Porsche se opičí po Tesle, staví vlastní síť Destination Chargerů

Jan Horčík - 06 Březen 2020

Tesla má proti své konkurenci několik klíčových výhod. Jednak je to síť nabíjecích stanic ,Tesla Supercharger ale navíc i sekundární síť Tesla Destination Charger. Porsche se rozhodlo, že ji chce také.auto elektromobil Porsche Taycan Destination Charging

Porsche se ani příliš nenamáhalo s vymýšlením vlastního názvu pro síť sekundárních nabíjecích stanic a říká jim prostě ""Porsche Destination Charging".
foto: Porsche

Na jednu stranu je od koncernu Volkswagen, pod který Porsche patří (nebo naopak, je to složité), chvályhodné, že chce rozdávat zcela zdarma ař po čtyřech 11kW AC wallboxech zájemcům z téměř celé Evropy.

Ale když už nic jiného, mohli se dobře placení manažeři Porsche alespoň porozhlédnout po někom, kdo by jim pro jejich novou síť vymyslel originální název.

Nic naplat, matení uživatelů je přednější. V současné době má program Porsche Destination Charging k dispozici asi 1035 nabíjecích bodů. Do konce roku to mají být až 2000. Zatím samozřejmě převážně v Evropě.

Podobně jako v elektromobilech Tesla Model S, Tesla Model X, Tesla Model 3 nebo Tesla Model Y, také v navigaci Porsche Taycan se Destination Chargery zobrazí přímo v navigační mapě.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele runner42

Poprava elektromobilů právě začala. To bude jízda.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Kuk

Kde máš tu zimu, vždyť žadná nebyla!! Se ti uvařila v tom kulichu hlava a lezou z tebe ještě větší kraviny. Tak bacha sť nenabouráš. :o))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To je přece každýmu jasný:::https://www.auto.cz/uz-i-bentley-chce-elektromobil-luxusni-znacka-prozradila-kdy-jej-mame-ocekavat-133608

Kamo, proc se ztrapnovat? Soucasna situace na burze je globalne blba, to se netyka jen elektromobilu. Ja vim, ze ted jses v zisku, dobre jsi trefil vrchol Tesly. Uzivej si to! Ostatni zase nakoupi, az bude mit Tesla dno. Je to hra. Jo - a zkus kdyztak taky mrknout na akcie klasickych automobilek - tam to je taky jizda?

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Vážně jste si založil nick proti runner42? Nepřijde vám to trochu ubohé? Vy asi nemáte Teslu že?

Obrázek uživatele Kuk

Vážně jste sis založil nick UšechtiláPlíseň? Nepřijde ti to trochu ubohé? Ty asi nemáš Teslu že? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Vyrábím sýry. Tohleto opakování krásně zapadá mezi vaše další příspěvky. Úroveň žáka prvního sutpně ZŠ. Vím že byste mezi nás rád patřil, ale člověka jako jste vy majitelé Tesel nikdy nepřijmou za svého a budou vámi opovrhovat. Dále na vás nebudu plýtvat časem.

Ty jsi ten suchar, který si myslí, že když má Teslu, tak je něco víc?
Tipnul bych si, že ji ani nemáš a chvástáš se tady po dvou dnech členství.
Mám teorii, že pan Horčík tu má pár chytráků, kteří podivným způsobem narušují diskusi a vytváří návštěvnost.
Škoda, že tu není prostor pro objektivní lidi typu Michelina, Lukyho a spol.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Lidé vlastnící Teslu jsou dle mé zkušenosti na jiné úrovni a dle mého názoru by nic jako parodování nicku neudělali. Jezdíme nejlepším vozem současnosti, projevili jsme značnou dávku pokrokovosti a máme i vizi do budoucna. My se nepotřebujeme s nikým dohadovat. Pana Horčíka neznám. Michelin tu samozřejmě může psát co chce.

Obrázek uživatele spetak

Hmmm, možná by ses měl vrátit, odkud ses tu objevil-mezi své nadlidi a nezahazovat se se zdejším "póvlem".
Stejný kecy měl před devadesáti lety jistej Áda a pro svět to mělo velmi neblahý následky.
Nic proti Tesle, ta za své majitele vskutku nemůže.
A tak jako je tady dost trotlů co dělají medvědí službu elektromobilitě, ty bohužel totéž děláš Tesle.

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Michelin tu samozrejme psal sve zkusenosti s TMX zakoupenou v 2017 a to bez obalu. Psal jak klady, tak zapory,. zminoval veskere orpavy.
Takze abych Vas parafrazoval. Vy si tu muzete psat co chcete a dokud to nebudou prakticke zkusenosti, ve kterych nezapomenetre i pravdive popsat postrehy na zaporne vlastnosti ci chyby, tak to bude znit jako hazeni hrachu na zed.
Takze prosim, budte konkretni a nepiste obecne vychvalovaci kecy.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Nechápu kam tím míříte. Michelin ať píše co uzná za vhodné. A vy také, já s tím nemám problém. S dovolením si též budu psát co uznám za vhodné.

Nic jiného bych od tebe nečekal, trefa do černého.
Vy nadlidi byste určitě vyhodnotili Teslu jako nejlepší auto ve všech ohledech a pro všechna použití. Například pro rozvoz jídla po městě, pro poštovní doručovatele, pro tahání obytného přívěsu k moři. Ještěže se mi Tesla nehodí pro mé použití a spoluobčané se na mě nedívají přes prsty.
Ale musím taky dodat, že znám pár slušných, rozumných a objektivních lidí vlastnící vozy této značky a pevně věřím, že jich je většina.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Ano, například vaší taxislužbě by Tesla velmi slušela. Co to že máte tolik špatných recenzí?

Pro taxislužbu ve městě velikosti Olomouce je Tesla zbytečná. Nedokáže za 24h najezdit víc kilometrů a navíc svěřit tak drahé auto zaměstnancům není v česku možné.
Co se týká recenzí, ty mají všichni plus mínus stejné. Je to způsobené tím, že každý kritik dá hodnocení, každý spokojený už ne. To nás rozhodně netrápí, jelikož to není objektivní.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Marek_

Myslím, že ten starý Ioniq je jako taxi vhodnější. Levnější provoz, dostatečný výkon nabíjení, dostatek prostoru a podstatně nižší cena. K čemu Tesla?

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Píšu jen že by jim slušela. Někdo se prostě spokojí s druhou, třetí, čtvrtou ligou. Je to rozhodnutí pána a já mu ho vymlouvat nebudu. Všichni prostě nemohou mít na nejlepší produkt.

Obrázek uživatele Marek_

V čem je Tesla lepší než Ioniq nebo Soul, pokud se jedná o vozidlo taxislužby? Resp. je o tolik lepší, že stojí za to zaplatit za ni o několik stotisíc KČ více?

Ne, opravdu Tesla není nejlepší EV :-) Lidi jako vy ji dělají medvědí službu, komici, co pořád vyřvávají Tesla je nejlepší... k smíchu :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Pokud myslíte svou otázku vážně tak vám vážně odpovím. Ve všem.

Pokud napiste ve "vsem", pak dukaz sporem znamena najit jediny pripad, kdy to tak neni a pak se Vam rozsype Vas domecek z karet. Takze: cena.

