POZVÁNKA: Noc vědců letos s tématem šetrnosti k planetě

Noc vědců je celorepubliková vědecko-popularizační akce, která zapojuje všechny lidi do inspirujícího prostředí vědy.

Motto letošního ročníku celorepublikové akce Noc Vědců je Šetrně k planetě. Jedna z akcí se uskuteční také v areálu kampusu VŠB-Technické univerzity Ostrava v pátek 27. září 2019 mezi 17-22 hodinou.
foto: Noc vědců

ASEP a příznivci elektromobility podporují přítomností svou a svých elektrovozidel ekologické přístupy k životu, jehož je čistá doprava nedílnou součástí Stejně jako v minulých letech se zúčastní i celostátní akce Noc vědců.

Letos s tématem „ŠETRNĚ K PLANETĚ“. Komentované ukázky proběhnou na parkovišti a okruhu v areálu VŠB-TUO, budova CPIT, u nabíjecí stanice VŠB-TUO.

NEPŘEHLÉDNĚTE

Víte, že prvním automobilem byl elektromobil? Jak se vozy na elektrický pohon vyvíjely v průběhu století? Čeká nás „čistě tichá budoucnost“? Seznamte se s elektro-kočárem DORA z počátku 20.století, Škodou/Tatra Beta electric a dalšími, až po sportovní Tesla Roadster z r. 2008. Potěžkejte si různé typy baterek od olověných po lithiové a co víc, projeďte se s námi tiše a bez zplodin!

ASEP přiveze Elektrovozítka všeho druhu. A také něco malého k poslechu, přednášku Návrat ke kořenům. O stylu života, o možnosti volby a neustálém hledání, permakultuře, vyvýšených záhonech, jedlé zahradě a dalších aktivitách, které navazují na šetrné bydlení a mobilitu.

Na tradiční akci si mohou účastníci z řad veřejnosti mj. vyzkoušet svezení i jízdu elektromobilem a na elektrokole. Včetně poradenství. Pořádají Fakulta elektrotechniky VŠB-TUO a Asociace elektromobilového průmyslu – ASEP.

Doplňkem akce by mělo být setkání majitelů trojčat Peugeot iOn / Citroën C-Zero / Mitsubishi i-MiEV a vzájemná výměna zkušeností. V posledních dvou letech se jejich řady na Ostravsku rozmnožily.

Zájemci o účast z řad elektromobilistů, zejména z Ostravska a okolí, nechť se prosím registrují na emailu radovan.burkovic@jobcentrum.cz u koordinátora Radovana Burkoviče, člena ASEP, tel.603 497 106.

ASEP

12 Comments on “POZVÁNKA: Noc vědců letos s tématem šetrnosti k planetě”

  1. Trošku mě vždy dráždí jak se elektromobilita vydává za
    Trošku mě vždy dráždí jak se elektromobilita vydává za čístou dopravu. Vždyť to není pravda.
    Takovéto prohlášení jsou vždy jak červená barva pro býka odpůrcům elektra.
    Správný název je mobilita bez lokálních emisí.

    1. Dobře, protože absolutně to hodnotit nelze, protože jsou
      Dobře, protože absolutně to hodnotit nelze, protože jsou známá data a je jasné, že nic není ekologické (včetně kola, protože jsou na něm oleje, plasty, hliník, pneumatiky), tak provedeme relativní hodnocení a důkaz sporem.
      Chcete říct, že existuje ekologičtější způsob motorové dopravy než BEV? Pokud ano, chtěl bych data, protože se tím zabývám 8 let a na nic co by jen naznačovalo tuto možnost jsem nenarazil.
      Děkuji

      1. Aby jste měl pravdu, chybí tam konkrétní okrajové
        Aby jste měl pravdu, chybí tam konkrétní okrajové podmínky, jak získáte elektřinu. Pokud ji získáte vhodně, tak je BEV nejčistší motorový pohyb, pokud ji získáte nevhodně a ještě ji dlouhou cestou procpete přes nějaká úložiště, tak se dostanete na pole spekulací.

        Když někdo bude z nouze dobíjet elektromobil elektrocentrálou, tak sice pak na elektriku odjede, ale určitě to bude v tu chvíli zatraceně špinavý pohon a že kvůli dotacím se takový expert najde, který to nebude dělat jen z nouze, ale z principu

        1. Možná bych i v tomhle případě pochyboval zda je lepší
          Možná bych i v tomhle případě pochyboval zda je lepší elektrocentrála nebo průměrně staré auto. Ona totiž elektrocentrála jede pořád v optimálních otáčkách, je zahřátá celkem ihned, takže i v optimální teplotě. Kdežto takové typické městské auto tzn škoda Superb / VW pasat 2,0 TDI s vyoperovaným filtrem pevných částic, běžného člověka vlastně ani optimální otáčky nezná a optimální teplotu taky ne (zejména v zimě). Průměrný člověk = denní nájezd do 40 km převážně městem.
          Ale ono je to vlastně jedno, i kdybych bral nejekologičtější pohon na benzín bez turba (sám jsem donedávna jezdil 1,3l od suzuki), pořád platí, že na 1 l fosilních paliv je potřeba 1,2-1,4 kWh elektrické energie, který se bere ze stejných zdrojů jako ta co nabíjí přímo BEV.
          Druhá velmi důležitá informace je, že celý výkon JE Temelín prodáváme do zahraničí a kdybychom tak nečinili, tak uhelné elektrárny už dávno nejedou a máme čistý energetický mix (ne tak jako Norsko, ale minimálně jako Francie).

          1. Tak s tím souhlasím, že pokud vše není v precizním
            Tak s tím souhlasím, že pokud vše není v precizním stavu, tak se z pohledu emisí nemáme o čem bavit.
            S tím JE taky souhlasím. A smutné je, že řada zemí díky té kupované energii si může dovolit mít větrníky v současném rozsahu a zavírat svoje elektrárny, protože jim to kryje záda…zase takový pěkný ekologismus…doma jsou pěkně zelení a voličské hlasy jsou sbírány

            1. Spíše bych to nazval ekoterorismus 🙂
              Ono je to v lidech,

              Spíše bych to nazval ekoterorismus 🙂
              Ono je to v lidech, kdyby si každý nemyslel, že musí (potřebuje) mít 3l TDi 7m auto ve kterém jezdí sám, jen proto aby jednou za rok jeli s rodinou do Chorvatska… Ono vůbec móda „1 auto 1 člověk“ (přeci se nebudu omezovat), kombíky (občas jedeme na dovolenou) a SUV(je to přeci PRO MĚ bezpečnější když mám nárazník v místě, kde ostatní účastníci provozu hlavu), přispívají k špinavým městům asi nejvíce.
              Ale to všichni víme. 😉
              Pěkný víkend

Napsat komentář