POZVÁNKA: Česká technologická platforma Smart Grid

Pozvánka na 1. ročník konference E-mobilita a Smart Grid fórum Praha 2014, kterou pořadá pod zaštitou Ministerstva dopravy a radního hl. m. Prahy ing. Jiřího Pařízka Česká techologická platforma Smart Grid ve dnech 19. a 20.11. 2014 v Praze.

neboli chytré sítě jsou budoucností energetiky
foto: 3M

Elektromobilita a inteligentní sítě – dvě témata, které asi většina z nás pokládá za futuristické vize. Je tomu ale opravdu tak? Jaká je připravenost těchto technologií, jsou zralé pro komerční uplatnění? Jak se buduje odpovídající infrastuktura v ČR a jinde v Evropě? Existuje synergie těchto dvou trendů a na čem závisí jejich další rozvoj?

O těchto a dalších otázkách budou diskutovat učastníci fóra s více jak dvacítkou přednášejících ze státní správy, univerzit, enegetiky, výrobcu el. vozidel a provozovatelů elektromobilů. Přednášky jsou doplněny o praktické ukázky elektromobilů. Více podrobnosti a registrace je na www.smartgridcz.eu

vlastní

4 Comments on “POZVÁNKA: Česká technologická platforma Smart Grid”

  1. Připravené jsou. Je jen
    Připravené jsou. Je jen otázkou, kolik to bude stát a zda se to tudíž vyplatí, nebo jinak řečeno, jestli jsou subjekty (státní nebo soukromé), které jsou ochotné do tohoto investovat. Energetická vize je u nás téměř nulová a pokud něco je, tak je to zastaralý koncept nepočítající vážně s OZE a s jejich potenciálem a s rozvojem elektromobility. Řekl bych, že nám ujíždí vlak.

    1. Osobně se mi, jak majiteli
      Osobně se mi, jak majiteli elektrovozu, líbí systém, kdy přes den nikam nejedu a elektromobil, dobitý nočním levnějším proudem, je schopen dodávat mi elektřinu do sítě rodinného domku. Místo abych ji odebíral z veřejné sítě. Ostatně něco podobného s elektromobilem v malém už dělám. Používám ho jako pojízdnou baterii. Nedávno jsme měli na školní akci VŠB-TU Ostrava venku výstavní stánek a elektromobil byl použit nejen jako reklamní poutač, ale i jako celodenní zdroj elektřiny pro notebook a prezentační displej. Viz http://www.jobcentrum.cz/01_2014.php, 16. září 2014, JOB-centrum Ostrava se aktivně zúčastnilo 1.celoškolského srazu absolventů VŠB-Technické univerzity Ostrava. Za 8 hodin ubyly z baterií elektromobilu jen 2 dílky z 16 a dojezd vozu se tím snížil ze 150 na 138 kilometrů.

      1. I tak se dá na elektromobil
        I tak se dá na elektromobil koukat, tedy jako na mobilní baterii. Ale určitě mi dáte za pravdu, že spoléhat se jen na baterii elektromobilu je nepraktické. Chtělo by to správný mix FVE (nebo VE), stacionární baterie a elektromobilu. Právě kvalifikovaný odhad výkonu a kapacity přizpůsobený pro individuání požadavky bych považoval za určitý základ takového domácího smart gridu. Pokud by takový systém dokázal ještě pružně reagovat na momentální změny a zahrnout i například prognózu počasí, okamžitou cenu elektřiny a statistická data, tak to by mohl být už celkem pokročilý smart grid. Nevím, jestli se takový SW někde vyvíjí, ale doufám, že ano. Řídící jednotky topných kotlů nebo tepelných čerpadel už také leccos umí a tohle by mohlo být něco podobného (hledání rovnováhy v prostředí s proměnnými parametry).

Napsat komentář