Obrázek uživatele Marek_

Takhle složitě na něj... to nepochopí :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Marek_

Zkuste se rozepsat... proč by taxislužba, která jezdí v poměrně malém městě, měla kupovat flotilu, řekněme, 10 aut Tesla za min. 1,25 milionu za kus, když ji stejnou službu udělá Ioniq nebo Soul v ceně kolem 800-900 tisíc za kus. Auta, ke kterým je hned dostupný servis (kdyby bylo potřeba - poškození, havárie), kde komplet pojistka bude stát zlomek toho co na Teslu, atd., atd... Nevím, no, ta Tesla mi nepřipadá v tomto případě jako lepší volba, ani náhodou :-)

Smiřte se, vy Tesla fanatici, že Tesla není nejlepší elektromobil vždy a za všech okolností. Záleží na požadavcích uživatele.

---

Lexus GS 450h Premium

Byl by to stejný ekonomický nesmysl, jako kdyby greengo nasadila TM3 místo eUP :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Marek_

Jo, to byla narážka na Tesla akcie? Jsem koukal, z vrcholu přes 900 to šlo dolů až na 600. Ostatní taky klesají, ale Tesla má ty rozdíly takové výraznější, ideálně, když to někdo zná, dobře odhadne a správně nastaví short pozici :-)

---

Lexus GS 450h Premium

TSLA stratila mesačný rast. Ostatní stratili rast za pol roka až rok. Takže je na tom relatívne dobre a je vidieť, že má zdravý základ.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Kuk

Nikdo nic neztratil pokud neprodal. HODL ;-)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ty obrovske vykyvy akcii nejsou zpusobene nejakym realnym duvodem, ale uz kazdy pochopil mechanismus akcioveho trhu. Kdyz se objevi nejaka katastroficka zprava (na kterou mnoho lidi ceka), tak ten kdo proda jako prvni, neprodela. Kdo pak zavaha, prodela vic. A tak nikdo nechce byt posledni. Proste kdo drive proda, je king. A obracene to pak bude az se zase zacne kupovat. No a tim vzniknou takove obrovske vlny ktere muzou potopit kdekoho. Nekdo tomu rika panika. Ale je to racionalni pristup vsech, kdo spekuluje na pohybu akcii. Jen hlupak vyckava a prodela kalhoty.

Tak asi tých hlupákov bude dosť, keď kupujú vtedy, keď je panika? Aby niekto mohol predať, tak niekto to musí kúpiť. A pri TSLA to vyzerá, že, tých čo chcú predať je menej ako tých, čo chcú predať. Inak by akcie išli nadol iným tempom.
Ale samozrejme to nezáleží len od toho.
Inak akcie Warrena Buffeta stratili za 3 týždne 53 000$ na akciu. To získali v priebehu 7-8 mesačného rastu.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Kuk

"A pri TSLA to vyzerá, že, tých čo chcú predať je menej ako tých, čo chcú predať."

Jsi při smyslech?

Když už zmiňuješ toho Warrena Buffeta, tak si přečti nekterý jeho moudra. Možná zjistíš že většina z toho co si napsal je právě naopak, nebo to nemá moc velkou váhu. ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Som sa len trochu "zamyslel" a ty z toho narobíš :)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Kuk

-

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Kdyz zacne vyprodej, tak je dobre vyckat a ne koupit moc brzy a draze. Jinak v textu mate moc prodejcu a zadne kupujici.

Som si to po sebe neprečítal. Chcel som napísať, že je viac tých, čo chcú kúpiť, ako tých, čo chcú predať.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Tak schvalne, najde se tu nekdo, kdo Vasim predpovedim jeste veri? :-)
Tak jak se projevuje zacinajici upadek Tesly? Snizila produkci, kvalitu, omezila vyvoj nebo jak?

Každý dobrý cirkus musí mať svojho šašek42
:)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Kuk

Vysokofrekvenční ponorný vibrátor RUNNER PLUS 42
https://www.svarecky-obchod.cz/stavebni-stroje/vibratory-betonu/14390-vysokofrekvencni-ponorny-vibrator-runner-plus-42.htm

Nekup to :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To bude mit vliv na morsky skeble. To zeleni zakazou.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Off

Němci zfalšovali test Tesly model X

https://www.auto-motor-und-sport.de/test/audi-e-tron-jaguar-i-pace-mercedes-eqc-tesla-model-x/

Tvrda realita kterou tu budou tezko kousat.

Já tam nevidím žádné dílčí hodnocení za co jednotlivé body jsou. A vzhledem k tomu že ty rozdíly jsou velmi malé (mezi nejlepším a nejhorším je méně než 5 procent), tak je to hodnocení k ničemu.

Ty bodové rozdíly jsou malé. Navíc uváději jízdní asistenty jako něco, co jim tam chybělo.

Autopilot funguje jen do 150 km/h. U ostatních funguje adaptivní tempomat do 210 km/h a Lane Assist také (sice ve 210 už je dost nepoužitelný, ale adaptivní tempomat se hodí).

Parkovací asistent Tesly je příšerný. Oproti VW Gruppe funguje špatně. I v několik let starém Golfu funguje lépe. Naproti tomu ovládání v Appce je super - dopředu dozadu opravdu funguje dost spolehlivě. Smart Summon je nepoužitelný v EU.

Takže každé auto má svoje plusy a mínusy a každý si musí vybrat podle toho co mu vyhovuje.

Ani tak se to nebude Tesla fanklubu libit. Nebude.

Nebo to je co si Tesla hateklub přeje ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Jak to zfalšovali?
Že skončila na posledním místě?
Nikde tam nebyla tabulka podle čeho dávali ty body..

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Zfalšovali to proto že Tesla nevyhrála. Kazdý ví že Tesla nemá konkurenci a ještě 20 let mít nebude.

Tak je to spravne.

Obrázek uživatele spetak

OFF:
Pokud chce někdo velmi slušnej Miev, je tady :
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mitsubishi/i-miev/18669919?goFrom=list

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Velice pěkné autíčko, do města i práce by mi stačilo. Ale cena ještě není pro nás. Škoda.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Nezlob se, ale kdo by s tim co dělal. Jedinej elektromobil co přichází v úvahu je jen Tesla. Ostatní je jen pro ostudu.

Obrázek uživatele Marek_

Přesně tak, jen to upřesním. Jedině Tesla, ostatní je jenom pro blbečky, jak říká takový jeden místní šašek :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Sorry, ale musim odporovat. S Leafem jezdi zena a ta se Tesly boji. beztak jezdi maximalne do vzdalenosti 20 km. vse dale jezdime spolu Teslou. A na couracky pouzivam Iona. Nejdale jsem byl neco malo pres 300 km behem dne. Cestu jsem prezil. Ion/C-Zero/iMiev je na kratke jizdy genialni auto. A na prevazeni veci ma po sklopeni sedacek obrovsky kufr.

Obrázek uživatele Marek_

To byla, samozřejmě, ironie a narážka na místního komika jenju, který to tady pořád omílá dokola :-)

Na rozdíl od něj si myslím, že na trhu jsou i jiná EV než Tesla, které jsou dobře použitelné. Záleží na každém, jaké má požadavky.

A pro mou ženu bych taky na její ježdění nekoupil Teslu. Ale ani iOna nebo Leaf, ty se jí nelíbí. I když chápu, že užitnou hodnotu mohou mít dobrou. Pokud bych se rozhodl vyměnit její 12 let staré áčko od MB, tak teď asi za i3, tak max 400-500 tis. :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Myslite "honzal"? To je nejakej silenej konspirator.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Měl byste si najít ženu na stejné úrovni.

To by byla draha sranda. pak bych potreboval jeste jednu teslu :-))

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Máte i smysl pro humor. Tak to je paráda.

To je paráda. Jeden teslí hošíček teď bude druhému teslímu hošíčkovi olizovat anál....Jo, Vendulka má úžasný smysl pro humor. Nejradši háže sirky spalovákům do nádrže, viď, Vendulí?

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Jsi zbytečně hrubý. My vlastníci tesel jsme prostě rodina a navzájem se podporujeme.

Vite proc jsou zeny mensi nez muzi? No prece nemuzeme dopustit aby se nam mohly koukat primo do oci.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

No tak tento sexistický vtip moc dobrý nebyl. Myslím že vtipy tohoto ražení už nemají v dnešní společnosti mezi lepšími lidmi místo. Podívejte se na Elona Muska. Bude vychovávat své dítě neutrálně a ono si teprve pak samo vybere jakého pohlaví chce být. To je cesta kterou se musíme vydat. Ale věřím, že jste to nemyslel zle a jen to trochu nedomyslel. Nikdo z nás není neomylný.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Přesně tak. Jsem rád, že je tu i někdo komu to přemýšlí.

Obrázek uživatele ozana

Každý nepotřebuje jezdit každý den dlouhé trasy se 4 osobami a stačí mu něco na dojíždění do práce a na nákupy.

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,9% všech bitcoinů které kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/

Muzeme chodit pesky.

Obrázek uživatele ozana

2x 20km každý pracovní den, až do věku 65let?

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,9% všech bitcoinů které kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/

Nekdo by zvladl i vic.
Ale vetsina lidi by brzo vypustila dusi.

I toto je jeden z důvodů proč si elektromobil ještě nepořizovat. Když přijedu na normální benzínku tak natankuji a zaplatím. Popřípadě u automatických zaplatím a potom natankuji. Nechápu proč to stejně nejde i u nabíječek.

Je problém platit místo kartou aplikací?

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Marek_

Není. Třeba Google Pay používám, mám tam všechny svoje platební karty a dle potřeby přepínám mezi debetní, kreditní a euro kartou :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Mě se líbí řešení Eon. Připojím auto, jdu do restaurace a v teple a suchu si spustím aplikací nabíjení na dálku, nic nemusím platit, hledat kartu mačkat PIN a podobné nesmysly.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

V podminkach Eon stoji, ze pokud pouzijete kartu v zahranici, tak je pokuta 5000 kc. Nenainstalujete si na mobil ani zahranicni appku, geoblocking. Takze muzete nabijet jen v zemi kde vas maji jako ovecku, bez opravneni kouknout za hranice. Psal jsem jim a odpoved byla, ze je nevyreseny prenos dph ze zahranici. A to v 21. stoleti. Pan z Eonu priznal, ze pro zahranici ma konkurencni kartu.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, to zní dobře a prijatelne jednoduše. Takže kabel vám to povolí připojit k autu, ale nabíjení spustí až na pokyn z aplikace? A není potřeba být u stojanu, načíst nějaké ID stojanu, zadat jestli nabíjím AC, DC nebo typ konektoru.

---

Lexus GS 450h Premium

Lze to ovládat i z panelu nabíječky, nebo aplikací, kde kliknu na číslo nabíjecího konektoru s ikonou CCS nebo Chademo.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Muzete mit i RF kartu. Stojan pozna ktery kabel zastrcite. Podobny proces jako Cez čip.

Obrázek uživatele Marek_

No a když přijedou k stojanu 2 EV najednou, obě zapojí, já zapojím CCS, kolega Chademo. Pak z aplikace spustím nabíjení, tak abych spustil to moje auto :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Bezne rychlodobijeci nabijecky nabiji jen jedno auto soucasne. Kdo drive prijde, ten drive mele. Oba systemy pouzivaji stejny zdroj. V aplikaci zvolite take ze ktereho kabelu chcete nabijet. Pokud vyberete spatny kabel, tak jste stedry ke svemu blizsimu. Asi jako kdyz nabijite mobilni predplacenku a zadate cizi cislo.

Obrázek uživatele Marek_

Ještě dotaz...
Takže když je třeba u Globusu stojan Eon a má tam dva kabely na DC (CCS a Chademo) a jednu zásuvku AC, má tam třeba i dvě parkovací místa, tak stejně může nabíjet jenom jedno auto? To je divné. Ani třeba kombinace jedno DC a jedno AC?

---

Lexus GS 450h Premium

DC a AC funguje soucasne. Stanice ma jen jednu jednotku DC a te je to uplne fuk, zda pripojite CCS Combo nebo Chademo kabel. Oba jsou napajeny z teto jednotky a ta je jednokanalova. DC jednotka je ten nejdrazsi dil v rychlonabijecce. AC jede primo ze site a proto neni omezeni. Staci aby byl dostatecny jistic pro DC a AC vykon.
Oproti tomu maji Tesla Supercharger 2 kanaly. Nektere stojany si ale sdili vykon. Kdyz tam nabiji 1 Tesla, jede plny vykon. Prijede druha, pak si deli vykon. Ale kdyz jedna zacina ubirat vykon, druha navysuje. A ty nejnovejsi maji kazda svuj vykon po celou dobu. A ted si vemte, ze nedavno v DE otevreli SuC se 40x nabijecimi kabely.

Obrázek uživatele Marek_

Jasně, dík za info.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Marek_

Jo, tak jsem to myslel, v aplikaci zadám ID stojanu, kabel a stojan začne nabíjet.

Systém dobrý, bych pak ani netrval na platbě kreditkou. Akorát by to chtělo jednu aplikaci na všechny stojany. Jako v DE, jste zmiňoval, že stačí prakticky aplikace nebo karta Maingau nebo EnBW a je to. A účet společný na konci měsíce a hotovo :-)

---

Lexus GS 450h Premium

V CR jsou vlastne 3-4 aplikace zapotrebi. CEZ, Eon, PRE a EVmapa. Zkusenosti mam jen s CEZ a Eon. Uplne to staci. A mam i jejich RF kartu/chip. CEZ zavadi novy system, tak uvidime co prijde.

Plně vás chápu a důvodům rozumím. Nicméně praktický elektromobilní život bych realizoval shodně jako kolega (garáž + EON faktury). Problém vidím v obsazenosti rychlo-stanic a s tím spojenou nejistotou dobíjení na delších trasách. Bez možnosti rezervace se odsuzuji k tomu, že riskuji obsazenost/čekání a nebo budu dobíjet dřív (častěji)...

Druhým ze zásadních důvodů je pro mnohé lidi uhlíková stopa. Tedy skutečnost, zda je za životnost celkově pro ŽP lepší BEV či ICE. Obojí není optimální. Odpověď je zcela jiná. Zamezit zbytné (rozmařilé) spotřebě obecně a využívat hromadný způsob dopravy na úkor individuální jak to jen jde. Jde to, ale je to obecný diskomfort. (v našich dnešních městech zcela jiné úrovně než na vesnici). Já osobně třeba v dálkové dopravě (když to jde) volím raději vlak, než řídit auto celou směnu.

---

Alespoň 10.000 na zelený bonus a k tomu až 5.000 eKm s párou v zádech každý rok.

Pri jizde autem citim velmi casto potrebu zavedeni EV. Smrad a hlavne jedy z okolnich aut me utvrzuji kazdy den, ze je neco hodne spatne. Kdo sam jezdi smradochem to snad ani nevnima. Stejne jako kdyz sam sedi na WC. Ale chudaci co prijdou po nem.

Áááá, Vendulka ubermensch, co jeho lejno voní, zatímco nás obyčejných smrtelníků smrdí co?

Vidíš a to se Tesla holedbala že má dokonalou filtraci vzduchu co vydrží i chemické zbraně. Takže buď kecala tesla, nebo kecáš ty.

Ta superfiltrace je v Tesla X a udajne v Tesla S. Ja mam Tesla 3 a tam takova filtrace neni. Navic jezdim casto Ionem a Leafem.

HEPA filter Tesly model S aj X sú schopné zastaviť korona virus.

https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-model-s-model-x-elon-musk-bioweapon-defense-mode-coronavirus-infection

P.S. Keď si zvyknete na vzduch, ktorý je filtrovaný cez HEPA filter Tesly, tak už sa vám ťažko zvyká bez neho. Hlavne v mestách, podzemných garážach a za nejakým smradlavým ropákom sa to prejaví najviac.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Puvodne jsem koupil Teslu X, ale nakonec jsem ji vymenil za Teslu 3. Pro nase uzke ulicky a parkovani ve meste by bylo X neprokticke. TM3 je tak akorat. Skoda ze nema HEPA filtr.

To je fakt škoda. Dúfam, že ho tam nejak dostanú a bude to aspoň za príplatok. Ja už by som bez toho asi auto nekúpil.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Tak si kup pořádný auto a nebudeš muset čuchat nic. Stejně máš prd. Z tvých příspěvků je jasné, že jsi zamindrákovaný primitiv.

Koukam dalsi kandidat na zabanovani.

Koho myslíte dlaždič alias A12C16516654565448FRT ?
Pán Horčík asi nestíha čítať.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Pro současnou "znásilněnou" elektromobilitu bych si dovedl představit i jiné udržitelné řešení. Současná tristní situace je v očích řady lidí zatracována (se jim nedivim). Elektromobilita je dobré řešení (má své limity), ale musí být správně implementováno, což se o současné nabídce na trhu s auty říci rozhodně nedá.

Automobilky se bojí o pracovní místa, zároveň ale neinovují a o systému málo přemýšlí, ne jako to dělají startupy.

Aby elektromobilní doprava začala dávat smysl, musel by se změnit celý systém:
1) Vytápění domů s kogenerací a akumulací tepla (v zimě si motorem vyrobím teplo i elektriku do euta s účinností 90%)
2) výroba pomocí solárů (auto lze živit 3/4 roku, lokální jízdy)
3) smart grid (musí poskytnout propojení zaparkovaného auta a sítě kdekoliv; elektroměr v autě; lokální výroba energie a mobilní spotřeba vyžaduje poplatek síti za přenos či uskladnění své energie)
4) range extender nebo zápůjčka auta jiné kategorie na dlouhé cesty, dopravní HUBy, dálková doprava hromadná v taktech, rychlovlaky, atp.
5) topení v BEV na paliva, ne na elektriku (účinnost 90%+), Range extender jako topení?

---

Alespoň 10.000 na zelený bonus a k tomu až 5.000 eKm s párou v zádech každý rok.

ČEZ určitě body 1,2,3 zcela podpoří...
Budou mu zvyšovat zisk :-)
Prostě dokud bude sedět žába na pramení....

Na tohnle vše co píše EV-Honza stačí přestat klást zákonné překážky rozvoji OZE, chytrých sítí a elektromobility. A místo strašení lidí sířit osvětu s relevantními informacemi. To ale stát vedený nenažranými zloději, nikdy neudělá. Ten potřebuje stádo vystrašných ovcí udržet v hrůze ze všeho nového co nejdéle.

Petře, pojďme to změnit!

---

Alespoň 10.000 na zelený bonus a k tomu až 5.000 eKm s párou v zádech každý rok.

Myslím, že se celkem snažím, i lidé pracující v oboru elektro téměř netuší jak funguje BEV či PEHV. Ale fámy proti znají všechny.

Tak to je dost smutny.

Obrázek uživatele M.Krupka

Nechápu proč to řešit. Nabijím jen tam, kde nejsou komplikace, doma v garáži, u Lidlu, u EOnu....destination stanice... Doma platím 1x za rok převodem a na tom se nic nezměnilo už 30le. U Lidlu zdarma a Eon posílá faktury na email 1x za měsíc. Kde je problém?? Tam kde je to komplikované dříve či později změní strategii a nebo to zabalí.

Taky se mi líbí systém faktur za měsíc i když v minulosti bych ho i nesnášel z pseudodůvodů závazků. Teď už na tom vidím jen že musím stojanu dát svůj identifikátor takže čip nebo appka.

Mohlo by se při nabíjení posílat zahashované vinko pro spárování a bylo by...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Nemá to ale spíše souvislost s možnou "před-rezervací" kapacity destination chargeru v síti Tesly? To by totiž dávalo smysl. Samozřejmě jsem proti elitářské infrastruktuře. Vědět, že někdo na tento destination charger míří je klíčová skutečnost pro rozhodnutí zda zvolit k noclehu právě tento, nebo jiný hotel...

Nebo jste ještě nikdy nestáli s prázdnou baterkou (nádrží) jako čtvrtí u nabíječky (benzínky ONO :-)), čekaje na uvolnění toho jednoho volného stojanu? Příčinou je to, že "hloupé" (rozuměj všechny současné non-Tesla stojany) nekomunikují s uživateli co do budoucího plánu nabíjení. Proč o takovém systému nepřemýšlejí zodpovědné osoby evropských či jiných automobilek? Proč o tom nepřemýšlí EU? Proč se nedá nabíjet na jeden účet všude?

A právě toto je jedna ze zásadních, resp. klíčových konkurenčních výhod u Tesly. Ne ty stojany, ale ta znalost potřebné kapacity do budoucna. Proto mohou mít stojany Tesly výrazně vyšší propustnost (obsazenost / výdej dodané energie) a současně i víc uspokojených uživatelů. Tesla je vtipně umí i vyhodit: "Máš už dost aby si dojel do cíle/na další nabíječku, já mám zrovna moc poptávek, tak už stojan uvolni a odjeď!"

Tesla detailně ví, jak se jezdí a kde a kdy je třeba nabíjecí infrasktrukturu a v jaké kapacitě. Umí i sama (umělá inteligence) navrhnout, kde a kdy bude vhodné přidat dodatečnou či dočasnou infrastrukturu pro optimalizaci poptávky s nabídkou. Proto má i mobilní návěs s velkým bateriovým úložištěm a asi 10 supercharger stojany (pro rychlé mobilní dobití asi 80 prázdných baterií), který dynamicky dle potřeby přiveze v exponovaný čas na exponovanou lokalitu. Chytré.

To jen stavitel "hloupé" nabíjecí infrastruktury si stěžuje, že mu tam skoro nikdo nenabíjí, protože / přesto, že pro uživatele je tam pořád obsazeno... Právě "Just in time" plánování je klíčové pro vyřešení problematiky nabíjení.

Je to jen otázka času, kdy budou k dispozici lepší a bezpečnější technologie pro ukládání energie a v současnosti se na tom hodně pracuje, neb to je svatý grál současnosti. To mobilní super-nabíjení je v celé problematice důležitá třešnička na dortu.

---

Alespoň 10.000 na zelený bonus a k tomu až 5.000 eKm s párou v zádech každý rok.

Obrázek uživatele M.Krupka

Proč o tom přemýšlí EU je malinko úsměvné. :-) V EU možná rozumí pojmu rum a máslo. Ovšem spojení pomazánkové máslo je nad hranicí chápání.
Není pohlavni jako po hlavní. Zdánlivá podobnost čistě náhodná.
Možná jste si toho ještě nevšiml, ale největší brzdou pokroku v EU je úředník.

