Porsche ČR spouští rozsáhlý program popularizace elektromobilů

Celkem 50 elektromobilů Volkswagen e-Golf bezplatně zapůjčí v následujících měsících na dlouhodobé testování společnost Porsche ČR municipalitám, institucím a firmám.

V Česku se odteď bude prohánět o 50 elektromobilů Volkswagen e-Golf víc
foto: Volkswagen

Porsche ČR tím chce ukázat a popularizovat tento ekologický způsob mobility v očích odborné i laické veřejnosti. Prvních pět e-Golfů převzali dnes v Praze vybraní partneři projektu.

„Mobilita, jak jsme ji znali dosud, prochází zásadními změnami. Stále intenzivnější debaty o zákazu aut ve městech, otazníky nad budoucností vznětových motorů, příchod nových technologií, to všechno staví výrobce automobilů před zcela nové výzvy,“ říká Vratislav Strašil, generální ředitel Porsche Česká republika.

„Hlavním tématem se stávají autonomní, plně propojená, bezemisní vozidla a zrychlující se tempo digitalizace našeho odvětví. Na tuto novou éru se už dnes intenzivně připravujeme a rádi bychom na ni připravili i naše zákazníky. Znamená to především prakticky je seznámit s výhodami nových technologií.“

Největší dovozce automobilů do ČR proto připravil unikátní projekt nazvaný Demo e-car program. Porsche ČR bezplatně zapůjčí v průběhu příštího roku firmám, státním organizacím, municipalitám a dalším potenciálním zákazníkům vozy Volkswagen e-Golf na dlouhodobé testování.

Díky spolupráci s dealery společnost Porsche ČR připravila projekt, který je svým pojetím a rozsahem v českých podmínkách unikátní. Zájemci dostanou celkem pět desítek Volkswagenů e-Golf, s nimiž mohou během desetiměsíčních bezplatných zápůjček ujet až patnáct tisíc kilometrů.

Testovací e-Golfy přijdou postupně v příštích měsících tak, aby všechny vyjely na silnice do konce příštího roku.

„Od projektu si slibujeme zejména edukaci v oblasti elektromobility a technologií, průzkum trhu a testování vhodnosti elektromobilů pro vozové parky našich současných partnerů, stejně jako spolupráci s možnými novými partnery,“ říká Vratislav Strašil.

„Součástí programu je i zpětná vazba našich partnerů a jejich zaměstnanců týkající se dlouhodobého provozu elektromobilů.“

Program umocňuje systematické úsilí společnosti Porsche ČR popularizovat elektromobilitu. Firma se pravidelně zúčastňuje řady akcí pro veřejnost i odborníky, kde představuje nejnovější trendy v této oblasti, včetně prezentace svých elektromobilů.

Zatím nejnovější iniciativou je nasazení patnácti e-Golfů v pilotním projektu e-carsharingu v Praze.

Tento týden jej představila společnost Car4Way ve spolupráci s Pražskou energetikou a Porsche Česká republika v rámci širších iniciativ tzv. chytrého města (smart city). Unikátní projekt se opírá o vyspělou technologii, moderní trend sdílení automobilů a ekologicky udržitelnou mobilitu.

Koncern Volkswagen ve své Strategii TOGETHER 2025 definoval elektromobilitu spolu s digitalizací, mobilními službami, autonomním řízením a umělou inteligencí jako svoje klíčové rozvojové priority.

Již v příštím roce značka Audi představí velké prémiové SUV Audi e-tron s dojezdem více než 500 km. Následovat budou další modely a hlavní ofenziva přijde s rokem 2020, kdy postupně přijdou na trh zcela nové elektromobily Volkswagen v rodině modelů s názvem I.D.

Do roku 2025 koncern Volkswagen uvede na trh více než 80 modelů elektromobilů, z toho pět desítek bude čistě elektrických a 30 plug-in hybridů. Podle vývoje trhu by v té době prodeje koncernových elektromobilů mohly dosáhnout až 3 miliony kusů ročně.

tisková zpráva

52 Comments on “Porsche ČR spouští rozsáhlý program popularizace elektromobilů”

  1. OFF TOPIC
    Sice je to z novinek a je to trochu mimo téma, ale

    OFF TOPIC
    Sice je to z novinek a je to trochu mimo téma, ale trolejbusy se možná vrátí do Prahy.
    novinky.cz/diskuse?id=502491&articleId=/domaci/451931-prazane-chteji-zpet-trolejbusy-dopravni-podnik-zahajil-zkusebni-provoz-elektrobusu.html&sectionId=8

    Stejně by bylo možná lepší mimo centrum a další frekventovaná místa, natahat troleje a místo autobusů nasadit trolejbusy. Sice je tam s tím dost problémů a nevzhledných drátů, ale lepší než nic. Třeba se začnou přidávat i další města.

