Porsche Taycan se představuje jako prototyp po celém světě, má falešné výfuky

Jan Horčík - 01 Červenec 2019

Kde jinde mohla dnes německá automobilka Porsche začít předvádět svůj první elektromobil Taycan, než v čínské Šanghaji.auto elektromobil Porsche Taycan

Elektromobil Porsche Taycan, původně známý jako Porsche Mission E, nabídne 90kWh baterii, dojezd 500 km a výkon 440 kW.
foto: Porsche

Prvních několik kol na závodním okruhu si v Asii zajel Li Chao, jezdec Porsche Carrera Cup Asia. Auto ho prý nadchlo. Také samotné Porsche tvrdí, že mezi zákazníky je o Taycan velký zájem.

Porsche Taycan

Porsche Taycan
foto: Porsche

Porsche Taycan

Porsche Taycan
foto: Porsche

Li Chao označil popsal vůz jako "nekompromisně sportovní" a "překvapivě komfortní". Pochvaloval si precizní řízení a zároveň pohodlí vozu na dlouhé cesty.

Porsche Taycan

Porsche Taycan
foto: Porsche

Porsche Taycan

Porsche Taycan
foto: Porsche

Ku podivu všech zůstávají na prototypu elektromobilu Porsche Taycan falešné výfuky. Ve dnech 4.7. až 7.7. se auto představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, 13.-14.7. pak v New Yorku na ABB FIA Formula E Championship.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Už dlouho nebylo o povinném hrčení BEV slyšet, tož su zvědavý, jak to nakonec dopadne. Správné auto přece řve a smradí, o mtorce ani nemluvě.

No od 1.7. je povinne ne?

Obrázek uživatele Michelin

No tak uz jen aby se zacal v dostatecnem mnozstvi seriove vyrabet a dodrzeli to nabijeni vykonem 350kW.
Pokud ho navic nesprzni zase nejakou nesmyslnou spotrebou jako eTrona tak to bude konecne zajimava alternativa k Tesle.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Těch nabíječek schopných dodat 350 kW bude asi pět a půl. Více jich kvůli Taycanu stavět nebudou. Ale doufám, že to opravdu nezvorají jako u Audi.

No v EU to umi ionity, kterych je zatim ctvrtina co SC (mist) a rapidne pocty rostou. Plus par dalsich stanic konkurence....

Obrázek uživatele Michelin

350kW by meli umet vsechny Ionity ne?

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Přidávám se k dotazu, nikde se mi to nepodařilo dohledat. Umí 350kW všechny Ionity nebo některé méně?

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Jan Horčík

Podle našich informací všechny.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Děkuji

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zatím jsem byl u sedmi stanic, Holandsko, Německo, Rakousko a Slovinsko. všechny jsou 350kW

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Super, díky za info. Kolik tam tak je v průměru stojanů na jedné stanici?

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Většinou jsou čtyři. V holandsku třeba jen dva a další čtyři patky příprava.
Docela tlačí na pilu a stanice přibívají každým dnem.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Co jsem se díval, tak 4.

https://ionity.eu/en/where-and-how.html

Jedna je aj na Slovensku. Nie Ionity, ale projekt NEXT-E:

http://www.hybrid.cz/na-slovensku-spustena-prvni-350kw-nabijecka-site-next-e

Tá dá 350kW len na papieri.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltický ohrev vody, 72tis. km v TMS

Taycan je auto o velikosti a výkonu Model 3 Performance. Jenom 2x tak drahé.

Kupec, ktery bude pokukovat po Taycanu ci si ho bude chtit koupit, rozhodne nebude mit v hledacku Teslu 3 to bud naprosto v klidu...

Obrázek uživatele Kuk

Ty tomu ňejak rozumíš :)))
A proto když přišla Tesla S s AP a Ludicrous zrychlením, nekteří prodali své garáže plný několika Ferari, Lamb, Porší a jinech hraček a nechali si jen tu Teslu ;-D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

No on vykon a velikost u auta neni vse co urcuje to, kolik za auto jsou lidi ochotni zaplatit ne? Jinak by porsche davno neprodavalo 911, protoze by si vsichni koupili Nissan GT-R ne?

Jo to je asi fakt. On si Taycan své zájemce určitě najde. Jenom to není přímá konkurence MS ani M3.

No tak to neni kazdopadne, predpokladam ze porsche bude chtit oslovit ty co ocekavaji sportovni jizdni vlasnosti, premiove zpracovani (coz proste nema ani performance model 3), pochopitelne to auto bude stat o dost vice....

Falešné výfuky? K čemu je to v elektromobilu dobré?

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele UDA

Kvuli zhledu stejne jako u spalovaku.

Falešné výfuky a falešným zvukem a možná i falešným dýmem :))

Obrázek uživatele Kuk

A falešným smradem.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

... no ten smrad jsem chtěl původně napsat, ale pak jsem si řekl, že by mohl stačit třeba nějaký ten umělý kouř :)

Obrázek uživatele Radovan

EU ropáčtí soudruzi se snaží protlačit umělý zvuk elektroaut. Prý se jim to dnes povedlo. Umělý kouř bude druhý v pořadí. Umělý smrad třetí. A nakonec vibrátor v každém sedadle, povinně. Ale celotělový. :-(

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele UDA

Umělý zvuk se do hybridů a elektromobilů dává už léta. Toto je uměle nafouklá novinářská bublina, která má podpořit nenávist proti elektromobilúlům.

Naštěstí to prý má být volitelně vypínatelné, takže první stránka manuálu každého elektromobilu bude začínat "Jak vypnout ..."

Jako kdysi se startstopem. Zajedu ke svýmu mechanikovi a je po zvuku.

---

ecotaxiolomouc.cz

Niekde som tuším počul/čítal že nie. Ale pre istotu som to hľadal a asi som len zle počul/čítal, lebo v nariadení sa spomína prepínač na vypnutie (pri opätovnom "naštartovaní" vozidla sa automaticky zapína).
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/TXT/?qid=1562041731913&uri=CELEX:02014R0540-20170922

Mimochodom Radovan, nie že dnes sa im to podarilo, to je nariadenie už z roku 2014 a to obsahuje, že od 1.7.2019 musia mať všetky novo uvedené typy vozidiel systém AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System) a od 1.7.2021 všetky novo predávané.

Bohužel. Je to zakázáno. To je právě ta změna, kterou EU implementuje. Akorát to udělala tak aby to nebylo na první pohled vidět. Tj. zvuk bude již povinný a nebude ho možné vypnout.

Přečtete si všechna nařízení:
---
Prosím opravte si chybu v textu: "Řidič však bude mít možnost systém deaktivovat, pokud usoudí, že to je potřeba."
Toto NENÍ PRAVDA.
Podle změny nařízení č. 1 EHK OSN č. 138 se právě toto ZAKAZUJE:
---
Bod 6.2.6 se nahrazuje tímto:
„6.2.6. Funkce pozastavení
Jakákoli funkce pozastavení ve smyslu definice v bodě 2.7 se zakazuje.“
----
Přečtěte si prosím daná nařízení než něco publikujete.
V daném nařízení je psáno:
---
Tlačítko
Každý mechanismus umožňující řidiči zastavit provoz systému AVAS („funkce pozastavení“) musí splňovat požadavky stanovené v bodě 6.2.6 předpisu EHK OSN č. 138., doplňku 1 k původnímu znění předpisu, sérii změn 01 (Úř. věst. L 204, 5.8.2017, s.112).“
---
Čimž je defakto zakázán!
Takže zde jsou odkazy na nařízení EU původní:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/…
změna:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN-CS/TXT/…
A dále odkaz na EHK OSN č. 138 původní:
https://esipa.cz/sbirka/sbsrv.dll/sb?DR=SB&CP=42017X0071
a změna č. 1:
https://esipa.cz/sbirka/sbsrv.dll/sb?DR=SB&CP=42017X0071(01)
---

Beriem teda späť.
Ako som písal kdesi som zachytil, žeby to malo byť nevypnuteľné, ale ako som pozeral tie nariadenia tak som tam nič nenašiel. A snažil som sa pozerať, či tam sú aj zmeny (čo boli) ale to nariadenie 2019/839 tam ešte nebolo. A mi chvíľu trvalo ho nájsť, a to som vedel čo hľadám. :(
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/TXT/?qid=1562390402032&uri=CELEX:32019R0839

Závada na tomto zařízení (nebude vydávat zvuk) těžko bude někdo řešit, takže vypnutí utržením kabelů bude snadné.

Snadné ano a také jediné řešení jak se toho zbavit.

Obrázek uživatele Radovan

Máte pravdu, je to naopak. Ani po 5 letech se jim tu kravinu nepodařilo zrušit. Platí pro všechny nově vyrobené vozy. Sraz elektromobilů - upípají se k smrti.... :-(

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Akože upípajú? Po novom to bude pekne vrčať ako spalováčik :)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltický ohrev vody, 72tis. km v TMS

Obrázek uživatele Radovan

My už to na VŠB-TUO dávno v Kaipanu máme, můžete houkat jako lokomotiva, cinkat jako tramvaj, brumlat jako osmiválec, řehtat jako kůň, bučet jako kráva, hýkat jako osel, prostě co si nahrajete, to chodcům a sobě pustíte (Kaipan je kabriolet) :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Sranda bude, keď s tým majiteľ bude musieť chodiť aj na emisnú kontrolu :)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltický ohrev vody, 72tis. km v TMS


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon