Postaví Tesla Motors závod v Česku?

Agentura CzechInvest podle našich informací už několik měsíců jedná s americkou automobilkou Tesla Motors o investičních možnostech. Tesla má podle všeho eminentní zájem na vybudování evropského výrobního či výzkumného centra. Ve hře jsou Polsko, Česká republika a další středoevropské země.

Vývoj akcií automobilky Tesla Motors za poslední den
foto: Google

Mladá americká automobilka Tesla Motors úspěšně prodává elektromobil Model S. Minulý rok vyrobila přes 20 000 kusů. Letos chce výrobu zvýšit a navíc uvede i další vůz, elektrické SUV Model X. V roce 2017 chce pak konečně přijít se třetí generací elektromobilů, která konečně bude dostupná široké veřejnosti.

Už zhruba od listopadu 2013 máme informace o tom, že agentura CzechInvest s Tesla Motors jedná, nebo pro ni minimálně připravuje prezentační podklady týkající se možností investice v ČR. Na žádost samotného zástupce CzechInvestu jsme se zveřejněním informací vyčkávali.

Embargo zdá se dnes padlo, a tak se o této skvělé novince konečně můžeme rozepsat podrobněji. Pravdou je, že žádné konkrétní informace zatím nejsou k dispozici. Údajně na tento měsíc jsou domluveny prezentace jednotlivých zemí ucházejících se o investici Tesla Motors.

Prezentace, které se kromě jiných údajně zúčastní i šéf automobilky Elon Musk, proběhne v San Francisku. Českou stranu by měl podle všeho prezentovat čechoameričan Richard Pivnicka, honorární generální konzul v Kalifornii. Sám je totiž majitelem dvou elektromobilů Tesla.

Samotný Elon Musk už s Českem má – ač to možná ani neví – jistý vztah. Vlastní totiž český cvičný stíhací letoun Aero L-159 ALCA. A v garáži údajně měl nebo má také automobil značky Tatra. Bez zajímavosti není ani fakt, že při rozjezdu výroby Modelu S si továrna ve Fremontu nechávala letecky dovážet pneumatiky z České republiky.

vlastní

46 Comments on “Postaví Tesla Motors závod v Česku?”

  1. Nikdy jsem automobilům moc
    Nikdy jsem automobilům moc nefandil. Individuální doprava je neuvěřitelně drahá a neekologická. Nárůst počtu investorů do výroby automobilů se mi nelíbil. Tento projekt je něco, co vybočuje z řady. Pokud Elon bude investovat podobně jako v Americe i do zelených technologií půjde o mimořádný projekt, který přinese do Česka špičkovou technologii a know how. Půjde o podporu rozvoje české ekonomiky bez vytěžování přírodních zdrojů a doufám, že i bez ničení půdního fondu. Brown fields je u nás dost.

  2. Shodou okolností je na
    Shodou okolností je na idnesu článek o Tesle.
    Popravdě po přečtení komentářů bych raději ani nechtěl, aby zde stála tato vizionářská automobilka.
    V Tesle by měli dělat lidé, kteří v tento projekt věří a né nějaká banda co si tam půjde odmakat 8 hodin.

    1. Ja bych se tam i
      Ja bych se tam i přestěhoval, byl by to nový smysl života.
      Takhle na pracáku jsou to depky a práci stejnak nehledám, nemám zájem dělat ekonomický nesmysly stávajícího sociálního systému kde magor invalida s důchodem 10tis měsíčně cistýho se má líp než pracující, nemusí hnout prstem a 10 mu každý měsíc přistane. Jeho jediný problém je nuda když nemá co dělat 🙂
      A dojíždět do práce autem platit naftu? a čuchat naftu? za pár šupek?? proč? 🙂
      ANO FLUSTRACE XX-LETÝ ZAPRODANOSTI TÉTO ZEMĚ, KDE SE DĚLÁ ŽE SE DĚLÁ

    1. Vite o tom ze lithium tvori
      Vite o tom ze lithium tvori asi jen 3% obsahu baterie?
      Nemluve o tom, ze do Kalifornie dovazi bateriove clanky a ne suroviny na ne, takze nevidim duvod proc by meli potrebovat nabirat lithium. Leda ze by si tu chteli postavit zrovna i tu giga tovarnu, coz bych teda bral, to by bylo husty 😀