Tak ja jsem rad, ze v baleni s nazvem maso neni nejaky mix tuku, ze rum je z trtiny, ze cokolada je z kakaovych bobu atd. Jinak zname ruzne matouci nazvy:KLDR, NSDAP, SPD (ceska verze) atd. ktere urcite nesplnuji to co maji v nazvu. Jinak by se mohlo stat, ze budeme mit treba demokracii jedne strany a to naveky.

No EU předepsala jeden standard např. pro nabíjení mobilů (USB-C) i elektroaut (CSS a Mennekes), ale na zbytek se u úřednického kafíčka už jaksi zapomělo. Systém je správně vykopnut, ale obecná pravidla chybí či neumožňují fér hru pro všechny hráče. Ještě chvíli EU zaspí a až pak systém rezervací ne nepodobný tomu od Tesly opravdu musí zvítězit. Jinak to nepůjde.

---

Alespoň 10.000 na zelený bonus a k tomu až 5.000 eKm s párou v zádech každý rok.

Tim zbytkem myslite co? Obecne sjednoceni pravidel v EU, nebo podporu BEV a OZE?

4) Proč třeba není podpořen vývoj technologií a aplikací, které by umožnili propojit OZE, BEV a smart grid? Najdete snad dnes na trhu fotovoltaický přístřešek pro auto se zásuvkou Mennekes? Ne! Navíc vám řeknou, že to nejde. To je samozřejmě blbost. Jen to nikdo nedodává na klíč tak, aby to dávalo smysl. Nabíjet auto svojí elektřinou na jiném místě je taktéž sci-fi (jsem už psal dřív).

5) Zapojení nabíječek do "chytré" sítě by umožnilo naplánovat jak spotřebu a stojanovou disponibilitu po trase, ale taky by umožnilo dostatečně dopředu objednat "vysoký odběr" směrem do el-rozvodné sítě. Jinými slovy Smart Grid. Jde li plánovat spotřeba, jde paralelně plánovat i výroba. Navíc technologie na to umíme, jen je nikdo nedovyvinul, neboť nebyla poptávka ze strany zodpovědných.
S výše uvedeným je také potřeba propojit zodpovědnost za síť a její dlouhodobou kapacitní udržitelnost. Ano, jestliže před elektrikáři z rozvodných sítí zmíníte elektromobilitu, vybaví se jim horentní spotřeby a špičkové odběry, které rozvodná síť dát nemůže. Problém je v tom, že spolu s podporou BEV je třeba podporovat i OZE a motivovat spotřebitele k pomalému a trvalému ukládání energie z OZE do baterií v BEV. To se ale těžko dělá, když stojící BEV není připojen k síti, ale taky když síť není schopna komunikovat se spotřebiči (bateriemi) co do řízení jejich odběru. Bez co nejrychlejšího rozvoje smartGrids se neobejdeme.

---

Alespoň 10.000 na zelený bonus a k tomu až 5.000 eKm s párou v zádech každý rok.

1) Říká vám něco pojem roaming, ten je v telekomunikacích prima co? Takže třeba na paralelní EV-roaming se u kafíčka jistě zapomělo. Resp. proč je nutné platit výpalné (vysoký příplatek), nebo se musím nejdřív stát členem jednotlivých sdružení, abych mohl čerpat energii za rozumných podmínek i na cestách? To mi hlava nebere.

2) Proč se nezavedou jasnější pravidla pro nabíjecí infrastrukturu, že každý AC TYPE2 (Mennekes) stojan bude mít zásuvku a vozidlo kabel, atp. Pak musíte vozit přechodku takovou a makovou - to je naprosto zbytečný bordel. Auto by ale mělo mít i nouzovou vidlici (jako je na el-sekačkách) a jednoduchý nulovatelný elektroměr, aby šlo kdekoliv připojit na 6-16A prodlužku bez přepojek.
Následně bych nenechal projít STK ty, kteří mají zásuvku Typ1 a donutil je k přestavbě konektoru v autě na typ2.
Motivovat k rozšíření nového standardu bezdrátového nabíjení BEV jak v autech tak v infrastruktuře.

3) Homologace, certifikace a obecně schvalování aut bych upravil tak, aby výrobci byli nuceni používat ty nejefektivnější technologie. Elektropohon má účinnost 90%+ ale odporové vytápění či tepelné čerpadlo se dá nahradit spalováním paliva. Za menší hmotnost nabídne víc tepla. Palivo může být bioethanol, apod. Taky elektromobil s menší baterií a výkonově malým REXem by měl být schopen uspokojit a dlouhodoběji pokrýt výkon auta (vyjma dálničních letců, kteří stejně nedodržují předesané rychlostní limity). V zimě ze slunce nenabijete ale potřebujete taky často hodně tepla. REX v atkinsonově cyklu by byl konsenzuálním řešením. Dnes místo takového řešení máte SUPERB 2.0TSI + baterie + elektromotr. To je to špatné z každé části, aneb implementátor byl vůl, nebo dostal za úkol sestavit skládačku z koncernových dílů. Když se nechce, tak to je tak blbé, že to pro nesmysl nejde. Velmi smutný současný vývoj.

---

Alespoň 10.000 na zelený bonus a k tomu až 5.000 eKm s párou v zádech každý rok.

1) Sice jsem rad, ze jsme v EU (klady nesrovnatelne prevysuji zapory), ale nedelam si iluzi, ze EU je tak pruzna, aby regulovala tak zahy i nabijeci stabndardy, to, jak maji vypadat nabijecky. Staci,z e prosadila uctovani bez smlouvy. Roaming u telkefonu jste trefil presne. Jiste vite, jak dlouho jsou bezne mobilni telefony (videl jsme prvni v 1997 a bezne dle me byly tak 2002. No a roaming zavdli 2018? Takze maji jeste nejaky ten cas :-)

2) Priznam se, ze nemam rad pravidla uplne na vse, rad si menim ponozky, jak uznam za vhodne a zadek taky rad vitiram rukou, kterou si sam zvolim. Elektromobilita je docela v plenkach, ono se to vystribri. Pokud ne, tak casem nastoupi ta regulace, protoze se najde dostatek nespokojenych lidi, kteri donuti sveho europolsance toto resit (stejne jako ruzna kvalita potravin v ruznych zemich). STK projdou auta bez katalyzatoru, jelikoz tak byla homologovana, musi projit i auta s Typ 1, jinak by to byla retrospektivni zmena pravidel a to bych bral jako minus EU.

3) Co se tyce REXe, proc nutit vyrobce vyrabet slozitejsi auta, kdyz to jde jednoduseji. Navic se najdou rodiny, ktere potrebuji vic aut, takze malobatercak (v mem pripade i-Miev) je jako druhe auto do rodiny dostacujici i bez bufiku a REXe. Zase to s tou regulaci neprehanejte, prosim!! No a srovnejte ucinnost - topeni horenim ma kolik? 97 %? Tepelne cerpadlo vzduch vzduch > 150 %. Pro me je ucinnejsi TC. A kdo potrebuje ten REX, muze si prece uz dnes poridit plugin-hybrid.

4) Myslim si, ze vyvoj novych technologii je v EU podporovan (zname z dotaci na zavadeni novych technologii - toustovy chleba pro firmu z Agrofertu, hjen tak nejak ta technologie nebyla nova, ale to se taktne zamlcelo). Takze pokud tady vidite diru na trhu, udelejte projekt a zazadejte o EU dotace. Toto bych opravdu nehazel na EU.

