Porsche uvádí novou, levnější verzi elektromobilu Taycan

Porsche Taycan 4S je nová výkonová verze debutového elektromobilu proslulé německé značky. K dispozici je ve dvou konfiguracích baterie.

Elektromobil Porsche Taycan je díky dvěma novým verzím cenově výrazně dostupnější.
foto: Porsche

Elektromobil Porsche Taycan 4S je k dispozici ve verzi Performance battery se 79,2kWh baterií a celkovým výkonem 390 kW, plus 225kW nabíjením. Dojezd dle WLTP pak činí 407 km.

Zároveň jde nově do prodeje verze Performance battery Plus s 93,4kWh baterií (stejná jako první představená verze Turbo/Turbo S), ovšem výkonem sníženým na 420 kW (původně 500 kW/560 kW). Rychlonabíjení je možné až 270 kW a dojezd činí 463 km (Turbo S má 450 km).

Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan 4S
foto: Porsche

Obě nové verze elektromobilu nabízejí zrychlení 0-100 km/h během 4 sekund a max. rychlost 250 km/h. Zásadí je ale pokles ceny: nejnižší konfigurace nově začíná v USA na $103 800, druhá pak na $110 000.

Elektromobil Porsche Taycan 4S

Elektromobil Porsche Taycan 4S
foto: Porsche

To je výrazně méně, než $152 250 za verzi Turbo, resp. $186 350 (4,3 mil. Kč) za verzi Turbo S. Elektromobil Porsche Taycan se tak konečně přibližuje cenové úrovni Tesla Model S.

tisková zpráva

36 Comments on “Porsche uvádí novou, levnější verzi elektromobilu Taycan”

  1. off
    Na internetu lítá drb, že Tesla by mohla začít

    off
    Na internetu lítá drb, že Tesla by mohla začít vyrábět Model Y o půl roku dříve než byl plán. Tedy Q1 2020.

    Kde chcou vzít baterky sice nevím, ale možná to souvisí s tím plánovaným Battery Investor Day plánovaným taky na Q1.

    https://cleantechnica.com/2019/10/15/breaking-tesla-model-y-production-to-start-in-q1-2020-unofficial-leak/

    1. No pravda je, že zatímco začátkem loňského roku bylo
      No pravda je, že zatímco začátkem loňského roku bylo prakticky každý týden nějaké info o navyšování výroby, optimalizaci linek atd, tak posledního půl roku je v US prakticky klid, nikde žádné info o navýšení výroby baterií, což bylo podle Tesly nejužší hrdlo. A jak známe Elona, on vždy prakticky okamžitě hledá nějaké řešení. Svého času byly neshody s Panasonicem ohledně rychlosti výroby baterek v Giga 1 a poslední dobou se spekuluje, že Tesla se snaží dostat výrobu baterií komplet pod svou režiji.
      Takže tipuju, že se snaží postavit vlastní linku pro vlastní typ baterií (moxná souvislost s Maxwell a s technologií baterií pro milion mil). Dávalo by to smysl. Někde sem četl, že Elon začal hrát hru investorů a začal oficiální termíny výrazně natahovat, zatímco interní termíny zůstávají Muskovského typu „včera bylo pozdě“.

      1. +- vraj robia 1000 „packov“ denne (len pozor, to je celkové
        +- vraj robia 1000 „packov“ denne (len pozor, to je celkové číslo a LR má viac článkov ako SR), čo pri 7dňovom týždni je 7000ks/týždeň.
        Vraj je plán do konca roka 10000/týždeň.

        Mimochodom, odporúčam pozrieť príspevky tejto osoby
        https://disqus.com/by/carsonight/
        Má pár ľudí v rodine čo pracujú v giga1. Sem tam sa niečo dopočuje.

    1. tesla v historiji lidstva donutila konzervu dízlblejt a to je
      tesla v historiji lidstva donutila konzervu dízlblejt a to je tak velká událost že žádná maloseriová rádobykonzerva jako vw porše taycan nemá šanci mediálně nijak ublížit tesle fakt tomu věř ;))

    2. A co terpve to slavné AUTO ROKU 2019 – Jaguaru
      A co terpve to slavné AUTO ROKU 2019 – Jaguaru I-Pace:

      auto-roku-2019-totalne-selhalo-v-losim-testu-nefunguje-mu-ani-abs

      Stejně je sranda jak se všechny automobilky snaží konkurovat nějaké „srandovní“, každý měsíc krachující, naprosto nemožné, neslícované, nefunkční, zadlužené automobilce, která nikdy nemůže vyrábět auta, zatímco oni jsou nejlepší na světě a nikdo jiný auto vyrobit nedokáže.

      A pak vyrobí auto, které má problém s losím testem…

      A tady ji vyloženě dost chváli:
      tesla-model-3-ohromila-v-losim-testu-vyrovnat-se-ji-dokaze-jediny-vuz

      1. No a to hybridovi nedochází, že 90 kmph v losím testu od
        No a to hybridovi nedochází, že 90 kmph v losím testu od Modelu S je sakra dobrý výkon. To neznamená, že Porsche není lepší. Jeden z důvodů proč byl Porsche dobrý v losím testu je, že má 3 motory. Respektive má 2 motory pro zadní nápravu a může regulovat výkon nezávysle na každé kolo (ne pouze přibržďovat, ale přímo jej regulovat).

        Až Tesla dorazí s tím jejich Plaid Model S, tak to bude teprve legrace. Ten má taky 3 motory. Když k tomu připočteš mnohem vyšší výkon a lepší techniku, tak ty výsledky budou velmi zajímavé

  2. „Porsche Taycan 4S je nová výkonová verze“
    Nerozumím. Jak

    „Porsche Taycan 4S je nová výkonová verze“

    Nerozumím. Jak může být výkonová když má nižší výkon motoru? A co jsou potom verze Turbo, ty nejsou výkonové?
    A v čem je tato verze levnější, o co je ochuzená? To těch mínus 80 až 100 kW na motoru hned sníží cenu o 50 000 eur?

Napsat komentář