Porsche a Boeing vyvíjejí elektrický létající stroj

Jan Horčík - 16 Říjen 2019

Porsche a Boeing se dohodli, že společně vyvinou koncept plně elektrického létajícího stroje s kolmým startem.Porsche a Boeing eVTOL létající dron přepravní

Takhle by mohla vypadat luxusní doprava budoucnost podle Porsche
foto: Porsche

Zásadní pokroky v oblasti li-ion baterií, elektrického pohonu a konstrukce malých dronů v posledních letech způsobily, že elektrické létající dopravní prostředky už nepatří do říše snů.

Pracuje na nich celá řada společnosti, včetně takových jako Uber, Audi a Airbus, Siemens a Airbus a další. Daimler například investoval do start-upu Volocopter.

Pro Porsche má tento nový projekt stroje typu eVTOL představovat upevnění pozice značky v oblasti prémiové mobility, kterou se osobní létající přepravní drony bezesporu časem stanou.

Porsche nebude pracovat přímo se společností Boeing, ale její dceřinnou společností Aurora Flight Sciences. Cílem není vyvinout pouze samotný stroj, ale celý ekosystém mobility.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Dovi

"napr. v prípade 291-miestneho Boeingu 787 Dreamliner je spotreba na jedného pasažiera len 2,3 litrov paliva na 100km"

Jenže to je nejspíš při plném obsazení letadla...
Podobně když se v plně obsazeném automobilu bude při spotřebě 7 litrů na sto přepravovat 5 cestujících, spotřeba na jednoho cestujícího bude 1,4 litru na 100 km.

A kdyby tam v tom letadle byla jen trojčlenná posádka a 1 cestující (to je zase druhý extrém), ta spotřeba je pak i v tom úsporném letadle třeba 150 litrů na 100 km. Navíc ty zplodiny v 10 km výšce zřejmě škodí atmosféře víc než doprava po silnici.

---

po úsporných Fabiích a Yarisech zvažuji pořízení svého prvního EV

Pravda, takto som sa nad tým v rýchlosti nezamyslel.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Kuk

off
Mate Rimac v Newsweeku
https://www.newsweek.com/mate-rimac-elon-musk-tesla-electric-supercars-autonomous-vehicles-1464545

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

To mate pravdu ale u tehle malych letadel ktera navic letaji i jako vrtulnik to bude bida. Staci jak silene je drahy provoz vrtulniku.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Ještě ani nevyrobili dobré elektrické klasické auto, a chtějí se s*át do něčeho létajícího.
Nechci být špatným prorokem, ale tohle nedopadne dobře. Protože za dobrý nelze považovat ani ten konec, že to zprovozní.
Podívejte se, jaké nehody se dějí když jezdíme jen v defakto 2D prostoru, tedy po zemi. Kdykoliv nastane problém, nebo chyba, tak si prostě zastavíme za krajnicí a máme čas to řešit…
Když k tomu přidáte onen třetí výškový rozměr, tak to ale automaticky odstraní možnost onoho zastavení si a vyřešení problému.

Však to nemá nahradit auto. Je to jenom taková luxusní varianta taxíku. Prostě to má být levnější než helikoptéra díky absenci pilota a bude to sloužit pro přepravu boháčů na pár desítek kilometrů. Svoji klientelu si to najde. Je hodně lidí, kteří si raději zaplatí pár set dolarů na odvoz pár desítek/stovek dolarů, než aby seděli v zácpě během špičky.

Bohatých lidí je ve velkých vertikálních městech jako je New York, Hong Kong, Shanghai dost a dost. Nastoupí ve svém sídle za městem a za 20 minut vystupuje na přistávací ploše pro vrtulníky na mrakodrapu ve finančním centru.

Masovou dopravdu to nevyřeší, ale to ani není její cíl.

Obrázek uživatele Tomáš

A hlavne vsechna letadla jsou energeticky narocnejsi nez pozemni doprava. Uz ted se na zapade rozmaha "stud z letani". Sam mam licenci na vetron a ridit auto je opravdu o nekolik levelu snazsi. I kdyz vim ze se predpoklada ze by to litalo automaticky.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Až tak celkom pravda to nie je lebo napr. v prípade 291-miestneho Boeingu 787 Dreamliner je spotreba na jedného pasažiera len 2,3 litrov paliva na 100km. Neviem účinnosť tých motorov a hustotu energie leteckého paliva aby sa dala vypočítať približná spotreba energie.
Problém je uložiť do lietadla potrebné množstvo elektriny, ale verím, že aluminium-air baterky by to mohli dať (hustota 2-3kWh/kg)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

u letadel se to bude resit hybridni technikou, jeden motor v zadi letadla a na kridlech 2 elektricke, na mezikontinentalni lety baterie jeste dlouho nedosahnou, u kontinentalnich letu to muze bejt realne jiz v pristim desetileti, ale zpocatku stejne spise mensi letadla do 10-12 pasazeru


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon