Kde jinde mohla dnes německá automobilka Porsche začít předvádět svůj první elektromobil Taycan, než v čínské Šanghaji.
foto: Porsche
Prvních několik kol na závodním okruhu si v Asii zajel Li Chao, jezdec Porsche Carrera Cup Asia. Auto ho prý nadchlo. Také samotné Porsche tvrdí, že mezi zákazníky je o Taycan velký zájem.
NEPŘEHLÉDNĚTE Porsche Taycan: 90kWh baterie, tepelné čerpadlo na přání
foto: Porsche
foto: Porsche
Li Chao označil popsal vůz jako „nekompromisně sportovní“ a „překvapivě komfortní“. Pochvaloval si precizní řízení a zároveň pohodlí vozu na dlouhé cesty.
foto: Porsche
foto: Porsche
Ku podivu všech zůstávají na prototypu elektromobilu Porsche Taycan falešné výfuky. Ve dnech 4.7. až 7.7. se auto představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, 13.-14.7. pak v New Yorku na ABB FIA Formula E Championship.
Už dlouho nebylo o povinném hrčení BEV slyšet, tož su
Už dlouho nebylo o povinném hrčení BEV slyšet, tož su zvědavý, jak to nakonec dopadne. Správné auto přece řve a smradí, o mtorce ani nemluvě.
No od 1.7. je povinne ne?
No od 1.7. je povinne ne?
No tak uz jen aby se zacal v dostatecnem mnozstvi seriove
No tak uz jen aby se zacal v dostatecnem mnozstvi seriove vyrabet a dodrzeli to nabijeni vykonem 350kW.
Pokud ho navic nesprzni zase nejakou nesmyslnou spotrebou jako eTrona tak to bude konecne zajimava alternativa k Tesle.
Těch nabíječek schopných dodat 350 kW bude asi pět a
Těch nabíječek schopných dodat 350 kW bude asi pět a půl. Více jich kvůli Taycanu stavět nebudou. Ale doufám, že to opravdu nezvorají jako u Audi.
350kW by meli umet vsechny Ionity ne?
350kW by meli umet vsechny Ionity ne?
Přidávám se k dotazu, nikde se mi to nepodařilo dohledat.
Přidávám se k dotazu, nikde se mi to nepodařilo dohledat. Umí 350kW všechny Ionity nebo některé méně?
Podle našich informací všechny.
Podle našich informací všechny.
Děkuji
Děkuji
Zatím jsem byl u sedmi stanic, Holandsko, Německo, Rakousko
Zatím jsem byl u sedmi stanic, Holandsko, Německo, Rakousko a Slovinsko. všechny jsou 350kW
Super, díky za info. Kolik tam tak je v průměru stojanů na
Super, díky za info. Kolik tam tak je v průměru stojanů na jedné stanici?
Jedna je aj na Slovensku. Nie Ionity, ale projekt
Jedna je aj na Slovensku. Nie Ionity, ale projekt NEXT-E:
http://www.hybrid.cz/na-slovensku-spustena-prvni-350kw-nabijecka-site-next-e
Tá dá 350kW len na papieri.
Tá dá 350kW len na papieri.
Co jsem se díval, tak
Co jsem se díval, tak 4.
https://ionity.eu/en/where-and-how.html
Většinou jsou čtyři. V holandsku třeba jen dva a další
Většinou jsou čtyři. V holandsku třeba jen dva a další čtyři patky příprava.
Docela tlačí na pilu a stanice přibívají každým dnem.
No v EU to umi ionity, kterych je zatim ctvrtina co SC (mist)
No v EU to umi ionity, kterych je zatim ctvrtina co SC (mist) a rapidne pocty rostou. Plus par dalsich stanic konkurence….
Taycan je auto o velikosti a výkonu Model 3 Performance.
Taycan je auto o velikosti a výkonu Model 3 Performance. Jenom 2x tak drahé.
No on vykon a velikost u auta neni vse co urcuje to, kolik za
No on vykon a velikost u auta neni vse co urcuje to, kolik za auto jsou lidi ochotni zaplatit ne? Jinak by porsche davno neprodavalo 911, protoze by si vsichni koupili Nissan GT-R ne?
Jo to je asi fakt. On si Taycan své zájemce určitě najde.
Jo to je asi fakt. On si Taycan své zájemce určitě najde. Jenom to není přímá konkurence MS ani M3.
No tak to neni kazdopadne, predpokladam ze porsche bude chtit
No tak to neni kazdopadne, predpokladam ze porsche bude chtit oslovit ty co ocekavaji sportovni jizdni vlasnosti, premiove zpracovani (coz proste nema ani performance model 3), pochopitelne to auto bude stat o dost vice….
Kupec, ktery bude pokukovat po Taycanu ci si ho bude chtit
Kupec, ktery bude pokukovat po Taycanu ci si ho bude chtit koupit, rozhodne nebude mit v hledacku Teslu 3 to bud naprosto v klidu…
Ty tomu ňejak rozumíš :)))
A proto když přišla Tesla S s
Ty tomu ňejak rozumíš :)))
A proto když přišla Tesla S s AP a Ludicrous zrychlením, nekteří prodali své garáže plný několika Ferari, Lamb, Porší a jinech hraček a nechali si jen tu Teslu ;-D
Falešné výfuky? K čemu je to v elektromobilu dobré?
Falešné výfuky? K čemu je to v elektromobilu dobré?
Falešné výfuky a falešným zvukem a možná i falešným
Falešné výfuky a falešným zvukem a možná i falešným dýmem :))
A falešným smradem.
A falešným smradem.
… no ten smrad jsem chtěl původně napsat, ale pak jsem si
… no ten smrad jsem chtěl původně napsat, ale pak jsem si řekl, že by mohl stačit třeba nějaký ten umělý kouř 🙂
EU ropáčtí soudruzi se snaží protlačit umělý zvuk
EU ropáčtí soudruzi se snaží protlačit umělý zvuk elektroaut. Prý se jim to dnes povedlo. Umělý kouř bude druhý v pořadí. Umělý smrad třetí. A nakonec vibrátor v každém sedadle, povinně. Ale celotělový. 🙁
Sranda bude, keď s tým majiteľ bude musieť chodiť aj na
Sranda bude, keď s tým majiteľ bude musieť chodiť aj na emisnú kontrolu 🙂
Naštěstí to prý má být volitelně vypínatelné, takže
Naštěstí to prý má být volitelně vypínatelné, takže první stránka manuálu každého elektromobilu bude začínat „Jak vypnout …“
Niekde som tuším počul/čítal že nie. Ale pre istotu som
Niekde som tuším počul/čítal že nie. Ale pre istotu som to hľadal a asi som len zle počul/čítal, lebo v nariadení sa spomína prepínač na vypnutie (pri opätovnom „naštartovaní“ vozidla sa automaticky zapína).
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/TXT/?qid=1562041731913&uri=CELEX:02014R0540-20170922
Mimochodom Radovan, nie že dnes sa im to podarilo, to je nariadenie už z roku 2014 a to obsahuje, že od 1.7.2019 musia mať všetky novo uvedené typy vozidiel systém AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System) a od 1.7.2021 všetky novo predávané.
Máte pravdu, je to naopak. Ani po 5 letech se jim tu kravinu
Máte pravdu, je to naopak. Ani po 5 letech se jim tu kravinu nepodařilo zrušit. Platí pro všechny nově vyrobené vozy. Sraz elektromobilů – upípají se k smrti…. 🙁
Akože upípajú? Po novom to bude pekne vrčať ako
Akože upípajú? Po novom to bude pekne vrčať ako spalováčik 🙂
My už to na VŠB-TUO dávno v Kaipanu máme, můžete houkat
My už to na VŠB-TUO dávno v Kaipanu máme, můžete houkat jako lokomotiva, cinkat jako tramvaj, brumlat jako osmiválec, řehtat jako kůň, bučet jako kráva, hýkat jako osel, prostě co si nahrajete, to chodcům a sobě pustíte (Kaipan je kabriolet) 🙂
Bohužel. Je to zakázáno. To je právě ta změna, kterou EU
Bohužel. Je to zakázáno. To je právě ta změna, kterou EU implementuje. Akorát to udělala tak aby to nebylo na první pohled vidět. Tj. zvuk bude již povinný a nebude ho možné vypnout.
Přečtete si všechna nařízení:
—
Prosím opravte si chybu v textu: „Řidič však bude mít možnost systém deaktivovat, pokud usoudí, že to je potřeba.“
Toto NENÍ PRAVDA.
Podle změny nařízení č. 1 EHK OSN č. 138 se právě toto ZAKAZUJE:
—
Bod 6.2.6 se nahrazuje tímto:
„6.2.6. Funkce pozastavení
Jakákoli funkce pozastavení ve smyslu definice v bodě 2.7 se zakazuje.“
—-
Přečtěte si prosím daná nařízení než něco publikujete.
V daném nařízení je psáno:
—
Tlačítko
Každý mechanismus umožňující řidiči zastavit provoz systému AVAS („funkce pozastavení“) musí splňovat požadavky stanovené v bodě 6.2.6 předpisu EHK OSN č. 138., doplňku 1 k původnímu znění předpisu, sérii změn 01 (Úř. věst. L 204, 5.8.2017, s.112).“
—
Čimž je defakto zakázán!
Takže zde jsou odkazy na nařízení EU původní:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/…
změna:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN-CS/TXT/…
A dále odkaz na EHK OSN č. 138 původní:
https://esipa.cz/sbirka/sbsrv.dll/sb?DR=SB&CP=42017X0071
a změna č. 1:
https://esipa.cz/sbirka/sbsrv.dll/sb?DR=SB&CP=42017X0071(01)
—
Závada na tomto zařízení (nebude vydávat zvuk) těžko
Závada na tomto zařízení (nebude vydávat zvuk) těžko bude někdo řešit, takže vypnutí utržením kabelů bude snadné.
Snadné ano a také jediné řešení jak se toho zbavit.
Snadné ano a také jediné řešení jak se toho zbavit.
Beriem teda späť.
Ako som písal kdesi som zachytil, žeby
Beriem teda späť.
Ako som písal kdesi som zachytil, žeby to malo byť nevypnuteľné, ale ako som pozeral tie nariadenia tak som tam nič nenašiel. A snažil som sa pozerať, či tam sú aj zmeny (čo boli) ale to nariadenie 2019/839 tam ešte nebolo. A mi chvíľu trvalo ho nájsť, a to som vedel čo hľadám. 🙁
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/TXT/?qid=1562390402032&uri=CELEX:32019R0839
Jako kdysi se startstopem. Zajedu ke svýmu mechanikovi a je
Jako kdysi se startstopem. Zajedu ke svýmu mechanikovi a je po zvuku.
Umělý zvuk se do hybridů a elektromobilů dává už léta.
Umělý zvuk se do hybridů a elektromobilů dává už léta. Toto je uměle nafouklá novinářská bublina, která má podpořit nenávist proti elektromobilúlům.
Kvuli zhledu stejne jako u spalovaku.
Kvuli zhledu stejne jako u spalovaku.