5) To planovani vyroby dle spotreby je hezke, ale podle me je pro toto BEV naprosto titerny spotrebic. A tim, jak se budou pocty zvedat, tak predpovedi pujdou do oblasti statistik a uz nic takoveho potreba dle meho nebude. Navic verim, ze s dostupnosti baterek se budou montovat k naprosto vsemu, takze nejaky chvilkovy vykyv nepozna nejspis ani nejblizsi transformator. Zodpovednost za sit maji snad distributori a berou od lidi dost velke penize (a z vlastni zkusenosti vim, ze je i slusne utraci za hovadiny). Opet dle me tady plati to, ze do nejakeho konkretniho technickeho reseni by se nemela montovat EU, Plne souhlasim s podporou elektromobility a OZE a jsem presvedcen, ze ta v ramci EU je - podporuje se stavba nabijecich stanic, elektrina z OZE ma prednost. To, co naznacujete je taky hodne technicke reseni a podle me prijde az s vetsim rozsirenim OZE (coz v CR se uz nedoziju). Spis bych jako EU se snazil angazovat v paternim vedeni od Baltu a Severniho more (VTE), pres Norsko, Svedsko (akumulace), na jih (FVE) a vlastne do vsech zemi. V offshore VTE je obrovsky potencial, jen to vedeni hodne vazne.

Nechci a nemůžu se moc větvit, takže zůstanu u bodu č.3.

Proč REX?
Protože 80% lidí auto používá 95% jízd k jízdám, na které stačí malobatrekáč. Jenže párkrát za rok jedou někam daleko a chtějí mít svobodu neomezenou nabíjením. REX by jim ji umožnil. Formát REXu je jiná kapitpla. Může být spalovací na BioCNG, nebo třeba metylalkoholový článek, atp.

Proč nepoužívat tepelné čerpadlo s vysokou účinností?
Protože je to z pohledu transportu hmotnosti problematické. Kvůli teplu s sebou na dlouhou vyd8lenost taháte třeba 80+20kg navíc, když by shodnou službu udělalo 1+1kg v klasickém "palivu" (viz výše). - > Efektivita toho co vynaložím, versus toho co získám. Tedy sleduji účinnost v rámci každého kilogramkilometru.
PS: Víte, že letadla Boeing 737 a Airbus A3xx prošla náročnou homologací a dnes je lze koupit s hybridním pohonem (ten se v Praze testoval před cca 10 lety pod názvem WheelTug? Šlo o to, že letadla při TAXI (pojíždění po letišti) na JETy spotřebovávají neuvěřitelné množství paliva a to se musí dopravit ze startu do cíle. Nahrazením tohoto pohonu elektromotorem poháněným baterií ve spojení s APU (záložní generátor el. energie) je schopno ušetřit na celém letu z výše uvedeného důvodu hned několik procent paliva... Navíc se při přistávání můžou docela dobře dobíjet baterie. :-)

---

Alespoň 10.000 na zelený bonus a k tomu až 5.000 eKm s párou v zádech každý rok.

Nissan mal už pred X-rokmi funkčný SOSC palivový článok na metanol, ale vôbec ho do praxe nedali. Ako REX by to bolo úplne ideálne riešenie.
Škoda, že na miesto toho vyrábajú paskvil BEV bez thermal managementu. :((

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

To s prestavbou typ1 na typ2 myslite vazne, alebo ako vtip?
Jednak to nie je trivialne a pokial to vyrobca nehomologuje, tak je to nelegalne a prave take prestavane auto z typ1 na typ2 by nemalo prejst STK.
Navyse v bode 2 pisete, ze chcete aby typ2 stojan mal typ2 zasuvku a majitel auta typ2/typ2 kabel. Ak by kazdy typ2 stojan bol s zasuvkou, tak majitel auta s typ1 konektorom jednoducho vozi so sebou typ2/typ1 kabel a hotovo.

Milý Ju, Právě že konektory Typ1 a Typ2 jsou na tom docela podobě jako nedávno upravovaný konektor 3-fázových zásuvek (4 a 5-ti kolík). Máme jich po chalupě a na spotřebičích pět různých typů a přepojek aby člověk pořád hledal nebo předělával. Hrůza.

Je to samozřejmě problém standardizace obecně. Musí být jasné co je na straně jedné a druhé. Mám li auto s typ1 (v EU již se prodávat nemají, ale stále jezdí) potřebuji přechodky. Je li nabíjecí infrastruktura jen typ2, musím s sebou vozit přechodky typ1-typ2. Vrze se zásuvkou uprostřed nabíjecího kabelu je vlastně oficiálně nepovolené / nebezpečné řešení, takže u nabíječky s kabelem typ1 auto vlastně nabíjet vůbec nelze (např. Tesla destination public, některé ČEZ i jiné 3-kabelové AC+DC nabíječky, atd). Jako běžný elektromobilista tedy taháte s sebou mimo kabel 220V-typ1 a typ2-typ1 ještě třetí nelegální kabel typ2 zásuvka-typ1. PROČ?????
....Kvůli chybně realizované standardizaci!

Navíc rozdíl mezi typ1 a typ2 je nejzásadnější v tom, že typ2 je 3fázový a typ1 jednofázový. Pokud by přestavbu realizoval a otypoval výrobce, vyšlo by to na x tisících kusů na cenově přijatelné řešení, kdy jde ve své podstatě o výměnu zásuvky a kusu kabelu s cenou okolo 5000Kč. Ostatní měnit netřeba. Přepojka typ1-typ2 jsou dvě zásuvky a drát, nic víc, nic míň.

---

Alespoň 10.000 na zelený bonus a k tomu až 5.000 eKm s párou v zádech každý rok.

Vsetko co ste napisali je jasne, nic to nemeni na tom, ze prerabka typ1 na typ2 je podla mna realizovatelna. Auta s typ1 doziju a potom typ1 zanikne. Dovtedy sa bude pouzivat typ2/typ1 kabel, alebo jeho skratena verzia aby pasoval do wallboxu/stlpiku s typ 2 kablom.
Problematika mi je dostatocne znama, lebo mame v rodine 2 elektromobily s typ1 aj 2 elektomobily s typ2.
Keby vsetky wallboxy/typ2 stlpiky mali zasuvky, ako ste chceli v bode 2. tak by nebol ziaden problem a auta s jednofazovou nabijackou by kludne mohli mat stale typ1 konektor. Kabel typ2/typ1 je legalny.
Dovolim si vyjadrit nazor, co vas mozno poburi: typ1 je mensi konektor, ma menej pinov a preto sa lepsie zasuva... pre auta s jednofazom je podla mna praktickejsi a nikdy mi ma nenapadlo ho prerabat na typ2, kludne by auta s jednofazovou nabijackou mohli mat pri dodrzani bodu2 stale konektor typ1.

Ja by som vas bod 2 rozsiril aj na DC stojany - aby mali konektpory s kablami len pre DC, pre AC by mali mat len zasuvku.
AC wallboxy alebo stlpiky s kablami su dost poruchove prave kvoli pripojenym kablom, Podla mna by bolo efektivnejsie ak by vsetky zdroje typ2 boli so zasuvkami. Ma to sice nevyhodu, ze treba vozit svoj typ2 kabel, no zase to ma vyhodu, ze sa wallbox/typ2 stlpik bez kabla menej amortizuje a majitel EV vie aky konektor (svoj) zasuva do svojho auta, cize by sa minimalizovala moznost poskodenia konektora v aute poskodenym konektorom na kabli wallboxu/t2stlpiku.

