Na autosalonu Ženeva 2010 si Porsche vysloužilo díky plug-in hybridu Porsche 918 Spyder obrovskou pozornost. Ani samotná automobilka nečekala takový zájem. Od 21. března mají zájemci o tento unikátní automobil možnost si jej objednat. Cena: 845 000 dolarů.
Porsche 918 Spyder je plug-in hybrid. To znamená, že jeho baterii je možné dobíjet ze zásuvky nebo (oficiálně však v tomto případě dosud nepotvrzeno) dobíjecí stanice. Ačkoliv jeho osmiválcový motor má výkon přes 500 koní a dva elektromotory přes 218 koní, průměrná spotřeba se má pohybovat kolem 3,0 l/100 km.
Není divu, že Porsche mluví o autě, které navždy změní budoucnost supersportovních vozů. Aby Porsche ospravedlnilo extrémní cenu auta a zároveň potvrdilo jeho exkluzivitu, vyrobí pouze 918 exemplářů. Samo o sobě se tak stane sběratelským kusem.
Výroba Porsche 918 Spyder začne v továrně Stuttgart-Zuffenhausen dne 18. září 2013. První zákazníci se k autu dostanou teprve koncem roku 2013.
Design nového závodního auta je založen na starších modelech jako Carrera GT, Porsche 917 a samozřejmě RS Spyder. Výrobní verze narozdíl od té koncepční bude mít střechu ručně s vyjímatelnými panely.
Více než čtyřlitrový spalovací motor si bere to nejlepší ze závodního modelu Porsche RS Spyder, který prokázal svou sílu při mnoha příležitostech – např. závodech Le Mans. Spalovací motor pohání zadní nápravu.
Dva elektromotory jsou umístěny po jednom na přední a zadní nápravě. To znamená pohon pro všechny čtyři kola. Elektřina je uložena v kapalinou chlazených lithium-iontových bateriích. Dojezd čistě na elektřinu je asi 20 km.
Plné dobití baterie z americké 110V/10A zásuvky trvá sedm hodin. Porsche navíc uvažuje o možnosti rychlodobíjení. Očekávané emise auta jsou 70 g/km.
Zrychlení z 0 na 100 km/h zvádne během 3,1 sekundy. Max. rychlost je 320 km/h. Na omezenou vzdálenost zvládne Porsche 918 Spyder plug-in hybrid jet čistě na elektřinu max. rychlostí 150 km/h.