Potvrzeno: elektromobil ujel 454 km díky revolučním bateriím

Před časem berlínská společnost ohromila svět s elektrickým Audi A2, které ujelo na jedno nabití 605 km. Později, když přestavěné shořelo při požáru, se k této kauze objevila řada skeptiků. Firma ale aktuálně ohlásila, že její technologie baterií byla úspěšně otestována německým federálním institutem pro výzkum a testování materiálů.   

na není náhodná. Původní benzinový/naftový model Audi A2 ve své době exceloval ve spotřebě, a to zejména díky své extrémně nízké hmotnosti. Ostatně, není divu, že chce Audi s výrobou modelu A2 znovu začít.

Přestože DBM Energy provázela řada otazníků, firma si pevně stála za svým. A zdá se, že se to vyplatilo. Umožnila navíc německé certifikační organizaci DEKRA podrobnější testování výkonových parametrů na nově postaveném elektrickém Audi A2 a výsledky dopadly velmi dobře.

KOLIBRI je technologie lithium-metal-polymerových (LMP) bateriových článků. V testu německého institutu pro materiály šlo o to fyzicky otestovat proti zátěži jako je oheň, simulace vysokých nadmořských výšek a další obtíže. Jednoduše řečeno šlo o . prošla na jedničku, lépe řečeno na A+.

DBM Energy tvrdí, že její baterie má životnost 5000 nabíjecích cyklů, což je výrazně více než jakékoliv jiné dnes dostupné baterie pro .

V testu DEKRA šlo naopak o to otestovat výkonnost baterie. Hmotnost testovacího vozu byla těsně pod 1500 kg. Baterie dodaly celkem 62,928 kWh energie (původní přestavba měla k dispozici 98 kWh). Auto bylo díky této energii schopno ujet 454,83 km, a to za přísných testovacích podmínek.

Bohužel, z tiskové zprávy není jasné to nejdůležitější: jakou energetickou hustotu vlastně baterie KOLIBRI nabízejí? Odhady hovoří o 300 Wh/kg. Pro srovnání má 240 Wh/kg, elektrický Rolls Royce 102EX má 230 Wh/kg. , nebo mají ještě méně.

tisková zpráva

4 Comments on “Potvrzeno: elektromobil ujel 454 km díky revolučním bateriím”

  1. to bude ako s hdd alebo ram,
    to bude ako s hdd alebo ram, postupne bude coraz viac normalne ze maju vyssiu hustotu a vyssiu kapacitu vo vozidle a casom budu uplne bezne 200 az 250 kWh baterie, nikomu to nepride divne, len to ..ako je mozne ze sme mali pred tym tak male 🙂 postupne 300 nakoniec 500 kWh a moderne s novou technologiou budu 1MWh az 1,5MWh akumulatory /kondenzatory/. Vydrz 5 rokov bude bezna, ze niekomu vydrzia 8 rokov bude zaujimave. ceny budu „standartne“.

    Stale ma ale zaujima odkial a teda… z akej siete budu ako tak rychlo a kedy za akych okolnosti dobijane, predsa len posilnit siet aby zvladala vsade po krajine 200kWh za aspon 4-5 hod. to uz je nieco…

      1. Tak, ako su hybridy len
        Tak, ako su hybridy len medzistupnom k elektromobilom, tak su aj baterie do elektromobilov len dalsim stupnom k nejakemu dalsiemu typu elektrickeho pohonu. Celkovy trend vyvoja aut k ylozitejsim a na rozne vzacne kovy a materialy narocnym suciastkam, je len slepou ulickou. Aby auto mohlo byt autom musi byt pouzitelne v roznych podmienkach a aj v casoch, ked je materialov nedostatok (kriza, zivelne pohromy, atd…). Auta, ktore sa teraz vyrabaju a elektromobily, ktore sa planuju vyrabat su skor hracky na kratkodobe pouzitie, ako skutocne auta.

    1. Mě na tom vadí
      Mě na tom vadí nedostupnost toho nejdůležitějšího kovu: lithia. Tohle může vyústit v celkem slušný problém, protože elektromobilní výroba je v plenkách a už teď je lithia nedostatek. Čína silně omezila vývoz a pochopitelně si své lithium šetří pro své potřeby.

Napsat komentář