Nemohu než souhlasit. AC typ2 zásuvka na sloupku je nejlepší řešení, které úpravu nevyžaduje. Proč tedy mnozí montují kabel?
Já bych byl dokonce toho provokativního názoru, že by u DC nabíječek vůbec nemuselo být CHADEMO (a ani by se taková auta neměla pouštět na trh, i když takové euto občas řídím). A to právě z důvodu toho, že dvě shodné rychlonabíjecí zásuvky by umožnily částečné sdílení či přepínání nabíjecího výkonu, tedy dostane-li se auto nad 80% SOC, bude stačit přepnutí na AC nabíjení se shodnou rychlostí nabíjení shodným konektorem a uvolní se kapacita rychlonabíjení druhému.

Nicméně to stejně asi do budoucna nenastane a velmi pravděpodobně by mohl vyhrát bezdrátový přenos výkonu pro svou uživatelskou pohodlnost. Prostě jen správně zastavíte, auto si pokecá s infrastrukturou a už nabíjíte. Podle mne je to s nedávno standardizovaným způsobem nabíjení (tuším SAE J2954) snad už hudba nedaleké budoucnosti. V klidu, pohodlně bez drátování či čerpání paliv.

---

Alespoň 10.000 na zelený bonus a k tomu až 5.000 eKm s párou v zádech každý rok.

Nemyslim, ze by dva stejne DC konektory nejak pomohly sdileni. Tam spis pujde o architekturu vykonove casti, bylo by treba neco jako ma Tesla v superchargerech - hromada 20kW modulu, ktere se podle potreby prideluji jednomu nebo druhemu stojanu. To by urcite slo provozovat i se dvema ruznymi konektory, nakonec signaly pro oba zrejme vyrabi stejne PLCecko.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Jeeee, co kdyby si kazda benzinka vybrala jen urcite znacky aut, do kterych bude prodavat benzin aby to nebyla nuda.

Mam v garazi nejmenovany kabriolet, ktery potrebuje benzin 98 oktanu. A kupodivu musim jezdit jen na jiste benzinky, ktere me obslouzi. No, nastesti to auto najezdi max 500 km/rok.

Tak to si pěkný prase, když jezdíš se smradlavým spalovákem, který tu každodenně kritizuješ.

Vas brzo zabanuji, rekl bych.

Ano, stydim se za to. Chci ho prodat.

Neprodávaj, klasickej motor bude mít vždycky cenu narozdíl od těch našich baterkových krámů :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Ale pořád ho máš. To seš pěkně pokryteckej, smradlavej šmejd.

A vy jste nevychovany obcan.

Kucííí baterkoví (nebo na baterky? ;-) ), jak já vám závidím. Můj život je nudný jak sviňa, chodit do práce, hrát si s vnoučaty, plnit si manželské povinnosti.... Nuda, 1000x stará, vyčpělá nuda. To vy řešíte každý den kde nabít, jak nabít, za kolik nabít, jak toho, kdo vám stojí na nabíjecím místě zabít :-)... Kam ho strčit, aby vás to nezabilo... Je to prostě vzrušující EV život. Čus Dlaždič.

Mate moznost povzbudit vas nudny zivot resenim problemu s bionaftou, bioslozkou do benzinu, ucpanym DPF, nefunkcnim katalysatorem, ztratou oleje, komprese, zapalovani, rozvodovym remenem a miliony dalsich nedostatecnosti spalovaci strojovny. Ale chapu, nuda na hybridu vas pritahuje vic.

Obrázek uživatele Marek_

U hybridu polovinu z těch věcí člověk řešit nemusí :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Z tech 1 milionu nedostatecnosti spalovaku zbyde "pouhych" 500.000. No tak to si musim odpustit :-)

Obrázek uživatele Marek_

Tak jste si zapřeháněl, v pohodě :-) Pro každého je podstatné, aby auto vyhovovalo jeho požadavkům na přepravu, bylo za cenu, kterou si může dovolit a mělo pro něj únosné náklady za provoz. Někomu jako výsledek vyjde Tesla 3, jinému ojetý Leaf a dalšímu třeba nová Octávka nebo ojeté BMW tř. 5. Není jediné správné a univerzální auto ani pohon, EV opravdu není spása a řešení pro všechny :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Dneska uz jsem to nekam psal. Takze znova.

Jsou 2 moznosti. Bezny EM bude mit casem (a to rekneme) do dvou let parametry konvencniho auta. Neni potreba zadnych zazraku, staci dojezd na jedno nabiti poctivych 400km s nalozenym kufrem a rakvi na strese a na potrebnou vzdalenost se nabije za 30-40 minut a bude na kazdych 20. km nabijecka s dostatecnym poctem stojanu tak, aby se nemuselo pul hodiny cekat (nez se nabije debilni Tesla) a bude stat do 1 milionu novy.
Nebo cela EM pujde do prdele.

Budování sítí nabíječek je lobbingová bublina. Praxe ukáže jaká je realita. jsem přesvědčen, že za "ohromnou" potřebou budovat nabíjecí infrastrukturu je potřeba velkých dinosauřích automobilek zpomalit proces elektomobilizwace, dokud nebudou připraveni pokrýt poptávku. Ujel jim vlak a na trh se derou konkurenti (Tesla jim hodně hnula žlučí).
Realita je taková, že současné možnosti dobíjení pro drtivou většinu potenciálních uživatelů jsou dostatečné a tempo budování může být adekvátní postupné poptávce po nových autech, ted již v EV verzi.
Auta s dojezdem 400 km jsou k mání a přibývají. Tady souhlas , že to by měl být standard.
Potřebu nabíjení by si měl každý umět posoudit dle svého a ne argumentovat extrémy.
Běžný uživatel, kterých pdhaduji 80% jezdí do práce, na nákupy, na návštěvy , na chalupu. To je dosah od 50 do 300 km.

a) dobíjí doma přes noc . z 3fáze 5-6 hodin , v extrému z 220 nabije přes noc 100km , ale když budu mít EV tak proč si nekoupit 3f zásuvku za 267 Kč.

40% uživatelů je v pohodě

b) i v místě obvyklého dojezdu (firma, chalupa ap.) by neměl být problém instalovat 3f zástrčku

další 40% je v pohodě

c) již stávající infrastruktura dobíječek dostačuje k "docucnutí" při delší cestě, pokud se vydám na cestu delší než obvyklou tj nad 300 km.

Tesláci již te'd jsou za vodou ostatní v zásadě taky.

Každý dodavatel by si měl promyslet, kdo je jeho klientela a kdo ho uživí.
Nezlobte se na mne , ale uvažovat o budování infrastruktury nabíjení z pohledu uživatele, který tvrdí , že potřebuje denně najet 1000 km a nemá čas se zdržovat dlouhým dobíjením , je úlet.
Vzpomeňte na genezi mobilních telefonů z pohledu výdrže baterií a možností dobíjení. Jak dlouho trvala hysterie , kdy se pokrokové firmy zabývaly instalací nabíjecích míst a ostrůvků a všichni šíleli po Powerbankách co největších kapacit. To je teď období stejné jako s autobateriemi a jejich dobíjením. Jen mají jejich dodavatelé větší kšeft. Teď jsou USb zásuvky nebo alespoň 220v zásuvky pomalu všude a kdo z normálních uživatelů mobilu má v kabelce Power banku? Naproti šli i výrobci telefonů a je hotovo.
Vše je ještě ke všemu pokřivené dotacemi, tak se staví nabíječky za miliony. Hnus. Za cenu 2-3 nabíječek by se dalo osadit menší sídliště třífázovými zásuvkami i s elektroměrem a terminálem na platební kartu. Kdo nevěří ať si vygoogluje zařízení pro campy. Tak zbydou jen odborné řeči i kapacitě rozvodů. Úsměvné . V každém bytě je dimenzován přívod na 16 či 25 A. Kolik z nich si vezmete v noci , kdy by se mohlo dobíjet auto před domem?

