Předprodej plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron začíná

Značka Audi (součást koncernu Volkswagen) začala s předprodejem plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron. Cena auta začíná na 37 900 euro. Koncern Volkswagen aktuálně uvádí na trh řadu částečně či plně elektrických aut – a chystá mnohá další.

Plug-in hybrid Audi A3 Sportback e-tron je v předprodeji k mání za 37 900 euro
foto: Audi

Plug-in hybrid Audi A3 Sportback e-tron je vybaven 8,8kWh baterií doplněnou o 1,4l čtyřválec TFSI (110 kW) a 75kW elektromotor. Celkový výkon systému je 150 kW (204 koní) o které se stará šestistupňová převodovka S-Tronic. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá auto během 7,6 vteřiny při max. rychlosti 220 km/h. V čistě elektrickém módu je to 130 km/h.

Čistě na elektřinu ujede nový plug-in hybrid Audi asi 50 km. První dodávky vozu se očekávají už během této zimy a budou směřovat ke 100 vybraných dealerů do Německa a následně i střední Evropy (hádáme, že včetně ČR). Nejdůležitějšími trhy však pro Audi budou ty země, které se nebojí investovat do technologicky pokročilých aut – a mají na to. Takže Švédsko, Norsko, Nizozemsko, Británie a .

V normě ECE určené pro plug-in hybridy by se údajně měla spotřeba pohybovat kolem 1,5 l/100 km při emisích 35 g/km. Hmotnost vozu je 1540 kg.

Audi

9 Comments on “Předprodej plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron začíná”

    1. Všichni dobře víme, že
      Všichni dobře víme, že žádný „opravdu reálný údaj“ v připadě plugin hybridu neexistuje, a není jiná možnost, než používat nějakou standardní metodiku, která umožní naměřit vzájemně porovnatelná čísla. „Oprvadu reálný údaj“ se pohybuje od NULA litrů po plnou spotřebu hybridu, a to v závislosti na způsobu používání a dobíjení.

      1. Všichni dobře víme, jak
        Všichni dobře víme, jak se takové auto testuje. Na oválné trati se zalepenými otvory. To je sice hezký údaj. Tím ale dokazují pouze to, že za určitých okolností zvládne auto 1,5 l. Ale pro mě jakožto budoucího uživatele, je tento údaj k ničemu. Pro mě by měl hodnotu test, kdy by auto jezdilo v podmínkách běžného provozu. Přesně tak, jak by ho úžíval asi každý. A tedy taková hodnota plus mínus by byla mnohem přesnější a blíže realitě.

        1. Hovoříme o plugin hybridu.
          Hovoříme o plugin hybridu. Spotřeba kapalných paliv závisí zcela na tom, jak často dobíjíte baterii a jak dlouhé trasy jezdíte. Jestli jezdíte denně méně než cca 50km a dobíjíte každý večer, je spotřeba kapalných paliv NULA litrů. A protože každý řidič bude jezdit trasy zcela jinak dlouhé a bude zcela jinak často dobíjet, bude se spotŕeba pohybovat v intervalu od NULA do nějakých 6ti, 7mi litrů. Který údaj je podle Vás ten blízký realitě? A jaké realitě?

          1. Máte pravdu v tom, že
            Máte pravdu v tom, že takový běžný provoz se dá asi těžko nasimulovat. Ale řekněte mi upřímně. Co vám jako budoucímu uživateli tohoto vozu dá údaj, kterého se dosáhlo za podmínek naprosto jiných než se vám při provozu vozidla přihodí. Má pro vás údaj 1,5 l na 100 kilometru v upraveném autě nějakou hodnotu? Tedy kromě toho, že za specifických podmínek dá auto 1,5 l. Čehož ale nedosáhnete?
            Takové údaje jsou dobré pro tvůrce vozů, to připouštím. Pro mne jako uživatele, ne.

            1. A k čemu vám bude údaj z
              A k čemu vám bude údaj z jakéhosi „běžného provozu“, který rovněž naprosto neodpovídá podmínkám, ve kterých to auto budete provozovat vy? To by bylo úplné hausnumero. U toho standardního cyklu můžete alespoň porovnávat různá auta a motorizace různých automobilek mezi sebou, protože ten cyklus je jasně definovaný a všude na světě se provádí stejně.

Napsat komentář