Redakce magazínu Hybrid.cz pořádá ve spolupráci s dalšími partnery ve čtvrtek 24. října seminář Urbanmotion na téma lidé, mobilita, urbanizace. Akce se uskuteční od 14.00 v kreativním prostoru GRID, Opatovická 18, Praha 1. Na závěr promítání filmu Lidský rozměr. Vstup zdarma.
CO? Urbanmotion, seminář na téma lidé, město, mobilita
KDY? čtvrtek 24.10.2013 od 14.00 do cca 19.00
KDE? kreativní prostor GRID, Opatovická 18, Praha 1
FACEBOOK pozvánka
KUDY? Tram 6, 9, 18, 22 na zastávku Národní třída, rovně ulicí Ostrovní a první ulicí vlevo až na konec; trasa bude značena
PROGRAM
14.00 – 14.15 Úvod – Jan Horčík (Hybrid.cz)
14.15 – 15.00 Martin Hausenblas (Liftago)
15.00 – 15.45 Tomáš Kažmierski (Elprom)
15.45 – 16.15 přestávka
16.15 – 16.45 Vítek Ježek (ReKola)
16.45 – 17.15 Vítek Masare (Automat)
17.30 promítání filmu Lidský rozměr
Během celého programu bude možnost půjčit si elektrokolo značky ekolo.cz a vyzkoušet si ho přímo v centru Prahy.
Jste srdečně zváni. Přijďte s námi v neformální atmosféře podiskutovat nad současným stavem městské mobility a poslechnout si jak by to třeba jednou mohlo vypadat v budoucnosti.
KDO?
Martin Hausenblas
Úspěšný podnikatel, zakladatel společnosti Adler Czech, a.s., akcionář a místopředseda představenstva holdingové společnosti Adler International, a.s. Má 19 let podnikatelských zkušeností, od roku 1998 do roku 2007 byl v pozici generálního ředitele společnosti, později v představenstvu holdingové matky.
TIP: Česko se může znovu stát hospodářskou velmocí, díky robotickým autům
V roce 2011 byl oceněn cenou Podnikatel roku ústeckého kraje a v roce 2010 se stal jedním z finalistů soutěže Manažer roku České republiky. Martin Hausenblas je také předsedou projektu www.podnikamebezkorupce.cz a ve volném čase věnuje projektům zaměřeným na rozvoj regionu – stipendijní fond Renesance a facebookový projekt pro podporu rozvoje občanské společnosti „I love Ústi“. www.hausenblas.cz.
Martin je průkopníkem trendu nové městské mobility – i proto založil startup Liftago, který optimalizuje městskou dopravu a připravuje tak cestu dopravním technologiím budoucnosti.
Tomáš Kažmierski
Tomáš Kažmierski vystudoval fakultu Lesního inženýrství při České zemědělské univerzitě v Praze. Od roku 1996 se zaměřuje na oblast životního prostředí, práce s veřejností a environmentálního vzdělávání.
V letech 1996 – 2001 pracoval na Správě CHKO Křivoklátsko jako vedoucí informačního a vzdělávacího centra Budy v Křivoklátě, kde připravoval výukové programy pro žáky, učitele, zabýval se regionálním rozvojem a udržitelným cestovním ruchem.
Od roku 2002 nastoupil na pozici projektového manažera a později ředitele české pobočky mezinárodní organizace Regionální environmentální centrum pro střední a východní Evropu, kde se podílel jako vedoucí a člen týmu v národních i evropských projektech zaměřených na environmentální vzdělávání, značení místních produktů, zachování biodiverzity.
Byl též členem týmu při strategickém posuzování vlivů několika národních a rozvojových koncepcí České republiky. V roce 2007 byl jmenován ředitelem odboru environmentálního vzdělávání (později odboru nástrojů politiky životního prostředí) na Ministerstvu životního prostředí, kde měl v kompetenci rozvoj strategií a metodik v oblasti vzdělávání, poradenství, ekoznačení, čistší produkce, EMAS a dalších dobrovolných nástrojů.
V letech 2007 – 2010 působil v pozici místopředsedy Rady vlády pro neziskové organizace, zastupoval též Českou republiku při jednání Pracovní skupiny členských států pro Aarhuskou úmluvu při UNECE (2007 – 2012). V rámci českého předsednictví v Radě EU v roce 2009 koordinoval a následně předsedal Pracovní skupině EU pro Aarhuskou úmluvu.
Od roku 2012 se zabývá konzultačními činnostmi v oblasti životního prostředí, pracuje na projektech zaměřených na environmentální vzdělávání, komunikaci s veřejností, tvorbu strategií a metodik a na posuzování vlivů na životní prostředí. V současné době je též zapojen do projektu ELPROM zaměřeného na propagaci čistší mobility.
Vít Masare
Stará se o vnější komunikaci, lobbying, PR a zahraniční styky sdružení Auto*Mat. Dříve se staral o pražské cyklojízdy, kampaň Do práce na kole či výkonné řízení sdružení. Propojuje a zapojuje lidi se zájmem o rozvoj Prahy.
Život v Bretagni a Budapešti a také film Auto*Mat mu ukázaly řadu způsobů, jak Prahu přibližovat obyvatelům a udělat z ní živé a moderní město. Dokončuje Bezpečnostní studia FSV UK.
Vítek Ježek
Vyoutovaný kluk. Stále hladový blázen v Clevis s.r.o. Pravidelný recesista, realizátor komunitního sdílení kol v Praze s názvem ReKola. Myšlenka projektu vychází z již funkčního provozu sítě kol v Suchdole. Hlavní odlišností od tohoto i ostatních systémů běžících ve světě je použití mobilní aplikace, která nahrazuje výdejní místa kol – tzv. „stanice“.