Souhlas s AVE, je to neustále přiživovaná bublina, aby obyčejný člověk mě hrůzu z koupě BEV.

Souhlas
jen ten horizont dvou let je příliš krátký, řekl bych, že se to musí stát do roku 2030 a doplnil, že nabíjení bude/musí být distribuované - tedy auta budou na základě navigace dostávat informace, jak to s nabíjením vypadá a budou lidi navádět na nabíjení tak, aby na cestě neztráceli čas nabíjení a už vůbec ne čekáním

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Tedy něco co už má Tesla roky. Přestože ostatní mají hloupé nabíjecí stanice, tak aspoň nějaké staví. A těch 300 nabíjecích stanic, co Tesla každý rok postaví (letos spíše o dost více) už opravdu jde vidět. Přes tisíc nových rychlo stanic různých dodavatelů každý rok celosvětově. To už není zlé.

Koukněte se na Tesla mapu superchargeru a destination chargeru v EU - zatím se tomu ani nepřibližují. Že je ČR ve své většina šedá zona chápu (nicméně i to značí o nedořešení), ale z pohledu SC jsou např. v Německu nezvládnuty oblasti Berlin, Mnichov, Lübeck, Rostock, Hanover
Ve Francii zjevně bude velké rozšíření výstavby, pro srovnání se podívejte, jak situace SC vypadá v Paříži a jak v Berlíně
Belgie: Brusel - naprostý výsměch
Rakousko umí dva hlavní tahy atd atd..

Srovnáno s benzínem - zatím je to tak úrovně kupujeme benzín v lékárních (tak rok 1910), potřebujeme se dostat prakticky, tak na rok 1960, kdy se běžně prodávala auta s nádrží a 20l kanystrem - přepočteno na množství elektromobilů

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Máte pravdu PeaK, BEV rozhodně nekupujte a počkejte ještě těch 50 let (rok 1960). Jistota je jistota.

Díky za radu :)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

No opravdu se nesnažím srovnávat počet nabíječek a benzínových pump. Ono to ani moc srovnat nejde. Nejenom že současná infrastruktura benzínových pump se budovala 100 let, ale je to naprosto jiný případ užití. 80% nabíjení elektromobilů probíhá doma. Navíc jsou tu ještě ty destination chargery, urban chargery atd. Pumpu potřebuješ v každé dědině, ale supercharger ne. Fakticky jde jenom o to obsadit v dostatečném počtu hlavní tahy.

Ještě to má do ideálního stavu daleko, ale to tempo výstavby je velmi hezké a zrychluje a kopíruje poptávku. Přece jenom náklady na výstavbu a provoz benzínové pumpy a nabíječky jsou řádově někde jinde.

Napsal, jste, že to má Tesla roky, teď sám přiznáváte, že to má do ideálního stavu daleko...
To není o tom, kolik toho nabiju doma, to je o tom, že BEV se nenabíjí tři minuty a když někam na nějakém hlavním tahu pojedu Evropou (jestli to ještě po letošku půjde - snad ano), tak prostě ten nárok na dobíjení bude a ta infrastruktura musí být dřív, než nárok.

Jasně nepotřebuju SC v každé dědině - nicméně funkční systém to bude až každá obec nad xy obyvatel (osobně odhaduji rozmezí 20 - 50 tis), ten SC - nebo nějaký jeho ekvivalent bude mít.
Další podmínka jsou ekvivalenty 50kW nabíječky v každé obci s krámem
A aspoň nějaké nabíječky u všech atrakcí..
ale ne jednotky míst, ale min 10 - 20 procent pokrytých parkovacích míst.
Funkční systémové řešení bude ve chvíli kdy bude cca 20 procent a víc elektromobilů a veřejný systém bude umět najednou nabíjet deset až dvacet procent z nich a to není velké číslo, když vzorově vezmu, že to bude 20 000 ze sta aut a chci, aby se dalo najednou nabíjet 1 000 - 2 000 na veřejných nabíječkách v dané lokalitě.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Já mluvil o té technologii inteligentího nabíjení. Ideální stav je to lokality od lokality. Navíc se i ta definice mění s tím jak roste počet aut. Stejně jako u benzínové pumpy rostly s tím jak přibývaly spalováky na silnicích, tak to samé platí i pro nabíječky.
BEV se nenabíjí 3 minuty, ale kolik jsi viděl pump se 40 stojany? BEV se nabíjí déle, ale zase se jich nabíjí více naráz.

Popravdě, teď v hlavě marně pátrám, kde jsem za poslední rok viděl nabíječku s více než dvěma místy mimo Talsa SC a těch je v ČR tolik, že jsme zahlceni šafránem

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Je to sotva pár minut, kdy jste správně uvedl, že ČR není zrovna lakmusový papírek pro detekci úrovně elektromobility ve světě :)

Nema, ani omylem

Cože nemá? Chytré nabíječky napojené na tvůj účet, kdy stačí strčit kabel do auta? Nebo route planning, který počítá s profilem terénu na naplánované trase a nabídne ti nabíječky podle reálné dostupnosti v čase v takové míře aby jsi obsadil superchargery na co nejkratší dobu? Samozřejmě že má.

Jenže těch nabíječek málo a není pokryté rovnoměrně území...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Tesla začala s hromadnou výstavbou superchargerů v Červnu 2013 a už má přes 1800 rychlonabíjecích stanic s 16.000 konektory a k tomu dalších 25.000 destination chargerů. Tomu říkám sakra skvělé tempo.

Plus tu máš desítky dalších poskytovatelů.

Ale já nerozporuju pokrok, jen konstatuju, že funkční systém ještě hodně daleko. A tříštění poskytovatelů tomu taky nějak nepomáhá - je třeba, aby bylo nějaké sjednocení, jak vyhledávací, tak platební..
Ideál by byly google mapy či něco podobně rozšířeného a třeba paypal...a kdo pak dostane zaplaceno je už fuk to je asi tak jako Agip, Benzina, Eurooil...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Vy chcete zasednout za prostreny stul a nechcete hejbnout ani malickem. Takovy pristup fakt ocenim.

To jsem napsal?
Napíšu okrajovou podmínku, kdy to bude fungovat, napíšu, že to zatím ani zdaleka tam není a dozvím, se, co napíšete...
Hm fakt mě bavíte....

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Funkční systém je tady už teď. Každý den jej používají tisíce spokojených lidí. Jenom není na celé planetě. Ono těch benzínových pump na Urale taky není tak moc :). A roztříštěnost poskytovatelů je právě ten důvod proč mají ostatní automobilky oproti Tesle reálný problém. Ionity a Electrify America je jenom slabá náplast. Jak by asi byla hodnocená automobilka, která by vlastnila i největší dedikovanou síť čerpacích stanic.

To přece není úplně všechno. Ani Tesla nesplňuje ani jednu podmínku z těch, co jsem výše napsal

Jenomže to jsou vaše podmínky, které jsou čistě subjektivní a nic neříkají. Nehledě na to, že já jsem reagoval na Peaka o těch chytrých nabíječkách než na vás.


Nabíječky elektromobilů Circontrole-stationSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?