POZVÁNKA: Elektromobilní Žďársko na Vysočině

redakce - 13 Červen 2017

Žďárský region rozšiřuje nabíjecí místa pro elektromobily, elektrokola, e-skútry i e-koloběžky. V loňském roce se díky projektu e-Vysočina začala psát žďárská elektromobilní historie a letos se nabídka rozšiřuje o pět dalších.Tuto neděli se budou na Žďársku otevírat čtyři nová dobíjecí místa

Už příští neděli se budou na Žďársku otevírat čtyři nová dobíjecí místa
foto: Milan Řehoř

Tímto jsou zváni do žďárského regionu na neděli 25. června 2017 elektromobilisté, příznivci i všichni, kdo se dopravují jakýmkoli elektrickým vozítkem.

V neděli se budou otevírat hned čtyři nabíjecí místa: v Bystřici nad Pernštejnen (zábavní a poznávací park Eden), v Novém Městě na Moravě (u hotelu SKI) a ve Žďáru nad Sázavou (Stará radnice na náměstí Republiky a centrální parkoviště na ulici Neumannova).

Samozřejmě jsou zváni i všichni, kdo o uvedeném způsobu dopravy zatím jen uvažují nebo se chtějí něco dovědět a vyzkoušet. Na vyzkoušení budou k dispozici například elektrické koloběžky, ale budete se moci svézt i v elektromobilu.

Pokud budete mít chuť, můžete s námi a s televizí i-Vysočina absolvovat celou trasu z Bystřice n/P (start po 10 hodině) přes Nové Město na Moravě až do Žďáru nad Sázavou (17 hodin). Tuto přibližně 35 km dlouhou trať zvládnou samozřejmě elektromobily, ale i elektrická kola a koloběžky.

Přijeďte tedy na Vysočinu prožít zábavné odpoledne a možná najít i přátele, kteří vám rádi poradí a podělí se o své vlastní zkušenosti. Zábava je zajištěna ve spolupráci se žďárskou radnicí, energetickou společností E.ON a výrobcem instalovaných nabíjecích stanic, žďárskou firmou Elmont-invest s.r.o. Doprovodné programy jsou připraveny u každé ze stanic.

Pokud budete mít chuť, můžete další den v pondělí 26. června 2017 v dopoledních hodinách na žďárské průmyslovce (venkovní prostor před školou a poliklinikou) navštívit akci Solární a technický den, který se stal již tradicí na konci školního roku. Věřte, že se bude na co dívat a opět budou k dispozici elektrické pohony. Nabíjecí místa by se měla postupně objevit na EVmapa.cz.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Bude mozne nabijet jen jedno auto a nebo jsou zasuvky 230V a Mennekes z obrazku jisteny samostatně?Pokud ano, mohla by se nabijet 4 auta, to by bylo super...

---

Jízda na elektřinu je úžasná věc.
Renault Fluence Z.E,Toyota Prius
Na proud jezdim již 5 rok,najeto 45 tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den
zásuvky 230V jsou jako trojice samostatně jištěny a to každá 16A, ale jsou spouštěny přes aplikaci EVMAPA současně, takže účtování je společné. Zásuvka Mennekes je samostatná, jištěna 32A

Dobrý den.
Diky moc za info.
Tak to ale neni moc dobře vymyšleno... Chápu že je tedy spodní řada zásuvek spíše na nabíjení elektrokol a skútrů.Ale pokud si spustim jednu zasuvku přes ev mapu, na ostatní 2 se může připojit kdokoliv již zadarmo?

---

Jízda na elektřinu je úžasná věc.
Renault Fluence Z.E,Toyota Prius
Na proud jezdim již 5 rok,najeto 45 tis.km

Obrázek uživatele pavel-1

Ano je to tak, ale spodní zásuvky jsou určeny spíše pro nabíjení elektrokol, skútru, a například u kola jsme po zralé úvaze došli k závěru, že ve velké míře jezdí lidé ve skupině takže se o cenu podělí. Pro auta je myšlena zásuvka Mennekes. Pravda je že když se připojí přes 230V auto a následně další tak platí elektřinu ten kdo je sepne EVMAPou

Jako nezlobte se na mě, ale ta "zralá úvaha" má jedno slabé místo. Nikoli jako východisko, ale ve svých důsledcích. Představte si, že tam bude jeden EV nabíjet z Mennekese a přijede ne skupina cyklistů, ale jeden cyklista s elektrokolem. Odemkne si nabíjení přes EVmapu a skočí si někam na hodinku nebo dvě. Mezitím přijede další EV, píchne si kabel do volné zásuvky, nabije, odjede... a elektrocyklista se po návratu nestačí divit, kolik bude platit. Nedělejme si iluze, že všichni elektromobilisté jsou Mirkové Dušínové. Dokud je to zdarma jako ve Žďáru, tak je to jedno, ale jakmile bude nabíjení zpoplatněno, tak se to podle mě bude muset řešit odemykáním každé 16A zásuvky zvlášť.

