PREMIÉRA: představuje se Škoda Karoq, nástupce Yetiho

Škoda Karoq je nové kompaktní SUV z Mladé Boleslavi. Nabízí nové asistenční systémy, LED světlomety a vůbec poprvé také digitální přístrojový panel.

Škoda Karoq je součástí velké SUV ofenzívy mladoboleslavské automobilky. Všechna budoucí SUV prý mají začínat písmenem „K“ a končit „q“. I název Karoq, podobně jako Kodiaq, vychází z jazyka kmene Aleuťanů, obyvatelů odlehlého souostroví u jižního pobřeží Aljašky
foto: Škoda

Škoda Karoq využívá nový designový jazyk vozů SUV značky Škoda. Na výběr je k dispozici pět motorů s výkony od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k), z nichž čtyři jsou nové.

auto Škoda Karoq SUV kompaktní nástupce Škoda Yeti

foto: Škoda

Systém druhé řady sedadel VarioFlex nebo Virtuální pedál, usnadňující otevření zadního výklopného víka, jsou jen dvě z mnoha promyšlených řešení v novém, kompaktním SUV značky Škoda.

auto Škoda Karoq SUV kompaktní nástupce Škoda Yeti

foto: Škoda

auto Škoda Karoq SUV kompaktní nástupce Škoda Yeti

foto: Škoda

Délka nového modelu Škoda Karoq činí 4 382 mm, šířka 1 841 mm a výška 1 605 mm. Motorovou paletu tvoří pět pohonných jednotek, které mají zdvihové objemy 1,0 l, 1,5 l, 1,6 l, a 2,0 l. Výkonové spektrum sahá od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k).

Výroba Škoda Karoq má začít už koncem června 2017. Auto bude k dispozici nejprve českým zákazníkům, a to na konci září. Škoda se chystá auto světu představit na autosalonu ve Frankfurtu.

tisková zpráva

17 Comments on “PREMIÉRA: představuje se Škoda Karoq, nástupce Yetiho”

    1. Tak je pochopte, hodně plechu, hodně serepetiček, velká
      Tak je pochopte, hodně plechu, hodně serepetiček, velká spotřeba, drahý servis, to všechno SUV nabídne na rozdíl od malého hatchbacku měrou vrchovatou. Pak už je to jen o tom, přesvědčit stádo, že to nutně potřebuje a soused už to má….. Nějaká obliba v tom nehraje žádnou roli, jde o marketing a prachy. A kdo koupí dnes sračkomet, už si většinou nekoupí dalších 10 let ani plynoprd ani elektriku. A o to jim jde především. Ty jejich nové motorárny, převodovkárny, investice do snížení spotřeby o směšných 0,1 L/100 km a hlavně do filtrů a katalyzátorů všeho druhu se musí finančně vrátit 🙁

  1. Yeti byla krabice, ale alespoň se odlišovala. Stejně jako
    Yeti byla krabice, ale alespoň se odlišovala. Stejně jako Roomster.
    Toto je asi stá variace na něco čeho jsou plný silnice. Děkujeme (to si nechte) odejděte.
    Jo a není to elektromobil, smrdět nám tu bude dalších 10-20let.
    Jinou, pozitivní reakci nemám

    1. Na tuto hlášku ve smyslu „sice humus, ale alespoň se
      Na tuto hlášku ve smyslu „sice humus, ale alespoň se odlišoval“ narážím poslední dobou u vozidel poměrně často a mám takový subjektivní pocit, že patří mezi jakýsi český folklór jak se zapojit do diskuze, který má již dlouhou tradici viz klasik: „Hovno“ řekl Švejk, aby se nenápadně vmísil do hovoru…

      Samozřejmě že realita je taková že pokud výchozí vzor má všeobecně uznávaný design tak i s citem provedená variace bude vypadat dobře. Yeti i Roomster žádný designový zázrak nebyl což potvrzují jak prodeje tak právě to že nástupce vypadá úplně jinak. Pokud to vztáhneme na elektromobily, tak nový Leaf už taky cíleně není tak hnusný jako současná generace a že zrovna Nissan je vyhlášený přeborník na designování hnusných aut.

      1. No vidíte, já považuji Yetiho a Roomster za vybočení z
        No vidíte, já považuji Yetiho a Roomster za vybočení z průměrnosti. Krabice neznamená humus. Romstra považuji za nejlepší auto co jsme měli a měli jsme dva, a najeli 135 000km. Kdyby se prodával ve verzi elektro beru ho hned. Takže směle do průměrnosti, ať se toho prodá co nejvíce, dokud to jde.

          1. Sice byl hnusny, ale nabizel cestujicim vzadu celkem velka
            Sice byl hnusny, ale nabizel cestujicim vzadu celkem velka bocni okna, myslim, ze spousta deti v nem byla spokojenejsi nez v nekterych modernich autech, kde se okna smerem dozadu zuzuji a zaroven byva spodni hrana prilis vysoko. Celkem dobra byla i variabilita zadnich sedacek, nechci tvrdit, ze to byl skodovacky unikat, ale spousta konkurentu v tomto pokulhavala. V jinych ohledech relativne normalni auticko teto kategorie. Handicapem byla nakladaci hrana.

            1. No nový Roomster už měl být v podstatě VW Caddy. Já bych
              No nový Roomster už měl být v podstatě VW Caddy. Já bych to shrnul tak, že kdyby oba diskutované vozy byly tenkrát přijaty jako např. Seat Ateca tak v další generaci bude celý koncern pokračovat v jejich variacích. Podle mne je zkrátka naprosto pragmatické rozhodnutí, že všechny vozy drží designovou linii a díky tomu vypadají všechny stejně dobře.

        1. Já použil úmyslně expresivní výraz. Ono v každé
          Já použil úmyslně expresivní výraz. Ono v každé iteraci udělat něco úplně jiného a zároveň pěkného je lidově řečeno o držku. Tudíž proti Roomsteru ani Yetimu nic nemám. Nicméně Seat Ateca se zdá být designově mimořádně povedený a je evidentně velmi úspěšný (úspěšnější než kdy byl Yeti) tudíž se za této konstelace pokoušet o něco úplně jiného alespoň mě nedává smysl.

      1. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej!
        Ale když jsem

        Koho chleba jíš, toho píseň zpívej!

        Ale když jsem Hybridu psal námět na elektrický traktor, který se vyrábí na Slovensku, tak ani „ň“.

        To radši o autu na klasický pohon, které si zaplatí reklamu.
        (nic proti Škodě, ale žádný hybrid to opravdu není)

Napsat komentář