Porsche Panamera S Hybrid – ostrá ekologická limuzína

Obdobie monopolného postavenia na poli luxusných sa už pomaly končí. Do popredia sa dostávajú v tejto oblasti doposiaľ neskúsené, nové značky, medzi ktorými sú aj , a . A tento článok je práve o novom hybride poslednej menovanej značky.  

– to je najnovší hybridný automobil značky Porsche. Disponuje luxusnou výbavou, príťažlivým dizajnom, ohromujúcim výkonom a šetrnosťou k životnému prostrediu. Ak by sme mali tomuto autu nájsť konkurenta, v úvahu by prichádzal jedine .

Keďže už Panamera nie je žiadnou novinkou, nemá zmysel zaoberať sa jej vonkajším vzhľadom, či funkčnosťou interiéru. Omnoho viac nás bude zaujímať hybridný systém. Rovnako, ako Porsche Cayenne S Hybrid, aj Panamera je .

hybridní auta Porsche Panamera S Hybrid

Základ pohonného systému tvorí šesťvalcový benzínový motor s výkonom 245 kW. Vypomáha mu , ktorý ponúkne výkon 34 kW. Spolu majú mať podľa automobilky výkon 380 konských síl. Pohonná jednotka je teda o čosi slabšia, ako v prípade .

Aj napriek tomu dokáže limuzína z nuly na sto kilometrov za hodinu zrýchliť len za 6s. Elektromotor je napojený na typu , na ktorej plné nabitie dokáže Panameru poháňať 2 km, a to v rýchlostiach až do 85 km/h. Naviac má Panamera Hybrid, rovnako ako Cayenne, funkciu takzvaného „kĺzania“.

Vtedy sa vypne motor a auto mierne spomaľuje s . Tento systém funguje v rýchlostiach do 165 km/h. V hybridnom režime dosahuje Panamera S Hybrid spotreby 7,7 l/100 km a každý kilometer emituje 159 g oxidu uhličitého.

Porsche Panamera S Hybrid príde na trh v júni vo . Predávať sa bude za cenu 86146 libier. Len pre porovnanie, Lexus LS 600h s vyšším výkonom, rovnakou spotrebou, horším zrýchlením a tiež vyššími emisiami stojí v najlacnejšom prevedení 90 550 libier.

tisková zpráva

7 Comments on “Porsche Panamera S Hybrid – ostrá ekologická limuzína”

    1. No neviem, co by na dizajn
      No neviem, co by na dizajn tohto auta povedal nejaky estet. Mne pripada, ako pozvarane z troch roznych aut-sportoveho, limuziny a obycajneho kupe. S autom chce bud niekto robit dojem serioznosti, tak si kupi limuzinu, ked chce vyzerat aktivne, tak si kupi sportiak a ked chce prakticke auto, tak si kupy nejake kupe, Ak si niekto kupi tri auta v jednom, tak bude vyzerat, ze sam nevie, co chce, lebo tie tri druhy aut sa nedaju nijakym sposom zlucit do jedneho. Jedine , co sa da a o com nepochybujem je, ze cena tohoto auta bude suctom vsetkych troch spomenutych aut, SPotreba asi nic moc, ale inak dobre,

      1. Posouzení designu je ve
        Posouzení designu je ve většině případů záležitost velice subjektivní, ale tak jako tak mi Váš komentář zavdal reakci. Porsche Panamera osobně považuji za sakra povedený a pěkný kousek. A mít těch nadbytečných 90 000 Liber, jdu do toho zfleku:-) Vůbec mi nevadí, že je to limuzína od Porsche, tedy se zcela typickými sportovními rysy. To mě spíše přímo odpuzuje Porsche Cayenne (nebo jak se ta ohyzdná obluda jmenuje), protože to není Porsche. Kdyby to vyráběl Jeep, tak dobrý. Ale to je mimo.

    2. No ekologické na tom je to,
      No ekologické na tom je to, že to nežere 25 l na 100 km, ale 7,7 l !!!!!
      No uvědom si to, jaké to auto má výkon!!! Nemůžeš to srovnávat s 1,9 TDI, které má výkon 66 KW a žere 6 litrů nafty!!
      Porše má nesrovnatelný výkon, větší hmotnost a skoro stejnou spotřebu!!!

      1. To je mi jasné… Je
        To je mi jasné… Je šetrnější, ale nikoli „ekologické“. Slovo ekologický v žádném případě přece nelze použít. Má stále emise, má neskutečné energetické náklady na výrobu atd… Nehledě na fakt, že 7.7 je papírová hodnota, které člověk dosáhne (podobně jako třeba u Priusu) hoooooooooooooodně mírnou jízdou. Real bude o něco výš. Řekl bych, že když budete mít 10, budete rádi. Člověk, který si to koupí tohle stejně řešit nebude. Nic proti hybridům, nic proti vývoji:). O tom žádná. Jen mně nesedí to slovo…

Napsat komentář