---

Nissan Leaf 24kWh, 200.000 km

Obrázek uživatele pavel-1

zralá úvaha tzv. že se bral také v potaz názor a požadavky zákazníka který byl limitován cenou za nabíjecí stanici. Nevím jestli by elektrokolista nechal v dnešní době kolo s nabíječkou bez dozoru, ale muže se to stát a pak Vaše obavy jsou opodstatněné. Celá stanice je řešena modulárně a lze ji jednoduše při požadavku zákazníka předělat na jednotlivě placené zásuvky. Doufám že se v neděli potkáme a můžeme toto téma probrat hlouběji. Díky za připomínky

Jasně, to mě taky napadlo, že motivem tohoto řešení byla minimalizace nákladů na stanici.

Co se týká ponechání elektrokola bez dozoru, tak příklad cyklisty jsem uvedl především jako reakci na předpokládanou skupinu cyklistů nabíjejících ze zásuvek 16A. Co se u elektrokola stát může, to u elektromobilu (myšleno u toho odemykajícího zásuvku 16A) velice pravděpodobně nastane, protože pokud mu nechybí do cíle pár set metrů, ale několik km, dokonce možná i několik desítek km, tak stráví na nabíječce třeba i hodinu a více a tak dlouho u auta nemá smysl tvrdnout. Takže si řidič odskočí někam na oběd nebo udělá procházku po městě a po návratu zjistí, že místo jednoho auta nabil dvě nebo i tři.

Jak se říká "každá mince má rub i líc" - na druhé straně by fakt, že jeden elektromobil nabíjí z jedné zásuvky 16A a druhá nebo třetí zásuvka 16A nejde samostatně odemknout, mohl někoho odradit od toho, aby se nabil, i když zjistí, že je druhá a/nebo třetí zásuvka pod napětím. Což by byla škoda.

Další věc je to, že přes EVmapu je možno podívat se předem, ještě před příjezdem na místo, jestli je volno nebo obsazeno. Takže když je v současnosti u těch tří zásuvek 16A skupinové odemykání, tak i když je obsazena pouze jedna nebo dvě zásuvky, čili jsou volné dvě nebo jedna zásuvka, tak na EVmapě vidím obsazeno a v takovém případě vždy zvažuji, jestli na tu stanici vůbec jet, případně si i trochu zajet, anebo pokračovat k cíli bez zastávky nejkratší trasou, s lehčí nohou na pedálu plynu apod.

Asi se opravdu v neděli potkáme a můžeme dát řeč.

---

Nissan Leaf 24kWh, 200.000 km

Rád se zúčastním.
Někdo další?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja prijedu taky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Docela bych i dojel, bude tam možné nabijet i bez zákaznické karty? Jaký typ nabíječky tam bude?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den
město Žďár nad Sázavou má v plánu veškeré nabíjení na obou stanicích mít zdarma a to určitě do konce tohoto roku. Zásuvky jsou typu Mennekes a 230V

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den
město Žďár nad Sázavou má v plánu veškeré nabíjení na obou stanicích mít zdarma a to určitě do konce tohoto roku. Zásuvky jsou typu Mennekes a 230V

Na akci vždy nabijete - budeme se o to v maximální míře snažit. Vzhledem k tomu, že bude nabíjení do konce kalendářního roku zdarma, lze je prý aktivovat i bez registrace jakýmkoli telefonem. Tel. čísla budou nalepena na stojanech (někde už jsou) a jinak je najdete na EVmapě. Tam ale zase tel. číslo vidíte až po registraci a přihlášení. Včera se montovala Bystřice nad Pernštejnem a doporučuji startovat tam, abychom mohli společně projet celou trasu až do ZR (Žďáru). E-koloběžky a kola to mají po krásných většinou vyasfaltovaných) cyklostezkách. E-auta pojedou malou objížďkou krásnou krajinou. V Bystřici je také Mennekes 32A jako v ZR. 230V jsou všude (Bystřice, hotel SKI v N. Městě. n.M. a ZR).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

adresa web stránky by byla?

Obrázek uživatele pavel-1

http://www.elmont-invest.com/2017-03-23-20-25-56/pozvanka-na-elektromobilni-zdarsko-na-vysocine.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

program?

Jde to poznat z fotky, mennekes + "schuko", a nabíječka bude taková, jakou si přivezete.

Obrázek uživatele Radovan

Výborně! Každá taková aktivita a akce, po níž zůstanou trvalá nabíjecí místa, zvláště pak v netknutých místech, je obrovským přínosem. A stojí spoustu dobrovolné práce. Palec nahoru.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineBUS2BUS