali elektromobily Tesla Model S v Austrálii
Kingston Chang, první šéf čínské Tesly vydržel ve funkci zhruba rok. Veronica Wu, která jej nahradila, aktuálně odchází po devíti měsících v této pozici. Nahradí ji Tom Zhu, který má v Číně na starost právě rozvoj sítě rychlodobíječek Supercharger.
Tesla k aktuální změně vydala následující prohlášení: „I nadále čínskému trhu věříme. Budeme se dál soustředit na poskytování úžasných zážitků všem zákazníkům tak, aby se mohli stát našimi podporovateli a pomohli nám akcelerovat přechod k trvale udržitelné dopravě“.
Realita zivota pod tlakom
Realita zivota pod tlakom mafie (zaujmovych skupin, lobbingu, financnych skupin, biele goliere, zaujmy „statu“) v praxi ?
Při známé snaze neustále
Při známé snaze neustále prosadit domácí výrobce na úkor zahraničních (ač ne moc úspěšně) bych se ani nedivil, kdyby byl na šéfku Tesly vyvíjen z politbyra určitý tlak, třeba na založení spolčené továrny s nějakým čínským subjektem, aby vysosali know-how, což je zcela běžná podmínka u zahr. automobilek investujících Číně. A to jistě Musk udělat nechce a paní šéfka ten tlak neustála.