    1. Když už jste to nakousl, tak myslím že dnes už se
      Když už jste to nakousl, tak myslím že dnes už se výstavba trolejového vedení nevyplatí, respektive za podobnou cenu jako trolejbus dnes již jde koupit použitelný elektrobus. Např. v HK nedávno vysoutěžili dodávku 20ks nových elektrobusů SOR NS12 v ceně 246mil Kč bez DPH včetně dobíjecí infrastruktury. Tzn. takových 12mil Kč/ks s 225kWh HE NMC baterií na střeše. Pravda pořád to je jen na spolehlivých 150km dojezdu, ale pokud je možnost to běhen dne párkrát píchnout na CCS tak se s tím asi už dá celkem rozumně žít. Mimochodem instalaci 375kWh baterie pro běžný celodenní nájezd 250km do tohoto vozu nic konstrukčně nebrání.

      1. to je fosilní anonym, netřeba se vzřušovat, vyhodili pár
        to je fosilní anonym, netřeba se vzřušovat, vyhodili pár set kancl krys co málo makali nebo nezvládali, dál nabírají, řeší baterky a na truck není čas, nic mimořádného se po dobu mé služby nestalo 😉

        zive.cz/bleskovky/tesla-nestiha-presto-propustila-stovky-zamestnancu/sc-4-a-189985/default.aspx

    1. Já su takové šťoural, že jsem na ten web lezl:
      „Síť

      Já su takové šťoural, že jsem na ten web lezl:
      „Síť dobíjecích stanic.
      Pokročilá koncepce by podle našich představ nebyl úplná, když by končila samotným automobilem.
      S elektromobilitou neoddělitelně souvisí také odpovídající infrastruktura v podobě integrované elektrické přípojky v automobilu, praktické dobíjecí výbavy, stejně tak jako promyšlených možností, jak automobil dobíjet doma nebo na cestách.
      Pro další informace klikněte na symbol „+“.“
      Samozřejmě symbol „+“ na té stránce není. Takže se potencionální Porsche elektromobilista ani nedozví, že pomalá nabíječka je už rok instalována třeba v Ostravě u Porsche u Hellera. Nebo že by byla jediná, a není se čím chlubit?

        1. Aha, takže jen nenapsali web optimalizován pouze pro Google
          Aha, takže jen nenapsali web optimalizován pouze pro Google Chrom. Já to viděl v Internet explorer a tam nic nebylo. Ovšem očekával jsem něco zásadnějšího u 3 + než:
          „Baterii je možné nabíjet u běžných veřejných nabíjecích sloupků nebo doma. Slouží k tomu nabíjecí kabel a nabíjecí přípojka, ukrytá po straně v předním blatníku.“
          „Bez kabelu a konektoru: Pohodlně přejedete desku osazenou v podlaze Vaší garáže a proces induktivního nabíjení baterie se spustí. Zcela automaticky.“
          „Systémové napětí: neobvyklých 800 V. Obvyklých je 400 V. S Porsche Turbo Charging je však při 800 V nabíjení u nabíjecích sloupků DC výrazně rychlejší: na 80 % maximálního stavu se dostane vůz za méně než 15 minut. Jinak řečeno: Během 4 minut nabíjení se dojezd vozidla zvýší asi o 100 km.“
          Tedy až na to třetí, ovšem to je stále jitrnice, jakou svět neviděl.

          1. Ted to v praci zkousim, Chrome, Firefox, IE 11, Edge (Win 10);
            Ted to v praci zkousim, Chrome, Firefox, IE 11, Edge (Win 10); Konqueror, Chrome a Firefox (Centos 7), vsude ty „+“ vidim. Takze to bute spis chyba nekde na prijimaci (prilis agresivni firewall, blokovac reklam nebo tak neco). U me nejsou videt v Chrome na mobilu.

            1. Já ty plusy vidím i s Addblock, ale ta čeština je
              Já ty plusy vidím i s Addblock, ale ta čeština je příšerná, tím se moc chlubit nemohou. Vynechám podivné sousloví „asynchronní stroj“ (autor měl namysli zřejmě motor), ale tohle stojí za to

              „LLithium-iontové akumulátory mají stále větší kapacitu. Silné elektromotory následně tuto energii využijí pro spontánní akceleraci. Elektrický pohonu pracuje se čtyřikrát větší účinností, než běžný spalovací motor. Díky tomu elektřina zajišťuje potěšení z jízdy odpovědné k životnímu prostředí.“

              To asi překládal Google….

          2. Trochu by mě zajímalo, jak to má Porsche pořešené s tou
            Trochu by mě zajímalo, jak to má Porsche pořešené s tou 800V baterií vzhledem k tomu, že běžné rychlonabíječky zvládají maximálně 440 V. Je porsche vůbec kompatibilní s běžným CCS? Protože jestli ne, tak neprodají snad ani kus.

