Praha má tři chytré lampy: dobíjejí elektromobily a nabízí wi-fi zdarma

redakce - 29 Listopad 2016

Do hlavního města Prahy vstoupily „chytré lampy“. Nová technologie je součástí chytrých sítí, které by v budoucnu měly protkat velká města. auto elektromobil Volkswagen e-Up! chytrá lampa PRE

Elektromobil Volkswagen e-up! se nabíjí u chytré lampy PRE
foto: PRE

Zvýší se komfort i bezpečnost jejich obyvatel. Kromě toho bude tento systém chránit životní prostředí. O jejich instalaci se zasloužila Pražská energetika ve spolupráci s Magistrátem hlavního města Prahy a společností Rozvojové projekty, a. s., která provozuje Výstaviště Praha Holešovice.

Jde o prvek pouličního osvětlení, které však kromě osvětlovacího tělesa využívajícího energii pomocí úsporných zdrojů nabízí hned několik dalších užitečných „maličkostí“. Například měří exhalace.

Jejich součástí jsou snímače, které průběžně monitorují množství prachových částic v ovzduší, měří intenzitu hluku a teplotu. Naměřená data pomohou kontrolovat kvalitu vzduchu, který obyvatelé měst dýchají.

„Chytré lampy“ také zvýší bezpečí obyvatel měst. Pomocí SOS tlačítek na jejich sloupech bude možné v případě nouze kontaktovat linku 112, integrovaný záchranný systém a přivolat tak pomoc, ať už při ohrožení zdraví či bezpečí obyvatel.

Dále stožáry „chytrých lamp“ nabídnou zásuvky pro nabíjení jak elektromobilům, tak pro elektrokola ve fázi pilotního provozu bezplatně. Další funkcí tohoto typu pouličního osvětlení budoucnosti je, že zajistí Wi-Fi připojení.

Všichni obyvatelé, kteří se budou pohybovat v blízkosti „chytré lampy“, mohou využívat neomezené a rychlé připojení k internetu bez omezení dat.

Skutečností se dnes v Praze staly tři takové lampy. První z nich stojí díky spolupráci Výstaviště Praha Holešovice a Magistrátu hlavního města Prahy v areálu pražského Výstaviště v jeho spodní části v blízkosti Křižíkových pavilonů před plaveckým bazénem.

„Těší nás, že chytrá lampa je umístěna právě na Výstavišti Praha, které prochází postupnou revitalizací a modernizací, a to i po stránce technologické,“ řekl Martin Kala, předseda představenstva Rozvojových projektů, a. s.

Další dvě jsou v ulici Na Hroudě v Praze-Vršovicích. Pražská energetika na nich vyzkouší všechny funkcionality, tedy nejen vlastní osvětlení, ale i nabíjení elektromobilů a elektrokol, poskytování Wi-Fi připojení, monitoring kvality ovzduší a spolehlivost bezpečnostního SOS tlačítka.

„Jakmile v pilotním provozu do poloviny příštího roku ověříme, že vše pracuje podle předpokladů, bude možné nabízet takový typ chytrého osvětlení k využití nejen Praze, ale i dalším městům a obcím v ČR,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Pražské energetiky Pavel Elis.

Tento typ „chytrých lamp“ využívá Pražská energetika na základě zkušeností společnosti Energie Baden-Württemberg, která patří k významným energetickým společnostem v Německu a chytré lampy tam také zavádí do běžného provozu prostřednictvím své start-upové společnost SMIGHT.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

A ted by mě ještě zajímalo jestli na ty lampy používají výhodný distribuční tarif C62d (určen pro veřejné osvětlení).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmm na výstavišti a na Hroudě, tam už byla -Na Hroudě nainstalována "pseudorychlodobíječka" pouze pro auta PRE, díky to se to pakuje z dotací! Co dodat?

Obrázek uživatele ozana

Zná někdo souřadnice těch 2 lamp mimo Výstaviště?

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Obrázek uživatele PaRi

Přeji si jen, aby osazené měřáky byly lepší než ty nové francouzské, co používá ČHMÚ, kde skáčou hodnoty PM10 jak pominutá koza :-/

Pro pobavení můžete porovnat s daty Horního Rakouska:
http://pr-asu.chmi.cz:8080/IskoAimDataView/faces/viewChart.xhtml

Obrázek uživatele Cipísek D

a já si říkal že jim to v poslední době s tím viditelným smogem venku snad musí nějak fixlovat boco... ;)

pr-asv.chmi.cz/IskoPollutionMapView/faces/pollutionmapvw/viewMapImages.jsf

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Na neco tak "stabilniho" jako svincik poletujici ve vetru (a kdo vi jakou metodu mereni) to jeste tak strasne neni.

BTW pro nezasvecene, zhruba takhle vypadaji (pred zpracovanim) data, na zaklade kterych se rozhoduji samoridici algoritmy...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele PaRi

Metoda je tam popsána (nasává se přes sklo-vatový filtr, který se před a po nasávání prosvítí, míra pohlcení beta záření záření je funkcí koncentrace). Problém je, že aby se ušetřil filtrační pás, tak je po hodině změřen, je nastavena 'nová nula' a je opětovně vtažen do přístroje. Prý 24 hodinová koncentrace sedí s kalibrovaným měřidlem na desetiny, akorát ty hodinové průměry jsou šílené. Teď se budou počítat tak, že se na 6 hodinový klouzavý průměr se nasadí ještě 3 hodinový klouzavý průměr a tím se to jakoby vyhladí. Měří se ta, tuším, od loňska, kdy se kompletně měnily staré měřáky za Environnement SA, MP101M.

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/web_generator/locality/pollution_locality/mp_CCBDA_CZ.html

Obrázek uživatele Cipísek D

hele jak už pracují na zlepšení své budoucí imidže...

auto.cz/nejvetsi-lode-sveta-znecistuji-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-zajima-to-nekoho-100743

... ještě před pár lety nemyslitelný článek ;)))

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Jan Veselý

To je tak prastaré, až je to trapné. Sluší se připomenout, že problém se týká SO2, který benzínová auta nedělají, protože v benzínu není síra a nafta už má dávno dost přísné limity na obsah síry v palivu, že to ani nemá smysl řešit. Zato na mazut nebyly. Ale už jsou, na to stačila jedna mezinárodní úmluva. V české legislativě je implementovaná tady, už 4 roky.
Jeden předpis a emise SO2 z lodí rázem klesly na desetinu. Dánové změřili, že jim koncentrace SO2 v přístavech klesly o více než 60%, už se to skoro nedá měřit, jak je to málo.

Obrázek uživatele ozana

Ta studie je stará více než 6 let a její závěry proto mohou být mylné = dávno je to s emisemi lodí lepší než tehdy.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

Taky myslím. Můj drahý otec předělává lodě na euro normy a vím, že se to hodně řešilo.

Obrázek uživatele Cipísek D

Potvrzeno :))) Audi + Porsche + BMW + Daimler + Ford = memorandum 2017/+400ks 350kW suprrychlonabíjecích stanic podél hlavních evropských tras...

investicniweb.cz/zpravy-z-trhu/2016/11/29/automobilky-postavi-sit-dobijecich-stanic-pro-elektromobily/

hybrid.cz/v-evrope-vyroste-sit-supernabijecek-o-vykonu-350-kw

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Právě to potřebuji, abych v Praze přes noc mohl nabíjet auto a ráno hned vyrazit. Teď musím ráno půl hodiny čekat u rychlo-nabíječky. Postavte další na Praze 2, prosím!

Obrázek uživatele Cipísek D

PARÁDA!! Konečně někdo zpraktikoval "dobrý nápad" ;)

PS: Tesla najímá návrháře od AR programu Microsoft

youtube.com/watch?v=aThCr0PsyuA

thefly.com/landingPageNews.php?id=2468315&headline=TSLA

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online
185.66.36.26