          1. ked ste zazil firemny
            ked ste zazil firemny notebook, mobil, tak tusite co myslim. dva roky a koniec. pokial nejde o li ale o pb tak tam je to v niektorych rieseniach trochu lepsie v inych horsie, asi kus od kusu a vyuzitia.

            po pravde nemam silu sa o tom bavit lebo to tu uz bolo, len mam momentalne pocit ze su tu novi ludia a maju este radikalnejsiu predstavu o skvelosti baterii. pre mna je to uz ako hrach na stenu.

            1. Aha a víte co nabízí
              Aha a víte co nabízí Tesla v záručních podmínkách na baterie? Takže v Tesle dělají blbci co za dva roky budou měnit ve všech vozidlech baterie.
              Hned si jdu Teslu objednat protože budu mít za dva roky v rámci záruky novou baterii, prostě paráda.
              Ještě, že v Tesle používají úplně stejné baterie jako notebooku a mobilech. 😉

              1. Pár roků jsem skládal
                Pár roků jsem skládal modelářské akumulátory (z článků firmy A123), takže si dovolím trochu osvětlit problematiku.
                Obrovský vliv na životnost baterie má zacházení s ní. Pokud se budu celou životnost baterie pohybovat v ideálních podmínkách, tedy budu nabíjet max na 90% kapacity, vybíjet do 10% pravidelně balancovat, nabíjet i vybíjet jen doporučenými proudy a provozovat v při doporučené teplotě, pak bude takový akumulátor podávat stejné výkony po velmi dlouhou dobu.
                Toho se v Tesle podařilo docílit uzavřením celého akumulátoru do neprodyšné klimatizované schránky, použitím kvalitní řídící elektroniky a optimální velikosti článků.
                Pokud by se takovýchto podmínek dosáhlo u notebooků nebo mobilních telefonů, věřte, že životnost jejich akumolátorů by nebyla tak marná 🙂
                …pokud vím, tak můj notebook Acer používá totožné články Panasonic NCR jako elektromobily Tesla.

                1. Nechápu takové zbytečné
                  Nechápu takové zbytečné útočení a nadávky!!!!

                  Myslím, že to bylo úplně zbytečné.

                  Zároveň, ale v předešlém příspěvku jsou právě popsané i ta „technická data“ ohledně kvality baterii a TESLA si musí být sakra jistá kvalitou, nemyslíte?

                2. Pokud se týče technických
                  Pokud se týče technických parametrů, tak ony údaje jsou vcelku známé. Mám ale dojem, že to není úplně dobře. Garance 200 000 Km je u 60kWh modelu, u 85kWh modelu je záruka omezená jenom těmi osmi roky, najezdit můžete kolik chcete a pokud kapacita klesne pod očekávaných 75% dříve, tak jí vymění. Zajímavé je také provozní teplotní rozmezí na které se záruka vztahuje: -30°C až +60°C Zdroj: http://www.teslamotors.com/fr_CH/forum/forums/battery-warranty-model-s

                3. takze kedykolvek padne pod
                  takze kedykolvek padne pod -30, zaruka v tom momente padne ?
                  nechcem byt zly, ale zazil som z noci aj roky ked bola zima aj -32

                4. Tak úplně ne, doslova je
                  Tak úplně ne, doslova je tam napsané, že pokud bude baterie vystavená více jak 24h pod -30 nebo nad +60. Samotná specifikace u baterií od výrobce je tuším cca -40 až +80°C (píšu to zpaměti, ale dá se to vyhledat). Myslím si že ve sporném případě by vám to také vyměnili, ale je to stejné jako u klasických spalovacích motorů. Takhle extrémní teploty nesnáší prakticky ani žádný spalovací motor (kromě Tater a tanků). Může zamrznout chladící směs, nafta mrzne také a může prasknout vlivem vysokého napětí v materiálu prakticky cokoli. Nevím, jaká je letos v Norsku zima, ale nechte se překvapit. Na jaře už bude spousta statistických údajů. Pokud ty baterky budou odcházet, tak se to určitě mediálně rozmázne. Tesla Motors je pod drobnohledem a jakékoli zaváhání jim ropní konkurenti řádně osladí. Kupte si Svět motorů, abyste pochopil, že elektromobilita je pro určité kruhy něco jako sprosté slovo. 🙂

                5. Rad by som si kupil EV, keby
                  Rad by som si kupil EV, keby to plnilo moje ocakavania 🙂

              1. aj si mam zaobstarat nejaku
                aj si mam zaobstarat nejaku zbran, ked ste mi uz vyhlasili vojnu ?

                narodit sa na uzemi, neznamena vlastnit ho. obmedzenie myslenia len na uzemie ktore povazujete za svoje je uvazovanie ktore ma povod v nizsich urovniach ludskeho pudu. vam rovnako ako mne, patri cela tato planeta, a jedine co ju rozdeluje a zakazuje nam sa pohybovat volne su len politicke, nie fyzicke hranice. ina rec hranice netvori.

                v tesle boli doposial pouzite rovnake typy baterii ako v tom mojom podelanom beckovom acer. presli snad na vyrobu inych LI baterii ?

                vasa viera v baterie ma neprestava udivovat, skor si myslim ze ich tam dali s rezervou a maju zvlast setrne nastavenu uroven max vybitia a nabitia s premyslenejsim manazmentom clankov, aby tie poskodene nedegradovali celu bateriu, ako je to napr. pri NB teraz.

                iste do mnohych zariadeni sa davaju rozne nekvalitne sarze, a mnohe jednoclankove, dosatocne nadimenzovane, ako ta ktoru mam vo zrkadlovke panasonic, v ovladacoch PS3, v drahsom telefone HTC, v iPade, drzia uz roky nepocitane doposial a pokles kapacity nebadam.

                presiel som si rozne vymeny baterii, narazil na kopec velmi nekvalitnych, v oblasti IT kde som posobil to bolo na dennom poriadku, denne namahane firemne lenova a mobili nokie, aj ine znacky, to nevydrzali. mam aj rozne sarze baterii z hobbyking ked som prerabal elektricke auticka na rychlejsie, niektore clanky to nezniesli, niektore sa nafukli, jedna dokonca zhorela, ale zopar ich drzi doposial.

                rekord ma starsi ps3 ovladac, 4r. a stale vo forme.(obsahuje LI)

      1. Kromě toho, že nás
        Kromě toho, že nás Slovensko zaprodalo, tak nás zradila Británie a Francie, Británii zase zradila Amerika, Polsko zradili Rusové a obsadili ho Němci. Po válce boševici. Na Balkáně se to pořád mydlilo několik století. Když to nebyli Turci, tak se Srbové mydlili s Chorvaty a podobně. Normandie byla tři sta let neustále ve válečném stavu, kde bojoval každý proti každému. V Anglii válčili Yorkové proti Lancasterům. Nás obsadili nacisti a poté bolševici. Ale vy jste vysazený zrovna na Slováky. Tak doufám, že aspoň Romy máte v lásce. 🙂 O čem ten váš výkřik je? Já myslel, že se na Hybridu bavíme o technologickém pokroku.
        Ještě abych nezapomněl, tak Přemyslovci vyvraždili Slavníkovce a Vítkovci si pak dalších asi tisíc let dával velkýho majzla, aby nedopadli podobně.

      1. Já zas bych to radši
        Já zas bych to radši viděl na to Česko, sice se tu krade vše co jde, ale alespoň je tu pořád nějaká pracovní morálka, přesnost výroby a kvalita materiálů. Polsko se chová chová spíš jako Čína – levný sra*ky… takže myslím že se bude vyrábět v Polsku, třetinové náklady…

        1. Před deseti lety bych s
          Před deseti lety bych s pracovní morálkou přesností atd. v ČR vs Polsko souhlasil, bohužel za posledních 10 let Česko udělalo hodně směrem dolů a Polsko směrem nahoru a poměr je dnes opačný…

          Platí staré pravidlo „prvně to odmítají, pak se smějí,….“

        2. Polské firmy jako Solaris
          Polské firmy jako Solaris Bus and Coach či Pesa z Bydgosze však úspěšně expandují třeba i do Německa. Před nějakými deseti lety měli tak leda pověst montovny a říct tehdy, že Poláci budou dodávat vlaky Německým drahám DB a autobusy do Švédska či Švýcarska by znělo asi jako špatný vtip. Leč nyní je to realita. Zvykejte si.

    1. Tohle se mi snad jen zdá !!
      Tohle se mi snad jen zdá !! Slováci obtěžujou negativníma kecama Český server !! Poláci jsou zfanatizovaný sračky a slováci 2x zrádci. SLYŠELS UŽ NĚKDY O ZLATEJCH ČESKEJCH RUČIČKÁCH ??

      František Křižík
      Josef Sousedík
      Prokop Diviš
      atd..

      takže neobtěžij slováku

  3. Bylo by hezké, kdyby se
    Bylo by hezké, kdyby se někdo konečně rozhoupal a navázal na tradici výroby ojedinělých osobních automobilu TATRA Kopřivnice/Příbor .
    Tatra T57 sport
    http://www.youtube.com/watch?v=ynEqknMW0Oc
    Tatra T77
    http://www.youtube.com/watch?v=MSMHgKBLCDQ
    Tatra T87 – Intelligent Design
    http://www.youtube.com/watch?v=hdxYXpPhhjY&list=PLC07CD7AE8B17C2CD&index=19
    Tatra 603 – Česko k neuvěření 7.8.2011
    http://www.youtube.com/watch?v=dVW3vL8A-aQ
    Tatra MTX V8 Supercar
    http://www.youtube.com/watch?v=ilNmVqKVlao
    TATRA 903
    http://www.youtube.com/watch?v=Qd6sogSelxw
    Tatra 603 Faurecia
    http://www.youtube.com/watch?v=OOXdlEHsu68&index=20&list=PLC07CD7AE8B17C2CD
    Tatra 603 custom by ADAMco
    http://www.youtube.com/watch?v=TiBXhVqytuk
    Czech elektromobil’s
    http://www.youtube.com/watch?v=6u0aEnMT2Cw

    1. ANO TÉŽ SI MYSLÍM,ŽE ČR
      ANO TÉŽ SI MYSLÍM,ŽE ČR NENÍ BEZ ŠANCÍ. Nevidím důvod proč by Americká Tesla neměla stavět na zkušenosti druhých. Rozhodně ČR a SR se nemá v automobilovém průmyslu za co stydět. VW,TPCA,Hyundai nebo Iveco jsou toho pádným příkladem. Pokud český potenciál vzdělanců není schopen jít vlastní podnikatelskou cestou, tak se holt musí spokojit s přídomkem montovna Evropy, postavená na profesním základě, ale Svět jde nezadržitelně vpřed. A Indie, Korea, JAR a ostatní státy tvrdě potírají české zlaté ručičky.

      1. Co takhle to více
        Co takhle to více zpropagovat?

        HYBRID.CZ – jste celkem už dost známý a čtený server. Co takhle domuvit s Frantou Kubišem a 10ti dalšími majiteli TESLA MODEL S v ČR + elektromobily-os.cz větší předváděčku pro předem registrované na nejakém letišti s možností PROHLÍDKY / PROJÍŽĎKY / či i řízení. Na volný ploše není téměř co rozbít. Možna by se našli i soukromí sponzoři/dárci a nemálo lidí by si zakoupilo vstupenku/místenku/jízdenku

        ZA TESLU – PRO ČR

    1. Leve vlady CR vzdycky rady
      Leve vlady CR vzdycky rady dotovaly velke firmy ve jmenu pracovnich mist… vy ale myslite dotace pro kupce .. a ty jsou podstatne na cilovych trzich, ktere uz tu zaznely… pridejte cenu a kvalifikaci pracovni sily a jsme na tom dost dobre.. Blby je, ze se ozvou nejaci mistni, kteri kategoricky odmitnou tovarnu za humny.. jako s amazonem..

Napsat komentář