  2. off
    Další elektrika pro tluštochy, kadeřnice a

    off

    Další elektrika pro tluštochy, kadeřnice a progresivní důchodce na obzoru 🙂
    Hyundai Kona
    https://www.autorevue.cz/hyundai-kona-dostane-v-zeneve-plne-elektrickou-variantu-s-dojezdem-390-km

    Když pro IONIQ objednali neuvěřitelnejch 7000 baterek, aby stíhali dodávky, tak tady se určitě plácnou přes kapsu a objednají jich rovnou 7500! :))
    Přecijenom SUV jsou teď in, tak to nesměj nic pocenit :))))

    1. Kuku co máš proti suv? každej se nechce vozit prdelí po
      Kuku co máš proti suv? každej se nechce vozit prdelí po asfaltu, navíc každý důchodce ti jen potvrdí jak pohodlně se mu do suv nastupuje,sedí a vystupuje, prostě jiný auto pro mladý hubeňoury a jiný pro starý špekouny s bolavými koleny :-))

        1. SUV je módní ekologická i ekonomická prasárna, která se
          SUV je módní ekologická i ekonomická prasárna, která se navíc nejvíc rozmohla v době hospodářské krize :)))
          Neefektivnost díky většímu aerodynamickému odporu, zbytečně vyšší hmotnosti, větší valivý odpor zbytečně velkých kol = zbytečné plýtvání s energií = zbytečně zvýšená spotřeba.
          Navíc díky vysokému těžišti je daleko nebezpečnější, to je čistá fyzika. Toto u baterkáčů, ale zase nebude až takovej problém díky těžký baterce v podlaze. Pár jedinců je potřebuje občas i mimo silnice jako astronom Alien, ale valná většina SUV žije jen ve městě.

          Kdyby z toho vylejzali jen mrzáci a důchodci tak neřeknu, ale v reálu to tak není.

      1. Souhlas. S obojím. 🙂
        Podle mě šlo hlavně o ten šok při

        Souhlas. S obojím. 🙂
        Podle mě šlo hlavně o ten šok při sjezdu Leafa z plošiny ve stylu Blesk Mc Queen v Cars 1 a pak pohled z výšky na electromobilehouse. A samozřejmě slečna jako třešnička na dortu. Šikovně udělané. 🙂

  3. Pěknej nesmysl ! Kdyby raději budovali infrastruktůru-
    Pěknej nesmysl ! Kdyby raději budovali infrastruktůru- dobíjení a nabíječky si nezamykali za ploty svejch salónů aby k nim lidi nemohli.
    U nás v Brně sleduji jak každý týden přibude aspoň jeden elektromobil a v Praze to musí být větší přírůstky a žádný Porsche ani VW ten pokrok svým tlacháním, memorandama a kecama o ničem nezastaví.

  4. Tak to by mě celkem zajímalo. Vyzkoušet si, jak by EV
    Tak to by mě celkem zajímalo. Vyzkoušet si, jak by EV zapadlo do života firmy a jak by se v praxi řešily záležitosti okolo nabíjení a podobně. Nemusí to být ani 10 měsíců. Jdu pohledat, jestli se dá to toho programu nějak přihlásit, ale mám obavy, že pohraničí má pro VW malý reklamní potenciál.

    1. Stačí si udělat ve firmě nabíječku a nabíjet po
      Stačí si udělat ve firmě nabíječku a nabíjet po každém dojezdu. Pro malé město je to taky v pohodě, mezi městy se dá jezdit hodně úsporně, tedy 11-12 kWh/100km dle velikosti a váhy auta (samozřejmě Tesla S,X jezdí za podstatně více).

      Tady si můžeš i auto pronajmout, bohužel eGolf je dočasně nedostupný:

      Premobilita

      Bohužel tam kde by to bylo nejvíce potřeba, tedy v Praze, tak dotace nelze čerpat.

  5. Bla bla bla.
    Porsche ČR chce ukázat a popularizovat tento

    Bla bla bla.
    Porsche ČR chce ukázat a popularizovat tento ekologický způsob mobility v očích odborné i laické veřejnosti. Minulý týden Autoshow Praha a počet vystavených e-Up, e-Golfu, plug in hybridních Golfu GTE, Passatu GTE, Audi e-tron v celkovém počtu nula.

    1. Určitě se zase najde jouda, co napíše že Radovan si
      Určitě se zase najde jouda, co napíše že Radovan si neopomenul taky přisadit. Jenže Bible, pánové z Vlčího hradu, je tady už 2 tisíce let, na rozdíl od VW, a říká moudře: Po ovoci poznáš strom jejich. Ten Váš strom, pánové, zatím nijak moc elektrická jablka neplodí.

          1. Věřím, že mají zpracovanou studii, kde při masivní
            Věřím, že mají zpracovanou studii, kde při masivní výrobě EV přijde o práci tisíce lidí, skončí desítky subdodavatelů a zaniknou desítky servisních míst, které už nebudou potřeba a zisky klesnou až na třetinu. K tomu částečně přispěje i sdílení aut. Tenhle vývoj probíhá mimochodem i v IT, kde se postupně vše odehrává čím dál více v cloudovém prostředí a standardní prodej hardware nebo licencí software postupně zaniká, jediné peníze budou ve službách, které ale řadu firem neuživí, jen ty největší nebo nejlepší. Stejně dopadnou klasické prodejny elektroniky, kam si lidi už dnes chodí většinou zboží jen prohlíédnout a pak to objednají na internetu výrazně levněji. Svět se prostě mění a nastane boj o přežití. Kdo teď nahrabe nejvíce peněz, ten bude mít největší šanci.

Napsat komentář