Praha má třetí rychlodobíjecí stanici pro elektrická auta

redakce - 24 Září 2012

posílil svou síť dobíjecích stanic pro elektromobily o první rychlodobíjecí stanici. Nachází se kde jinde než před centrálou společnosti v Duhové ulici v Praze. Rychlodobíječka s výkonem 50 kW a konektorem Chademo dokáže dobít 80 % kapacity baterie elektromobilu během 20 minut.auto elektromobil rychlodobíjecí stanice pro elektromobily centrála ČEZ Duhová Praha Česká republika

Rychlodobíjecí stanice pro elektromobily u centrály ČEZ, ulice Duhová, Praha, Česká republika.
foto: ČEZ

„Jako lokalitu jsme vybrali záměrně místo před centrálou , kde se koncentruje velké množství elektromobilů. Chceme si co nejdříve vyzkoušet, jak dobíjecí stanice funguje v reálném prostředí, zajímají nás data o dobíjecích cyklech a především budeme zkoumat vliv této stanice na distribuční sít. Jedná se totiž o zcela jiný typ stanice, než jaké jsme dosud postavili,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie společnosti ČEZ.

V porovnání s dobíjecí stanicí pro normální dobíjení, je výkon ultrarychlé stanice dvojnásobný. Tomu odpovídá také její příkon a hmotnost, která se blíží jedné tuně. Technologie dobíjecí stanice je odlišná od těch stávajících. To jsou parametry, které zpřísňují kritéria její výstavby.

„Vyžaduje si to podrobné testování, na základě kterého se bude odvíjet výstavba dalších stanic tohoto typu. Konkrétní lokality pro jejich výstavbu již připravujeme,“ dodává Tomáš Chmelík.

Koncept ultrarychlé dobíjecí stanice nenahrazuje stávající dobíjecí stanice s tzv. normálním dobíjením. Každý typ funguje zcela odlišně a liší se i jeho využití.

Parametry rychlodobíjecí stanice

Výkon: 50 kW
Výška: 205 cm
Půdorys: 110 x 110 cm
Rychlost dobíjení: 80 % kapacity do 20 min.
Standard dobíjení: Chademo
Počet dobíjecích kabelů: jeden

Parametry dobíjecí stanice normálního typu

Výkon: 26 kW
Výška: 150 cm
Příkon: konfigurace umožňuje zvýšení na úroveň 2 × 32 A
Rychlost dobíjení: 80 % kapacity akumulátoru za 3 hodiny
Standard dobíjení: Mennekes
Počet zásuvek: dvě s uzamykatelným krytem

Obsluha dobíjecí stanice

Stanice s uživatelem komunikuje pomocí displeje a tlačítek, kterými uživatel ovládá navigační menu. K ovládání stanice slouží tzv. RFID čip o velikosti přívěšku na klíče.

„Tento čip je univerzální. Dokáže komunikovat i s našimi menšími stanicemi, které dobíjí auto normálním způsobem. Obsluha pomocí něj je možná také pro ultrarychlé dobíjecí stanice, takže zákazníkovi stačí pro dobíjení jakékoli naší stanice pouze jeden čip,“ vysvětluje Tomáš Chmelík.

Čip je pro každého uživatele unikátní. Zákazník tak může sledovat, kde dobíjel, jak dlouho a kolik kWh načerpal. Dobíjecí stanice disponuje jedním napevno přidělaným dobíjecím kabelem o průměru 5 centimetrů, jehož použití není pro zákazníka náročné.

Během nabíjení může uživatel od stanice odejít, kabel se uzamkne a ovládání jeho zásuvky se pro ostatní uživatele zablokuje. Ukončení nabíjení je třeba opět autorizovat.

Další dvě rychlodobíjecí stanice se nacházejí taktéž v Praze: u centrály a u centrály . Viz. naše mapa dobíjecích stanic.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aj Bratislava má rýchlonabíjačku s podobnými parametrami.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za info, slovenské nabíjecí stanice se chystáme vbzrku do mapy přidat. Časem bychom rádi doplnili také další zahraniční destinace v příhraničních oblastech.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rychlost dobijeni - 80% do 20min to je dobra blbost pretoze tam chyba kapacita baterioveho paku v kWh.

Obrázek uživatele Jolinar

Sak to je jenom reklamni zvast, to se nesmi brat doslova.
Dulezity je udaj o konektoru (CHAdeMO), vykonu (50kW) a cene ;-)

Obrázek uživatele Jolinar

Jsem rad, ze se to vyviji aspon nejak, ikdyz zatim zadna slava... na co jsou 3 rychlodobijeci stanice v Praze a jinde v CR ani jedna? :DD

A naprosto nechapu co je na tom tak tezkeho? Jedna tuna na 50kW DC zdroj + ridici elektronika? :D Jako nechcu byt skeptik, ale asi je nekde neco spatne (nejspis u mne, ale kdo vi...).
1000kg/50kW = 20kg/kW... Na spinany zdroj je to podle me moc... Celkem by me zajimalo jakou technologii to vyuziva :-)

a btw: v Ostrave v nakupnim centru Nova Karolina (podobne jako ve Vankovce v Brne) je taky nekolik zasuvek s vyhrazenymi parkovacimi misty pro elektromobily (nevim presne, snad 8... muzu zjistit presne udaje pokud by byl zajem)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ta tona bude zrejme celkova hmotnost stojanu, nie len vaha samotneho trafa/menica.
najvacsiu cast tvori obal, ktory musi byt odolny proti vandalom.

Obrázek uživatele Jolinar

jj, asi to je vaha celku, ale stejne si myslim ze to je moc tezke... beztak to neni spinany zdroj, ale trafo :D


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil