Porsche 911 GT3 R Hybrid se ve své třetí generaci vrátí na závodní okruhy v roce 2012. Odsouhlasilo to vedení automobilky Porsche. Wolfgang Hatz zodpovědný za výzkum a vývoj Porsche řekl, že hybridní technologie je v motoristickém sportu nevyhnutelná.
foto: Porsche
Porsche považuje své závodní 911 GT3 R Hybrid za jakousi pojízdnou laboratoř. Druhá generace tohoto auta se mohla pochlubit celkovým výkonem 670 koní při zrychlení z 0 na 100 km/h během 2,5 vteřiny.
O pohon přední nápravy se starají elektromotory, kterým vyrábí elektřinu setrvačník rotující rychlostí až 36 000 ot./min, který se nachází v místě kde by běžně seděl spolujezdec. Hlavním agregátem je benzinový čtyřlitr. I tak ale auto váží pouhých 1300 kg.
V roce 2012 bude třetí generace vozu Porsche 911 GT3 R Hybrid nasazena do řady závodů, kromě jiného 24 hodin Le Mans a dalších. K dispozici bude několika týmům a spoustě jezdců.
“Projektem Porsche 911 GT3 R Hybrid jsme ukázali jak je možné testovat důležité technologie budoucnosti na závodní dráze a vydláždili cestu úspěchu motoristického sportu i v budoucnosti. I nadále hodláme jít touto cestou a rozvíjet technologii hybridního pohonu,” doplnil Wolfgang Hatz.
Sto rokov za opicami to je
Sto rokov za opicami to je stav v porsche co sa tyka elektromobility zvlast ak sa rozhodli pre zotrvacnik.
Dolezite info je ze v CZ a konkretne v Brne je spickovy tym ludi (msr engines) ktory ma vlastny system rekuperacie brzdenia-deceleracie a neskutocne kontakty v F1. Riesia aj mikro-hybridnu koncepciu s rekuperaciou deceleracie pre osobne automobily. Skuste sa s nimi pobavit o zotrvacnikovych bateriach flybrid osobne ich poznaju to by bol zaujimavy clanok na hybrid.cz.
Marek
Díky za tip, určitě se na
Díky za tip, určitě se na tohle téma podíváme podrobněji!